Gå til innhold

Tusle skal bli mamma til ei jente


Tusle

Anbefalte innlegg

Unnfangelsen finner sted omkring:

5. juni 2010

Hjertet begynner å slå:

30. juni 2010

Embryoet beveger seg:

24. juli 2010

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:

31. juli 2010

Alle indre organer er ferdig formet:

31. juli 2010

Risikoen for spontanabort avtar:

14. august 2010

Kvalmen avtar for de fleste:

21. august 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):

28. august 2010

Fosteret svelger og tisser:

11. september 2010

Tid for ultralyd:

18. september 2010

Du kan kjenne fosterets bevegelser:

25. september 2010

Fosteret begynner å få et søvnmønster:

9. oktober 2010

Fosteret begynner å høre:

30. oktober 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:

27. november 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned:

1. januar 2011

Svangerskapspermisjonen begynner:

7. februar 2011

Antatt termindato:

28. februar 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ~Milla~

Vi vurderer Emmaljunga... synes det er vanskelig å finne frem i jungelen som er av vogner. Også tøybleier da, det er virkelig en diger jungel, har lest litt om det.. men forstod jeg så mye av det.. hmm.. nei igrunnen ikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med brettiser med snappi, brillebukse over (pga Turneroses tynne lår fikk vi bæsjelekkasjer uten brillebukser) og ullbukse på toppen. Funket veldig bra her! Vi hadde noen lommebleier og formsydde i ministørrelser, men brettisene var greiere, syntes vi, ihvertfall på dagtid. Tildels fordi hun rett og slett hadde så tynne lår at lite annet satt godt nok der, og tildels fordi brettisene tørker så kjapt, mens formsydde av f.eks. bambus gjerne trenger litt tid på stativet før det er helt tørt. Ergo må man ha relativt mange av den sorten for å ha nok til enhver tid. I starten gikk det 12-15 bleier i døgnet hos oss... Lommebleiene brukte vi på helsestasjonen o.l. (skrytebleier :nigo:), og de formsydde ofte på natta da hun ble en måned eller så. Formsydde må ha ull eller PUL over, ja. Som startpakke vil jeg si at det er greit med 30-40 brettiser (vi hadde ImseVimse sine og syntes de var supre, men vet at mange er glad i Jysk sine også), kanskje 20 brillebukser (ikke alle som bruker det, da), 2-3 snappier, og tja, fire dag-ullbukser og 3 nattullbukser (litt tjukkere).

Vet du, du må jo bare komme innom her neste gang du er i nærheten, så kan du få tafse på alle bleiene. :ler: Også kan du jo tafse på vogna, også. Vi er så glade i Cameleonen vår! Og i Bee-en også, for den saks skyld. Supre vogner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt City Cross til begge ungene, og er veldig fornøyd med den. Guttene kunne ligge i bag delen til de var ca 6-7 mnd, og da var det stort sett høst og vinter de lå der. Fikk plass til en stor og god dunpose. Vogn er smak og behag, men jeg har i hvertfall aldri angret på vårt valg. Er også veldig glad for at vi endte med firehjulsvogn. Vurderte trehjul lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer Emmaljunga... synes det er vanskelig å finne frem i jungelen som er av vogner. Også tøybleier da, det er virkelig en diger jungel, har lest litt om det.. men forstod jeg så mye av det.. hmm.. nei igrunnen ikke :fnise:

Nå har jeg klart å kutte vognlista ned til to vogner, så da er ikke den jungelen så verst å gå i. Tøybleier er veldig spennende, må bare lese seg opp, spørre og grave.

Vi begynte med brettiser med snappi, brillebukse over (pga Turneroses tynne lår fikk vi bæsjelekkasjer uten brillebukser) og ullbukse på toppen. Funket veldig bra her! Vi hadde noen lommebleier og formsydde i ministørrelser, men brettisene var greiere, syntes vi, ihvertfall på dagtid. Tildels fordi hun rett og slett hadde så tynne lår at lite annet satt godt nok der, og tildels fordi brettisene tørker så kjapt, mens formsydde av f.eks. bambus gjerne trenger litt tid på stativet før det er helt tørt. Ergo må man ha relativt mange av den sorten for å ha nok til enhver tid. I starten gikk det 12-15 bleier i døgnet hos oss... Lommebleiene brukte vi på helsestasjonen o.l. (skrytebleier :nigo:), og de formsydde ofte på natta da hun ble en måned eller så. Formsydde må ha ull eller PUL over, ja. Som startpakke vil jeg si at det er greit med 30-40 brettiser (vi hadde ImseVimse sine og syntes de var supre, men vet at mange er glad i Jysk sine også), kanskje 20 brillebukser (ikke alle som bruker det, da), 2-3 snappier, og tja, fire dag-ullbukser og 3 nattullbukser (litt tjukkere).

Vet du, du må jo bare komme innom her neste gang du er i nærheten, så kan du få tafse på alle bleiene. :ler: Også kan du jo tafse på vogna, også. Vi er så glade i Cameleonen vår! Og i Bee-en også, for den saks skyld. Supre vogner!

Takk, Joyce, for gode tips. Tror vi kjører på med brettiser når småen er nyfødt. Jeg får antageligvis ingen liten unge, mamma produserer sånne 4,5 kilos, så da arver jeg vel den :ler: Men brettiser tror jeg er veldig greit i starten, så kjøper jeg formsydde etterhvert.

Jeg stikker gjerne innom dersom jeg er i nærheten :)

Vi er kjempe fornøyde med City Cross vogna :jepp:

:hoppe:

Jeg har hatt City Cross til begge ungene, og er veldig fornøyd med den. Guttene kunne ligge i bag delen til de var ca 6-7 mnd, og da var det stort sett høst og vinter de lå der. Fikk plass til en stor og god dunpose. Vogn er smak og behag, men jeg har i hvertfall aldri angret på vårt valg. Er også veldig glad for at vi endte med firehjulsvogn. Vurderte trehjul lenge.

Ja, det står mellom den og buggis, mannen liker buggisen best, jeg er litt delt, så vi får se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært kjempekvalm i dette svangerskapet, men jeg har sluppet unna oppkast. Siden jeg er 10 uker i morra så trodde jeg at jeg kom til å slippe helt unna; feil, i dag har jeg spydd som en gris flere ganger, hurra :ler: Jaja, jeg biter tenna sammen, Småen er så verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg forresten sletta bryllupsdagboka mi, det var jammen rart. Har sletta shoppingdagboka også, det holder med denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen står vel som regel på fra til uker 14 :)

Jeg ble kvelm i uke 10 og det gav seg i uke 16.. :Nikke: Men jeg hadde hele svangerskapet enkelte ting som kunne utløse kvalme spontant.. :fnise:

De tingene var Bjarne Brøndbo, x'en min og frityr olje :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen står vel som regel på fra til uker 14 :)

Jeg ble kvelm i uke 10 og det gav seg i uke 16.. :Nikke: Men jeg hadde hele svangerskapet enkelte ting som kunne utløse kvalme spontant.. :fnise:

De tingene var Bjarne Brøndbo, x'en min og frityr olje :ler:

:skratte::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Usj da. Jeg håper jeg slipper unna det, jeg viiiiirkelig hater å kaste opp.

Håper det gir seg etter idag, for din del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er hjemme hos foreldrene mine og da har jeg ikke tid til pc, koser meg glugg :strix: Småen har det fint i magen, mor spyr og sover 14 timer i døgnet :ler:

Unnfangelsen finner sted omkring:

5. juni 2010

Hjertet begynner å slå:

30. juni 2010

Embryoet beveger seg:

24. juli 2010

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:

31. juli 2010

Alle indre organer er ferdig formet:

31. juli 2010

Risikoen for spontanabort avtar:

14. august 2010

Kvalmen avtar for de fleste:

21. august 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):

28. august 2010

Fosteret svelger og tisser:

11. september 2010

Tid for ultralyd:

18. september 2010

Du kan kjenne fosterets bevegelser:

25. september 2010

Fosteret begynner å få et søvnmønster:

9. oktober 2010

Fosteret begynner å høre:

30. oktober 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:

27. november 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned:

1. januar 2011

Svangerskapspermisjonen begynner:

7. februar 2011

Antatt termindato:

28. februar 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ~Milla~

Godt å høre fra deg igjen :)

Usj, hørtes ikke noe særlig ut med den spyingen, håper det letter mer og mer når det nærmer seg den magiske grensen ;)

:hoppe: for 11uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det min tur til å ha tidlig UL. Jeg var så spent, og det hjalp ikke at legen var 30 minutter forsinket. Vi kom da inn etter en stund, jeg la meg på benken og fikk kald gele på magen, legen fant småen med en gang. Han kikket og forklarte, og alt så bra ut. Det var så snodig, han dyttet på magen for å få småen til å flytte seg, jeg så på skjermen at h*n beveget seg, men man merker jo ingenting :) Vi fikk høre hjertelyden h*ns også, å, verdens deiligste lyd :hjerte: Jeg har glodd på disse bildene i hele formiddag, er helt forelsket. Nå gleder jeg meg til ordinær UL som er 6 oktober :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt fantastisk :hjerte:

Gynekologen kunne med en gang se hvor blødningene mine kommer fra og det er helt ufarlig. Det var veldig beroligende å høre :jepp:

Det var veldig stort for mannen også dette her, jeg tror det ble mye mer virkelig for han nå, særlig å høre hjertelyden tror jeg :)

Jeg føler formen er litt på bedringens vei nå og det kjenner jeg er utrolig godt. Det har vært noen småslitsomme uker dette, samtidig som det er så utrolig kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...