Gå til innhold

Tøtta kommer til verden!


O'hara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor er det dere ser denne magen alle sammen...?? :sjenert: Er det på et hemli' sted?? :klø: Eller har jeg gått glipp av et innlegg med et vedlegg?

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Småkjekset.

Cypress, jeg har lagt et bilde i hovedinnlegget.... Så mer hemmeli' enn det er det ikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg klager ikke, for jeg har det ikke hver dag :)

Men må innrømme at det er litt plagsomt når det først er der.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Det er faktisk sol her i dag og! :dåne:

Og i morgen drar vi på feeeeeeeeerieeeeeeeeeeeee :bolledeig:

Krysser fingrene for hvertfall litt sol også på tur.

Og jeg har ferskt brød med meg til lunsj i dag :nigo: Det er ingenting som slår det!

Tøtta turner litt i magen, så alt er ved sitt vanlige her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, hun er ivrig på morgenen ;)

Men kaffekoppen er vel en medvirkende årsak til det.... :fnise:

Det bobler og bobler, helt merkelig opplevelse. Leste om ei som opplevde det som om en fisk som strøk halen sin inntil magen og slo? :klø: Noen fiskefølelse har ikke jeg, men det kommer kanskje litt av at jeg ikke greier å innbille meg hvordan det kjennes ut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke fiskefølelse jeg heller. :ler: Er sikkert den strykende bevegelsen man kjenner, som mange kaller fiskehale. Hos meg var det små boblinger, strykende bevegelser, spark og dunk, før bevegelsene ble med glidende mot slutten. Da var det jo ikke rom for store sprell, så han roet seg ned da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg bare har bobling, sett bort fra en gang for noen uker siden da det var tydelige (?) spark 3-4 ganger på akkurat samme plass.

Spark og dunk tror jeg er litt tidlig å kjenne enda? :vetikke:

Hehe, ja, jeg tenker på det, tøtta har jo god plass nå, etter hva jeg kan skjønne. Om hun bare er en halvkilo, så er jo ikke det mer enn en klump smør. Og, hadde jeg hatt en klump smør i magen nå, vel, så hadde den hatt det som et palass, etter min mening... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg ligger i sengen om morgenen og virkelig må tisse, kjenner jeg tydelige dunk. Tror det er fordi hun da blir dyttet litt lenger opp og får mindre plass pga. blæren. Da kan vi til og med kjenne det utenpå.

Sånn ellers kjenner jeg masse bobling, synes i grunnen det kiler. Noen fiskehale kan ikke jeg huske å ha kjent heller, men helt ærlig har jeg aldri vært borti en levende fisk, så hvordan fiskehaler kjennes ut aner jeg ikke.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg ligger visstnok morkaka langt nede, vet ikke om det har noe å si. Men jeg kjenner mest etter jeg har stått opp, og kommet meg på jobb.

Men mannen kjente det godt her om dagen da jeg var litt treg med å stå opp.... :sjenert:

Han kjente sparkene for første gang for 4 uker siden, da var jeg omtrent der hvor du er Iril.

Aner ikke hvordan fiskehaler kjennes ut jeg heller... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente hverken bobler, fisk, sommerfugler eller andre vesener, jeg. :ler: De første bevegelsene kjentes ut som leamus, deretter ble det mer spark/dunk. Nå hender det at jeg lurer på om han prøver å grave seg ut gjennom sideflesket. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her lå morkaka fremme, og det dempet godt på spark. Hos søster lå den også langt nede, men det endret seg jo litt etterhvert som magen vokste. Hun hadde ei jente der inne som elsket å sparke henne i blæra! :eeeh: Da var det det samme hvor morkaka lå, for spark i blæra er ikke direkte digg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut fra at det meste er helt normalt :)

Og uansett, det er egentlig ganske vanskelig å prøve å beskrive det hvordan det kjennes ut.

:fnise:

Ja, jeg regner med de fortvilt prøver å komme seg ut på slutten...

Usj, de tenker ikke mye på stakkars mor disse små..... :sukk:

:ler:

Her må jeg til kontroll når jeg er i uke 32 for å sjekke at morkaka har flyttet på seg. Det er nok ikke like enkelt for tøtta å komme ut gjennom morkaka... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kokeshi

Jeg hadde også lemus, som gikk over i små dunk. De siste ukene ble det nesten helt stille, da var det kanskje mest romstrering.

Nei, ut morkaken kommer hun seg ikke, det skal god gjøres :ler: Jeg var også på den kontrollen, men min hadde flyttet seg godt oppover, så det var ikke noe problem. De fleste gjør vel det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med det, det er visstnok ganske vanlig? :vetikke:

NHI skriver om dette i en artikkel, og der er det sagt at 5-6% av alle gravide har det, men jeg har liksom hørt dette fra flere, så jeg innbiller meg det er mer vanlig? :vetikke:

Når jeg leser artikkelen så høres hele greia litt ille ut, men jeg har ikke oppfattet det som at det er noe ille hverken på sykehuset eller hos jm :) Og slik jeg har forstått det så fikser kroppen dette helt fint på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...