Gå til innhold

Tøtta kommer til verden!

O'hara

Anbefalte innlegg

Jeg kjente ikke kynner'ne annet enn at magen ble stram og hard - det gjorde ikke vondt for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner det bare helt nederst på sidene, der kjennest det ut som menssmerter. Men magen blir stram over hele. Så det er sikkert kynnere, men har de jo hele svangerskapet, men kjenner dem ikke før på slutten, har jeg lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg får av vondter innimellom, er slike plutselige stikk, og de er like over skambeinet, eventuelt litt høyt oppe på venstre side.

Ellers, kjenner ingenting annet en ei tøtte som bungler seg rundt om inni magen.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente ikke kynnerne jeg heller. Det er oftest flergangs som plages av de. Søster var plaget med de ganske lenge, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjente kynnarar når eg gjekk litt for raskt. Trur eg iallfall. Eg syntest det var fryktelig vanskelig å skilja kynnarane frå følelsen av baby som pressa ryggen og rompa utover med all si kraft. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente kynnerene veldig godt, og spesielt på slutten, og måtte stoppe opp for hver tyvende meter omtrent når jeg var ute og gikk tur de siste ukene. :sprettoy:

Men så moro med masse liv i magen! :hoppe: Og det med å vaske babyklær separat har jeg virkelig aldri skjønt. Det blir jo rent selv om det vaskes sammen med vårt tøy? Her hives f.eks hennes klær sammen med våre sure og svette treningsklær. Og gulpeklutene vaskes ikke alltid på 60 grader heller. *bad mum* Og så klarer jeg ikke helt være å bruke tøymykner. Selv om jeg tromler omtrent alt av klær, synes jeg de blir litt stive og ekle uten tøymykner. Vane, jeg vet.

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner det er vanskeligere å gå fort, så jeg er blitt sånn etternøler.. :fnise: Normalt bruker jeg å "springe", men nå.. :hoho: Treiga sjøl!

Jeg har bestilt meg sko fra Ecco, så håper jeg bare at de faktisk passer også... :sjenert:

Jeg trenger noen vanlige sko som ser ok ut og som også er gode å gå i. Joggesko er liksom ikke like pent.... Har egentlig nok sko, men jeg har ingen som fungerer godt til dongeri, synes jeg... :sjenert:

Men jeg var på tur til å kjøpe meg ny pc i går, men fant ut at jeg egentlig ikke har bruk for det heller, så da ble det skoshopping istedenfor. :nigo:

Og, jeg har kjøpt stoff for å sy meg noen bæreseler og til sengesett til tøtta. Altså, jeg kunne godt kjøpt noe ferdig, men mannen har noen gamle putetrekk med slike engelske broderier på som bestemoren (?) hans har brodert. Etter å ha spurt resten av familien hans, og ingen ville ha de, så skal jeg nå innfelle disse broderiene i et par sengesett, samt se om jeg får sydd en liten kjole også :)

Synes det er hyggelig å kunne bruke om igjen slike gamle ting som ellers ville bare ha blitt liggende i et skap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule sko!

Kynnerne bør vel helst ikke gjøre så veldig vondt. Gjør de for vondt havner du på føden på observasjon. *erfart*

Har du mønster på meitai, eller vil du låne? Kjøpte det stoff og stil mønsteret jeg, og trenger det nok ikke på en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, jeg har også kjøpt stoff og stil mønsteret ;)

Men takk for tilbudet!

Jeg håper virkelig skoene passer ja... Har prøvd andre Ecco-sko, men er usikker på om jeg også prøvde disse her i sommer. Så noen sko på salg i London, men da hadde de ikke størrelsen min :sur:

Jaja, passer de ikke, så kan jeg kanskje selge de videre....

Synes det er litt vanskelig å vite hvor grensene går når det gjelder vondter og slikt. Jeg har ofte slike rykninger, men de er ikke vonde, så jeg tror alt er normalt der. Og jeg innbiller meg at litt vondt skal man ha innimellom?? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, litt vondt gjør ikke noe, tror jeg. Det er jo både ligamenter og andre ting der som strekkes og rives. Jeg hadde forsåvidt slike smerter at jeg gråt, men det var ingen som brydde seg om det. Så, jeg vet ikke, smerter er vist ok, men ikke vonde kynnere. Spørs sikkert litt på legen man går til og :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, ja, det finnes vel neppe noen fasitsvar.

Om tre uker skal jeg på ny UL, så det blir spennende å se hvordan tøtta ligger da. Jeg kjenner jo så godt som ingenting på venstresiden av magen, merkelig synes jeg da. Hun bugner seg bare på høyresiden..??

Og håper at morkaken da har flyttet seg, kanskje den ligger på venstresiden og det er derfor tøtta sparker på høyre?

*fortsetter å ha litt vondt sånn innimellom*

Kjenner jeg egentlig får litt panikk når jeg tenker på at jeg er 29 uker på vei i morgen! :dåne:

Det vil si at det ikke er lenge før hun kommer og erobrer verden..... Hva er det jeg har gjort?!?! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tiden har gått i rykk og napp jeg, ukene fram til uke 14 gikk i sneeeeeeglefart... Men de siste ukene har rast avgårde!

Samtidig så vet jeg at vi har det aller meste i orden, så hun kan egentlig bare komme når som helst, om hun vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ULen du skal på, er det noe du har bestilt privat? Jeg vet ikke om at jeg skal på flere i løpet av mitt svangerskap, jeg har i hvert fall ikke hørt om at det er noen flere fra det offentlige. Men jeg vil så gjerne! :sjenert: Det er jo så gøy!!

Edit: Grattis med 29 uker!! :strix:

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sier de at magen kan endre litt form innimellom, og hjelpe meg, DET kan den... :hoho:

Forleden dag var det en stor "klump" fra navelen og ut høyre side... Morsomt å se!

I går var jeg innom svigerinnen min med noen strikkeoppskrifter. Så, nå får jeg flere bodyer og monsterbukser :nigo:

Til sommeren strikker hun en kjole i bomull.

Følte jo litt på det, for hun ble så utrolig lei seg for at vi hadde allerede fått så mye strikkede plagg, og hun hadde gledd seg til å strikke til tøtta. Så, godt jeg fant flere ting vi faktisk hadde bruk for :)

(Planen min var å strikke kjolen selv, men jeg tror jeg gladelig kan overlate det til noen andre... :ler:)

Jeg innser at vi er veldig, veldig heldig som har det slik vi har det, og jeg er utrolig takknemlig for at alle rundt oss bidrar med så stor glede! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ULen du skal på, er det noe du har bestilt privat? Jeg vet ikke om at jeg skal på flere i løpet av mitt svangerskap, jeg har i hvert fall ikke hørt om at det er noen flere fra det offentlige. Men jeg vil så gjerne! :sjenert: Det er jo så gøy!!

Edit: Grattis med 29 uker!! :strix:

Jeg må til ny UL grunnet at livmoren min ligger litt langt nede. Så den skal sjekkes før fødsel for å forsikre seg om at den er der den skal være :)

Og, det er i tillegg vanlig at om man blir gravid med IVF har 3 UL'er, en rundt uke 7, den ordinære og en i uke 32.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er IKKE livmoren din, men morkaken (placenta) som ligger langt nede. :opplyser: Som temmelig gravid må du jo vite slikt? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja er det så nøye da, morkake, livmor, begge delene er nå inni meg... :fnise:

(Jeg tar jammen meg feil hver gang.... :klaske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...