Gå til innhold

Tusle skal bli mamma til ei jente


Tusle

Anbefalte innlegg

Åh, så herlig, vennen! Godt at alt var i orden! Det var det samme for min mann som for din mann - det hele ble litt mer virkelig med UL. Også er det ganske så fantastisk å få ta en titt på den lille som vokser i magen sånn en gang i blant! :hjerte:

Godt å høre at formen kommer seg. Håper du slipper unna med det du har hatt til nå av svangerskapsplager, og at resten av tiden blir strålende!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, søte du :klemmer:

Ja, han satt lenge og titta på bildene i går og bare gliste, og det føltes godt, for jeg følte at han var litt distansert, men det er jo egentlig ikke så rart, så det var gøy å se reaksjonen hans :hjerte:

Takk for det, det håper jeg også :)

Har tenkt mye på deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg følge med!!

Så bra at ULen viste alt godt!! :hoppe:

Hyggelig at du tar turen innom, Cypress :hug:

Ja, det var så fantastisk :hjerte:

----------------------------------------------------

Jeg har så lyst til å shoooooooooooooppe :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håhå, jeg er ikke helt i vater om dagen, ga nettopp en Wiikontroll deng fordi den ikke ville lade :ler:

Sitter å tråler Finn.no etter billige kupp, spare der vi spare kan ;) Samt at det er miljøvennlig. Og ja, jeg har funnet drømmehuset vårt, himmel og hav, det er helt perfekt, bare så synd at leiligheten vår ikke er helt klargjort for salg enda :sur:

Hehe, ser på smileyene at humøret går opp og ned ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håhå, jeg er ikke helt i vater om dagen, ga nettopp en Wiikontroll deng fordi den ikke ville lade :ler:

Sitter å tråler Finn.no etter billige kupp, spare der vi spare kan ;) Samt at det er miljøvennlig. Og ja, jeg har funnet drømmehuset vårt, himmel og hav, det er helt perfekt, bare så synd at leiligheten vår ikke er helt klargjort for salg enda :sur:

Hehe, ser på smileyene at humøret går opp og ned ja :fnise:

:ler:

Har du begynt å lage utstyrsliste, eller? ;)

Angående det med å kjøpe brukt - jeg har sett anbefalt flere steder at det er lurt å kjøpe f.eks. vogn ny, ihvertfall hvis man tenker seg flere barn og vil bruke den samme vogna. Det virker som om vogner jevnt over knekker sammen eller blir utslitt et sted rundt barn nr 3. Og det med brukte bilseter kjenner du sikkert til. Men ellers er jo Finn fantastisk! Vi har nettopp kjøpt en brukt Sitti-stol til, vi, til 500 kr. Vi har jo en fra før, men vil ha en til etterhvert uansett, så jeg har hatt et søk liggende en stund. Og denne var til en veldig pen pris. :nigo: (Den Turnerose bruker nå ga vi 600 for, men det var med babybøyle og (veldig slitt) putesett. Og det ble en del annet kjøpt brukt/funnet/arvet.

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tusle :vinke:

Jeg ser at du også har vært plaget med blødninger :( Huff, det er helt forderdelig! Jeg blødde jo i helgen som var, men kom ikke på UL før i dag. Alt stod bra til med knøttet i magen, heldigvis:) Skal tilbake på kontroll om en' uke.

Ha en fin dag videre :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Har du begynt å lage utstyrsliste, eller? ;)

Angående det med å kjøpe brukt - jeg har sett anbefalt flere steder at det er lurt å kjøpe f.eks. vogn ny, ihvertfall hvis man tenker seg flere barn og vil bruke den samme vogna. Det virker som om vogner jevnt over knekker sammen eller blir utslitt et sted rundt barn nr 3. Og det med brukte bilseter kjenner du sikkert til. Men ellers er jo Finn fantastisk! Vi har nettopp kjøpt en brukt Sitti-stol til, vi, til 500 kr. Vi har jo en fra før, men vil ha en til etterhvert uansett, så jeg har hatt et søk liggende en stund. Og denne var til en veldig pen pris. :nigo: (Den Turnerose bruker nå ga vi 600 for, men det var med babybøyle og (veldig slitt) putesett. Og det ble en del annet kjøpt brukt/funnet/arvet.

Nei, jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, har du noen forslag? ;)

Vi kjøper helt ny vogn, eller, mamma og pappa kjøper helt ny vogn. Bilsete er allerede kjøpt; helt nytt, er det noe jeg ikke tør å kjøpe brukt så er det nettopp det. Stellebord kjøper vi nytt, da vi får penger av svigers, og det vi skal ha koster halvparten av den summen vi får når det er nytt, om du skjønte logikken der, ikke sikker på om jeg gjorde det selv :ler: Så får vi se hva vi kjøper brukt, tenkte å ønske oss litt til jul, så kan jo hende ting blir kjøpt nytt alikevel ;) Den stolen skal vi også ha etterhvert, og den tror jeg vi skal kjøpe brukt altså ;)

Hei Tusle :vinke:

Jeg ser at du også har vært plaget med blødninger :( Huff, det er helt forderdelig! Jeg blødde jo i helgen som var, men kom ikke på UL før i dag. Alt stod bra til med knøttet i magen, heldigvis:) Skal tilbake på kontroll om en' uke.

Ha en fin dag videre :klem1:

Så bra at alt stod bra til :hug:

Det finnes utrolig mye babyutstyr på finn.no :jepp: Har vært innom og tittet litt jeg også ;)

Ja, jeg syns det er moro å titte litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, har du noen forslag? ;)

Vi kjøper helt ny vogn, eller, mamma og pappa kjøper helt ny vogn. Bilsete er allerede kjøpt; helt nytt, er det noe jeg ikke tør å kjøpe brukt så er det nettopp det. Stellebord kjøper vi nytt, da vi får penger av svigers, og det vi skal ha koster halvparten av den summen vi får når det er nytt, om du skjønte logikken der, ikke sikker på om jeg gjorde det selv :ler: Så får vi se hva vi kjøper brukt, tenkte å ønske oss litt til jul, så kan jo hende ting blir kjøpt nytt alikevel ;) Den stolen skal vi også ha etterhvert, og den tror jeg vi skal kjøpe brukt altså ;)

:ler: Vi begynte jo veldig elegant med ombyggingssalg på Fru Lyng/Barnas Hus. :nigo:

Jeg hadde helt glemt at dere hadde kjøpt sete alt! Men jeg husker det jo, når du sier det. Veldig bra sete. ;) Vet ikke helt om jeg skjønte stellebordlogikken, men det gjør ikke allverdens. :ler: Vet dere hva slags stellebord dere skal ha alt? Imponert! :ler:

Blir det tøybleier, da? :) Det kan i tilfelle være lurt å kjøpe litt sånn etterhvert. Følge litt med på tilbud og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere har vært på UL og at alt så fint ut :jepp: Jeg og sambo håper også på å få kommet til en tidlig UL i slutten av denne måneden, da vil jeg være ca 9 uker på vei. Jeg sliter fremdeles med å tro at dette virkelig har skjedd, at kroppen min jobber alt den kan for å skape et fiks ferdig lite menneske. Så jeg tror vi trenger denne UL både for mor og fars del :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ava Mae: Det hjalp veldig for vår del hvertfall, spesielt for mannen tror jeg. Det ble også mer virkelig for oss begge. Jeg anbefaler hvertfall tidlig UL :jepp:

Takk for hopping dere, tenk at nå er jeg over 12 uker på vei alt, jeg syns det har gått fort jeg :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Inspirert av Ava Mae, så fant jeg denne på mammanett:

Fiskens barn

19.februar – 20.mars

De små Fiske-barna tilhører vannelementet, og disse barna lever i sin egen følelsesverden. De har masse motstridene tendenser, og er utrolige følsomme. De suger til seg alle andres følelser også, og det kan være vanskelig for dem å skille hva som er deres eget og hva som er andres. Fiskenes barn ofte er de snilleste av alle stjernetegn. De vil gjerne hjelpe alle de møter, og setter seg selv sist. Fantasi, musikk, kunst og kreativitet er viktig for dem.

Råd til foreldrene: Gi barnet plikter og ansvar slik at de ikke bare kan dagdrømme. Ikke press barnet inn i harde konkurrerende miljøer.

Spennende å se om noe av dette stemmer da :)

Nå kan jeg streke over enda en ting :strix: :

Unnfangelsen finner sted omkring:

6. juni 2010

Hjertet begynner å slå:

1. juli 2010

Embryoet beveger seg:

25. juli 2010

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:

1. august 2010

Alle indre organer er ferdig formet:

1. august 2010

Risikoen for spontanabort avtar:

15. august 2010

Kvalmen avtar for de fleste:

22. august 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):

29. august 2010

Fosteret svelger og tisser:

12. september 2010

Tid for ultralyd:

19. september 2010

Du kan kjenne fosterets bevegelser:

26. september 2010

Fosteret begynner å få et søvnmønster:

10. oktober 2010

Fosteret begynner å høre:

31. oktober 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:

28. november 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned:

2. januar 2011

Svangerskapspermisjonen begynner:

8. februar 2011

Antatt termindato:

1. mars 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og forsøker å lage utstyrliste, men det er jammen ikke lett. Jeg vet ikke hva jeg trenger, spesielt når det kommer til klær. Hva kjøper man av klær til en marsbaby? Jeg trodde dette skulle være så lett, jeg, helt til jeg faktisk ble gravid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som lager utstyrsliste allerede!! Jeg er helt clueless når det gjelder hva jeg trenger, men tenker å gjøre et par søk her på forumet etter hvert. Jeg regner med noen smartinger har lagt ut lister tidligere. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er listoman, Tusle :hjerte: lister ;) Prøvde å søke, men det dukket opp så mye rart, så jeg ble sittende å måpe; 'trenger jeg virkelig alt det?' :ler:

Har forresten meldt meg inn i Go'boken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...