Gå til innhold

Ill communication

Molo

Anbefalte innlegg

Gjest Miss O'Hara

Er innom og rapper litt rosa :sjenert:

Om du skulle ha for mye energi må du gjerne fordele litt :ler: Jeg har hørt om vårslapphet...

Ha en fin dag i den strålende solen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å gjøre det enda mer rosa: jeg så et tall på vekta i dag som jeg ikke har sett på årevis!

Jeg er så happy med det at jeg måtte feire med sjokoladekjeks :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hjemme i kjøleskapet ligger det en nydelig salat, ment for å ha med på jobb i dag. Ganske irriterende, egentlig.

Jeg og lillemor har vært på miniferie. Utrolig deilig, både for liten og stor. Men minst like godt å komme hjem igjen, det var ei lita frøken som var overlykkelig over å se pappaen igjen :) Å komme hjem til nyvasket hus er heller ingen normal opplevelse, så det var jo virkelig prikken over den berømte i'en.

Jeg virkelig elsker syrintrær i blomst. Det er noe av det vakreste :rodmer: Øyet mitt hviler på en hel hekk av syrintrær, tror jeg må ut med saksa og klippe med meg noen hjem. Det var så mange vakre lillafarger her.

Lillemor våknet 05.30 i dag. Gud jeg er trøtt, men må bare la være å kjenne etter. Tror dette blir en litt "slow" dag, tett i nesa og småforkjølt er jeg også.

Men deeeeeeilig å sovne inntil min kjære i natt, mmm, fornemmelsen sitter enda i kroppen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ta bilde av lillemor, linet opp i sofaen med tante og dukken plassert ved siden av seg. Lillemor tar tak i hodet på dukken, retter dukkefjeset mot kameraet og sier "..mmmiiiiil". :fnise:

Jeg kan ha sagt det før, men jeg bare digger så intenst at hun blir litt eldre, at vi kan kommunisere, at vi blir kjent på en annen måte. Hun er proppet med humor, det er alltid noe gøy med henne.

Eller når tante ikke orker å ta i mot i sklia mer, etter ca hundre turer, så konstaterer hun tørt: "tante lat..." :skratte:

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syrintrær

Epletrær

Ranukler

Lavendel

Peoner

Favoritter :hjerte:

Du har særdeles god smak i planter! :jepp: Akkurat nå blomstrer en diger syrin rett utenfor stuevinduet vårt. Jeg har plantet en lavendel i bedet utenfor døra, og har tre andre i potter. Epletreet ved parkeringsplassen blomstrer, og jeg har peoner på bordet inne. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ta bilde av lillemor, linet opp i sofaen med tante og dukken plassert ved siden av seg. Lillemor tar tak i hodet på dukken, retter dukkefjeset mot kameraet og sier "..mmmiiiiil". :fnise:

Jeg kan ha sagt det før, men jeg bare digger så intenst at hun blir litt eldre, at vi kan kommunisere, at vi blir kjent på en annen måte. Hun er proppet med humor, det er alltid noe gøy med henne.

Eller når ikke tante orker å ta i mot i sklia mer, etter ca hundre turer, så konstaterer hun tørt: "tante lat..." :skratte:

:fnise:

Det er helt fantastisk når de begynner å kommunisere mer. Det er akkurat som om de åpner en dør inn til en verden vi tidligere bare har hatt en stykkevis forståelse av. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg har et snev av pollenallergi. Tett og snufsete, og ganske slapp. Har bare lyst på sjokolade og sitte under et teppe i sofaen uten å måtte forholde meg til resten av verden. Diverse forpliktelser setter en effektiv stopper for det. Straks ut for å helgehandle, det blir pizza i kveld. Med creme fraiche, bacon, rødløk og sjampinjong. Nam.

Lillemor våkner så tidlig for tiden! I dag gikk reveljen klokka fem. Det er altfor tidlig. Måtte sove litt i formiddag, blir litt i ulage av det, men må man, så må man.

Funderer litt på hvordan vi skal få skjermet terrassen, nå vurderer jeg noe sypress og kanskje en søyletuja eller to tett inntil terrassen. Det vil gi litt mindre innsyn. *i tenkeboksen*

Dagens tur på loppis endte opp med seks nydelige eggeglass, organisk formet i en nydelig pastellblå farge. Fra Figgjo. Elsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Uæh, klokka 5 :overrasket: Det er litt i tidligste laget ja!

Husker den perioden med gru, alene med baby og aldri nok sammenhengende søvn. Noen ganger er det nydelig å ha en 11-åring :biggrin:

Håper formen er bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg kjenner så godt følelsen av å måtte stå opp altfor tidlig. Det verste hos oss har vært at hun et par-tre ganger har våknet og insistert på morgen allerede 03.30. Da har dagen vært ødelagt for min del, enda jeg ikke er av dem som trenger mest søvn. Men nå er det mest kveldene vi sliter med.

Jaja, det er vel nok et utviklingstrinn vi må gjennom. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at vi kuttet ned på dagsovingen hennes (max en time), så har alt blitt så meget bedre (og her må jeg bare si bank i bordet). Hun har i det siste sovet til klokka sju, og i helga våknet hun halv åtte begge dagene :overrasket:

Vi er enda helt sjokkerte etter den hendelsen, tror jeg kan telle på en hånd de gangene hun har sovet til etter klokka sju siden hun var spedbarn. Jeg må ærlig innrømmme at lite søvn de siste to årene er en direkte årsak til at vi venter med å prøve på en lillebror eller lillesøster. Jeg vet ikke noe som er så slitsomt som for lite søvn. Det første året etter at hun ble født, kunne jeg våkne midt på natta, svett, fortvilet og oppkavet, ene og alene fordi jeg hadde drømt at jeg var blitt gravid igjen :fnise::sjenert: Jeg må bare le, som dere skjønner så har to tette absolutt ikke vært greia her i huset ;)

Nå er jo imidlertid livet ganske annerledes. Hun er blitt så mye mer selvstendig, jeg har fått overskuddet tilbake og er veldig happy med å være mer enn bare mamma. Jeg elsker å være mamma, men det er også mange andre ting jeg liker å være. Kollega, kjæreste, venninne og bare meg selv. Det første året synes jeg at jeg kun var mamma, det er vel egentlig ganske naturlig. Men jeg må si at jeg liker alt så mye bedre når jeg kan være litt av alt, og hvis jeg da i tillegg kan få en dæsj alenetid innimellom, ja, så blir jeg faktisk en mye bedre mamma (og kjæreste) av det. Jeg blir rett og slett enklere å ha i hus :fnise:

Herregud som det regner ute! Det høljer ned. Da kommer nok den nyplantede hekken vår til å gro ekstra godt når varmen kommer om noen dager, looovely :) Hjemmekontor, men ikke så veldig effektiv, om jeg så skal si det selv. Har kake i ovnen, og straks må jeg vel gjøre en innsats på jobbfronten. Må bare vente til jeg har et kakestykke og god kaffe innen rekkevidde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

På den annen side, hvis man venter med å få barn så sprer man både bleier og dårlig nattesøvn over flere år, i stedet for å få noen få slitsomme år og deretter være ferdig med det :fnise: Jeg har tenkt på det samme, to tette må være slitsomt, men samtidig - da er det gjort, liksom.

Nå hadde jo jeg fått ny runde uansett hvis vi skulle hatt en til, siden poden er stor, men jeg har en venninne som har nesten fire år mellom alle sine tre, og da ble det jo liksom tolv år med bleier, da :overrasket:

Fordeler og ulemper med alt, og enkelte ting kan en ikke planlegge heller, for den saks skyld :)

Godt vi er flere om å trenge alenetid... jeg er helt avhengig av det, litt ro, mulighet til å høre meg selv tenke.

Ha en fin dag!

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke sjans. Helt klin umulig for meg å ha max trykk og så "ferdig med det". Da tror jeg min mentale tilstand og diverse annet kan risikere å ryke på veien :fnise:;)

Men det er klart, det er jo absolutt et poeng - jeg ser bare ikke helt for meg at det ville være gjennomførbart hos oss. Samtidig kan man jo ikke vente i evigheter på nummer to, vi er jo ikke helt unge, noen av oss.

I dag skal de fotograferes i barnehagen. Jeg badet henne i morgest, satte en spenne i håret og vasket ansiktet grundig igjen før vi gikk ut døra. Da vi kom til barnehagen, så jeg at hun hadde skinkeost i håret, snørret rant i strie strømmer og på en eller annen måte hadde hun fått en flekk på genseren :forvirret: Jaja, bildet kan da iallfall ikke kalles arrangert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, broder'n og meg er det 9 år mellom - tenk hvor mange år med barn i heimen mamma og pappa har hatt! ;) Jeg skal definitivt ikke ha så stor forskjell, altså. Lykkes vi ikke med søsken før Turnerose er 4, så får vi se om det blir søsken på henne... :ler:

Helt sant det med alenetid. Det er enormt viktig. Jeg har ikke vært flink nok til å prioritere det, og jeg tror faktisk at det straffer seg. Viktig med noen pusterom. :Nikke:

Kos deg med kake, kaffe og hjemmekontor! Høres herlig ut!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Miss O'Hara

Awww, søt da :ler:

Bedre med ekte bilder. Jeg får litt noia av stuer med utelukkende perfekte fotografbilder jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joyce, det er enda flere år mellom meg og mitt yngste søsken, og jeg har faktisk ikke tenkt på det der med å ha barn i huset over så mange år. Så der fikk jeg noe nytt å tenke over :fnise:

Neida, det er heldigvis ikke alt man kan planlegge her i livet, så tiden vil vise hva som skjer. I dag er jeg så småforelsket i lillemor at jeg nesten kunne blitt firebarnsmor på flekken ;)

Vi har hatt en sånn fin dag sammen, vår lille familie. Vi har vært på terrassen siden klokken 10 i formiddag, og inn gikk vi først klokken 18. Jeg er blitt mer glad i sommeren med årene, det er lisom så... praktisk. Ikke snømåking, ikke hundre lag med klær. Ikke masse snø på vognhjulene som står i gangen og lager store, våte flekker. Ikke iskald bil som må skrapes, ikke klapring av tenner mellom ytterdør og bil.

Nå har vi ekstra stue i form av herlig hage, vi har liten jente som elsker å løpe naken på gresset, hun studerer gress, biller, maur og blomster med den største interesse. Hun spør hver morgen om "blomster tørst?" i håp om at vi skal gå ut og vanne planter. Hun lager sandkake i alle formater, fikser (luft)kaffe som hun serverer i de pastellfargede små dukkestue-krusene fra Ikea. Opptatt av båter, helikopter, fly og traktorer. Forteller gjerne at "mamma og pappa i he-kopter oppe lufta", noe som det ikke er et snev av sannhet i, men likevel stor stas. Vi har også en liten jente med nesten hvitt hår, store, brune øyne og søte smilehull. Som elsker å huske, frem og tilbake. Som er sta og har masse vilje. Som vet hva hun vil, og som er flink til å gi uttrykk for det. Som gradvis snakker, mer og mer. "Jeg er sur" sa hun da jeg påpekte at det var kveld, og at hun måtte avslutte leken. Vet ikke helt om det var flaks at akkurat det uttrykket passet, men det var utrolig vanskelig å ikke bryte ut i full latter der og da.

Jeg gleder meg allerede til å se henne i morgen. Det er skummelt å merke hvor høyt man kan elske et annet menneske, man blir så utrolig sårbar. Men jeg ville aldri vært det foruten.

Nå har jeg ryddet sammen for dagen ute, myggen kom, da gikk jeg inn. Vakker dag, 25 grader, litt for varmt i verste solsteiken midt på dagen, men da passet det fint å legge teppet i skyggen under epletreet. Jeg har alenekveld, jeg nyter hvert sekund. Ingenting på tv, har egentlig ingenting på programmet. Surfer litt, leser litt, smårydder litt. Spiser litt is.

Livet er ikke det verste man har :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, glemte å kommentere deg, Miss. Er heller ingen fan av altfor oppstilte bilder, så litt reality er bare sjarmerende. Men de største busemennene håper jeg de fikk kverket før bildet ble tatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres alldeles nydelig ut, Molo! Jeg kjenner også på den sårbarheten om dagen, det at jeg er så glad i jenta mi at hjertet nesten sprenges. Men jeg ville heller ikke vært foruten. :)

I dag har vi nesten vært på besøk på dine trakter. Foreldrene til en av mine beste venninner har hytte ikke så langt unna, og vi har hatt en helt fantastisk dag! Nydelig vær, flotte omgivelser og ikke minst fire av mine favorittmennesker i hele verden. Kan det bli bedre? :) Kan lett se for meg at dagen deres har vært like bra!

Håper morgendagen blir like herlig! :sol:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...