Gå til innhold

Tøtta kommer til verden!


O'hara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forresten ikke meningen å være streng over her, altså.

Mente mer å skrive at man ikke skal være så hard med seg selv. Siste tiden er jo slitsom for mange, uavhengig alder. Å trappe litt ned på innsats er helt ok. Å være sliten er helt vanlig, og lange morgner og daffe ettermiddager er helt ok, uten at man bør ha dårlig samvittighet av den grunn. Man har jo tross alt en alien (evt parasitt) i magen som tar energi!

Det er rart/frustrerende å ikke være den man er vant til å være, men det kommer tilbake (bare at da er parasittalienen på utsiden isteden, og det kan jo til tider også være en smule hemmende mht hva man kan gjøre og ikke).

Selv følte jeg at kroppen min var relativt forrædersk, og det ble enda fjernere fordi formen tilsynelatende var god. Og likevel lå man der og så på day-tv. Men nå er jeg jo blitt et joggefantom (det var kanskje å ta litt hardt i), og det er jo bare gått 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, DP, du er deg selv lik!! :tommelsmil:

Jeg tar meg hvertfall ikke nær av at du er "streng" ;)

Jada, sjefen er grei på mange måter, veldig greit å få legge opp dagene selv, er utrolig takknemlig for det. Mange som kunne lært av det.

Nå har vi heldigvis en hund som har hemmet oss noen år (altså, ikke ille, får igjen mer for det enn motsatt), så jeg regner med at det faktisk er greiere med en unge enn hunden.

Heh, ja, jeg vil virkelig håpe at jeg ikke fortsetter å være så tungpustet for evig og alltid! Men nå er jo planen/intensjonen/forhåpningene om å få begynt med litt skikkelig trening over nyåret der, så håper jeg at det går i boks. Jeg var jo ikke i noe særlig superform i forkant da, grei nok, men på langt nær så bra som det kanskje burde vært.

:tommelsmil: for joggefantomet DP!! :duskedame:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på sykehuset for omvisning, greit det. Jeg var den eneste som var alene da, mannen var ute på reise så han kom seg ikke med. Virker veldig greit :)

Har forresten lagt ut et ("gammelt") bilde i hovedinnlegget. Synes ikke jeg er blitt merkbart større på disse ukene? :klø: Innbiller meg at jeg var en god del mindre enn de andre som var på omvisningen i går, men hva vet vel jeg? Ikke like lett å se forskjellen, dessuten så kan det jo godt hende at de andre var kommet mye lengre enn hva jeg er :)

Er faktisk 31 uker i dag, så det vil si at tøtta kan komme om 7-11 uker!! :dåne:

Synes dette går litt vel fort....

Skal i dag dra og hente et Roba stellebord vi har kjøpt, virker veldig greit. Det har badekar under stellebordet. Vi hadde noe lignende til søskene mine og jeg synes det virker veldig greit, men de fleste nye stellebordene jeg har sett har ikke det? :klø:

Sikkert noe jeg ikke helt forstår.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det å sammelikne mager er vanskelig. Man får ofte større om man har vært gravid før, så kanskje du var den eneste førstegangs? Uansett er det veldig individuelt. Jeg synes min egen er veldig stor (den ser omtrent ut som din, synes jeg), men jordmor sa at når man er så kort i overkroppen som meg, vokser den mer utover, for det er mindre plass oppover.

Jeg føler allerede at jeg omtrent ikke får puste, spesielt når jeg har spist. Da presser alt oppover i lungene mine, og det er ekkelt. Må bare ligge helt flatt av og til, ellers kjennes det som om jeg kveles.

Hurra for 31 uker! :hoppe: Du kan få litt utålmodighet av meg, så føles det kanskje ikke som om det er så kort igjen. Jeg synes mine 13 uker til termin er alt for lenge. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle i går var førstegangs ;)

Regner med at alt er som det skal, uansett så skal jeg til JM på tirsdag og da måler vi jo SF-målet, får en indikasjon av det :)

Pusteproblemer ja... Usj, det er ikke noe særlig. Hos meg er det som om det ligger et blylodd på brystet mitt om jeg legger meg ned... Har du problemer når du står??

13 uker kommer til å springe avgårde!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pusteproblemer ja... Usj, det er ikke noe særlig. Hos meg er det som om det ligger et blylodd på brystet mitt om jeg legger meg ned... Har du problemer når du står??

Ja når jeg står også, må ofte brette opp genser og ned bukser, tåler å se litt uanstendig ut når det er bare mannen og meg her. Det begynner i grunnen å føles som å gå med hold-in-strømpebukser konstant. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser her inne er jeg rett og slett ikke sikker på om jeg orker en runde med graviditet til. Plutselig så husker man hvor rævva det egentlig er. Jeg synes du er flink jeg, jobber, har hunden alene, huset alene osv.

Greit nok, det er ingen sykdom å være gravid osv osv svada svada, men akk så dårlig som man kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg må vel si at jeg totalt sett ikke synes det har vært mye tull.... Sånn egentlig... :sjenert:

Det kunne jo ha vært verre!!

Forresten.... "Alle" forteller meg at jeg kommer til å få vann i kroppen og strekkmerker, men når kommer det?? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke noe til nå hvertfall... Så krysser fingrene for at det blir slik fremover også :)

Men jeg blir så overgitt over "alle" som forteller meg fasiten på hvordan et svangerskap og en fødsel blir.... :ler: Så, jeg blir litt trassig da.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner igjen det der ja, alle skulle fortelle meg hvor vond en fødsel er og hvor vondt jeg måtte regne med å ha på slutten og hvor drittlei jeg ville være. Kjente at jeg fikk en sånn: "ikke-faen-om-jeg-skal-ha-det-sånn"-holdning. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting... Disse damene som sitter med fasiten, hvordan kan de forklare at alle fødsler og svangerskap er ulike?? :klø:

Noen får bekkenløsning, andre ikke, noen spyr, andre ikke... Ja, etter hva jeg vet så opplever også en og samme kvinne (om de går gjennom flere) svangerskapene sine ulike? :klø:

Jeg blir _imponert_ over disse fasitkvinnene.... :fnise:

Så, her er det lite forberedelser, for jeg har jo ikke peiling på hva jeg skal forberede meg på, og om jeg forbereder meg på en ting, så er det jammen ikke sikkert at det vil skje!! :ler:

(Altså, jeg leser litt, og hører på erfaringene til de jeg ser opp til for å si det slik :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg har ikke noe til nå hvertfall... Så krysser fingrene for at det blir slik fremover også :)

Men jeg blir så overgitt over "alle" som forteller meg fasiten på hvordan et svangerskap og en fødsel blir.... :ler: Så, jeg blir litt trassig da.... :sjenert:

Hehe, jeg hadde nok blitt smårar. Syns det er nok av fasitmennesker eller som alltid vet bedre enn deg selv hvordan du har det :filer:

Men det beste er nok å smile med dem og være i stand til å forstå at alle mennesker er ulike og ingen kan ha fasiten for meg eller deg. Gode råd er stort sett kjekke, men formaninger er plagsomme!

Ha en fin helg og kos deg med magen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formaninger kan man til en viss grad tåle fra foreldre, men bare såvidt... :fnise:

Jeg setter stor pris på at andre forteller om sine egne erfaringer og opplevelser, på den måten kan man lære noe fra andre uten å nødvendigvis måtte erfare det selv. Som pappa bruker å si, det er ikke alle erfaringene vi trenger å gå gjennom selv....

(Det bruker han gjerne å si etter at jeg har fortalt at jeg må da kunne gjøre erfaringene mine selv, for han og jeg er ulike og selv om han har en negativ opplevelse, så trenger det ikke bli negativt for meg... :sjenert:)

Heh, ja, magen herjer vilt! Det er ganske så fasinerende å se denne alienparasitten bugne seg over magen. Men ikke alltid like behagelig, men jeg overlever fortsatt. Blir kanskje verre utover?? Nå tror jeg hvertfall hun ligger med hodet ned (aner ikke, for jeg kjenner ikke hodet, eller forskjell på en hånd eller fot...) for til tider ser jeg en kul som beveger seg oppover mot ribbena... :fnise:

Og, det tror jeg må være en fot (starter ved navelen og "kryper" oppover), for hvor lange armer har hun liksom? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe så¨lange, da vil hun se litt rar ut :ler:

Jeg virkelig hater å være gravid, så mine erfaringer er egentlig bare surt oppgulp, jeg innser det. Likevel er jeg som kvinnfolk flest glad i å dele :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...