Gå til innhold

vingle har blitt mamma


vingle

Anbefalte innlegg

Føler med deg når det gjelder kvalmen. Som Milla sier, man hører at man kan bli i dårlig form, men man klarer ikke forberede seg på det. Vi får holde sammen, vi kvalmingene :ler: (er det mannen min kaller meg om dagen :fnise: )

Synes ikke du skal tenke på at du skal være så veldig "på" når du jobber som trener. Du kan godt fortelle de at du ikke er helt i form om dagen og at de må vise hensyn til det. Ber de deg om noe du ikke orker, sier du bare at det orker jeg ikke. Barn er mer forståelsesfulle enn man kanskje tror. Og de har veldig godt av å ta hensyn, både til barn og voksne.

Ofte merker ikke barn heller at du har en dårlig dag. De er så opptatt med seg og sitt. Nå jobber jeg med de samme barna hver dag, så de kjenner meg. Er kanskje litt annerledes da. Er det første gangen du møter disse barna er det viktigste at du utstråler trygghet og varme, slik at de usikre barna føler seg trygge. Du trenger absolutt ikke å være "på" hele tiden.

Et annet tips er å jobbe med regler i begynnelsen. F.eks hva de skal gjøre når du blåser i fløyta (stoppe med det de gjør og se mot deg, evt. komme til deg). Har man dette klart sparer man seg for mye strev.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Toast, hørtes igrunnen godt ut. Her er det bare å spise det en kan få i seg. Kvalmen setter en stor begrensning. :sjenert:

Det er en del begrensninger her også, men toast var faktisk helt topp! :nigo:

Kino er artig da :) Hvilken film dere skal se? :popcorn:

Vi så "interception" med Leonardo DiCaprio. Vi ble kjempeimponerte, utrolig spennende film! :jepp: Og kvalmen tok seg en pause, så alt var bare fryd og gammen! :danse:

Synes ikke du skal tenke på at du skal være så veldig "på" når du jobber som trener. Du kan godt fortelle de at du ikke er helt i form om dagen og at de må vise hensyn til det. Ber de deg om noe du ikke orker, sier du bare at det orker jeg ikke. Barn er mer forståelsesfulle enn man kanskje tror. Og de har veldig godt av å ta hensyn, både til barn og voksne.

Tusen takk for flotte og oppmuntrende ord Becky, du har nok helt rett :klem: Og mange av disse barna kjenner jeg nok fra før ja, for jeg trener dem hele skoleåret ellers også. Jeg vil bare så gjerne gjøre en ordentlig jobb, jeg liker ikke å se trenere i hallen med slapp holdning - og vil ikke bli oppfattet som en sånn trener. Men som du sier så må det være lov å ikke være i form :) Da er det jo formen det er noe galt med, ikke grunnholdningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer du og? :) . Da trengs ikke slike tips da. Skjønner hva du mener med at du ikke vil være av de slappe trenerne. Det blir du nok ikke heller, så bevisst som du er :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å utdanner meg... ;) For øyeblikket vingler jeg mellom å ta master og bli lektor eller la være og "bare" bli adjunkt. Føles litt dumt å ikke holde ut bare ett år til med studier for å bli lektor, men sliter med motivasjonen til å skrive en master. Så det kan fort bli litt dumt det også er jeg redd! :sjenert:

Skjønner hva du mener med at du ikke vil være av de slappe trenerne. Det blir du nok ikke heller, så bevisst som du er :jepp:

Takk :) Jeg håper virkelig ikke jeg blir det! Prøver å henge i stroppen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har og tenkt å ta en master etterhvert. Akkurat nå er jeg bare strålende fornøyd med å kunne jobbe og slippe mer skole. Forferdelig skolelei. Kommer litt an på hva du vil jobbe som. Vil du jobbe på videregående bør man vel ha en master. Tar du allmennlærer først, for så en master, blir man lektor med opprykk tror jeg.

Synes for øvrig læreryrket har god lønn, så stresser ikke med videreutdanning. Etter lønnsoppgjøret nå, får jeg nesten 400000 kr, inkl kontaktlærertilegget. Det er mer enn bra nok for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu! I dag er jeg ikke kvalm (enda) !! :hoppe:

:shoppe::shoppe::shoppe::shoppe::shoppe:

:fnise:

Hihi :ler::tommelsmil:

Jeg har og tenkt å ta en master etterhvert. Akkurat nå er jeg bare strålende fornøyd med å kunne jobbe og slippe mer skole. Forferdelig skolelei. Kommer litt an på hva du vil jobbe som. Vil du jobbe på videregående bør man vel ha en master. Tar du allmennlærer først, for så en master, blir man lektor med opprykk tror jeg.

Synes for øvrig læreryrket har god lønn, så stresser ikke med videreutdanning. Etter lønnsoppgjøret nå, får jeg nesten 400000 kr, inkl kontaktlærertilegget. Det er mer enn bra nok for meg :)

Jeg går på universitetet, så jeg blir ikke allmennlærer. Jeg blir faglærer i norsk og engelsk.

Helt fra starten av har jeg tenkt at jeg vil gjøre meg fortest mulig ferdig med skolebenken og komme meg ut i jobb og begynne å tjene penger. Har i perioder vært så skole- og studenttilværelse-lei at jeg nærmest har gått på veggen.

Men var ute i praksis før sommeren på en vgs, og det var både skummelt og gøy på en gang. Jeg føler ikke at jeg kan nok fag! Måtte jo lese meg opp masse og bruke flere timer for å forberede meg godt nok til timene. Ikke følte jeg meg veldig stødig på å snakke engelsk en hel time heller :flau: Så i forhold til det kunne jeg kanskje trengt et år til å "modnes" på. Men det var moro å møte elever :) Skal ut igjen etter sommeren, får se hva jeg synes da.

Samtidig endelig begynt å tilpasse meg hvordan ting fungerer på universitetet, og synes i perioder at det er helt topp å være student... Kanskje det endrer seg når det lille nurket mitt kommer til verden? :sjenert:

Jeg kunne også tenke meg å finne noe annet fag i tillegg til norsken og engelsken, kanskje til og med droppe engelsken for en stund. Jeg hører jo over alt at det er galskap å ha de to store fagene og at jeg kommer til å drukne i rettearbeid...

Jeg klarer heller ikke å lande på om jeg vil i u.skolen eller vgs! For det henger jo som du sier litt sammen med master/ikke master. Man kan jo være i vgs uten, men det er kanskje litt "overkill" å ta master for å havne i u.skolen. Hvor er du? Har du prøvd begge deler? Jeg føler litt at jeg må teste det ut før jeg kan bestemme meg jeg. Og ingen skole er jo lik heller - kollegaer og andre rammefaktorer kan jo ha alt å si...

Og det er jo som du sier ikke så verst lønn, så jeg heller nok mot å droppe/utsette masteroppgaveskriving. Det virker så krevende og skummelt synes jeg...

Dette ble langt det her, men det var deilig å få det ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, veeel, hadde jeg ikke før skrevet det, så kom den snikende... Men foreløpig veeldig mild, så jeg klager IKKE! :) Satser på at den ikke eskalerer ytterligere...

Endret av vingle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på barneskolen og trives godt der. Ungdomsskolen har sin sjarm den og. Synes vgs høres veldig bra ut, hvis man kan et fag godt nok. Da kan man konsentrere seg mest om det faglige. Men, jeg synes det pedagogiske er vel så spennende, om ikke mer spennende.

Så, var vel ikke så mye til hjelp på :fnise: Sorry kort svar. Dårlig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt i orden med kort svar :) Jeg synes jo det pedagogiske er gøy, så kanskje ungdomsskolen er en god idé :jepp:

Da kommer jeg meg fortere ut i jobb også (og slipper å bo så lenge i den trange studentleiligheten!) :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Koselig dagbok dette :):popcorn:

Ser det er flere som sliter med kvalme, ikke noe gøy... Men nå har det faktisk avtatt hos meg. Gav seg etter at jeg var til legen og fikk Afipran (men har enda ikke begynt på de :gjeiper: )

Lykke til videre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne uka her går sakte synes jeg! :sukk: Har kanskje noe å gjøre med kvalmen, orker ikke gjøre stort, så tida snegler seg avgårde. Og litt med været. Er det noen som blir værsyke, så er det meg! Og nå er det 16 grader og det bøtter ned. Brrr! :regn:

Har akkurat sendt samboeren avgårde for å prøve å skaffe seaband og lovehearts, kanskje det hjelper? :jepp:

Han er så søt, gjør det meste han kan for meg, men jeg prøver å minne ham på at dette kan vare en stund, så han ikke buker opp alle kreftene med en gang :fnise: Han syntes det hørtes fornuftig ut. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Vil gjerne høre om seabands fungerer... lurte kanskje på å prøve det selv.

Lovehearts har jeg prøvd mot halsbrann, det fungerer overraskende bra. Spiste en og en, totalt 3-4stk og halsbrannen gav seg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se da! Tok de akkurat på. Jeg synes det har hjulpet litt å bare klemme på de punktene selv/at M gjør det for meg, men det er ikke så praktisk å gå å holde seg på håndleddene hele tiden!

*kjenner etter*...

Det blir ikke værre i hvert fall! Skal komme med ny rapport senere jeg ;)

Spiste en lovehearts også, synes det døyvet brenningen litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...