Gå til innhold

Tøtta kommer til verden!


O'hara

Anbefalte innlegg

Jeg vil vel tro at kroppsform på ungen og slikt også spiller en rolle på hvor godt bleiene fungerer? :vetikke:

Selv har jeg kjøpt flere ulike (men hva som er hva aner jeg ikke :skratte:), og mannen er enig med meg om at dette skal prøves. Regner med det går greit, og tøybleier, som alt annet, blir vel en rutine som man etterhvert kommer inn i. Jeg tenker som så at jeg ikke skal ha ambisjoner om at alt blir "perfekt" fra start, men man må finne ut av ting etterhvert :)

Iril, bare kupp du, Saeria er god som gull og kan ALT om tøybleier! Et levende leksikon! :kyss:

Her er tøtta svææææært ivrig! I går levde magen min i evigheter, moro å se på, og jeg har en sånn "kick-counter" på mobilen, og i går brukte hun bare 2 minutter på å sparke fra seg 10 ganger... :dåne:

(Tidligere har dette tatt omtrent 10-15 minutter.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja. Jeg har vel opparbeidet meg litt kunnskap etterhvert. Har jo prøvd mye selv da. :sjenert:

Og jeg må si Tøtta er aktiv! Så moro! :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er jeg visstnok i 3.trimester...?! :dåne:

Og det er vel 12 uker til termin?

"Herre Jemini" var bare kommentaren fra mannnen.... :fnise:

Og tøtta er fortsatt veeeeldig aktiv... Det jeg har lest, er at de fleste kjenner spark og slik ved frokost, lunsj og slikt, men jeg synes jeg kjenner noe hele dagen....? :vetikke:

Men, det kan jo hende hun sover og bare sparker og slik i søvne, slik som mammaen... :ler:

I dag er en tung dag, jeg er skrekkelig tung i kroppen, og at det pissregner og er grått ute hjelper liksom ikke på.

Saeria, jeg er veldig, veldig, veldig glad for jeg har deg som orakel! :klemmer:

Ha en skikkelig super dag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål kanskje, men det kom opp nå i lunsjen her.

Vasker man babyklær for seg selv? :vetikke:

Jeg greier ikke helt å se hva som er problemet med å vaske noe babytøy sammen med bomullsgensere eller noe slikt? :klø:

Men, hva vet vel jeg?

De andre himlet med øynene fordi jeg ikke greier å skjønne hvorfor man må vaske babyklær for seg selv, men mulig det er noe jeg ikke forstår? :vetikke:

Jeg bruker parfymefritt vaskemidler uansett jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du bruker parfymefri vaskemidler ser jeg ingen grunn til å vaske babytøy separat. Jeg ville nok også kuttet tøymykner, om du bruker sånt. :)

Her i huset er bleievasken den eneste som går separat, og der fyller jeg på med kluter i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare bittelitt tøymykner, parfymefri, på ting jeg henger opp til tørk, aldri på det som går i trommelen.

Å vaske bleiene for seg selv synes jeg også blir naturlig, og evntuelt bodyer med bæsj på...

Må ærlig talt si at jeg aldri hadde tenkt disse tankene, men måtte bare høre om jeg er helt tullerusk som ikke forstår hvorfor man ikke skal vaske babyklær sammen med andre.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye rart jeg synes folk gjør som på meg virker litt overhysterisk, men vi blir kanskje herdet av å ha hund? :fnise:

(Vi har gitt opp tøybleier på natt pga. huden til snuppa. Hun tåler ikke å ha fuktighet liggende på huden så lenge, og ingenting av det vi har prøvd, funket optimalt. Men jeg tar sikkert flere testerunder når inspirasjonen kommer over meg igjen).

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går dei fleste babykleda i 60-gradersvasken, saman med gulpeklutar, handkle m.m. Men alt av babyklede som skal vaskast på 40 grader, blir vaska saman med våre klede. Kvifor skulle det ikkje det? :klø: *ser for meg ei bortimot tom maskin som går heile dagen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke? :vetikke:

Jeg vet bare at jeg plutselig har fått mange spørsmål oppi hodet mitt som jeg aldri ante jeg noen gang kom til å "lure" på.....

Men, jeg skal vel kanskje allerede nå begynne med rundvask annenhver dag for å holde huset hundehårsfritt??

:hoho:

Ja sæææææærlig.......

(Her i huset tror jeg vi har hundehår i alt som finnes av skuffer og skap..... Og sand? :dåne: Det er rene sandkassen bare av en 10-minutterstur ute om det er litt vått.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går dei fleste babykleda i 60-gradersvasken, saman med gulpeklutar, handkle m.m. Men alt av babyklede som skal vaskast på 40 grader, blir vaska saman med våre klede. Kvifor skulle det ikkje det? :klø: *ser for meg ei bortimot tom maskin som går heile dagen*

Det er det jeg også ser for meg....

Hva er vitsen, og ikke minst økonomisk og miljøvennlig, ved å vaske 2-3 bodyer og en sparkebukse i slengen? Jeg skjønner det rett og slett ikke. Men, følte meg litt dum da alle andre i lunsjen regelrett himlet med øynene av mitt "Hvorfor det?"-spørsmål.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til du plukker hundehår ut av bleien, og skjønner at den er blitt spist og har gått gjennom systemet. :eeeh: Jeg har vært flink til å støvsuge, og keiseren røyter ikke stort, men det hjelper allikevel ikke. Det største problemet hos oss er all sanden han drar inn med pelsen sin, selv om mannen i forrige uke tok og skamklipte halen så den ikke ser ut. Nå er den skikkelig tjafsete. Foranledningen var skogstur med tilhørende kvister som satt bom fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Vår røyter jo som bare tjusan....

Mannen har til og med hatt hundehår sittende fast under huden!! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg flyttet fra hunden for tre år siden, og finner fremdeles hundehår på de utroligste steder. Han var flink og sendte med matmor rikelig med souvernirer i flyttelasset. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror aldri jeg har vasket babyklær for seg selv. Eller jo, forresten, jeg kjørte alt jeg fant fram etter eldstemann og vasket gjennom det før vi tok i bruk det til andremann. Da var det jo såpass mye at det var like greit å kjøre det i en maskin for seg.

Jeg hadde da andre ting å holde på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde da andre ting å holde på med.

Det er det jeg også tenker.....

Dessuten.. Det heter jo ikke vaskemaskin bare for moro skyld? :vetikke:

Endret av O'hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Honesty. Her går G sine klær sammen med våre. Da skipper jeg tøymykner, og vi bruker sensitive klesvask uansett. Bodyer som mot all formodning har fått litt bæsj på seg, skylles i vasken (gjerne med litt olivensåpe) og vaskes som vanlig. Det blir jo rent uansett.

Og G har nok fått i seg en halv katt så mye som Tito røyter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt å høre at det ikke bare er jeg som synes det høres merkelig ut å ikke kunne vaske babyklær sammen med annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det aldri et spørsmål en gang. Det jeg tar for seg selv, er det som skal håndvaskes. Ullklærne. Ullbuksene barberes og vaskes med jevne mellomrom, og da får de seg samtidig en god ullkur, siden det alt er i ullvasken vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker ofte barneklær alene, men det er fordi han har lyse klær og vi andre mørke. Har jeg hvitvask o.l går det sammen. Jeg hiver med alle gulpeklutene hans da, så det fyller jo en maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hiver jeg alle de lyse klærne som tåler det på 60 grader med håndkler og kluter og sånn. Og de mørke klærne går med våre. Bruker jo parfymefritt vaskemiddel uansett. Ser virkelig ikke poenget med å vaske bare et par bodyer av gangen. Da hade jeg jo ikke gjort annet enn å vaske klær da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...