Gå til innhold

Tøtta kommer til verden!


O'hara

Anbefalte innlegg

Joa, han er pent nødt til å noen ganger stå i bånd/løpestreng om morgenen, går greit det og, men han er litt "fisefin" og vil ikke skjite på eget område... :sjenert:

Og mannen er et alternativ selvsagt.

Og ja, jeg har tenkt på å bare ta tøtta med, det går jo greit det også :)

Hehehe, her er det snakk om å lage bekymringer før de er oppstått, og spesielt når de lar seg løse så lett... :kari:

Eneste jeg håper på, er at ikke vinteren i år blir like kald som i fjor. Hvor kaldt er maksgrensa for når man kan ta små babyer ut? :klø:

Er klar over at barnevogn ikke er noe must i starten, men vognen befinner seg i Kristiansand, så det hadde vært greit å ha den i hus før neste sommer liksom... :ler:

Og når julen kommer (vi skal være i Oslo mest sannsynlig), så har vi ikke plass i bilen til å ta den med oss på retur!! :hoho:

(Snakk om å ha kjøpt "feil" nybil......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er noe du lurer på i forbindelse med vogn og hund og snuppe, har jeg førstehåndserfaring. :hallo: Det går fint an å gå tur med både vogn og hund, og jeg tror nok at min keiser er litt mer hyper og vill enn hva din er. :fnise:

Ang. å ikke ville bruke sitt eget område som toalett, kjenner vi til det, også. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror ikke det blir noe problem å gå tur med begge altså, bortsett fra når vi møter andre hannhunder... :sukk:

(Her har jeg ville bilder av meg, barnevogn, hund, bånd og is i et stort sammensurium... Noe som vil utløse en god latter fra forbigående, og en flau/sint meg.... :hoho: Det er nemlig ikke barebare å holde tilbake en 45 kilos bikkje som tar løst med all kraft på fire bein.....)

Det jeg egentlig tenker på, (men som jeg av en eller annen grunn ikke greier å skrive riktig... :klaske:) er hvor lang tid man bruker om morgenen (hvor lang tid tar dette?? Mating, påkledning ++??).

Nå kommer jo tøtta på vinterstid, så hun må jo ha litt klær på seg når man går ut. Og jeg kan jo ikke gå ut med henne når det er for kaldt heller...? Så, det er vel mest i de tilfellene det er for kaldt for henne å gå ut at jeg lurer på hvordan jeg skal løse dette med hunden.....

Jeg aner virkelig ikke, men kan man la en baby ligge alene i 10 minutter? Altså da forutsetter jeg at hun sover. Eller er det helt teit av meg å overhodet stille et slikt spørsmål?? :sjenert:

Uansett, det går seg nok til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grensen er vel 10 minusgrader, og det blir vel sjelden så kaldt som det på deres trakter? Det er jo godt og varmt oppi vognposen, så 10 minutter tåler hun nok uansett. Her var det forresten sånn at snuppa ble trøtt og skulle sove maks. to timer etter at hun hadde våknet om morgenen. Da gikk vi gjerne en liten tur i nabolaget, og dersom det var for kaldt (veldig få ganger), trillet jeg vogna inn på et soverom og åpnet vinduet. :)

Du finner ut av det meste etterhvert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, normalt har vi milde vintre, men i år hadde vi lange perioder med opptil 20 minus og mer. Dessuten har vi en del vind som gjør at den reelle temperaturen noen ganger er mer enn hva det står på graderstokken.

Ordner seg helt sikker på den ene eller den andre måten :)

Bare jeg som nå kommer på innimellom at jeg faktisk lurer på enkelte ting (som mest sannsynlig ikke er mer enn oppdiktede problemer :kari:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo en uansvarlig mor, så jeg er vel av den formening at babyer kan klare 10 min alene i ny og ne. Selv leverte jeg feks Junior i barnehagen mens Iskrtem ventet i bilen. Men det var jo ikke fordi jeg ikke "gadd" ta henne med inn, men for å skåne henne fra de verster barnehagebakteriene i starten (siden vi hadde dårlig erfaring med slikt og nyfødt Junior). Gikk helt fint det (og tilogmed en jordmor foreslo en slik løsning for meg og syntes det var helt kurrant). 2 ganger gråt hun da jeg kom etter levering (som regel hadde hun sovetid da, så ellers sov hun), og det er jo ikke veldig gøy selvsagt, men jeg vet jo at hun maks har sittet der noen få minutter.

Det er mye varmere nedi en bag, så jeg hadde lett gått ut i - 15 også, med teppe foran hvis det kun var for en bitteliten tur.

Jeg brukte 5 kvarter i starten på å få meg, Iskrem og Junior ut døra. Hadde jeg kun hatt Iskrem hadde jeg brukt kanskje 15 min på henne og den tiden jeg selv trenger. (Men hun bæsjer jo aldri... og det gjør jo andre babyer. Men det er jo bare å vaske og skifte, noe jeg bruker maks 10 min på tenker jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ett stk. Tøtte i bæresjal, gjerne med en bærejakke over, så er dere klar for tur! ;) Jeg bar G mye i sjal/meitai/beco i vinter. Hadde bærejakke over, og da var vi begge varme og gode. Han hadde fine stonz på beina. Med linerz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linerz?? :klø:

Jeg blir nok en uansvarlig mor jeg også, hvertfall siden jeg ikke vasker babyklærne for seg og vurderer å la henne ligge alene i 10 minutter om hun sover.... :sjenert:

Er bærejakke noe spesielt, eller kan man bruke en vanlig jakke? :vetikke:

Og, jeg skal sy noen bæreseler selv her, men jeg kan vel ikke bruke de fra start?? :klø:

(Hjelpe meg, jeg innser at jeg høres helt dust ut..... Skulle ikke tro jeg var voksen.... :hoho:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du ikke vet Skravla!! *bøyer meg i støvet*

(Jeg kunne jo ha lett jeg og, men... Eh... Lat... Jeg lager jo tyttebærsyltetøy!!)

Kan man ikke bruke vanlige ullester?? :klø:

Eller er det noe spesielt med Stonz som jeg ikke vet om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stonz er vind- og vanntette og det er ikke lester. Vi har tjukke skinnsko/tøfler til å ha på beina til vesla nå i vinter - arvet etter niese på tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sy den fra Stoff og stil... Kan jeg bruke den fra start??

Og jeg tenkte, om man f.eks har en tett bærejakke, hvorfor "må" man da ha ha tette sko?? :vetikke:

Og, om man tover ull, så blir det så godt som vind- og vanntett.... Eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har man tett bærejakke trenger man ikke "tette" sko i tillegg, og hun kommer jo til å være liten den første vinteren uansett. Her trenger vi sko siden Vesla skal ned å ta på ting og oppleve ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg også tenkte.... Får se hva jeg finner ut av, og hvor praktisk det ene eller det andre blir :)

Tusen takk for linker Vilma!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du ikke vet Skravla!! *bøyer meg i støvet*

(Jeg kunne jo ha lett jeg og, men... Eh... Lat... Jeg lager jo tyttebærsyltetøy!!)

Kan man ikke bruke vanlige ullester?? :klø:

Eller er det noe spesielt med Stonz som jeg ikke vet om?

Alt Skravla ikke vet.... det vet google... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er at butikkene fortsatt er der etter fødsel, så om man finner ut at man trenger noe så får man tak i det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...