Gå til innhold

*Frida*


*Frida*

Anbefalte innlegg

Me har fått ny vognpose av butikken, så eg var og henta den i går. Me hadde egentlig langhåra skinnpose, men no valgte eg meg ein korthåra. Den er fin! :rodmer:

Fekk også kjøpt nytt stelleunderlag til kommoden (den me har har slitna litt i hjørnene, og kan byttast ut), og så kjøpte eg fleecepose til å ha i bilstolen.

I tillegg fekk eg henta Babyboxen frå Apotek1, og handla litt småtteri. Ikkje ofte eg er på 'shopping', så det var kjekt med ein handledag! :jepp:

I går kveld laga me tapas, det er det nye her i heimen :spise:

I natt sov A i store-senga si. Uten sengehest, men me hadde ei dyne på gulvet i tilfelle ho skulle ramle utav :fnise: Ho var såå stolt over å få ny fin stor seng på rommet sitt!

I dag har eg malt litt på garasjen, sambo held på ennå. No er det barnetv og snart leggetid for A, etterpå blir det hekletid her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at dere fikk ny vognpose! :jepp: Skulle egentlig bare mangle, men det er alltid deilig når ting ordner seg til det beste!

Flinke A som sover i egen seng! Sover hun hele natta på eget rom? Vi har gjort et par forsøk med Turnerose, men hun kommer bare tuslende inn til oss etter noen timer likevel, så nå har vi satt senga hennes tilbake på vårt rom. :ler: Hun har hatt juniorseng i et snaut år alt, forresten, og har aldri ramlet ut. :)

Høres ut som om du har det bra, tross litt vondter og plager. Det er godt å lese! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å si hei en søndags ettermiddag :)

Hvordan gikk det på UL her forleden? Fikk dere bestemt kjønnet?

Så bra at dere fikk ny vognpose forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom etter jeg så nicket/navnet ditt i arven1 sin dagbok :jepp:

:hoppe: for 36 uker :strix:

Takk for det! :hoppe: med eg, sjølv om eg syns tida går litt fort nå! No er målet å komme seg gjennom siste arbeidsveke, så blir det permisjon og tid til å ordne klart til baby her :rodmer:

Så bra at dere fikk ny vognpose! :jepp: Skulle egentlig bare mangle, men det er alltid deilig når ting ordner seg til det beste!

Flinke A som sover i egen seng! Sover hun hele natta på eget rom? Vi har gjort et par forsøk med Turnerose, men hun kommer bare tuslende inn til oss etter noen timer likevel, så nå har vi satt senga hennes tilbake på vårt rom. :ler: Hun har hatt juniorseng i et snaut år alt, forresten, og har aldri ramlet ut. :)

Høres ut som om du har det bra, tross litt vondter og plager. Det er godt å lese! :klemmer:

Godt at det ordna seg med ny pose så raskt ja, men eg må innrømme at eg syns det er litt trist at me ikkje får tilbake den me hadde til A :sukk: Den skulle fabrikken ha i retur. Men men, ny fin Kaiser lammeskinnspose er klar for ny baby!

A søv heile nettene i senga si ganske ofte, men kjem vel like ofte inn til oss midt på natta eller tidlig om morgonen. Ho er så fin når ho kjem, lukkar døra til sitt eige rom, og til vårt rom, og klatrar opp i senga mellom oss. :natti: Og legg seg under dyna, heilt kloss oppi meg eller pappaen. Ho er ofte kald når ho kjem, ho ligg alltid uten dyna eller oppå, så det er nok godt å legge seg inntil ein varm kropp.

Ho har ennå ikkje *bank i bordet* ramla ut av senga si! Me har lagt ei sånn gymmatte foran senga, sånn i tilfelle.

Eg har det bra ja, tross litt småting. Eg hadde vel et veldig greitt svangerskap sist, litt tyngre denne gang, men eg kan absolutt ikkje klage!

Innom for å si hei en søndags ettermiddag :)

Hvordan gikk det på UL her forleden? Fikk dere bestemt kjønnet?

Så bra at dere fikk ny vognpose forresten :)

Hei hei Mary! Ultralyd på fredag gjekk fint! Sjukehuset har fått ny UL-maskin, så no var det veldig lett å sjå at me får ei jente! :rødme:

Ultralyden viste at ho er estimert til 3500 g til termin, trur det var + eller - 2% i forhold til normalen, dvs veldig normal størrelse! A var rett under 4 kg 8 dagar over termin, og eg hadde rekna med at denne babyen var større! Eg ligg øverst på symfysemål, og magen er kjempestor! Vekta har og lagt høgare heile vegen, har lagt på meg 14 kg til no. Men UL-en viste at det var 'rikelig' fostervatn, og det er kanskje årsaken til stor mage og høg(are) vekt :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har vore på hytta i dag, berre ein liten tur. Steikte lappar på stormkjøkken på terassen :gjeiper:

A var umulig og fantete både i båten heim og i bilen, så når me kom heim var eg heilt ferdig :tristbla: Tårene trilla fordi eg var så sliten, og hodeverk har eg ennå. La meg i senga og fekk ein kvil, og blei litt bedre etter ein dusj, men eg kjenner at eg ikkje klarer så mykje styr no :sjenert:

I går var me på bytur, sambo ville kikke litt på bil, og eg fekk handla litt småting. Kjøpte ny bh (ikkje ammebh) og fleire truser, (stor) tynn morgenkåpe/kimono (til 75 kr!) og ny joggebukse. No har eg vel det eg treng til fødebag og til tida etter fødselen!

Og så fekk eg henta Libero-pakken, den var det mykje kjekt i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må berre få med et par ting:

Området rundt og i navelen er stadig sårt og ømt, det virkar som om akkurat navle-området tålar mindre enn resten av huden. Navelen står ut som ein tut, og visar gjennom alt av klede.

Har fått ein del strekkmerker over navelen, dei begynte vel å komme i veke 33 sånn omtrent. Hadde ingen strekkmerker på magen etter sist svangerskap, men no er jo magen større enn den blei sist trur eg. Heile magen står ut som ein tut, ser omtrent ut som om eg har ein fotball under genseren. :skratte: Om eg lener meg bakover, dvs strammar magemusklane, blir magen smal, heilt spiss! Og litt skeiv, sidan babyen stort sett ligg med rygg og rumpe på høgre side.

Ultralyden viste jo at størrelsen på babyen er ca 3500 g til termin, og alt er forsåvidt ok sånn at eg kan føde på den lokale fødestova her. Problemet er at A låg bak-fram (pannefødsel), og det er ein mulighet for at det vil skje denne gang og. Det treng ikkje vere et problem, men sidan fødselslegen har ei veke ferie akkurat rundt termin, så kan det vere at me må til fylkessjukehuset når fødselen er igang :trist: Det har eg ikkje lyst til, men det er lite å gjere med.

No får eg hekle litt meir på teppet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med ei jente :rodmer: Magen min er også stor nå, men iflg JM er den full av vann, pluss bebis da så klart. :fnise: Jeg har vann i føtter og hender også og er så lei av det vannet :tristbla:

At du har større mage enn sist er vel sånn for de fleste,eller.... :sjenert: Syntes jeg hører venninner si at magen ble mye fortere synlig og den ble større med barn nr2....

Kjenner meg igjen i "struttemagen" og navelen. Jeg har innovernavle til vanlig og nå står den rett ut som en ringeklokke :skratte: Så nå kan man bare ringe på hos lillemor og be henne komme ut.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med to jenter!

Jeg har en storesøster og vi har hatt masse glede av hverandre opp gjennom åra og vi er gode venninner nå!

Kjenner til det å bryte sammen når det blir for mye. Jeg ordnet til et utdrikningslag for en stund siden, og når jeg kom hjem dagen etter, sent på kvelden, knakk jeg sammen i gråt når jeg kom hjem til mannen, bare fordi jeg var så kjempesliten og det var så deilig å endelig være hjemme og kunne legge seg i senga.

Skjønner man kan bli sliten av å ha en fra før. Det første svangerskapet har man jo bare seg selv å ta hensyn til.

Fødte du forresten før eller etter termin når du fikk A?

Ha en fin uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med ei jente :rodmer: Magen min er også stor nå, men iflg JM er den full av vann, pluss bebis da så klart. :fnise: Jeg har vann i føtter og hender også og er så lei av det vannet :tristbla:

At du har større mage enn sist er vel sånn for de fleste,eller.... :sjenert: Syntes jeg hører venninner si at magen ble mye fortere synlig og den ble større med barn nr2....

Kjenner meg igjen i "struttemagen" og navelen. Jeg har innovernavle til vanlig og nå står den rett ut som en ringeklokke :skratte: Så nå kan man bare ringe på hos lillemor og be henne komme ut.... :fnise:

Ikkje noko særlig med vatn i kroppen nei, eg er heldigvis ikkje særlig plaga av det. Har litt hovne fingre innimellom, og klokka sit litt for stramt på armen no :gjeiper: Sist hadde eg heller ikkje så mykje vatn i kroppen, men då hadde eg karpal tunnel-syndrom (= verk i fingrene/hendene) på slutten.

Ringeklokke ja, haha! Men den er så øm, så det er ingen så får ringe på her! :skratte:

Så koselig med to jenter!

Jeg har en storesøster og vi har hatt masse glede av hverandre opp gjennom åra og vi er gode venninner nå!

Kjenner til det å bryte sammen når det blir for mye. Jeg ordnet til et utdrikningslag for en stund siden, og når jeg kom hjem dagen etter, sent på kvelden, knakk jeg sammen i gråt når jeg kom hjem til mannen, bare fordi jeg var så kjempesliten og det var så deilig å endelig være hjemme og kunne legge seg i senga.

Skjønner man kan bli sliten av å ha en fra før. Det første svangerskapet har man jo bare seg selv å ta hensyn til.

Fødte du forresten før eller etter termin når du fikk A?

Ha en fin uke :klemmer:

Eg har to søstre, så kjenner til det. Dei er mykje eldre enn meg, men likevel.

Ja det er nok tyngre når ein har ein eller fleire frå før, men eg har vel ikkje vore flink til å prioritere meg sjølv desse siste månadane heller. Me har laga garasje og plen, og eg har vore med heile veien det eg har orka.

A kom 8 dagar over termin, så eg reknar med å gå over denne gang og. Termin er 1. oktober, så eg har satt min tippedato til 10. oktober. 14. oktober blir eg uansett satt igang, iflg. legen.

Det hadde vore deilig om ho kom rundt termin, sånn ca 1 veke +/-. Eg treng nemlig to veker permisjon no til å ordne og rekke å vente på baby, men dagane over termin går seint... Det veit eg frå sist gang!

--

4 arbeidsdagar igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du går så lenge på overtid :) Med tanke på at du allerede har en fra før, så tror jeg frøkna kommer litt før du tror. Kanskje rundt den 6.okt eller 8.okt? Hehe... :) Får håpe du ikke må vente altfor lenge på snuppa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippinga er notert, Henlu, skal lage meg ei liste litt seinare.

37 veker i dag! Wow!

Er på jobb ennå, og no er det to dagar igjen til permisjon. Ser fram til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for 37 uker :hoppe: Og :hoppe: for at snuppelure ikke blir regnet som premature dersom hun blir født nå :strix: Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8. oktober tipper jeg!

37 uker. :hakeslepp: Ikke lenge igjen nå, uansett! Håper du slipper å dra til fylkessykehuset, det må være en særdeles kjip biltur med rier. Synes den veien er kjip nok normalt sett, jeg... (Sier østlendingen, som ventet på at vi skulle komme til hovedveien igjen etter at vi forlot motorveiene på Østlandet første gang jeg var med til svigers. :skratte: Og som nekter å kjøre etter at vi har passert fjellet. :fnise:) Men nå er de vel ihvertfall ferdig med de store veiutbedringene på strekningen, så det i det minste ikke er humpete grusvei i 20 minutter? Den nye tunnelen er knall!

:klemmer:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg tipper 2. oktober :)

Lykke til videre!

Åh, det hadde vore supert, dagen etter termin! Då hadde babyen blitt søndagsbaby, nett som A! :jepp:

:hoppe: for 37 uker :hoppe: Og :hoppe: for at snuppelure ikke blir regnet som premature dersom hun blir født nå :strix:

:hoppe: Det er ein ferdig baby i magen no ja! :rodmer:

8. oktober tipper jeg!

37 uker. :hakeslepp: Ikke lenge igjen nå, uansett! Håper du slipper å dra til fylkessykehuset, det må være en særdeles kjip biltur med rier. Synes den veien er kjip nok normalt sett, jeg... (Sier østlendingen, som ventet på at vi skulle komme til hovedveien igjen etter at vi forlot motorveiene på Østlandet første gang jeg var med til svigers. :skratte: Og som nekter å kjøre etter at vi har passert fjellet. :fnise:) Men nå er de vel ihvertfall ferdig med de store veiutbedringene på strekningen, så det i det minste ikke er humpete grusvei i 20 minutter? Den nye tunnelen er knall!

:klemmer:

Super tipping, trur eg er ganske enig med deg...

Håpar verkeleg eg får vere på lokalsjukehuset ja! Hadde fleire kontrollar der medan eg venta A, og, vel, det er et større sjukehus... Her kjenner eg alle jordmødrene, så det føles tryggare. I tillegg likar eg så godt atmosfæren her!

Vegane sørover har blitt mykje bedre dei siste åra ja, men uansett vegstandard må det vere ein vond tur 2 timar i bil med rier, huffameg! :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amerikansk fødeprogram på TvNorge. Herregud! Dei har jo heile slekta, og venner og kollegaer med seg på fødestova...

Jeezes :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikansk fødeprogram på TvNorge. Herregud! Dei har jo heile slekta, og venner og kollegaer med seg på fødestova...

Jeezes :sukk:

Jeg tør ikke å se på det, jeg :sjenert: Ikke nok med å måtte høre om andres fødsler, jeg skal være med på det selv! :overrasket: Huff, hadde det ikke vært for at jeg MÅTTE være med på min egen fødsel, så hadde jeg aldri blitt med :sjenert: I USA er det alltid overdrevent. De hadde sikkert tatt med seg katta om det var mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke å se på det, jeg :sjenert: Ikke nok med å måtte høre om andres fødsler, jeg skal være med på det selv! :overrasket: Huff, hadde det ikke vært for at jeg MÅTTE være med på min egen fødsel, så hadde jeg aldri blitt med :sjenert: I USA er det alltid overdrevent. De hadde sikkert tatt med seg katta om det var mulig.

:fnise:

Du har ikkje store valget no nei!

Eg ser faktisk fram til fødselen, eg! Eg veit jo meir om kva eg går til som 2. gangs, og så gler eg meg sånn til etterpå! Det er så deilig med nyfødte babyar. :rodmer:

(Og ja: eg hadde ein rolig baby sist, og ei fin barseltid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då er siste arbeidsdag over!

Hurra!!

Det gjekk litt i ett i dag, med to møter og alt mulig eg måtte ordne før eg var ferdig. Rakk berre å rydde pulten sånn halvveis, jaja!

Kollegaene ordna kake til lunsj, så det var hyggelig. :jepp:

Sambo er på tur for å kikke på ny bil, så eg henta A i bhg. Ho ville ikkje vere med heim ("pappa henta meg!"), så me var vel ute av bhg eitt minutt før stengetid :sukk: No er det Mikke-barnetv så eg får ein pause, litt gåen no. Men veldig glad for at det er helg, og permisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...