Gå til innhold

vingle har blitt mamma


vingle

Anbefalte innlegg

Ååå, der var du, endelig :)

Jeg forstår at du har mye å gjøre, men gjett om jeg ble bekymret! Har vært inne her og sjekket flere ganger om dagen, jeg...

Lykke til med alt du har å gjøre, og husk å ta vare på deg selv i praksisen - det kan sikkert være tungt til tider.

*god klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der var du :hug:

Takk for linker, skal sjekke ut :jepp:

Værsågo'! ;) Selv om den ikke er perfekt for oss her i Norge, så er også denne siden ganske interessant synes jeg (og ikke så rent lite skremmende i grunnen...). Her kan man søke opp enkeltingredienser og finne ut om de er skumle!

Godt å høre fra deg igjen :)

Ja klart du må på UL.. det går jo evt an å bare be om noen timer fri, det er jo en litt spesiell situasjon ;) Hvis ikke evt be om kveldsvakt, om det er mulig.. vet ikke helt hva slags praksis du skal i...

:) Ja, får nok ta meg noen timer fri til det. Skal på praksis på en videregående skole, så blir nok ikke noe kveldsvakt! Men vi satser på at det løser seg. :Nikke:

Ååå, der var du, endelig :)

Jeg forstår at du har mye å gjøre, men gjett om jeg ble bekymret! Har vært inne her og sjekket flere ganger om dagen, jeg...

Lykke til med alt du har å gjøre, og husk å ta vare på deg selv i praksisen - det kan sikkert være tungt til tider.

*god klem*

Så koselig å høre at jeg er savnet, men det har ikke vært meningen å gjøre dere urolige...Unnskyld!

Tusen takk, skal prøve i den grad det lar seg gjøre... må si jeg er litt bekymret for akkurat det, var ute i praksis før sommeren også (og da bare 4 uker!) og det var tøft nok det... Men kan hende det blir annerledes nå når ikke ALT er helt nytt! Klem tilbake ;)

Lykke til med praksis, vingle! Håper formen er bra, så du slipper å slite deg helt ut :klemmer:

Tusen takk Sushi!

Veldig hyggelig med så masse hilsener, det varmer! :hjerte: Jeg vet ikke helt om jeg klarer å hilse like mye tilbake i alle dagbøkene akkurat nå, men jeg skal prøve å hente meg inn senere ;)

Var forresten innom Lindex i dag, og kjøpte babytøy for første gang :nigo: En body og en shorts på salg i spreke, "kjønnsnøytrale" farger - kr. 38,50 tilsammen! :hoppe: Så da har vi et vårantrekk i boks ;)

I morgen skal vi i banken og høre om vi kan få lån! Gruer meg, for jeg er så redd for å bli skuffet. Når vi først må ut herfra hvor vi bor nå hadde det vært deilig å endelig få oss vårt eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med besøk i banken, jeg krysser fingrene :)

Forøvrig er det greit å ha noen å dele ingrediens-fobien med, de fleste mener jeg er fanatisk :sukk: Men, Danmark for eksempel, de går hardt ut mot bruk av produkter som inneholder parabener, Norge er litt trege på saker og ting. For å bruke Danmark som et eksempel igjen, så er de mye lenger framme når det kommer til småbarnsfamilier enn det Norge er, de legger mye mer til rette. Her til lands er det jo så og si forventet at vi skal sende ungene våre i barnehagen før de har fylt 1 år. Kan ikke si at jeg er så fan av permisjonsløsningene her i landet. Sånn, da skal Danmarkspatrioten gå og legge seg :fnise:

God helg, Vingle :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artig med babyklærshopping :hoppe:

Det er så mye nydelig ;)

Ja, helt klart! :hjerte: Men vi prøver å begrense oss litt da. Forrige helg var vi på en besøksrunde hos mine og M sine foreldre, og da var vi på loftsraid! Fant masse herlig babytøy begge steder fra søsknene våre og da vi var små :hjerte: Pluss en god del utstyr :) Så det er ikke sånn kjempemasse vi trenger å kjøpe, faktisk! :danse:

Spennende med besøk i banken, jeg krysser fingrene :)

Forøvrig er det greit å ha noen å dele ingrediens-fobien med, de fleste mener jeg er fanatisk :sukk: Men, Danmark for eksempel, de går hardt ut mot bruk av produkter som inneholder parabener, Norge er litt trege på saker og ting. For å bruke Danmark som et eksempel igjen, så er de mye lenger framme når det kommer til småbarnsfamilier enn det Norge er, de legger mye mer til rette. Her til lands er det jo så og si forventet at vi skal sende ungene våre i barnehagen før de har fylt 1 år. Kan ikke si at jeg er så fan av permisjonsløsningene her i landet. Sånn, da skal Danmarkspatrioten gå og legge seg :fnise:

God helg, Vingle :hug:

Heia Danmark! Lurer på hvorfor ikke Norge tar dette mer på alvor. Men de vet vel for lite enda om hvor skadelig det faktisk er kanskje? :klø:

Har du sjekket ut linkene enda? :)

:vinke: Hvordan går det med deg, Vingle? Gikk det bra i banken?

Hei! Det går litt opp og ned med formen, og som du kanskje skjønner, siden jeg "aldri" er her inne, er det hektiske tider nå! Første praksisuke er overstått og jeg har følt meg som en oppvridd klut hele uka. Mye uggen, vondt i hodet og sliten. Lørdagen lå jeg rett ut det meste av dagen, og søndag var jeg litt bedre igjen.

Håper det tar seg opp når vi kommer litt mer inn i saker og ting. Og, ikke minst nå som jeg er godt over 3 mnd! :sukk:

Det ble ikke noe lån på oss (what a bomb!), men mannen i banken var veldig ok, og viste oss tallene så vi så jo selv at det ikke gikk. Så nå har vi "slått oss til ro" med å leie en god stund til, og gleder oss til å flytte. Problemet er bare at vi ikke vet hvor vi får ny leilighet hen, men vi har søkt på noen litt større (3-roms), nærmere marka. Håper vi får det, det hadde vært SWEET :gjeiper:

Over til noe annet:

15 uker i dag! :hoppe:

I går var vi en tur hos mormor og fortalte at hun snart blir oldemor. Det var stas :)

Nå er jeg på plass på praksisskolen, skal ha litt undervisning etterpå. *spent* Blir nok fremdeles litt stille herfra fremover, akkurat nå hadde jeg noen minutter til overs ;)

Så, må bare tilslutt beklage at jeg er dårlig på å sjekke dagbøker rundt her nå (sjekker knapt min egen... :sjenert: ) Men jeg kommer nok sterkere tilbake etter hvert, særlig når dette semesteret er over... :rolleyes:

Endret av vingle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 15 uker på etterskudd :klemmer:

Ta det med ro i praksisen, og ikke slit deg ut. Jeg må si det samme til meg selv hver dag på jobb...

Ha en fortsatt fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 uker! :smilbla: Du er ikke mye her inne for tiden, så jeg regner med du har nok med studiene og graviditeten... Håper det går bra, i alle fall :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 15 uker på etterskudd :klemmer:

Ta det med ro i praksisen, og ikke slit deg ut. Jeg må si det samme til meg selv hver dag på jobb...

Ha en fortsatt fin uke :)

Takk Lillefot, beklager at jeg ikke har svart deg før. Hmmm...det er ikke lett å velge hvorvidt jeg sliter meg ut eller ikke, det som må gjøres, må bare gjøres - praksis er praksis! Men for å spare på krefter prøver jeg å hvile og gjøre så lite jeg kan utenom, derav mine sjeldne besøk her desverre! :sukk:

Usj er du fortsatt mye kvalm? Uffa :klemmer:

Ja, det er rart, jeg synes nesten jeg er verre nå enn for en måneds tid siden. Kaster ikke opp, men er mye uggen og brekker meg av de merkeligste (og minste) ting. Slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det med pussing av tenner, blir altså så kvalm at det er helt merkelig.. pusser selvfølgelig godt, men avbrutt av pauser.. blæ.. Hva gjør vi ikke for disse små nurkene vi bærer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig Milla! Er det smaken eller selve børstinga? For meg går tannpussen greit, men jeg har måttet kutte ut å forsøke å pusse tunga... Det nytter bare ikke! Er også litt grumsete i halsen om dagen, og jeg presterer å brekke meg når jeg prøver å hoste det opp... *grøss*

Så jeg merker jeg blir litt matt når jeg leser at andre trimester visstnok skal være "the honeymoon of pregnancy"! Sitter her oppblåst og med hodepine og føler meg cirka like pigg som en hullete raggsokk... Jadda! :ler:

Men jeg har verdens søteste kjæreste som ordner opp for meg (oss!) og passer på, så det er ikke så verst her i sofakroken likevel! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Vingle, ikke noe særlig å gå å være uggen hele tiden. Jeg brekker meg fremdeles hver dag, men ikke pga. lukter, men f.eks når jeg pusser tenner eller hoster. Brød er jeg fremdeles ikke noe glad i, men jeg unngår det ved å spise baguetter i stedet.

Hvor lenge er det du skal være i praksis? Du får ta en skikkelig Vingle-pleie-helg når du er ferdig :Nikke:

For å være føre var for en gangs skyld:

:hoppe: gratulerer med 17 uker i morra :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Lillefot! Så koselig med besøk fra deg her igjen :klemmer:

Totalt skal vi være i praksis i 8 uker. 3 er unnagjort allerede, det er det positive med å ha mye å gjøre - tida FLYR! Til uka er det høstferie, passer fint med et avbrekk nå kjenner jeg :nigo:

Er vel en viss fare for at den uka bare flakser avgårde også. Men nå i helgen var vi hjemme hos mor og far og fikk litt forpleining, og neste helg bærer det opp på hytta til "svigers" for mer bortskjemming, så nå er det i grunnen bare fryd og gammen! :ler:

Så er det 5 uker igjen etterpå, og det spørs vel om det blir så mye tid å slappe av med en gang det er overstått, for da skal 3 eksamensoppgaver skrives... Men vi har bestilt Københavntur sammen med et vennepar rett før jul, så vi har noe veldig hyggelig å se frem gjennom dette slitsomme semesteret! :danse:

Ellers har jeg begynt å snuse på og lese om noe som heter "optimal ernæring", som jeg synes høres veldig interessant ut. Det er et slags lavkarbo-kosthold, jeg siterer fra lavkarbo-forumet:

Et optimalt kosthold er ingen diett, verken for slanking eller annet kortsiktig mål, men en måte å spise på som gir best mulig helse på lang sikt. En bonus er likevel at overvektige som regel går sterkt ned i vekt.

For meg handler det altså absolutt ikke om å gå ned i vekt, men å tilføre kroppen mer av det som er bra for den, og mindre av det som ikke er bra. Virker veldig omfattende og uvant, men også veldig fornuftig og spennende. M er også sånn passe interessert, så vi får se om vi kommer i gang og hva vi får til! :)

Takk for gratulasjon Lillefot! :hjerte:

Endret av vingle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, deilig med høstferie! :nigo: Plutselig litt tid til å henge på KG igjen. Selv om det er 1000 ting jeg egentlig skulle gjort nå også, så kan jeg faktisk velge å la vær (eller, på godt norsk: utsette... :sjenert: ) FRIHET! :hoppe:

Lurer på om jeg har kjent babyen røre på seg noen ganger, gleder meg til den vokser seg litt større og sterkere, så jeg ikke lenger trenger å være i tvil. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...