Gå til innhold

Ionaa`s bollebakeri

Ionaa

Anbefalte innlegg

Heisann Ionaa,

takk for i går. Var veldig koselig å treffe deg, prate med deg om graviditeten og annet + sammenlikne magene :wink:

Ikke lenge igjen nå - ihvertfall ikke hvis du skal følge svigerfamiliens antakelser. :wink:

Håper ellers at du slippe flere tuer på KK før det endelig skjer. Du får lade batteriene og ha late dager. Kose deg.

Masse klemmer fra NyDag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Takk for i går! Det var koselig å treffe deg, selv om vi satt litt for langt fra hverandre til å snakkes så masse. Håper det retter på seg neste gang :-)

Klem fra Meta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med livstegn fra meg i boka mi igjen. Jeg var en av de heldige som var på graviditetsdagbok-treff igår. Var ille koselig. Tusen takk for sist jenter :P Ny dag: Kos å treffe en mage som er ca like stor som min :wink: Og så kan det jo hende vi sees på KK både før og etter fødselen. Det er ikke så veldig lenge mellom terminene våre.

Kanskje vi skulle gjort noe alla "speed-dating" neste gang. At alle bytter plass med jamne mellomrom så alle får snakke med alle :ler: Kunne sikkert sett litt komisk ut...men tanken var god da...Så kunne jeg fått snakka litt mer med meta og Hermione også. Og kanskje en gang i fremtiden så kan jeg og Bizzy starte kjeramikk og glassblåser-verksted :-D Maya: Det er alltid kos å treffe deg og Andreas. Jeg har nå tro på at han nok holder seg innabords en god stund til. Tror han koser seg inni der. Det er bra du bestemmer Magnhild. Så slipper jeg...thihi. Er en smule ubesluttsom for tiden...sklir sakte men sikkert inn i ammetåka (spørs om mannen mener det er så sakte).

Ellers har jeg og mannen min det superdupert for tiden. Endelig kommet tilbake til det "gamle". Jobben hans får bare slite...det er deres egen feil. Februar er en ganske rolig måned i den bransjen så nå jobber han ganske normalt. Og snart så kommer junior og da forsvinner han i to uker....og om de ikke har fått ut fingeren innen den tid...så sliter de virkelig...håper nesten det :tunge1: Vi har egentlig alltid vært veldig flinke til å "kose-oss". Mamma har flere ganger sagt at ho ikke kjenner noen som er så flinke til å kose seg som oss. Thihi. Vi liker å gjøre litt ekstra ut av små ting i hverdagen....og så er han så flink til å overøse meg med god-ord.:hjerte: :hjerte: Noen ganger blir jeg nesten flau....ikke bare nesten...

Og så har vi alltid lange koselige samtaler i senga før vi sover...uansett. Selv om det blir sent og vi har hatt lange dager...det er bare et "must". Men så er han verdens skjønneste og kjekkeste mann òg da....og jeg vet han blir en god far. Det er værre med klønete meg, men så kan jeg heller lære litt av han. Han er den eneste grunnen til at jeg fremdeles ikke har panikk når det gjelder "det-kommer-snart-en-baby-saken" :roll::ler:

Vi fikk brev fra utbygger her om dagen. Tømmerarbeidet starter 15.mars og bygget kommer til å være tett før 17.mai. Så de ligger godt foran skjema :hoppe: Utbygger ringte igår for å spørre om vi ville ha varmekabler i stue, kjøkken eller og/eller gang for de skulle til å støpe gulvet vårt. Men vi fant ut at det var greit å ikke ha det. Får varmekabler på badet og er fornøyd med det. Når jeg ikke er gravid er jeg en skikkelig frysepinn...og tenk hvor ille jeg hadde frysi på beina hos andre folk om jeg ble vant med varmekabler over nesten hele leiligheten...brrrrr

Dessuten skal jeg jo ha hund :Nikke: nemlig!! Og varmekabler er ikke bra for pelsen...så det så

Gleder meg villt til å flytte...selv om vi har en veldig koselig leilighet nå. Alt for lite bad og nærmeste nabo er jo...hva skal man si...spesielle. Og så er jeg så usannsynlig heldig med at pappa får tak i materialer veldig billig. Alt fra parkett, til maling og verktøy og treverk. Det man kan finne i en byggevareforretning. Det er fantastisk kjekt. Og det kommer til å komme godt med. For det skal legges litt gulv i nye-leiligheten. Det er gulv der...men vi får tak i rimelig og bra parkett. Det blir flotte greier. Fra liten blokk-leilighet. Til en større leilighet med masse grønt-område. Ingen trafikk inne på området. (Parkering under jorden). Kort vei til venner og familie, turområde + + stedet virker perfekt. Men det er nå en stund igjen. Så jeg får god tid til å planlegge og drømme.

Graviditetsmessig går det bedre. Dvs ting har stoppa litt opp. Blodtrykket har holdt seg på det samme ganske lenge nå. Høyt, men ikke stigende. Ødemene har holdt seg i ro. (fra 1/2 kg vann om dagen til 1kg på 10 dager...johooo). Og det er bare spor av proteiner i urinen. Så jeg har slippi unna flere turer til KK. Neste kontroll er på fredag, så da får vi se hva legen sier. Om han er like fornøyd som sist. Tror jeg skal bestille ny time til jordmor snart også. Har en del spørsmål om selve fødselen...jeg må revidere mine planer så da er det greit med en person å rådspørre. Jeg hadde så lyst til å føde på Storken....men det får jeg ikke. Og så hadde jeg håpet å slippe epidural....men det er ikke sikkert jeg får. Så jeg må tenke litt nytt. Men det er like greit å få vite dette nå så ikke jeg kommer den dagen vannet går med en lang liste over ønsker og planer som blir knust en etter en. (Jeg har ikke et problemfritt sv.skap lenger så da er ikke alt valgfritt). Vi var på fødselsforberedende-kurs på KK på lørdag. Det var da jeg fant ut dette.

Idag er jeg 34 uker på vei :gratulerer: (ifølge min egen telling). Og det er jammen ikke lenge til jeg er "innenfor" termin. Om småen kommer når svigers har "spådd" så blir det litt for tidlig. Men jeg har tenkt at det er en viss fare for det....det er jo faktisk fullmåne den dagen :sjokk: Men jeg syns det er greit å vente enda litt til...tenkt hvilket press min fremtidige svigerdatter kommer til å få da. Om det skulle klaffe på den dagen.....huff og huff :ler: Det kan like gjerne skje at småen kommer på mannens 25 års dag (Maya`s bursdag). Men til syvende og sist er det "keiseren" selv som bestemmer når han finner det for godt å se dagens lys...alt jeg kan gjøre er å vente og ordne til en koseligst mulig heim for han.

En trøttere og trøttere Ionaa sier god natt :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Fikk nettopp sms fra Iona:

"Oioi..mitt vann har gått. Blitt innlagt på obs.post for å se om fødsel starter, el så blir j visst satt igang imorgen. Litt for tidlig synes j da. klem Iona"

:kose: Tenker masse på deg, vennen.

Regner med oppdatering når noen skjer... :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :sjokk:sladre.gif

Ionaa er innlagt på obs-posten, for vannet er gått... Blir satt i gang i morgen om det ikke starter av seg selv... liste.gif

Lister meg stille ut igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ionaamannen her

Fortsatt ikke mye nytt, vannet gikk ca klokken 0500 i dag morges, var på KK klokken 10. Det ble tatt sparketest, og GU for å undersøke om det var vannet som hadde gått.(kommer HELT sikkert mer utfyllende og bedre kommentarer etterhvert :wink: ) Ionaa begynte da å kjenne kynnere for alvor for første gang. Disse har vedvart, og økt i styrke utover dagen og kvelden.

Når jeg gikk skulle det taes en ny sparketest, før hun skulle hvile for natten. Dersom det ikke skjer noe i løpet av natten, vil hun bli satt igang imorgen tidlig...

Jeg kom hjem for en stund siden, prøver å gjøre leiligheten i stand, og å se om det er noe vi har glemt...fikk jo plutselig litt dårlig tid...

Mere tilbakemelding kommer når jeg vet mer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Du må hilse så masse til henne... :kose:

Så får du ta skikkelig godt vare på henne nå under fødselen.

Men akkurat det vet jeg at du klarer...

:hjerte: Dere er så søte sammen... :hjerte::kline:

Klem fra Mayamor

Ps... Masse vann eller hva...? :o :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Ny sms:

"Første pille er satt. Venter spent på om d skjer noe snart."

Husker selv hvor lang tid dette føltes som... :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj,

her var det skjedd ting. :o

Fødselen er sikkert i gang nå, eller kanskje allerede overstått....

Håper alt står bra til iallefall. Tenker masse på dere. :kysse: :tommelsmil:

Gode tanker fra Ny dag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fikk den andre pillen ca klokken fem. Utover kvelden ble riene sterkere. Ved sparketest ca 2230, fikk hun beskjed om at riene var jevne og hyppige, men ikke sterke nok. ca 2min mellom...

Så hun fikk beskjed om å sove :o (i den grad hun klarer det...hun trodde ikke noe særlig på det selv), og jeg ble sendt hjem for å lade opp til inatt/morgen, det tar jo bare ti min å komme seg dit...

skulle hilse masse til alle!

mannen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Måtte bare en tur rett innom og kikke etter rapport fra Iona-mannen.

Regnet med at endten var han sendt hjem eller så var fødselen igang...

Min samboer ble også sendt hjem.

Tror ikke de liker menn der på obs-posten jeg... :roll:

Du må hilse så masse tilbake. :klem2:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IONAA HAR FÅTT EN GUTT!!!!

0215 ringte de fra KK og ville ha meg ned igjen...fødselen var vist igang :o

Det viste seg at hun som hadde tatt sparketesten ikke hadde "truffet" riktig :roll: .

Før jeg gikk ga den utslag på 23%, ca to timer senere ringte Ionaa til vakten og lurte på om det var noe hun kunne få for å sove, for hun klarte det ikke pga smertene, de tok en ny test med samme resultat, men Ionaa mente at de vaffal var blitt litt kraftigere, så det kom en ny dame og satte elektrodene på, og hun fikk mellom 70 og 75 :o :sjarmor::roll:

Hun fikk dusje for å dempe smertene.

Hun ble trillet inn på fødestuen ca 0250, og hadde da 8cm åpning, dvs for sent med epidural og de fleste andre smertelindringene, men hun fikk noen steriltvannspapler...

0316 var ungen ute...hastverksbaby, fem uker for tidlig og rask fødsel i tillegg :ler::ler:

De vitale mål er:

Gutt

Vekt: 2050g

Lengde 44 cm

Da jeg gikk sov babyen søtt og mor var ikke langt ifra hun heller :-)

Alt står bra til med mor og barn (og trøtt far)

I morgen kommer svigers(hennes foreldre altså) med tog! Vil jo ikke gå glipp av noe selv om de bor på andre siden av landet :hoho:

Hun takker for alle hilsnene hun har fått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

GRATULERER SÅ MASSE MED GUTTEBARNET! :hoppe:

Jeg ble så glad når jeg så at det var overstått. Tror jeg har vært innom dagboka de 10 - 15 ganger per dag for å se om noe hadde skjedd.

Masse kos til deg, mannen og den lille gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mayamor

:hoppe::hjerte: GRATULERER SÅ MASSE TIL DERE BEGGE TO... :hjerte::hoppe:

Da ble det ikke masse søvn på dere i natt...

Men det gjør nå ingenting: DERE ER I MÅL... :klem:

Og så på dåpsdagen til Andreas da... :hjerter2:

Gleder meg til å se gullgutten... :hjerte:

Masse gratulasjoner fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grinele: GRATULERER SÅ MASSE!! :grinele:

Hilse henne så masse og kos dere nå da!!!

Gleder meg utrolig masse til å treffe lillegutten!!

Klem Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...