Gå til innhold

Ionaa`s bollebakeri


Ionaa

Anbefalte innlegg

Vel er nå på god vei i mitt første svangerskap og tenkte jeg kunne skrive en aldri så liten graviditetsdagbok. Blir i allefall kos for meg å se tilbake på dette.

Begynnelsen: fikk litt panikk fordi jeg omtrent trodde jeg hadde fått brystkreft :oops: pga sinnsykt vondt i puppene. En vennlig sjel her på KG opplyste meg om at jeg kunne være gravid. Et par dager senere ventet jeg mensen, som ikke kom. Jeg tok to ulike tester mens jeg snakket i telefonen med mannen min (som var på jobb da). Og jammen ble det ikke to streker og et kryss :hoppe:

Valgte å fortelle foreldre og svigerforeldre forholdsvis tidlig. (Første barnebarnet for alle 4). Svigers fikk den beste nyhetsoverleveringen da de bor like ved. (Mine bor på østlandet). Vi kjøpte to helt hvite, dype tallerker og litt porselensmaling. I bunnen av tallerken skrev jeg Gratulerer Bestemor/far 1. April . Vi dro inn til hytten de har (der to av min manns tanter, hans søster og mormor også var). Vi hadde fiksa sjokoladepudding og vaniljesaus på kjøkkenet og serverte disse i skåler. (Godt lag med vaniljesaus). De andre fikk venlige skåler. Vi satt og spiste sjokoladepudding mens hele kroppen sitret av spenning. Hørte svigermor begynte å le og kastet seg rundt halsen min. Svigerfar som ikke hadde tømt hele skåla så ikke det som stod i bunn og forstod ikke hvorfor det var så stort leven i stua. Han fikk vite at det stod noe i bunnen og tømte skåla si. Ble en veldig koselig kveld.

Mine foreldre fikk en nydelig kort av Anne Geddes i posten. Og jeg fikk en hysterisk fornøyd mor i telefonen når kortet kom fram mens min far måtte sette seg i bakgrunnen og lo godt.

Og jeg som grua meg til å fortelle nyheten. Folk ble jo mer oppspilt enn oss jo :lol:

Det var starten på vårt lille eventyr i magen. Eller vår lille bolle i ovnen. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan fortelle litt om dagen idag også. Dro til en privat lege idag. Har :kvalm: ørten ganger om dagen i over en mnd. Skal lite til. Så siden min lege ikker er min største helt og det er nesten 3 ganger så langt å kjøre dit som til den private (spyr mye i bilen, har en hel liten samling av spyposer i veska) så denne gangen ble det privat.

Jeg begynte å bli litt uroling pga all spyinga. Og ingen mat gikk ned, var dessuten blitt så slapp og sliten at jeg trodde mine reservelagere var tomme. Og for ikke å snakke om all undervisningen jeg har gått glipp av :hår:

Så jeg fikk en sykemelding til skolen. Jeg fikk også høre hjertelyden....NYDELIG!!! Ble så glad at jeg begynte å le og lytteapperatet skvatt alle veier. Hjertefrekvensen til den lille var 148. Fikk også medisiner mot bærekatarr og en god posjon trøst og støtte :D

Da jeg kom hjem igjen sendte jeg min mann ut for å handle mat. Da han kom hjem igjen hadde han kjøpt en bukett solsikker til meg. Han er SÅ skjønn :hjerter: Litt lei seg for at han ikke var der når jeg fikk høre hjertelyd (satt i bilen og venta for jeg trodde jeg bare skulle få sykemelding jeg :klaske: ) og lykkelig over at jeg faktisk fikk høre hjertelyden.

Tror jeg må legge meg nå. Sliter med å få sove om natta...men det er vel bedre å legge seg i senga enn å glane på pc-skjermen. Dessuten ligger min deilige mann der allerede og sover. Gleder meg til å legge meg inntil han....mmmmm. Hvordan kunne jeg være så heldig å få akkurat han :hjerte:

Er forresten 12 + 5 (dvs 12 + 6 siden klokka er godt over 12)

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med liten spire i magen! Og velkommen hit som som dagbokskriver hos oss! :)

Skal bli gøy å følge med på deg og den voksende magen din :D

Håper kvalme går over snart, slik at du virkelig får nytt mirakelet i magen din.

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til oss!

Om jeg ikke tar feil så er du inne på SM også?

Uansett så håper jeg du kommer til å trives med oss her inne også! Her er folk veldig greie og jeg har hatt det veldig bra her til nå i alle fall!

Skikkelig koselig måte å fortelle om nyheten til svigers da! Ble helt rørt jeg!

Klem Magnhild

(Kiwa på sm)

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver her hos oss...

Kjekt å se tilbake på tanker etc etterpå (tror og håper jeg... :ler: )

Merker at dette ikke bare har blitt en svangerskapsbok, men egentlig det meste som skjer - står skrevet her etterhvert... :oops:

Mamma hadde termin med meg den 1.april...

Men jeg lurte henne og kom ikke før den 6... :wink:

Naboen tok keisersnitt 1.april i år...

Spennede å se når din baby kommer da...

Klem fra Mayamor (Maya30 på SM...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, for en genial måte å fortelle nyheten på.

Nesten misunnelig nå for at ikke jeg kom på det... :ler:

Lo og fniste både på hjertelytting og ultralyd, husker jeg. Stakkars jordmødre, ikke lett å finne ut hva som skjedde inne i hoppende magen.

Håper kvalmen gir seg snart og du får et fint svangerskap, og ikke minst en deilig liten baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Gleder meg enda mer til jeg blir gravid, for da skal jeg begynne med porselens-maling! Genialt!

Velkommen som dagbokskriver, og gratulerer som gravid!

Hyggelig med flere!

Håper du får et fint svangerskap,

og gleder meg til å følge med (og etter)!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagboksskriver og gratulerer så masse med bolle i ovnen :) Håper det er flere her inne som kan slå følge med deg etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med så mange svar...ble helt i hundre når jeg leste gjennom dagboka mi jeg. :D

Hadde store planer om å skrive litt igår..men jeg var sååå trøtt utover kvelden at Friends og CSI gikk meg hus forbi. Jeg var nemlig på akupunktur igår. Er jo så sinnsykt lei av kvalmen og begynner å få panikk for skolen. Så det var på tide å prøve noe nytt. Og igår var første kvelden uten å :kvalm: Jippiiii!! bedre. O`Lykke. Skal til ny time imorgen og jeg gleder meg allerede. Om man er skikkelig dårlig så anbefales dette altså!!! (har fått to metallkuler teipet fast på håndleddene...morsomt)

Jeg er også stadig vekk inne SM. Annet nick men samme Avatar. Er så ille glad i hunder søh`.(Og tegneserien Mutts..thihi) Egentlig hadde jeg bestemt meg for å få hund før barn..men det ser ut til at barnet kommer først. Men etter å ha tenkt litt så gleder jeg meg villt til å oppleve valpetiden med en liten en som er stor nok til å forstå hvordan man behandler en hund og la h*n oppleve den gleden jeg hadde da vi fikk valp i huset. :D

Mayamor: Min mann fyller 25 år den 6. April så han håper litt at barnet vårt kommer på bursdagen hans. Han syns det hadde vært litt stilig :hoho:

Har to venninner som har fått barn i løpet av en uke. Men de bor i min fødeby på østlandet mens jeg er her i Bergen. Hulk!! Litt misunnelig også for at de er ferdig og jeg bare har spydd (òg så vil jeg gjerne se nurkene deres vettu). Men nå som "fienden" (kvalmen) ser ut til å trekke seg gleder jeg meg veldig til de neste månedene. Og i tilegg kan jeg snike meg inn å lese andres dagbøker her inne. Det blir spennende. Har hittils ikke orket å lese annet enn korte avsnitt på pc`en.

Skal holde dere oppdatert om hva som skjer jeg....ikveld lurer jeg på om jeg skal snike meg en tur til mine svigerforeldre og låne badekaret...mmmm. Har fortjent det..eller hur?? Får se hva som lokker mest badekar eller sitte inne i det typiske Bergens-høst-været :ler:

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp hjem fra mine svigerforeldres badekar..... hvilket inspirerte meg til å skrive med blått. Ufattelig deilig med badekar. Kan ikke skjønne hvorfor de absolutt vil kaste det ut til fordel for et dusjkabinett :riste: Men dem om det...jeg nøt det til det fulle i allefall og håper den lille i sitt eget basseng koste seg minst like mye. Hadde også med meg en Peanuts bok i badekaret. Kooos!!! Vi fikk også te og kvelds når vi var der, med en "streng" beskjed om å komme med kortere mellomrom framover....thihi...kommende besteforeldre altså. :P

I morgen "tidlig" er det en ny akupunktur time. Gleder meg. Min svigersøster fikk en smule panikk når hun så de små metallkulene på hendene mine...hun trodde nemlig at det var nålehoder og resten av nålen satt inne i hånden :hoho:

Min tankegang har endret seg en smule i det siste. Har alltid hatt en tendens til å si mye dumt, speesielt når jeg er trøtt :oops: Min forrige lille teite uttalelse kom da min mann og jeg snakka om vektklasser i kampsport i OL...jeg sa da: Når dverger er med i OL er de med i vanlige vektklasser da eller må de være med i Olympic Aid??:klaske:

Nå er det senga neste før jeg sier noe mere dumt.....skal prøve å huske mine teitheter og skriver de inn her...om jeg tør :oops:

God natt alle mann alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare si at du ikke er alene om dumme (og morsomme i sitt tilfelle) kommentarer og spørsmål. Jeg gjør det også!Tror folk rundt meg blir lei etter hvert av at jeg spør som en fem-åring... :ler:

Men jeg forandrer meg ikke, og det bør ikke du heller! Nemlig! :wink:

Godt å høre at du ikke kaster opp så mye mer!

Ha en fin dag!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg som sier dumme tiing Lillen :lol:

Noen dager siden sist nå. Torsdag var det ny stikkerunde. Jeg var såå utslitt at jeg sovna med nåler i meg. Bråvåkna av at hånda mi hang utafor benken og rista :sjokk: det var enda godt at akupunktøren var ute en tur da...ellers ville jeg blitt en smule flau. Resten av dagen gikk med på å sove og prøve å få i meg et rundstykke. Snakka med to venninner jeg ikke har snakka med på evigheter og fortalte jeg var gravid.(De blei sååå i hundre....GØY) Fant ut at det var på høy tid å si det så de fikk nyheten av meg og ikke via andre. Ho ene, stakkar, studerer til veterinær i Tyskland og har stressa veldig med mye eksamner så derfor var det så lenge siden. Men det var kos å tyte litt i telefonen selv om jeg var i det fjerneste laget. :oops: "Heeei, det var lenge siden. Er du sjuk? Du høres så sjuk ut...."

Fredagen var døden, føltes sånn i allefall. Jeg stoppa aldri å spy. Det gikk i ett. Min stakkars mann måtte vaske stuen mm pga et enormt vulkanutbrudd (gikk alt for fort). Men han syns ikke det gjorde noe som helst (gull mannen min....så perfekt). Så dagen gikk utrolig sakte og var ekstremt kjip.

Lørdag var ok. Kvalm og sliten. Men jeg kom meg ut og fikk nyte Bergen sentrum på en solskinnslørdag. Vi gikk og smugtitta litt på babytøy. Selv om jeg hadde dusja og greier var jeg redd for å møte kjentfolk. Jeg ser ikke helt ut som meg selv lenger......bleik og slapp. Jeg som var veltrent og energisk....sukk...Maten jeg spiste kom ut med lynets hastighet...riktig vei.

Mye tyting i dagboka mi...håper det snart går over og jeg gleder meg til å skrive om babyspark, UL osv....idag (søndag) hadde vi en veldig romantisk og koselig start på dagen...mmmm... Akkurat nå er mammen å ser på fotball men er hjemme hvert øyeblikk...gleder meg

Vi skrives...klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så sikker på at jeg hadde ønsket deg velkommen... :oops:

Hjertelig velkommen skal du i hvertfall være, og gratulerer med to blå. Vi er en herlig gjeng her inne som du kanskje allerede har funnet ut. Her finnes trøst og oppmuntring , vi deler gleder og sorger. :lol:

Håper du snart blir kvitt den forferdelige kvlamen og spyinga...vet hvordan det føles ja...

Klem fra Kipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg fått min første smak av årets julemarsipan. Kanskje litt tidlig men fikk tips inne på Snart Mamma at marsipanen hadde kommet for salg. Og det er nå den smaker aller best...helt fersk!!!

Fikk min mann til å dra innom butikken på veg hjem fra skolen. Kassedama ble litt overrasket og sa "er disse kommet allerede" min mann svarte "ja de gravide vet alt" :ler::ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Takk for sist. :kysse:

Morsomt at vi havnet ved siden av hverandre... :wink:

Var dessverre ikke helt i form i går pga det :frustrert: bekkenet... :cry:

Får ta det igjen en annen gang...

Skal til legen nå - så jeg får vel stikke...

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...tar visst litt tid mellom hver gang her....hmmm :oops: Skal prøve å skjærpe meg. Er jo gøy å skrive dagbok også :blunke:

Hva har skjedd siden sist da??? Jeg fikk nåler i meg tirsdag og torsdag og var temmelig utslitt etter begge gangene. Rart med det, ligger med noen nåler i kroppen og slapper av i 20 minutter og så blir man utslitt... :eeeh:

Onsdag var jeg og min kjære på SnartMamma treff på Friday`s. Det var artig og koselig. Jeg grua meg litt da. Ville bli min første sosiale omgang etter at jeg blei så dårlig. Etter en måned i senga er det plutselig skummelt å snakke med andre enn Chinchillaen :ler::roll: Men det blei veldig koselig. Og jeg fikk en helt ny opplevelse. Nesten. Jeg har ikke spist biff siden jeg var i Berlin i 1998....menyen var begrensa siden vi ble så mange. Spiser nesten aldri rødt kjøtt så det var en så godt som ny opplevelse. Var ganske godt, tilbehøret var veldig godt. Magen min klarer ikke fordøye rødt kjøtt så godt....derfor den sjeldne opplevelsen :wink:

Torsdag var en veldig god dag. Var ganske trøtt etter akupunktur, men det kom seg etter en rask lur. Snakka lenge i telefonen med ei venninne som fødte ei jente for to uker siden. Veldig koselig. Fikk høre åssen den første tiden er. Jeg som så det som et problem at de måtte kjøre over 1 time til føden fikk det motsatte bevist. Ho var i fødsel i 28 timer Skrekk og gru!!!! Men ho mente det ikke var noe stort problem. :klø: Senere var jeg innom svigers, som ga meg mat. Nam. Og så reiste jeg ned på kampsportsenteret for å hilse på litt folk. De har masa fælt på at jeg måtte komme ned siden jeg ikke kan trene kampsport mens jeg er gravid. Hulk!! Når jeg var der nede innså jeg hvor sinnsykt mye jeg savna det. Gleder meg villt til å kunne begynne igjen.

Fredag spiste vi fisk til middag. Laks. Utrolig deilig, men en veldig dårlig idè likevel. Lukten som satt igjen i huset fikk meg til å kaste opp både lørdag og søndag :( Vi besøkte min manns besteforeldre fredag og lørdag (mormora fradag, farmora og farfaren lørdag). De syns det var så fryktelig lenge siden vi hadde vært på besøk. Har vært dårlig, men besteforeldre vil helst ha besøk hele tiden. Hans farmor er så selskapssjuk (og nervøs) at ho helst vil at alle skal bo i samme hus..hehe. Men de er veldig koselige altså.

Kos å treffe deg Mayamor. Merka ikke noe til at du ikke var helt i form...men jeg ønsker deg masse lykke til med bekkenet. Håper det på et mirakuløst vis ordner seg :trøste:

Var en hel ukes oppdatering fra meg gett....skal virkelig skjerpe meg...men de dagene jeg har vært pigg har jeg vært ute og flydd til jeg har sovna av utmattelse...hehe!! Magen vokser...det er veldig kult. Når jeg merker det også ikke bare mannen min. (Han holder rundt den hele tiden så han merker milimeters vekst hehe)

Snakkes allemann alle

Kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Lurer bare på hva signaturen din betyr!?

Tror kanskje jeg skal skaffe meg en jeg også snart...!

Hvordan tålte egentlig magen det røde kjøttet da?

Ha en fin uke!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillen: Jeg spiste veldig lite av biffen og tok meg god tid. Det var tilbehøret det gikk mest av. Så siden det ble så lite kjøtt og så mye grønnsaker tror jeg det gikk bra. Ble nesten overrasket. Kan også ha noe med at magen desperat lynfordøyer maten av redsel for at den skal forsvinne opp igjen :ler:

Min signatur betyr så mye som: Lykken er en varm hund

Jeg savner hund SÅ fælt :grine: Lå å tenkte på min barndomshund i går kveld....sukk. Og så tenkte jeg på de jeg passa litt på i jula som var hittehunder eierne ikke ville ha igjen :kjempesinna: og begynte å strigrine....jaja. Sjekka på nettet og leste at din signatur betydde: Ingen danser nykter. Eller tar jeg feil? Mannen min hadde virkelig sansen for den :P

Idag var jeg på skolen igjen for første gang. Og det gikk overraskende bra. Vi begynte med et nytt fag og det var spennende (skal lære om sprenging bla....hehehehehe. Men så har vi en fyr i klassen jeg ikke kan fordra og aldri har likt. Trøsten er at resten av klassen hater han også. Men nå lurer jeg fælt på åssen det skal gå om jeg blir mer og mer hormonell....jeg kommer til å eksplodere :oops: :ler2: Men det blir nok ikke mer enn han fortjener. Idag var jeg så heldig at ho vedsidenav meg eksploderte på han først...så da slapp jeg.

Jentene i klassen glana veldig etter magen min...hehe. Når jeg satte meg, reiste meg osv. Tidig. Guttene tror jeg ikke skjønner det enda...og det er jo nesten hele klassen så....helt greit det. Var deilig å være på skolen igjen selv om jeg ble totalt utslitt. Og i tillegg måtte jeg ta buss hjem (bil på service)...jeg hater buss...ordentlig. Og i rushen er det værst. Så varmt og trangt og dårlig lukt. Måtte virkelig motivere meg for å holde ut til siste stopp. Jeg blei ganske dårlig på bussen så mannen min måtte komme til busstoppet og hjelpe meg hjem....uff.

Fikk besøk av min svigersøster idag da. Det var veldig koselig. Vi spiste kinamat, druer og snop. Ho fikk med seg en sekk med klær jeg hadde rydda ut av skapet og var godt fornøyd med det. Ho dro nettopp så etter denne dagbokskrivinga er det natti natt på meg

God natt!!! Sov søtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Takk for sist?!

tror ikke vi fikk hilst på hverandre nesten en gang. Jeg er litt sånn spretten av meg når jeg først er ute. Men jeg så at du satt der borte med Maya og da visste jeg du var i gode hender. håper vi treffes en annen gang også!! Det er så koselig å treffe andre gravide synes jeg!!

Men nå er det vel ikke såååå lenge til jeg ikke er gravid lengre, men vi treffes vel uansett?? 8)

Neste gang kan du prøve Fridaysburgeren. Den er knallgod!!! :blunke:

Vi prates!!

Klems

Magnhild

:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...