Gå til innhold

vingle har blitt mamma


vingle

Anbefalte innlegg

Men siste kvelden på barselhotellet kom en fantastisk jordmor inn og sa alle de rette tingene og hjalp oss veldig godt. Plutselig snudde alt, vi hadde endelig klart å snu vekta og den negative sirkelen som ammingen hadde blitt. Så da følte vi oss klare for å reise hjem - noe vi absolutt ikke hadde gjort samme ettermiddag... Så det ble litt av en følelsesmessig berg-og-dalbane!

Velkommen hjem! :)

Dette kjenner jeg meg utrolig godt igjen i. Men det var en barnepleier som hjalp oss. Tok tid før melken kom her og, samt en JM som stressa meg utrolig mye, men når ammingen kommer på plass, da løsner mye :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kenghuru

Velkommen hjem Vingle :klemmer:

Veldig godt å høre at du benyttet deg av all hjelpen man får på sykehuset og ikke minst at det endelig har løsnet og at dere nå kan kose dere sammen, for fy søren for en koselig tid dette er :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan ord kan snu ting. Så bra at ting går bedre med amminga. Den er virkelig nøkkelen til alt. Vel, ikke alt, men nesten.

God helg :klemmer:

Ja, det er helt utrolig. I dag har vi hatt MANGE amminger, og de har gått nesten knirkefritt. Føler at vi er i en helt ny, flott verden ;) Så ja, det er uten tvil en nøkkel! God helg til deg også Becky :klem:

Velkommen hjem med lille gutten deres. :klemmer: Har han fått navn?

Takk for det Trekkoppfuglen! Ja, nå har han fått navn. Han fikk det kvelden etter at vi fikk besøk av den flotte jordmoren (tror det var det hun var i hvert fall, mulig hun var barnepleier altså. Vi møtte så mange av begge deler).

Da hun var gått satt vi og var ti kilo lettere begge to, og gråt plutselig av glede og ikke av frustrasjon. Da bestemte vi oss for at han måtte hete Aron, det navnet har fulgt oss fra tidlig i graviditeten, og det føltes plutselig veldig riktig. :hjerte:

Vektnedgang hos nyfødte er veldig vanlig, men det er ikke noe gøy for den nybakte moren.

Ja, det er vanlig, men han gikk ned 12%, og det var visst mer enn hva som var ok eller noe...men nå er han snart tilbake til matchvekta, om ikke han er det alt ;) (veide han på fredag og da viste den 3920)

Velkommen hjem! :)

Dette kjenner jeg meg utrolig godt igjen i. Men det var en barnepleier som hjalp oss. Tok tid før melken kom her og, samt en JM som stressa meg utrolig mye, men når ammingen kommer på plass, da løsner mye :hjerte:

Takk Tusle :klemmer:

Uff, det er ikke noe kjekt når de som liksom skal hjelpe ender med å gjøre vondt verre. Følte det ift en og annen JM/lege/pleier jeg også... for ikke å nevne fastlegen. :tristbla:

Velkommen hjem Vingle :klemmer:

Veldig godt å høre at du benyttet deg av all hjelpen man får på sykehuset og ikke minst at det endelig har løsnet og at dere nå kan kose dere sammen, for fy søren for en koselig tid dette er :rodmer:

Takk kenghuru :klem: Beklager at jeg har vært så dårlig på sms'er altså. Håper jeg kan ta det igjen, så vi får trilla litt etter hvert ;)

Ja, det er veldig kos!

Men jeg synes det er så veldig intenst alt sammen. Han er så liten (!) og fantastisk, når jeg ser på han kjenner jeg en masse følelser på en gang - glede, ærefrykt, takknemmelighet, ydmykhet, kjærlighet, frykt for ikke å være bra nok, fascinasjon... Phu! Får klump i halsen av mindre. :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Endret av vingle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint navn lillegutt har fått :rodmer:

Håper ammingen går bedre og bedre, hvilket det høres ut som allerede, og at dere koser dere masse i tiden fremover :)

Du er en tøffing, du :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det lillefot :klem:

Det er du også! Nå tar den lille frøkna di snart og innfinner seg også ;) Gled deg :hjerte:

Selv om det har vært mange tårer de siste dagene, så har jeg aldri opplevd noe så sterkt, vakkert og fint noen gang. Jeg er utrolig glad for å ha fått lov til å bli mamma! :rodmer:

I dag skal vi på vårt første besøk - M skal på bandøving og da skal A og jeg benytte anledningen til å komme oss ut og besøke forloveden og sønnen til en av de andre gutta i bandet. Hun er et varmt menneske som bare vil en vel, så selv om jeg gruer meg litt til å forlate hjemmets trygge sfære, så tror jeg det blir veldig bra ;) Håper bare jeg får til ammingen... :sjenert:

Ønsk meg lykke til :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så koselig det virker å være mamma :rodmer: Nå kjenner jeg at jeg virkelig gleder meg her... Masse lykke til med første tur ut i dag, håper amminga går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå, så koselig det virker å være mamma :rodmer: Nå kjenner jeg at jeg virkelig gleder meg her... Masse lykke til med første tur ut i dag, håper amminga går bra!

Signerer den! Er riktignok noe nærmere framtiden for deg enn for meg da, men ja.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hun var gått satt vi og var ti kilo lettere begge to, og gråt plutselig av glede og ikke av frustrasjon. Da bestemte vi oss for at han måtte hete Aron, det navnet har fulgt oss fra tidlig i graviditeten, og det føltes plutselig veldig riktig. :hjerte:

Navnet står her, Tusle-mor :)

--

Håper det gikk greit å være ute på vift for første gang :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Lærte på skolen at det var vanlig med 10% vektnedgang før melkeproduksjonen kom ordentlig igang, så 12% er jo ikke langt unna. Dessuten hadde han et godt utgangspunkt med over 4 kg! :jepp:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøket gikk veldig fint :happy:

Han skrek litt en stund, men hun har jo en liten hun også som heller ikke var stille hele tiden, så jeg synes det gikk greit. :gjeiper: Ammingen gikk i hvert fall flott! :nigo:

I morgen får vi hjemmebesøk fra helsestasjonen. Ellers går dagene med til amming, kosing, bleieskift, byssing og besøk innimellom. I dag kommer en barndomsvenninne og sønnen hennes.

M er mye opptatt med bacheloren nå, men lar seg lett distrahere av lille A. A er litt av en pappagutt og de er helt herlige sammen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...
  • 8 måneder senere...

Hei Vingle! :goodbye:

Er tilbake på KG etter langt opphold, så nå tar jeg en runde rundt gamle "kjente" og ser hvordan det går!

Gratulerer med barn! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...