Gå til innhold

*Frida*


*Frida*

Anbefalte innlegg

:rodmer:

Håper du får en fin fødsel uansett om ho bestemmer seg for å starte det hele på egenhånd eller om dere trenger litt hjelp til igangsetting. :klemmer:

A er vel også spent på å møte lillesøster nå? Skjønner ho litt av hva som skal skje?

Takk Ripsy. Det blir så mykje tankar om _når_ fødselen skal skje (og kor), at sjølve fødselen tenker eg ikkje så mykje på. Ser berre fram til å vere i gang (og bli ferdig :gjeiper: ) no, uansett start.

A ventar på babyen ja. I går når sambo henta i barnehagen fekk han klar beskjed om at 'nei, Besto skal henta meg!' Reknar med at personalet har snakka om dette :fnise: I tillegg så skulle ho 'ropa på babyen, sånn at den komme!' Så me song 'Sol sol kom igjen' med ny tekst :gjeiper:

Foleykateter og modningspille. Fikk heldigvis rier av første modningspillen, men det tok fire timer før det skjedde noe. Rett før de kom for å sette pille nr. 2, så tok riene seg opp på CTGen. Heldigvis, for jeg kunne risikert en skikkelig riestorm om jeg hadde fått en pille til. Riene tok seg kjapt opp, og så tok de vannet fordi babyen hadde høy puls, slik at de kunne overvåke bedre, og så kom epiduralen, og så var jeg i gang :). Hadde velsignet få rier før epiduralen kom, i motsetning til de to første fødslene hvor jeg gikk hjemme med rier i henholdsvis to og halvannet døgn...

Ah, godt det ikkje blei dobbel dose på deg då, det kunne blitt litt heftig! Eg fekk beskjed om at vatnet vil bli tatt, forhåpentligvis er dette nok.

Huskar når du venta nr to, hjelpemeg for lange og tunge dagar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontrabeskjed ang. igangsetting i dag: lokalsjukehuset kan ikkje sette meg igang, eg må til fylkessjukehuset. To jordmødre har tidligare sagt at eg vil bli igangsatt her om det trengs (sist på måndag), men no har legen bestemt at det blir fylkessjukehuset.

Skal innrømme at det var tungt å få den beskjeden, måtte grine når eg la på telefonen :tristbla:

Eg som hadde tenkt å juble for at det no ser ut til å bli fødsel på lokalsjukehuset på måndag, når legen var tilbake.

Litt lettare til sinns no, skuffa, men dette får eg ikkje endra på.

Deadline blir i måro kl 06. Om eg ikkje har rier eller vatnet har gått, må me kjøre dei to timane det tar til fylkessjukehuset, for igangsetting.

Er jo glad for at det uansett blir fødsel i løpet av onsdag-torsdag no då.

Trøster meg med melkesjokolade og :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Så dumt! Og så dumt at du har fått feil beskjed flere ganger. Skjønner godt at du blir lei deg. Men jeg krysser alt jeg har for at fødselen starter av seg selv i løpet av natta! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melding fra Frida kl. 11:

Då er vatnet tatt, og eg er kobla til dataen i påvente av rier. Litt nervøs og spent, men gleder meg til å få babyen ut. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melding kl. 18.19:

Jento vår blei født kl 1538, normal og fin fødsel! 4020 g og 53 cm. Glad!

Gratulerer så mye med lillesøster, kjære Frida! :strix::gratulerer::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye, Frida! :klemmer: Jeg er nesten litt misunnelig, den første tida med ny baby er magisk! Kos dere og nyt dagene! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle helsingar! Og takk til *Joyce* for sladring og hyggelige meldingar :klemmer:

Me kom heim i går kveld, godt å komme heim til A og huset vårt. N har litt gulsott, og er vel derfor litegranne trøttare enn ho skulle vore. Søv mykje, men et fint og er veldig klar og våken dei korte tidene ho er våken.

Litt vanskelig å balansere mellom A og N, redd for å berre kjefte på A når ho er litt for mykje _på_ N, ho vil jo klappe og kose og helst sitte i fanget når eg ammar. Ho var veldig glad når me kom heim i går, sa tilogmed at 'det var kjekt at me kom heim!' :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...