Gå til innhold

vingle har blitt mamma


vingle

Anbefalte innlegg

I dag er en fin dag å bli født på, synes jeg :tommelsmil:

Leste i en annen tråd om :sengekos: for å få ting i gang, og der var det ei som sa man måtte holde på hver dag i flere dager for at det skulle fungere. Litt slitsomt kanskje... :tunge1: Men det er nå ikke det verste man kan gjøre for å få tida til å gå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillefot: De sjekket jo babyen for to uker siden, omtrent samtidig med at SF-målet virkelig begynte å skyte oppover... Og det var først på torsdag det var blitt ekstremt høyt (snart er det jo utenfor skjemaet liksom!) Så det var først nå det begynte å bli ekkelt, og da var det ganske kjapt at de fant ut det med fostervannsmengden dagen etter synes jeg :)

Åja, bare jeg som har misforstått litt, da... Trodde det var "bekymringsverdig høyt" allerede for to uker siden, jeg :sjenert: Men det er jo kjempebra at alt er OK :jepp:

Etterpå blir det en tur ut i sola. Nå bare venter jeg...

Samme her! Mannen har dratt meg opp og ned bakker i dag; jeg måtte nesten løpe :gjeiper: Ble noen kynnere ut av det, ja.

Ha en fin dag videre - sitter her og venter jeg også... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, bare jeg som har misforstått litt, da... Trodde det var "bekymringsverdig høyt" allerede for to uker siden, jeg :sjenert: Men det er jo kjempebra at alt er OK :jepp:

Jepp :) Fikk beskjed om at babyen var litt stor da de målte første gang, men de målte ikke fostervannet da, så hvis de hadde gjort det så kunne det kanskje spart oss for litt bekymring med en gang, så du er ikke helt på jordet altså ;)

Det ble en kaffekopp ute i solveggen her i stedet for tur (enn så lenge i hvert fall...men nå begynner det å bli såpass sent at jeg nok ikke får med mannen ut :gjeiper: Skal jo lage noe middag etter hvert også ;)) Men det var ikke dumt det altså :nigo::hjerte::sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre Tusle! :klemmer:

I dag er jeg en hel uke over termin :daane:

Og fikk akkurat høre fra en god venninne som prøver å bli gravid at hun fikk mensen i dag :tristbla:

Her går jeg og er sprekkferdig, og de har prøvd siden august... Synes det er så trist at de ikke har fått det til ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :)

Har ikke du dagbok, Trekkoppfuglen? Har fått med meg at du har fått tvillingene dine, men ikke fått gratulert deg! En stund siden nå, men likevel: Gratulerer så masse ! Har dere det bra?

I dag har vi vært på Ullevål igjen, tatt CTG og UL. Babyen har det fremdeles fint, og samme status (hodet ned, men ikke festet). Legen foretok også en vaginalundersøkelse - 2 cm åpning - og røska litt oppi der. Fy flate - au :overrasket: Han sa at han ikke var spesielt snill :ler: Kjentes ut som en skikkelig drøy menssmerte. :eeeh:

Han sa at kona hans, som hadde født tre ganger, syntes den undersøkelsen var det verste med hele fødselen...han understreket selvfølgelig at det ikke behøvde være det samme for meg, men det var i alle fall oppløftende, for selv om det var vondt så var jeg ikke døden nær akkurat! :gjeiper:

Fikk ny time til torsdag, men legen syntes jeg kunne føde før det...kan ikke si meg uenig.

Nå er jeg hjemme alene og kjeder meg, måtte nesten lage meg en runde med muffins (halvparten med ost og havregryn, halvparten sjokolade) for å trøste meg litt på.

RIER, KOM TIL MEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med litt åpning - da skjer det i hvertfall ting! Det liker vi :jepp:

Jeg regner med at du har blitt mamma i løpet av morgendagen, jeg nå ;)

--

Hadde også tenkt til å lage muffins i dag, men gjett hvem som er helt tom for sukker...? Bakt litt mye i det siste, kanskje... :sjenert:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, vingle. Jeg har dagbok i shoppingdagbøkene, kommer meg aldri derfra. :sjenert: Vi har det veldig bra alle sammen. Guttene er seks uker på fredag, tiden flyr av gårde.

Stripping er skikkelig ubehagelig, men du skal se at det kan hjelpe deg i gang. Krysser fingrene for at du slipper timen på torsdag. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må den late vinglebabyen ta seg litt sammen her! Kan ikke ligge og slække i livmora lenger nå. :gjeiper:

Bra at alt fortsatt ser bra ut da, og at du kanskje allerede er ferdig med det verste med fødselen :ler: (Har nå mine tvil om at det stemmer, men nå vet ikke jeg hvor vondt det var da)

Fødsel i dag! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med litt åpning - da skjer det i hvertfall ting! Det liker vi :jepp:

Jeg regner med at du har blitt mamma i løpet av morgendagen, jeg nå ;)

--

Hadde også tenkt til å lage muffins i dag, men gjett hvem som er helt tom for sukker...? Bakt litt mye i det siste, kanskje... :sjenert:

:klemmer:

Hvis du har ost så kan du lage ostemuffins! Jeg tok ikke sukker i den halvparten ;) Og de ble veldig gode :jepp: Brukte den oppskriften jeg la ut her forleden. Men det er jo mer "mat" enn "kos", så spørs jo hva du fyser på ;)

Ja, det hadde ikke akkurat vært meg i mot å få fart på sakene nå nei. Tenker at den lille bare skulle vente på våren - det er jo vårjevndøgn i dag! :sol: Mamman og pappan er jo vinterbarn begge to, men vi liker våren veldig godt, så er ikke rart at mini velger det synes jeg ;)

Takk for det, vingle. Jeg har dagbok i shoppingdagbøkene, kommer meg aldri derfra. :sjenert: Vi har det veldig bra alle sammen. Guttene er seks uker på fredag, tiden flyr av gårde.

Stripping er skikkelig ubehagelig, men du skal se at det kan hjelpe deg i gang. Krysser fingrene for at du slipper timen på torsdag. :klemmer:

Åja, for jeg har forsøkt å finne deg, men da har jeg lett på helt feil steder ;) Så godt å høre at dere har det bra. Jeg synes det virker veldig heftig med to små, har det blitt som du forventet? Du hadde jo to fra før, så sånn sett har du jo litt erfaring om ikke annet?

Rart at du har gutter på seks uker allerede, vi som var gravide så lenge samtidig! :daane: Hadde vel termin ganske likt også, hadde vi ikke?

Takk for det, det hadde vært supert om det har effekt ja ;)

Endret av vingle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må den late vinglebabyen ta seg litt sammen her! Kan ikke ligge og slække i livmora lenger nå. :gjeiper:

Hehe, jeg er så enig, så enig... :ler:

Jeg tviler også veldig på at det stemmer, for riene kan jo fort holde på en stund! Selv om dette var vondt så holdt det jo ikke på lenge. Men jeg er spent jeg, på hvordan det føles... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går veldig greit med to små samtidig. Vi er veldig flinke på rutiner og samkjøring av guttene. Hadde nok vært litt mer skjelven hvis tvillingene hadde vært mine første barn. :jepp:

Jeg har termin på torsdag. Hvor mange dager over termin er du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Rutiner er en fin ting. Det liker jeg. Håper vi blir bra på det vi også. Skjønner ;) Har et vennepar som venter tvillinger til sommeren, ingen fra før og ikke planlagt... :daane: Utrolig hva man får til med rette innstillingen, men må si jeg er glad det ikke er meg!

8 dager over termin nå... Den var forrige søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flott med åpning, da går det riktig vei :)

Ja, det får vi virkelig håpe nå Milla ;)

Nå vil vi bli mammaer :opplyser:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada :gjeiper: Men gidder ikke gnåle for mye om det, i tilfelle det det ikke blir så mye ut av det med det første ;) Har f.eks. kjent svake mensmurringer i to uker ca, kanskje de har blitt litt kraftigere de siste dagene, kanskje det bare er innbilning... :filer:

Skal rope ut hvis jeg kjenner rier jeg! Eller hvis vannet går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og husk å ha riktige prioriteringer. Først KG-oppdatering, så reise til fødeavdeling! :opplyser:

Kanskje bra å ha sladris, ja... :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...