Gå til innhold

vingle har blitt mamma


vingle

Anbefalte innlegg

Takk Lillefot!

Kaka ble kjempegoood, her er oppskriften hvis noen andre vil prøve:

Mammas sjokoladekake

3 egg

4,5 dl sukker

225 g smeltet/flytende melange

2 ts bakepulver

3-4 ss kakao

2,25 dl melk

6 dl mel

Lag eggedosis. Sikt i det tørre og spe vekselsvis med melk. Bland inn margarinen. Stekes i smurt eller bakepapirkledd langpanne på 175 grader i 40 min.

Superglasur

150 g margarin (ikke flytende!)

2 plater lys kokesjokolade

ca. 2 dl melis

1 egg

Smelt margarin og kokesjokolade. Rør inn melis til glasuren blir ganske fast (og ser kjip og klumpete ut). Rør inn egget and watch the magic happen! ;)

Nå er det snart middagstid - etterpå blir det KAKEEE :nigo:

Gleder meg til i morgen jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du lagde kake i går, Vingle, så kunne ikke jeg være så veldig mye dårligere :sjenert:

Så jeg lagde vaffler til gutta boys, jeg. (mannen + en kamerat)

Klarte å få i meg to stk selv :)

Jeg er spent på reaksjonene til studievenninnene dine i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, kakeeee :sikle: Og jeg som skal prøve å være fornuftig i matveien i dette svangerskapet ;)

Haha, ja det tenker jeg også å prøve på. Mitt triks: fryse ned halvparten og dele resten med kjæresten og gode studievenner, da spiser jeg ikke så mye selv! ;)

Siden du lagde kake i går, Vingle, så kunne ikke jeg være så veldig mye dårligere :sjenert:

Så jeg lagde vaffler til gutta boys, jeg. (mannen + en kamerat)

Klarte å få i meg to stk selv :)

Jeg er spent på reaksjonene til studievenninnene dine i dag ;)

MMM, vafler! Det er jo så digg :) det blir nok neste post på programmet når jeg går tom for kake etterhvert ;)

I dag har vært en morsom dag - gikk til skolen i dag, og på veien møter jeg onkelen min (han som akkurat har blitt pappa for første gang) og siden han bor "på veien" til skolen, og jeg var litt tidlig ute, rakk jeg å bli med inn og hilse på det lille vidunderet! Han var helskjønn :hjerte: Fikk holde lille fetteren min :happy: Og jeg klarte selvfølgelig ikke å holde tett om at jeg er to og en halv mnd på vei... Jeg spurte om de kunne holde på en hemmelighet, og så fortalte jeg det. De ble såå glade og syntes det var kjempestas :strix:

Så rusha jeg videre til lunsjdaten min på skolen. Det var mye prating, første gang de fleste av oss så hverandre på 2 måneder, så det var litt vanskelig å komme til. Men omsider fikk jeg sagt at det ikke bare var på grunn av skolestart at jeg hadde med kake til dem, og da var alle lutter øre ;) Så fortalte jeg at jeg skal bli mamma, og de ble veldig overrasket og glade :nigo:

Endret av vingle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy å fortelle :jepp: . Er så koselig når folk blir glade på våre vegne :)

:skya: Hurra for 10 uker :skya:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:duskedame: HURRA for 10 uker :duskedame:

Jeg er litt usikker på hvor langt jeg er på vei, men gynekologen min mener jeg er 10+2 i dag. Blir spennende å se til torsdag når jeg skal tilbake for kontroll.

Kan tenke meg det var spennende å se knøttet til onkelen din:) Og så gøy det må ha vært å fortelle den store nyheten til alle venninnene dine:) Har selv bare fortalt det til en' venninne.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

:strix: 10uker :strix:

Det er så koselig å kunne fortelle omverdenen at man skal bli foreldre, samtidig som det nesten føles litt uvirkelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det action! Så koselig :happy: Takk for hilsner alle sammen :)

Ja, det har vært veldig stas å dele det med noen flere, blir litt mer virkelig da... Men jeg synes fremdeles det er litt vanskelig å fatte at det gror et lite menneske inni meg altså. :sjenert:

I morgen skal jeg på første svangerskapskontroll. Er veldig spent, og grugleder meg. Liker ikke legen så godt (Eller leger generelt - har til gode å møte en jeg synes er ordentlig ålreit), og er ikke fan av blodprøver, så er mest derfor jeg gruer meg. Men M skal være med, det hjelper masse, og jeg skal jo tross alt ikke dit fordi jeg er syk... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Jeg skal på første svangerskapskontroll på torsdag, det blir spennende. Eller jeg har allerede vært der og legen vet alt, men det var av andre årsaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk greit ja. Liker legen verken bedre eller dårligere nå. Det er litt ironisk at hun maser sånn om at jeg ikke må stresse og bekymre meg for ting, også er det egentlig hun som først og fremst gjør meg stressa...

Prøvde å si at jeg egentlig ikke er så bekymret jeg, men det overhørte hun bare og fortsatte og gnåle om hvor lite nyttig det er å ta sorger på forskudd og at "dette skal gå så bra skjønner du". :overrasket: Og nærmest i samme vending ramser hun opp alt det fæle som kan skje med meg (..."og du som er så liten kommer til å få MASSE vondt"...)

Også kom vi til å snakke om fødsel, og hun legger ut om at det kommer til å være det vondeste jeg har opplevd noengang (ja, helt sikkert, men at du maser om det kommer ikke til å gjøre det bedre...!) og at jeg, "trust me", kommer til å TRYGLE om å få epidural (for det var hun helt klar på når hun fødte.) Ja vel, kanskje det, men det kan da vel ikke hun vite?? :sukk:

Det var godt å ha med M i alle fall!

Men når det er sagt var det verdens søteste sykepleier som tok blodprøve av meg, hun var så hyggelig og trygg liksom - et deilig avbrekk fra Dr. Stress. Og hun var superflink til å ta blodprøve, det gikk kjempefort og jeg kjente ikke nåla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for sympatien :)

Det skal nevnes at hun ikke bare sa rare ting, og jeg tror i grunnen hun sa det hun sa i beste mening...hun er amerikaner, så jeg regner med at mye av tingene hun sier blir oppfattet som rare av meg fordi amerikanere har en litt annen måte å snakke sammen på. Men det gjør det i grunnen ikke mer behagelig, jeg bare føler at det kanskje kan være litt av grunnen.

Men, men. Nå er det antakelig maaange uker til jeg skal se henne igjen - neste post på programmet er jo ultralyd. Og det gleder jeg meg masse til! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, fint kallenavn den der legen din har fått. Dr. Stress :skratte:

Har du forresten fått noen tid for ultralyden enda? Jeg skal selv på første svangerskapskontroll neste torsdag. Gleder meg, selv om jeg har vært ut og inn av sykehuset og sett knøttet flere ganger.

Og Tusle: fy deg som nevner muffins - gjett hva gravide meg har lyst på nå? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe mer nøyaktig enn en gang i eller mellom uke 17 og 19. Legen sendte inn søknad om fødeplass på Ullevål, så da får jeg visst innkalling til UL fra dem hvis jeg får plass. *vente i spenning*

Fy deg også Lillefot - jeg tenkte ikke over at jeg hadde lyst på muffins før du poengterte det! :kjefte::fnise:

Etterpå skal jeg lage spinatsuppe med laks med kokt egg og rundstykker til (jern-OG-omega-3-hurra) - det blir nok digg det også :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...