Gå til innhold

*Frida*


*Frida*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tipper i morgen, jeg. Du som er annengangs får sikkert en kjapp og grei fødsel :). Så i morgen kveld er babyen ute, og du får enten rier i natt, eller så går vannet :fnise:.

Håper uansett babyen kommer snart, så du slipper å gå så mye over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridus :fnise:

Nope, ingenting har skjedd. Både i går, i natt og i dag har eg hatt heftige kynnarar, sånn at eg faktisk har trudd ting endelig var igang. Men det forblir sånn i ein times tid, så er det over... :kjefte:

Blir ganske sliten av dette, ikkje for at det er vondt, men for at det tærer på meg. Eg går jo berre og ventar, dag for dag, time for time... :tristbla:

Overtidskontroll med UL i måro. Ser fram til det, begynner å kjenne litt på det med faren med å gå overtid. Er berre på 8. dagen over termin ennå (gjekk 8 dagar over med A :gjeiper: ), men det kan jo bli fleire. Det har heldigvis vore godt med bevegelse i magen dei siste dagane, det er godt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor-kontroll i dag, 40 veker i måro.

Kontrollen blei litt amputert fordi det var fødsel på avdelingen (nevnte eg små forhold?), så kontrollen fann stad i tv-stova :jepp:

Siterer frå kontrollen eg var på for to veker sidan. Me har i avisene lest at denne fødselen ikkje gjekk bra. Barnet døydde samme dag :tristbla:

Ja, det er sånn som kan skje, men det er heilt forferdelig når sånne ting skjer. (Me veit ingenting om kvifor dette skjedde)

Eitt år før eg fekk A skjedde det samme i min nære familie.

Blir mykje tankar av sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:klemmer:

Huff, det er jo ufattelig trist for de nybakte foreldrene. Nå ble jeg utrolig lei meg. :trist:

Uansett, jeg forstår at det er tungt, og selv om du har gått over tiden før, så er det jo ikke morsomt når det først skjer og når det drøyer også. Håper at du "sprekker" snart og lillesøster kommer susende ut! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist :( Er redd for at slike ting skal skje med meg og. Derfor nekter jeg å gå lenge på overtid. I min familie og har det skjedd for 2 år tilbake, men det var fødeavdelingen sin feil :sukk:

Håper at jenten kommer snart :) Lykke til på kontroll i morgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen i dag? :)

Så vondt med den fødselen som ikke gikk bra. :tristbla: Det er trist til vanlig, men enda verre når man selv er gravid og får det så tett innpå seg! Håper du klarer å la være å bekymre deg for mye. Jeg har også opplevd alvorlig fødselsskade i nær omgangskrets, barnet der døde riktignok ikke, men fikk alvorlige skader, og det er så fryktelig vanskelig å forholde seg fornuftig til. Dette skjedde da jeg var gravid med Turnerose og var veldig vanskelig å takle for meg. Uff, stakkars foreldre. Tenk å miste barnet sitt nesten før det har fått kommet ut av magen... :grine:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg set veldig stor pris på kommentarar, og at nokon les her inne. Har ikkje hatt ork (og humør) til å svare alle i helga, så dette kjem litt på etterskudd.

Duuuu så nydelig teppe!

Åh, nå angrer jeg på at jeg ikke heklet et teppe jeg også (elsker det mønsteret der). Du er utrolig flink!

Håper formen er god, og at ting snart bygger seg opp. For alt vi vet, så starter ting snart? Sender uansett masse fødestøv til deg! :fnise:

Takk! Er veldig glad i bestemorsruter eg og, kjenner mønsteret frå besto mi. Ho har sånne tepper i dei fleste lenestolane :) Eg ville lage et teppe med litt friske, men harmoniske fargar, og er ganske fornøyd sjølv!

Tar imot alt fødestøv du har til overs med glede!

Jeg har strikket et stort Mor Signe til Turnerose av regnbuegarn - se her - og hun elsker det! Hun påstår hardnakket at det er lilla, da, men dog. :ler: Hun har det med seg i senga hver kveld nå. :rodmer: Jeg er litt for giddalaus til å strikke store tepper med mønster, så da ble det sånn. Garnet er kjøpt her, farge EQ.

Eg har faktisk tenkt på regnbuegarn sjølv, det gir ein veldig fin effekt. Må sjå litt meir på både mønster og garntype før eg bestemmer meg.

Får ikkje sett teppet du har laga, for eg har ingen Ravelry-konto, men fargen var fin! Dog ikkje lilla :fnise:

Så fint teppe! :hjerte: Så flink du er!

Håper det blir fødsel på deg snart! :jepp: Hvis jeg får lov, så tipper jeg 11.

Takk, Teita!

Fødsel den 11. er absolutt mulig!

Fød NÅ! Så får jeg rett :fnise:

Du bomma, dessverre! :fnise:

Jeg tipper i morgen, jeg. Du som er annengangs får sikkert en kjapp og grei fødsel :). Så i morgen kveld er babyen ute, og du får enten rier i natt, eller så går vannet :fnise:.

Håper uansett babyen kommer snart, så du slipper å gå så mye over.

Nope, eg er like gravid i dag den 10. Men snart skjer det!

:klemmer:

Huff, det er jo ufattelig trist for de nybakte foreldrene. Nå ble jeg utrolig lei meg. :trist:

Uansett, jeg forstår at det er tungt, og selv om du har gått over tiden før, så er det jo ikke morsomt når det først skjer og når det drøyer også. Håper at du "sprekker" snart og lillesøster kommer susende ut! :fnise:

Uff ja :tristbla:

No har eg passert overtida mi med A (8 dagar), så eg føler meg langt meir utålmodig no. Men ikkje mange dagane igjen no, uansett!

Så trist :( Er redd for at slike ting skal skje med meg og. Derfor nekter jeg å gå lenge på overtid. I min familie og har det skjedd for 2 år tilbake, men det var fødeavdelingen sin feil :sukk:

Håper at jenten kommer snart :) Lykke til på kontroll i morgen :klemmer:

Eg er på ein måte ikkje redd for at dette skal skje meg (altså, redd blir feil ord, men eg trur liksom ikkje det kan skje meg). Sånn tenkte eg med A og: sidan ei i min nære familie hadde opplevd dette, så var det usannsynlig at det kunne skje meg. No har det nett skjedd på lokalsjukehuset, og då er det usannsynlig at det skjer igjen ennå.

Men at det er vondt å tenke på, og å prøve å sette seg inn i; utvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen i dag? :)

Så vondt med den fødselen som ikke gikk bra. :tristbla: Det er trist til vanlig, men enda verre når man selv er gravid og får det så tett innpå seg! Håper du klarer å la være å bekymre deg for mye. Jeg har også opplevd alvorlig fødselsskade i nær omgangskrets, barnet der døde riktignok ikke, men fikk alvorlige skader, og det er så fryktelig vanskelig å forholde seg fornuftig til. Dette skjedde da jeg var gravid med Turnerose og var veldig vanskelig å takle for meg. Uff, stakkars foreldre. Tenk å miste barnet sitt nesten før det har fått kommet ut av magen... :grine:

:klemmer:

Formen? Tja. Kan vel ikkje akkurat sei at formen er fin, når ein er såpass gravid som meg :fnise: Men humøret er heldigvis litt bedre i dag :jepp:

Hvordan gikk det på kontroll? :popcorn: Dersom du allerede har vært der da :fnise:

:goodbye: God morgen, HenLu!

Meir om kontroll under :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg vore på overtidskontroll, 41+5 i dag.

Jordmora tok sparketest, så eg låg med belter på magen i et kvarters tid. Alt var visst ok. Skal ha UL i dag, men sidan legen var opptatt må eg tilbake halv 3.

Jordmor sjekka meg, og sa at opningen var nesten 3 cm! :overrasket: Men meinte likevel at det kunne gå ei tid før ting skjedde, dette kunne vere normalt hos annengangs. Også var livmortappen (eller halsen?) framdeles litt 'tjukk' :klo: Så så mykje klokare av undersøkelsen blei eg ikkje :sjenert:

Men så røska ho litt. Det var litt vondt, men mest ubehagelig. Hadde litt vondt i magen etterpå, men det har gitt seg no. Fekk også beskjed om at det kunne blø litt, men det har vi ikke sett :riste:

Ny kontroll på onsdag, og då blir eg igangsatt, sannsynligvis ved at ved at vatnet blir tatt. Håpar ting skjer av seg sjølv før onsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å ha en dato å forholde seg til, ihvertfall, så får du bare håpe hun kommer av seg selv!

Jeg ble igangsatt denne gangen, det gikk ihvertfall veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 cm? :overrasket: Også har du ikke merket noe? Ingen rier eller noe? :fnise: Håper det skjer med meg og, selv om jeg er førstegangs :sjenert:

Du har i hvert fall lillesøster hos deg om 2 dager uansett. Heldiggris :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å ha en dato å forholde seg til, ihvertfall, så får du bare håpe hun kommer av seg selv!

Jeg ble igangsatt denne gangen, det gikk ihvertfall veldig greit.

Det blir igangsetting på onsdag ja, så no er det ikkje mange dagane igjen før ho er her :)

Korleis blei du igangsatt?

3 cm? :overrasket: Også har du ikke merket noe? Ingen rier eller noe? :fnise: Håper det skjer med meg og, selv om jeg er førstegangs :sjenert:

Du har i hvert fall lillesøster hos deg om 2 dager uansett. Heldiggris :klemmer:

Eg var overraska over det sjølv. Har ikkje hatt rier nei, men har jo hatt massevis av kraftige kynnarar dei siste ca 4 vekene, så det har nok vore hjelp i dei. JM sa at det var noko fleirgangs kunne ha lenge før fødselen, så det betyr ikkje at eg er igang heilt ennå.

Blir igangsatt om to dagar, men det kan jo gå et døgn (+ ?) før ho er ute. Me får sjå!

Ønsker deg lykke til! :klemmer:

Takk for det, Teita. Det kan jo virke som om du ikkje er så langt frå målet heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vore på UL, og der var alt ok for å vente litt til før igangsetting (dvs til onsdag). Det var rikelig fostervatn, og det var iflg legen et tegn på at morkaka framdeles gjer jobben sin. Legen estimerte vekta på nytt, til 3700 i dag. Siste estimat var 3500 til termin, så det er jo ganske likt. Eg innrømmer at eg trur ho er større (A var 3925, eg har tippa 4200 på vetlo). Men fasiten er her om et par dagar. :gjeiper:

Fekk sjå fjeset på vesle babyen min, ho låg med augene igjen og handa på haka. Veldig rart. Og ein veldig fin baby! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk sjå fjeset på vesle babyen min, ho låg med augene igjen og handa på haka. Veldig rart. Og ein veldig fin baby! :rodmer:

:rodmer:

Håper du får en fin fødsel uansett om ho bestemmer seg for å starte det hele på egenhånd eller om dere trenger litt hjelp til igangsetting. :klemmer:

A er vel også spent på å møte lillesøster nå? Skjønner ho litt av hva som skal skje?

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir igangsetting på onsdag ja, så no er det ikkje mange dagane igjen før ho er her :)

Korleis blei du igangsatt?

Foleykateter og modningspille. Fikk heldigvis rier av første modningspillen, men det tok fire timer før det skjedde noe. Rett før de kom for å sette pille nr. 2, så tok riene seg opp på CTGen. Heldigvis, for jeg kunne risikert en skikkelig riestorm om jeg hadde fått en pille til. Riene tok seg kjapt opp, og så tok de vannet fordi babyen hadde høy puls, slik at de kunne overvåke bedre, og så kom epiduralen, og så var jeg i gang :). Hadde velsignet få rier før epiduralen kom, i motsetning til de to første fødslene hvor jeg gikk hjemme med rier i henholdsvis to og halvannet døgn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...