Gå til innhold

Ionaa`s bollebakeri


Ionaa

Anbefalte innlegg

:o For en fæl opplevelse dere hadde!! Men så godt at dere traff en lege tilslutt som tok det på alvor og at alt bare var bra!! Det må være grusomt å oppleve noe sånt noe, håper det går bra med deg nå!! :trøste:

Ønsker deg en god helg!

Klem fra Kipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjeder meg litt nå jeg. Sen lørdagskveld og ikkeno å gjøre på. Er ikke i toppform så det er ikke mye jeg orker å gjøre. Blææh!! Bittelitt kjedelig. Mannen har så innmari lyst til å se en dvd vi kjøpte igår. Men jeg vet ikke om jeg orker...det er en Jackie Chan film og som kampsport elsker har jeg ingenting imot filmen...bare det å sitte i ro så lenge. Så jeg skriver litt her....koser litt med Chinchillaen og skal prøve å få mannen med ut på tur isteden....kaaaaanskje. Får se hva som skjer.

Opplevelsen på torsdag var ekkel, men du verden så letta jeg ble når alt var i orden. Blei mye kyss og klem da. Måtte stoppe meg selv for å ikke knusekose legen (virka så logisk å gjøre det bare) :ler:

Vi har laget deilig mat idag...og alt gikk ned..og det ligger der fortsatt. Blei voldsomt mett for jeg er ikke vant til å spise så veldig mye for tiden :fy: men deilig var det. Stekte svinekjøtt (jordmor sa jeg burde spise mer kjøtt så jeg tok sjansen på svin...det gjør vondt i magen men tror jeg overlever), ratatouille (?), ovnsstekte potetbåter, mais og kryddersmør...mmmmmm. Ligger tungt i magen, man jommen var det godt.

Var en minitur innom apoteket på Lagunen og kjøpte sånne forferdelige stikkpiller mot sopp og ansiktskrem, uten farge som jeg bare kan kline i ansiktet når jeg føler for det....mmmm. Så var vi innom svigers og spiste lunsj og drakk te. Diskuterte firhjulinger med min svoger på 18 år og dro hjem. Ganske mye på en dag det...hehe.

I følge svangerskapskalenderen min er jeg idag 17+3 uker på vei. Blir spennende å se hva de sier på ordinær ultralyd på torsdag...GLEEEDER MEG!!! Håper jeg skjønner noe av det jeg ser denne gangen da :roll:

Nei nå er mannen oppmerksomhetssjuk. Står og danser i døra så jeg bør vel gi meg nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten bare skryte av hvor flinke folk i klubben min har vært i helgen. Er VM i kickboxing i Paris i helgen. Har allerede en kvinnelig verdensmester, samt en mannelig og en kvinnelig fighter i finalen. Ganske stilig ja :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jackie Chan filmer er jo så morsomme atte :ler:

Skjønner at du gleder deg til UL ja..

Gjør det hver gang jeg, enda jeg har sett mine

annenhver uke siden uke 17 ..

Men det blir vanskeligere å se "klart og tydelig"

dess større babyene blir..

Ihvertfall når det er dobbelt opp av alt inni der :wink:

Du kommer nok til å skjønne alt det du får se på UL..

Utrolig fine bilder i uke 17-20 :D

Søndagsklem fra Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ionaa!

Godt å høre at alt er bra med dere!

Må nesten spørre deg nå, siden jeg har sopp selv;

Hva slags blødninger var det? Farge, mengde, varighet og konsistens? Og hva slags magesmerter var det?

Har stikkpillene virket? Hvilket merke? Reseptbelagt?

Jeg vil også at min helgeblødning skal være pga soppen!

:ler:

Gleder meg til ul-oppdatering på torsdag!

Klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jinx: Jackie Chan er hysterisk morsom...liker nesten rulleteksten best jeg. Men alle feilene...hehe. Har en del filmer av han :P

Lillen: Det randt ut massevis av mørkerosa utflod. (Jeg syns det var mye men på legevakten spurte de om hvor mange bind jeg hadde blødd ut....æææ). Hvordan magevondt...vanskelig å beskrive. Det forandret seg. Først kjentes det ut som en skikkelig akutt diarè mage, når magen gjør skikkelig opprør. Så ble det mer og mer kniping fra navelen og ned. Etterhvert gjorde det mest vondt ovenfor navelen (???? tror magen min er rar ?????). Bruker Canesten, en 6 dagerskur. En pille hver dag, så jeg er bare halvveis....vet ikke om det har virket enda siden jeg ikke er ferdig. Men jeg har fortsatt sopp. Legen sa dessuten at mannen min måtte smøre seg også. (Han var ikke overbegeistret...skulle han smøre heele??? Men syns ikke det var et så veldig stort problem)

Krysser fingrene for at dine blødninger bare er sopp :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj nei, jeg har bare hatt normale stikkinger og menslignende blødninger (men milde)... Ligner vel mer på mens enn det du hadde...

Håper du snart blir kvitt soppen!

Canesten er vel reseptfri eller?

God bedring ihvertfall! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det TO DAGER IGJEN TIL UL!!! Hehe!! Nesten som å vente på julaften. Forøvrig er det 57 dager til det da. 8)

Igår kom min kjære svigersøster på besøk igjen rett etter skolen. Nesten samtidig som mannen gikk på jobb så det passa fint. Vi spiste pai, boller og kakao...kjempekoselig. Kjekt med sånns skjønne svigersøstre.

Idag kom svigermor innom etter jobb. Ho har stor bil (Transporter) og skulle ta med de gamle torturmadrassene våre og kaste de i Rådalen. Det er sånne stive. fæle fjærmadrasser som burde vært bytta ut for leeeenge siden. Godt å få de vekkvekkvekk. (Har stått på terassen en stund nå..tror ikke naboene syns det var noe fint kunstverk)

Lillen: Canesten er reseptfri ja. Jeg får ikke bruke den stikke-pilla-langt-inn-hjelpestanga fordi jeg er gravid (heldigvis!!!) ellers brukes det likt. Fåes i pakker med en stikkpille pluss krem, stikkpille uten krem, 6 piller med og uten krem samt bare krem.(Stussa fælt på hva jeg skulle ha...leste på alle pakkene :ler:

Ellers lite som skjer...tror jeg skal sette på litt musikk i hodetelefoner på magen for å få fart i krabaten. Syns h*n sparker for lite i veggene. Så på UL at h*n føyk rundt...vil kjenne mer. Så vi får håpe avkommet liker jazz...eller kanskje U2?? Tror ikke jeg spiller Pink Floyd i allefall...kan skremme den stakkaren inni der. :ler: (Jeg satte en gang på "the Final cut" når jeg skulle sove. Mye behagelig musikk, men plutselige bombeeksplosjoner gjorde at hjertet fikk mer trim enn normalt. Må legge til at jeg hadde kjøpt cd`en den dagen og ikke hadde hørt gjennom den...Digger PF altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Traff mannen din på Lagunen i dag.

Han lo vel godt av meg... :oops:

Gå 100 meter: Jippi... en benk... :ler:

Håper å se dere i morgen...

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!

Venter på ul-rapport jeg nå...

Blir spennende...

Håper du koste deg!

Vil ellers ønske deg en god helg!

(måtte lese setningen mange ganger før jeg oppfattet at det sto UL og ikke JUL! :ler: Trodde du rota litt med kalenderen...)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn...da var Boomtown ferdig. Må inrømme at jeg har sett alle episodene tidligere (på tv4) men liker man Boomtown så ser man gjerne alt ti ganger til. Så det var dagens tv-reklame

Min mann vekka meg rimelig tidlig for å være sikker på at jeg kom til å være klar før vi måtte gå. Fikk frokost på senga og greier. Det endte med at jeg var så klar for dette at vi kom 50minutter for tidlig og dro til ballongbutikken på Minde for å titte og slå ihjel tid. Var på Haukeland 20min før timen og fikk komme inn til jordmor 15min før tiden. (Og jwg som hadde kjøpt tegneserier og drikke fordi vi kom så tidlig...hehe).

Noe av det første vi fikk se var at krabaten tok skikkelig sats og sparket knallhardt i magen min. Den kjente jeg veldig godt ja, nesten så ul-apperatet og jordmor føyk i veggen... :ler: Jordmor var kanonflink til å forklare og prata masse hele tiden. Ho var utrolig koselig. Viste oss innvoller (forhåpentligvis siste gang jeg ser mitt barns innvoller), armer, ben, hode oss. Vi fikk bilde av ansiktet bla...men jeg må ørlig talt si at ansiktet forfra på UL så litt skummelt ut. (De svære øyehulene). Baby strakte ut bena så vi fikk se de i hel lengde og greier. Veldig flink søh`. Bortsett fra når jordmor ville prøve å ta et bilde i profil..det ville ikke den rakkeren i magen og snudde ansiktet hver gang jordmor prøvde å fryse bildet. (Fikk se nakken en del ganger da...hehe). Dessuten var det ganske uklare bilder vi fikk se da. Hadde noe med vevstrukturen min å gjøre sa ho. Så jeg tenkte stolt for meg selv at det sikkert var pga min tidligere vaskebrettmage :briller: man må gi seg selv litt komplimenter..eller hur?? hehe. Alt så bare bra ut på vår lille skatt...terminen ble flyttet hele en da tilbake, altså fra 1.April til 31.Mars. Hodets tverrsnitt var 44mm som tilsvarer 18 + 2 (istedenfor +1). Så min menstermin, tross p-piller var ganske så bra.

Vi fikk til slutt et par gode bilder av krabaten. Og da jordmor spurte om det var noe vi lurte på spurte jeg om ho hadde sett kjønnet. Og jada, det hadde ho. Det er enSå min magefølelse og ring-i-hårstrå-trikset var riktig. Ikke dårlig. Så etter UL dro jeg rett til akupunktur. Så vandret vi stolt i Bergens gater, spiste en deilig lunsj og titta i navnebøker på biblioteket. Og fyttirakkern så mye teite navn det finnes...vi holdt jo på å knekke sammen :ler: Bare hør på disse guttenavnene: Rane, Jul, Palle, Hølje (passer utmerket i Bergen) og den beste av de beste : Reinhold :hoho: snakk om å ha all fremtids karriere planglagt...uff stakkars barn. Vi dro innom Lagunen og kjøpte bittelitt klær (gutteklær..jippii) før vi dro innom svigers og viste fram UL-bilder osv-

Vi torturerte min sender-ekstremt-mange-sms-svigersøster litt da. Ho lurte på åssen det hadde gått, vi svarte at alt stod fint til. Ho lurte på om vi fikk vite kjønn og vi svare ja. Ti tusen sms`er randt inn om hvor slemme vi var som ikke sa kjønnet til ho...hehe. Ho er sååå lett å mobbe. :Hehe:

Nesten litt trist at UL er over. Det var så ille morro. Kunne gjerne gjort det igjen jeg. (akkurat som 1.juledag..litt nedtur at julaften er over....). Så nå gleder vi oss enda mer til den lille gutten skal komme. Min mann fikk kjenne spark ved å holde hånden på magen og idag. Første gang han har kjent det så han blei jo så glad. Jeg har en skjønn mann jeg. Han "leker" med barneklærne nå...thihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så sa jordmor at han var veldig glad i å vise frem tissen sin da så ho var ikke i tvil da jeg spurte...får håpe han vokser av seg den vanen da. :wink: Ho leita fram en fin posisjon for at vi skulle få se pynten hans også, og så tegnet ho rundt den så vi virkelig skulle skjønne hva det var. Stilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med en liten gutt i magen! :hjerte: Godt å høre at alt står bra til med den lille.

Mener å ha lest et sted at guttebebiser i magen oftere viser fram seg og sitt enn jentebebiser. At jentene oftere er i en stilling hvor de har handene mellom beina og på den måten skjuler seg.

De fleste smågutter synes nok det er stooor stas når de finner den lille tassen mellom beina, og det er nok ikke mye håp for deg at din lille gutt blir noe annerledes :ler: Jeg pleier å mumle for meg selv mens jeg tar en skikkelig bæsjebleie på en av gutta og han absolutt skal ha fingra mellom beina: 'Hold fingrene unna nå. Du har maaange år på deg til å leke med den. Tro meg.' Ser litt strengt på dem da, men de pleier stort sett bare å le tilbake :ler: Men kan vel forstå at de griper etter den så snart den er ute i friluft. Er jo ikke mange minuttene per dag at bleien er av.. :roll:

Men det ble en liten avsporing ja..

Grattis med gutt i magen, nok en gang!

God helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig ul- rapport!!!

Gratulerer med en liteni magen og at alt ser bra ut!! :tommel:

og så må jeg vel bare ønske deg velkommen i gutteklubben...Vi begynner å bli en stor gjeng som har fått/ skal ha gutt her inne på denne siden.

Moro med å lete etter navn ikke sant, men jammen er det vanskelig og så mange rare navn ja....Min mann sitt smäknamn er foresten Palle, men han heter jo ikke det da...

Og ikke sant det er GØY å kjøpe de første små klærne.....og flere skal det bli! :lol:

Håper du får en fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Takk for sist... :kysse:

Måtte innom og se etter ultralyd rapport... :hoppe:

Kan bare stemme i med Kipa:

:velkommen: til gutte klubben... :hjerte:

Ja - det er mange morsomme og tragiske guttenavn... :ler:

Gratulerer så masse...

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...