Gå til innhold

Tusle skal bli mamma til ei jente


Tusle

Anbefalte innlegg

Iril: :klemmer:

----------------------------------

Jeg har begynt å bli kvalm, skikkelig kvalm. Klarer knapt å stå oppreist før hele rommet spinner rundt meg, hurra, det betyr at småen klorer seg fast :hjerte: Utrolig trøtt også, jeg sov veldig godt i natt, fra 10 til 8, ble kjempetrøtt midt på dagen og sov fra 2 til 4 :hakeslepp: Da jeg våkna hadde jeg så sykt lyst på Peppes pizza, bestilte, spiste og er nå utrolig kvalm og det siste jeg vil ha er pizza :ler:

Andre symptom er puppene, fra å være mensømme har de blitt mer såre, brystvortene er også såre. Rare kroppen, syns dette er så spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er et velkjent fenomen ja ;)

Kos deg med forandringene, det tyder på at alt er som det skal være med den lille spira :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sniker litt her :hallo:

Jeg hadde flere blødninger, frem til uke 12 ca, uten at det var noe galt, bare sprukne blodkar.. :)

Du høres ihvertfall veldig gravid ut :ler: Kjenner meg igjen i alt.. :fnise:

Ha en fin kveld :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et velkjent fenomen ja ;)

Kos deg med forandringene, det tyder på at alt er som det skal være med den lille spira :rødme:

Ja, jeg håper og tror det :hjerter_rundt:

:tommelsmil:

:klemmer:

Innom og sniker litt her :hallo:

Jeg hadde flere blødninger, frem til uke 12 ca, uten at det var noe galt, bare sprukne blodkar.. :)

Du høres ihvertfall veldig gravid ut :ler: Kjenner meg igjen i alt.. :fnise:

Ha en fin kveld :goodbye:

Så hyggelig :vinke:

Det er jo så normalt, men klarer bare ikke unngå å bli nervøs, da er det godt å få høre andres erfaringer hvor det går bra :) Ja, og jeg føler meg veldig gravid også, hehe :ler:

---------------------------------------------

Vi har kjøpt ny sofa, fy søren så deilig, endelig bli kvitt den smale, harde, stygge dritten vi hadde i fra før. Myk, stor og dyp skinnsofa har vi kjøpt, hurra, jeg gleder meg :hoppe: Ellers er formen så där, jeg er kvalm og dårlig, men klager ikke. I morra skal jeg på første offisielle svangerskapskontroll. Skal spørre pent om jeg ikke kan få en tidlig UL :) Og håper selvfølgelig at alt er som det skal. Vi skal hvertfall ikke ha noe synkning av HCG nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orket ikke sitte foran PC i går, er så kvalm og dårlig. Det gikk veldig bra hos legen, alt er som det skal :) Får innkalling til tidlig UL, spennende å se når det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orket ikke sitte foran PC i går, er så kvalm og dårlig. Det gikk veldig bra hos legen, alt er som det skal :) Får innkalling til tidlig UL, spennende å se når det blir :)

:strix: Unntatt for kvalmen, ihvertfall... Har du funnet noen triks som funker for deg? Ingefær, salte kjeks, sånne sea bands eller hva de nå heter? Ingenting funket på meg, men det er verdt et forsøk! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingefær kan jeg ikke fordra :spy: så det tror jeg er en dårlig ide :ler: Eplejuice blandet med farris hjelper, men bare litt. Jeg er takknmelig for sykemeldinga mi nå, det er godt å kunne ta ting i sitt eget tempo.

Har fått innkalling til tidlig UL i posten i dag, den 10.august får vi se småen vår for første gang :hjerte:

Og eh, et litt annet spørsmål, jeg går med konstant harde brystvorter, omtrent som når jeg fryser, er dette en gravidgreie? For det har hvertfall ingenting med lysten å gjøre, den er totalt fraværende for tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en gravidgreie det med brystvortene ;)

Du kan prøve Postafen mot kvalmen, reisesyketabletter. Det skader ikke fosteret :Nikke:

Seabands får du kjøpt på apoteket og Nille (billigere på Nille)

Salt kjeks

Et lite måltid og søt te før du står opp

Appelsinjuice

Akupunktur

Sitronvann

Lakrisdrops som IFA og Tyrkisk pepper

Ingefærkapsler (smaker ikke ingefær, svelges hele med vann fåes kjøpt på apoteket)

Dette er bare noen av tiltakene jeg har prøvd mot kvalmen, med varierende hell - men hos noen funker det som bare det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Hei hei :goodbye:

Har lest igjennom dagboken din :) Gleder meg til å følge deg på veien til en liten baby.

Leste om spottingen din... og har den samme redselfølelsen. Jeg har ikke blødd noe, men hadde beigeaktig utflod for tre dager siden og ble grepet av panikk, er så redd for at noe skal gå galt.

Den lille er også veldig veldig ønsket her hos oss :hjerte:

:klemmer: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for besøk i dagboka mi, jenter :klemmer:

Småen og jeg har det bra, h*n lager trøbbel for a mor om dagen, kvalmen har intensivert seg og jeg sover i snitt 14 timer i døgnet :fnise: Har vært på spontan ferie denne uka og det har vært deilig :) Nå går det fort mot UL den 10.august, jeg er så spent :)

Mine to beste venner nå for tiden er pulverpadder og Tine yoghurt, omtrent det eneste jeg spiser, vet ikke hvor sunt det er med pulverpadder, men føler at det hjelper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er tilbake! :strix:

Godt at du har funnet noe du får i deg. Kostholdsprinsipper får seile sin egen sjø i de ukene du er inne i nå, altså. Næring er næring, om den så enn kommer fra pulverpadder! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tilbake! :strix:

Godt at du har funnet noe du får i deg. Kostholdsprinsipper får seile sin egen sjø i de ukene du er inne i nå, altså. Næring er næring, om den så enn kommer fra pulverpadder! :fnise:

Ja! :strix:

I dag når jeg skulle kjøpe min daglige dose pulverpadder, så ville jeg ikke ha, total avsmak :hakeslepp: Den nye dillen er lollipop :fnise:

Kvalme og trøtthet, en til melder seg :opplyser:

Spennende med UL, ikke lenge igjen nå :hoppe:

Velkommen i klubben ;)

Nei, jeg teller ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rumler og strekker seg i livmora nå, bra, det betyr at småen vokser som h*n skal :) I går klarte jeg ikke gå oppreist, for da følte jeg at jeg strakk livmora rett av hengslene :ler: Mannen fikk meg til å le, da fikk han kjeft, for det var vondt, stakkars gubbe, ikke rart han blir fortvila :fnise:

Jeg har begynt å gå i tøybleiejungelen, tror snart jeg går meg vill. Joyce, noen tips? Brettiser festet med snappi og ull/PUL-trekk, er det en god start? Jeg lurer på å gå rett på formsydde, men det vil vel bli veldig kostbart med en hel haug formsydde til en nyfødt? De vokser jo så fort også. Jeg har forstått det riktig når formsydde må ha trekk? Det er kun AiO og lommebleier som ikke trenger trekk? Har lest litt på tøybleieforumet, men føler ikke at jeg får den informasjonen jeg trenger.

Vi har bestemt oss for vogn da, 90% sikkert at det blir Buggis på oss, jeg vurderer Emmaljunga City Cross også, men, det blir nok Buggis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...