Gå til innhold

Veien blir til mens vi går...


hegejenta30

Anbefalte innlegg

Begynner du å se skikkelige forandringer på kroppen også? Spennende tider altså :) Gleder meg noe helt sinnsykt til kvalmeperioden er over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foruten pupper som har vokst 5 cup størrelser begynner magen å endre form også. Gøy at det vises utenpå også - så er det på en måte ikke så hemmelig lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos cupper og pupper.. Vet du om noen butikk i Midtbyen hvor de måler og finner ut hvilken BH-størrelse man skal ha? Helst en hvor de ansatte ikke er skumle... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både She i Olav Trygvassons gate og Change på Solsiden tar mål, og hjelper til med å finne rett str. She er nok litt dyrere enn Change. Sist jeg var på She tok damen tak i siden på meg (hadde på fleece genser som jeg ikke tok av) gikk og fant en BH og sendte meg i prøverommet og den satt som støpt.

På Change måler de før de finner fram en BH med mindre du ikke har brukt BH'r fra de tidligere.

Det skal finnes noe som heter gravid-BH, mulig de har det på She, eller Bebito, ikke sett det på Change.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo :hoppe: litt for 17 uker i dag!

Føler jeg fikk sovet godt i natt - selv om jeg drømmer mye rart, og våkner til når jeg snur meg i senga. Er fortsatt oppe minst en gang i løpet av natta på do.

Imorgen er det julebord med gjengen på jobb, noe jeg ser fram til. Skal på et sted som er kjent for en god julebuffet - med mat fra hele verden - så ser fram til mye god mat. Kommer sikkert til å savne vinen - men er jo ikke det værste å offre det.

Noen ganger syns jeg det er evig lenge til vi skal på UL den 29. nov - men nå er det bare litt over en uke igjen! Torsdag neste uke skal jeg til legen igjen og håper da å få høre hjertelyden med doppler. Jeg skal ha fridag den 29. og håper mini ikke er sjenert for jeg har tenkt meg på shopping etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat vært hos legen nå, og hun sa at de ikke prøver å finne hjertelyd med doppler før etter uke 20. Så ikke ha altfor høye forventninger.. ;) Hurra for 17 uker forresten! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulik praksis mht til doppler skjønner jeg. Selv var jeg til første kontroll da jeg var 11 uker på vei, og da ville legen min forsøke å finne hjertelyden...noe hun selvsagt ikke fant.

Hurra for 17 uker og bare en drøy uke til UL. Enig i at det virker som en evighet til UL, men nå er det "bare" 3 uker og 1 dag for min del. Gleder meg såååååå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ettermiddag var vi på leverandør kveld på Meny. Smaksprøver og godis over alt i hele butikken. De hadde også smaksprøve på en herlig pærecider som det ble med en flaske hjem som skal ligge til nyttårsaften tenkte jeg. Den smakte nesten litt vin. Og best av alt - alkoholfri!

Vi fant også blåmuggost laget på pastaurisert melk! Jeg måtte se to ganger på innholdsfortegnelsen for jeg trodde knapt hva jeg så. Men det rare var at det ikke smakte så godt som jeg hadde håpet. Kan være at jeg underbevisst tenker at dette bør jeg ikke spise... Men mannen syns den var god - så da kan han kose seg med den, mens jeg koser meg med den ekstra vellagrede Jarlsbergs osten vi også kjøpte med.

Kjenner det skal bli godt med helg nå! Først julebord i kveld, kafé-date med venninne jeg ikke har sett på lenge imorgen, og svømming på søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er lov!

Mener den het noe med fjellblå, eller noe i den retningen. Jeg skal sjekke ut når jeg kommer jeg og sender deg en melding da!

Dumt å løpe i butikkene å lete etter noe med feil navn på...

Etter en samtale med mannen og søk på google (hva skulle man gjort uten) så fant jeg ut at osten heter Fjellblå. En liten artikkel om den finnes her.

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

En stund siden sist jeg var innom her - og det er jo bare så koselig å lese :)

Sitter og drømmer meg bort og gleder meg til den dagen jeg skal kjenne de første sparkene i magen :rødme:

Håper det ble et bra julebord uten vin i går :) Ha en fortsatt super helg :sol:

edit: Forresten kjempefint teppe!!!

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julebordet i går kveld var kjempekos. Måtte få kelneren til å hente en flakse alkoholfri musserende til apperitiffen. Tror ikke de hadde tenkt på at det kunne jo hende det kom noen som ikke skulle ha alkohol på julebordet...

Maten var også nydelig. Buffet med masse deilig skinke, spekeskinke, roastbiff, varm mat og fiske mat. Desverre ikke så mye jeg kunne smake på... men koste meg med det jeg kunne spise. Missunte virkelig mannen (julebord med partnere) som kunne spise seranoskinke og steltonost og roastbiff i alle varianter! (var roastbiff av reinsdyr, lam, hest og okse)

Var vel de første som gikk hjem - men alle skjønte det. Det er hyggelig når kollegene bryr seg om man sitter godt og har godt drikke i glasset selv om man er gravid.

I dag har vi vært på bytur og møtte en venninne jeg ikke har sett på ti år på en av byens kaféer. Kjempekos å se henne igjen, etter så mange år.

Det var MYE folk i byen i dag - så tror julegavshoppingen er nok i full gang!

Har satt på en klesvask, og sløver nå på sofaen. I natt tror jeg mini drev å slo salto i magen. Hold meg våken en times tid. Uansett hvordan jeg lå i senga så kjente jeg mini som holdt leven i magen. Kjempegøy at det er så mye liv og røre, men nattesøvn er hellig...

Hyggelig å høre at du likte teppet Ripsy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at julebordet var koselig :)

Her blir det festeligheter neste helg, er spent på hvordan det kommer til å gå ettersom graviditeten min ikke er fulloffentlig enda.. Jeg har bare sagt det til de jeg jobber tettest på, og er ikke så sikker på om jeg vil kringkaste det for hele jobb-verden enda.

Jeg misunner deg som kjenner liv fra den lille huleboeren, det må være fantastisk selv om det går ut over nattesøvnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et koselig julebord :) Jeg dropper det i år. Har jo vært så dårlig at det var så uvisst om jeg ville orke. Føler meg fryktelig ufresh for tida, så da kan jeg like godt bli hjemme :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå om en uke ligger jeg på ryggen med gele på magen og titter inn til mini!

Ååååå Som jeg gleder meg!

Tanken har jo slått meg at det kan jo være noe som ikke er som det skal være osv. Men så lenge jeg kjenner såpass mye liv som jeg gjør så er det vel ikke så mye å bekymre seg over heller...

Mannen foreslo nettopp at om vi får vite hva det er så skulle vi ut å shoppe et antrekk til jente eller gutt etter ultralyden! Han gleder seg veldig til å se mini igjen.

Jeg lurer sånn på hva det er jeg skal finne på i julegave til mannen i år... Og ikke minst - hva skal jeg ønske meg til jul? Klær er jo helt håpløst å kjøpe nå - med mindre genserne ser ut som små telt og buksene er megastore. Ønsker meg egentlig noe som jeg ikke har vært med å plukket ut selv. Med min ex så fikk jeg ofte med meg hans kort, en beløpsgrense også kunne jeg finne en julegave til meg selv. Fikk jo noe jeg hadde lyst på da.. men ble sjelden noe overraskelse på julaften da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, bare en uke igjen, det er jo ikke lenge! :hjerte: Kan tenke meg at det er skikkelig spennende, ja! Jeg tenker også sånn som deg, at når du kjenner såpass mye liv, så skal det noe til at det er noe alvorlig galt. Men samtidig så er det altfor mange som bare fokuserer på kjønn når de er på den ultralyden, så det er sikkert smart å tenke at det også er en grundig undersøkelse av babyen. Det kommer til å gå så fint, så!

Hørtes ut som en knallkoselig julebord, og så fint med omtenksomme kolleger!

Julegaver er vanskelig, selv for meg som ikke har noen stor kul å ta hensyn til enda. Tenkte jeg skulle ønske meg ting til meg selv som ikke er klær jeg: smykker, gode kremer, skjerf, vesker, gavekort på egenpleie osv. Har en følelse av at det ikke blir så mye oppmerksomhet på oss med en gang disse ungene våre er ute i verden! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste feil et øyeblikk her... Leste "Akkurat nå ligger jeg på ryggen med gele på magen..." Tenkte jøss, driver hun og oppdaterer KG mens hun er på UL?! :hoho:

Akkurat nå om en uke ligger jeg på ryggen med gele på magen og titter inn til mini!

Vanskelig det med julegaver altså... Jeg burde definitivt bli mye flinkere til å skrive opp ting jeg kommer på i løpet av året. Både av ting jeg ønsker meg, og tips til andre. Men det er jo koselig også da, dette førjulsstresset! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips til julegaveønsker Dalmore! Egenpleie tror jeg rett og slett blir forsømt når den lille har kommet ja... blir en ny sjef i huset som får alt fokus! Hadde ikke tenkt på det i det hele tatt jeg... :ler:

(har klart å ta dusj-såpa i håret isteden for shampoo noen morgener allerede)

Mannen hadde forresten jobbet hardt i går kveld etter jeg la meg. For da jeg stod opp i dag var det shinet på badet! Flinke mannen! Liker sånne overraskelser jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...