Gå til innhold

Ionaa`s bollebakeri


Ionaa

Anbefalte innlegg

De fleste smågutter synes nok det er stooor stas når de finner den lille tassen mellom beina, og det er nok ikke mye håp for deg at din lille gutt blir noe annerledes :ler: Jeg pleier å mumle for meg selv mens jeg tar en skikkelig bæsjebleie på en av gutta og han absolutt skal ha fingra mellom beina: 'Hold fingrene unna nå. Du har maaange år på deg til å leke med den. Tro meg.' Ser litt strengt på dem da, men de pleier stort sett bare å le tilbake :ler: Men kan vel forstå at de griper etter den så snart den er ute i friluft. Er jo ikke mange minuttene per dag at bleien er av.. :roll:

:ler::ler::ler::ler:

Hurra hei og hopp idag er det lørdag gett. Og jammen er det på tide med en oppdatering fra meg. Må nesten fortelle at jeg var på SM-treff på Fridays på onsdag. Jeg og gubben hadde "vorspiel" på Dromedar (som vanlig) før vi tusla for å møte andre gravide. Det kom ikke så mange menn, men min kjære koste seg med de som var der. Hadde visst veldig lik humor som han ene....så de hadde visst hatt det veldig gøy.

Torsdag var det UL som kjent. Vi fikk scannet inn noen UL-bilder (scanneren til svigers er ille humørsyk så det ble bare to som var bra) som vi fikk sendt til mine foreldre. Mamma fortalte at pappa hadde blitt fuktig i øynene da han så bildene. Syns det var helt fantastisk. Pappa er skjønn han :) Mamma fikk også se bildene av tøyet vi har kjøpt. Da fikk jeg fort en mail tilbake der det stod at nå ville ho også begynne å kjøpe "litt" klær. Det var det der med "litt" da :ler: tror mamma går berserk..men det skader ikke det altså.

På fredag fikk jeg telefon fra min kusine som er på en liten tur til Bergen (fjernstuderer og må til byen innimellom) og ho ville gjerne treffe meg. Det var veldig, veldig koselig. (Gjett hvor jeg var når ho ringte da??....Dromedar...elsker Chai Latte..hehe..og så er det et perfekt sted å ta pause når jeg er sliten etter byvandring). Så min kjære kusine kommer på besøk på mandag...får rydde litt ekstra før ho kommer. 8) Liker å gjøre det litt ekstra kos når jeg får besøk.

Jeg kjøpte et julemagasin også. der stod det hvordan man kunne lage stjernelykter av papir. Etter å ha forbedret mønsteret litt har jeg brettet og limt tre lykter som er sååå fine med lys i. Har laga noen som matcher gardinene våre, og tenkte å lage noen røde til jul. Gleder meg så innmari til jul vet dere. Spesielt nå som jeg har funnet det perfekte kjolemønsteret for bryllupet på nyttårsaften. (Mamma skal sy, heldigvis). Har ikke funnet stoff enda, tenker jeg gjør det i Oslo på vei hjem for å feire at mamma blir 50år...johoo!!

Kjolen består av to deler. Et langt skjørt under og en lang kjole over med kjempelang splitt i begge sidene. Så er det en fold under brystet...vanskelig å forklare. Kan legge en link til et bilde som forhåpentligvis blir lagt ut om ikke så lenge: http://www.snartmamma.com/plassen/showthre...&threadid=57830

Idag var vi en tur på Ikea...bare for å titte. For jeg hæler ikke å stå i de køene som ofte er på lørdager. Men neste gang jeg er der skal jeg virkelig handle. Funnet masse stuff jeg vil ha til jul og en ny nattbordslampe. Når vi kom hjem laga mannen min og jeg taco (sånne skåler, ikker skjell) og når vi lager får jeg ha bønner i kjøttdeigen...mmmmmmm...ikke så mange andre som vil ha det..skuff!!! Og nå ikveld har mannen min feiret UL og gutt med en sigar på terassen og jazz på stereoen...han er en lykkelig mann :hjerter: og jeg er en lykkelig kvinne som får dele dette med han :hjerter: Etterpå laga han en epledrikkting til meg (aner ikke hva han gjorde men det snakte deilig) samt stekte epler. (ja vi kjøpte epler idag..hehe). Kjempenydelig.

Nei nå er det natta for sånne som meg gett!!! Gjespe gjespe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen: til gutteklubben !!!

Ang UL syns jeg det er merkelig å tenke på at dere

bare får opplevd det en gang iløpet av svangerskapet..

Tenk på meg som har sett mine to annenhver uke siden

uke 17 :D Å det er like stort hver gang :D

Klem Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jinx:Bare gjør meg misunnelig du :tunge1: Vel jeg har nå fått se småen to ganger jeg da i det minste. Var best andre gangen...da så jeg alt og skjønte alt :blunke: Det var herlig!!! Men du har nå dobbelt opp og da. Skulle tatt seg ut om vi skulle få inn tvillinger i vår nusselige lille VW Lupo(enda mindre enn en polo). :ler:http://www.volkswagen.de/lupo/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg...sier du ikke ifra til oss når du oppdager nye lekre farger??

Hva er det for slags oppførsel?

Finnes det mange andre farger?

Gratulerer med gutten, lykkelige kvinne!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillen:Trodde ikke det var sladreplikt på farger. Jeg er sååå lei meg :grine: Det eneste jeg har gjort er å bytte ut feks red, blue ol med sånne andre koder man bruker feks med HTML. Fant masse fine koder her: Denne farger fikk jeg feks ved å skrive color=#9999FF Er så ille lei av de få fargene som var her så jeg leita etter et nytt fargekart. :briller: :rosasmil:

Lillegull er kjempeaktiv idag...morro. Vi lå leeenge i senga og kjente på bevegelsene hans. Og nå har jeg deilig pai i ovnen til kusina mi kommer på besøk :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle stjele ideen jeg har sett flere her har brukt. Nemlig lime inn oppdateringer fra BiM for å holde litt regnskap med hvor langt jeg er på vei:

I dag er det onsdag 5. november. Du går nå i 19. svangerskapsuke. Uke 19: Junior er nå 22,5 centimeter lang og veier 280 gram. Babyens øyne er åpne.Nå vil fosteret dekkes av små hår på hele kroppen som heter LANUGO. Disse forsvinner igjen når fosteret er rundt 36-37 uker...og så stod det noe om slimhinner og tette neser...men det problemet har ikke jeg merka noe til :stortsmil:

På mandag hadde jeg besøk av en kusine fra Møre. Ho pendler til Bergen for å ta en master-grad, så tok ho en tur til meg. Ho har en sønn på 4år så jeg fikk masse info om alt mulig som er kjekt å vite. Det er noe annet å få høre andres erfaringer enn å lese om alt. Og så var det kjempekoselig å ha besøk. Og jeg fikk masse skryt av leiligheten :Hehe: Og så var det ikke så veldig vanskelig å imponere med pai siden ho aldri hadde tord å lage pai noen gang så ho var veldig imponert over alle som lagde pai.hehe

Igår var jeg en kort tur i sentrum for å treffe noen venninner og vi skulle kjøpe billetter til Fightnight som er på lørdag. Gleder meg veldig til det...selv om jeg mistenker at en viss persom kommer til å bli bra sliten utover kvelden. Det er fullkontakts kickboxing kamper, masse show, alkoholservering og diskotek etterpå (trooor jeg ikke orker diskoteket...og så er jeg litt redd for at junior ikke kommer til å like det så veldig godt heller...han har jo fått fullt utviklede ører). De har i allefall satsa stort på dette. Det er treningsvenninner jeg skal gå med så vi kjenner utøverne så da er det jo ekstra stas. Men han ene er visst igjen i Paris (der VM var) med sprukket milt så kampen hans utgår ja...huff

Idag sov jeg lenge da...det vil si...jeg fikk ikke sove i heeele natt. Jo lenger tid det tar før en sovner jo mer frustrert blir man. Så jeg var en liten plage for min kjære mann. Prøvde å stjele dyna og sprute vann på han for at han skulle våkne..men han har et utrolig godt sovehjerte så jeg leste litt isteden. Gikk på do sikkert 4 ganger og sovnet ikke før i 6-tiden. Så da hadde jeg god grunn til å ligge leeenge idag. Jeg hadde veldig vondt i ryggen og rompa uansett hvilken stilling jeg lå i. Prøvde jeg ryggen gjorde det veldig vondt heeelt nederst i magen så jeg var mektig irritert på min egen kropp inatt :sinna:

Jeg kjørte mannen min på jobb på Lagunen (dvs han kjørte og jeg satt på så skulle jeg ha bilen etterpå). Der fant jeg heldigvis en topp jeg kan gå med på mammas 50års dag :tommel: og så traff jeg på min manns mormor i gangen. Så jeg ga min mann bilnøklene tilbake og ble med henne hjem. Da fikk vi en fin gåtur ute i frisk luft. Ho serverte masse frisk frukt og laga kvelds med ostesuffle da mannen kom opp etter jobben. Så spilte vi noen omganger med Rummikub (et spill). En koselig kveld det også...ho var jo så nysgjerring på åssen det gikk med meg og ungen så jeg fikk prata masse om det..digg :briller:

Mannen min ligger nå å leser om amming :lol: og leser høyt for meg de poengene han syns er viktige. Feks at mødre som ammer som regel har høyere utdannelse enn de som ikke ammer og at barn som har fått morsmelk scorer i gjennomsnitt 8,3 poeng høyere på iq test når de er 7 år, enn de som har fått morsmelkerstatning.....tror han vil at jeg skal amme ja...har ingen planer om å prøve noe annet. Han har kommet lenger enn meg i bøkene våre...vi har både "på vei" og "mamma for første gang" av Gro Nylander. Han er nesten ferdig med "på vei" og halvveis i "mamma for første gang"...hehe...godt han er engasjert. Han gleder seg noe voldsomt. Jeg har i det minste lest hele "pappa for første gang"...den er illustrert av Frode Øverli (Pondus) og skrevet av en radiohumoris. I "på vei" liker jeg å holde meg litt foran mitt fosters utvikling så jeg vet hva som snart kommer til å skje.

:Gjesp::Gjesp::Gjesp::Gjesp::Gjesp:

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Natteravn du også... :wink:

Sliter med samme problem selv...

Men jeg klarer omtrent ikke sitte så sent på dag nå...

Kos deg på Fightnight du...

Selv om det sikkert blir blåbær mot meg i morgen... :ler:

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å stjele dyna og sprute vann på han for at han skulle våkne...

:hoho: Syns jeg ser det for meg ... Tjihi...

Du merker nok fort om babyen ikke trives på Fightnight :wink:

Vær du trygg..

Lørdagsklem fra Jinx :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du endelig :roll: delte fargekodene med resten av oss! :ler:

Håper du sover bedre for tiden.

...og at du koste deg på Fightnight!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en ny oppdatering igjen. Vært så sløv og sliten de siste dagene at internet har fått hvile litt. (Jeg også har fått hvile litt også da.)Snakka nettopp på messenger med ei venninne i Australia som studerer animasjon og ho hadde sinnsykt mye å jobbe med på skolen...stakkar. Og jeg sitter her med panikk for alt jeg må ta igjen.

Kvalmen vil liksom ikke helt slippe tak. :evil: På fredag førsøkte jeg og mannen oss på ute-lunsj. Da var jeg veldig glad for å ha en femmer i lomma da hele lunsjen ville i retur. Noe så fælt som å kaste opp på offentlig do med lang kø med utålmodige folk skal man lete lenge etter. (Det var TO andre dører der, hvorfor måtte de absolutt røske i MIN hele tiden...arrrgh). Hadde jeg ikke følt meg så j.... hadde de fått høre!!! Det var nattåpent på Lagunen på og da måtte mannen jobbe. Jeg kjørte han så jeg fikk bil og besøkte noen veninner. De var sååå snille og lagde vafler noe som gjorde godt i min opprørte mage. Min svigersøster hadde oppdrag å kjøpe brystpumpe til meg kl.20 (da var det tilbud på de på apoteket)...men de blei utsolgt med èn gang. Enda jeg hadde spurt de tidligere om de hadde fler enn de i hylla. "Ja de hadde masse på lager" :roll: Ingen billig brystpumpe på meg enda...kanskje jeg finner noe bedre....hehehehe

Lørdag var Fightnight . Jeg var så trøtt og sliten og trodde aldri i verden jeg kom til å holde ut hele. Men det klarte jeg fint. :D Det var sååå morro. Møtte en del folk jeg har pleid å trene med. Alle opptatt av magen min...thihi. Det var en forholdsvis lite lokale så det blei masse stemning. De fleste kampene var RÅbra. Og jeg er så vannvittig glad for at Trevor Ambrose(5x verdensmester) fant seg dame i Bergen og er med på å trene elitepartiet...han har en så vannvittig bra stil som han tydelig har lært videre. Det er så morro å se på når noen fighter på den måten han gjør. Jeg var helt i hundre...junior koste seg med juicen jeg drakk. Pauseunderholdning var bla oppvisning i shootfight. Det var brutale greier. Det blei veldig underholdene fordi han ene hadde svart belte i Judo (min gamle sport). Det blei mer elegant når han angrep..han andre var bare brutal. :sjokk: Jeg sovna som en stein når jeg kom hjem.

Jinx: Hvordan ville jeg merktet det dersom han ikke likte seg?? Jeg kjente etter alle mulige tegn, men kjente ingen. Var litt urolig for den vannvittige bassen de hadde på anlegget...men de spilte, heldigvis, lite om gangen (mellom rundene og når fighterne entert ringen).

Sov til 13 på søndag jeg :oops: Og jammen kjentes det nesten ut som om jeg hadde vært på fylla dagen før :forvirra: jeg som bare drakk appelsinjuice og hadde vært svært forsiktig med å puste når noen røyka i nærheten (ganske teit, hjalp sikkert ikke, men jeg følte at det var det minste jeg kunne gjøre). Jaja..Dro til svigers for søndagsmiddag...raspeballer..mmm..namnamnam!!! Det var sååå godt..måtte være veldig forsiktig med kjøttet da magen protesterte...men å så goood mat!!!! Kl.19 var vi invitert av ei venninne til å høre på Händels Messias med Årstadkoret. Tre venner av oss fra folkehøgskolen skulle synge og jeg syns det var en god ide å avlaste junior med litt klassisk musikk. (Messias er jo et flott verk). Mine svigerforeldre og min manns mormor ville også bli med så vi var en del som dro. Koret sang flott, musikerne var dyktige og solistene fantastiske. Burde vært en fantastisk konsertopplevelse. Men kirkebenker er jo ren tortur!! Og jeg som pleier å ha vondt i rompa og ryggen fikk det ikke noe bedre på kirkebenkene. Og så fikk jeg i tillegg vannvittig vondt i magen. Prøvde å spise noen kjeks uten bedring. Så jeg måtte velge mellom sittestillinger som gjorde magen litt bedre eller ryggen litt bedre :cry: Det var rett og slett fælt. Satt helt innerst på en lang benk også. Var så glad når konserten var over og jeg fikk dra hjem...tok en laaaang vaaaarm dusj. Noe som var fantastisk deilig. Gjorde den vonde magen myyye bedre. La meg i badekåpe og pledd på sofaen og drakk kakao. Småen småsparke hele kvelde også under konserten så jeg var ikke så redd for han...men fy søren så vondt det var. Skal til jordmor imorgen så da skal jeg spørre hva i all verden det var for noe....

Min svigerbror kommer snart på besøk for å få mattehjelp. Håper jeg husker det han trenger hjelp til da...ammetåka har heldigvis ikke kommet og kommer ikke på lenge enda :ler: håper mannen får dra tidlig fra jobb i tilfelle jeg driter meg ut. Tror nok jeg skal klare det...men kjekt med back up

God kveld alle mann alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da prøver jeg på nytt. Blei avbrutt hver gang jeg prøvde å skrive i dagboken min igår...jaja...bare koselige avbrudd da. Hovedpoenget mitt igår skulle være:

:hoppe: :hoppe: Jeg er HALVVEIS :hoppe: :hoppe:

Idag er jeg nå en dag over halvveis i følge menstermin og to dager over ifølge UL termin. DIGG. Tiden går jammen fremover. :D Var hos jordmor på tirsdag, min snille, koselige jordmor. Jeg satt å skrøyt av hvor mye bedre kvalmen min var og gjett hva det første jeg gjorde med en gang jeg kom ut fra legesenteret var... :roll::roll: Godt jeg tok med meg en pose i bilen for sikkerhetsskyld. Skal aldri skryte mer...lesson learned

Uansett så blei jeg ille overraska over hvor mye jeg hadde gått opp siden sist :o Har jo noe med at jeg gikk ned en del før de forrige kontrollene så fra utgangspunktet er det ikke så mye. Vel..godt er det egentlig. At jeg legger på meg. Tallene ser slik ut:

* Vekt: + 4,1 (fra første kontroll +1,1)

* Blodtrykk: 115/55

* Hb: 13,1

* Urin: neg

* Øden: -

* Hjertelyd: 148

* SF-mål: 19,5cm

Jordmor var godt fonøyd så da er jeg også fornøyd. :blunke: Fikk med litt informasjon om bekkenløsning og blei anbefalt å bestille time hos fastlegen for evt terapi....hmm..vi får se. Blir det ikke værre enn dette skal det ikke være noe problem å leve med det.

Forresten et tips fra meg: Nyco i øyet er veldig ubehagelig. Jeg kan ikke fatt og begripe åssen jeg fikk det til...men istedenfor å stanse halsbrann startet pulveret øyebrann. AUAUAUAUAAAAU!!! Kan ikke annet enn å se det komiske i det heller da...noe så TEIT!!! Nyco på øyet. :ler::ler: Så for de som lurer: Anbefales IKKE!!!

Tror jeg skal prøve å svømme idag...høres deilig ut :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med halvveis! :D

Godt at både du og jordmor er så fornøyde - kan ikke bli bedre! :blunke:

Håper den andre halvparten går så bra som den første, sånn rent bortsett fra kvalmen da. Den kan vel forsvinne nå synes jeg.

God svømmetur i dag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flotte tall fra jordmor da... :hoppe:

Har hørt om andre medisiner en bruker på øyet...

Ikke eksperimentere på egenhånd, lille venn... :fy: :ler:

Gratulerer med over halvveis...

Er det ikke deilig? :klem2:

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Kan tenke meg at nyco ikke er det

beste man kan putte i øyet! :o

Hvordan er formen for tiden?

Håper du slipper unna bekkenplager...

Klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loong time no see! Beklager beklager. Jeg reiste hjem til min fødeby forrige fredag og kom hjem igjen igår kveld. Det er ikke det at det ikke finnes internet på den kanten...men det var så mye annet å finne på. Logga meg inn med ujamne mellomrom for å holde meg noenlunde oppdatert på Mayamor. Stakkar. Men nå er endelig lille Andreas gullet hos henne. Ligger nå langt etter alle de andre dagbøkene så jeg får litt å ta igjen, men det blir koselig å lese litt rundt.

Vi tok nattoget til Oslo fredag kveld (14.nov) og var GØR-tidlig i Oslo. Tok en laang frokost på Opus (med i billetten) før vi tusla rundt i byen. Titta i vinduene på den store Fru Lyng butikken og fant til slutt en kaffebar som åpnet tidlig. Mine foreldre skulle komme innover til Oslo å møte oss når butikkene åpnet, så vi satt og drakk en deilig varm sjokolade før de kom. Da de kom (og etter at mamma hadde fått kost med magen min) gikk pappa og mannen min på Dolce Vita for å drikke kaffe og lese aviser mens mamma og jeg gikk å letet etter kjolestoff. Det skulle vise seg å ikke være så helt enkelt. Men vi fant til slutt noe jeg tror kommer til å bli veldig pent. Kjolen blir i to ulike stoffer og uten armer. Overdelen blir i et lysebeige, blankt, mønstret stoff og det som henger nedenfor i en mørk brunfarge. Det lyse stoffet brukes også på skjørtet under som vil komme frem i de to splittene i siden samt en splitt bak. Mamma fikk ferdig overdelen mens jeg var der og den er nyyydelig....var visst ikke helt enkel da puppene mine har vokst veldig så overdelen blei sydd i str 44 mens resten blir sydd i 31/40...hehehehehe!!!! (Og jeg har alltid hatt små kremtopper...jippiii)

Så tusla vi rundt i byen, mamma, min mann og jeg (pappa skulle på visninger på leiligheter sammen med min bror). Knallgøy. Vi titta på Fru Lyng (og lo litt av de som kjøper sååå dyre barneklær selv om noen kunna matcha den kommende far perfekt...spesielt når han skal vise frem gutten sin på jobben...hehe). Vi testa barnevogner, diskuterte med min mor om hva vi burde ha pga liten bil...ho har visst bestemt seg for å kjøpe barnevogn til oss ho...og vi sier ikke nei takk. (Ho syns det var en bestemors plikt, dessuten fikk de da en unnskyldning til å ta seg en tur til Køben eller Tyskland over nyttår). Vi titta på masse barneklær rundt omkring og jeg ga min mor klarsignal til å kjøpt litt...nyyydelige klær. Vi traff min bror og min far senere og vurderte leilighetene han har sett på og så dro vi til det store leirefylket (Østfold). Min mann hadde for lenge siden bestilt min brors pizza, som er sinnsykt god. Jeg var litt skeptisk for jeg har hatt et veldig dårlig forhold til smeltet ost etter at jeg ble gravid...men det smakte fortreffelig!!!! Det blei en kjempekoselig og morsom lørdagskveld. Er heldigvis mye humor i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søndag var jeg sent ute av senga. Sov så ille godt. Er jo helt stille utenfor soveromsvinduene hos mamma og pappa...det vil jeg også ha...hulk!! Vi dro på besøk til ei venninne som fikk en datter i September. Vi måtte jo se på babyen og det flotte huset deres. De har nettopp flytta inn i et selvbygget hus der de har gjordt nøyaktig det de selv ville...det har blitt sinnsykt fint. Blir noe misunnelig når vi har en blokkleilighet på 55 kvm og de en selvbygget enebolig på 250kvm. Men jeg tror ikke jeg hadde takla å bo i den byen lenger...liker meg alt for godt på vestlandet. Ungen var skjønn, selv om jeg var sinnsykt nervøs. Likte ikke heelt at jeg blei kveldens underholdning for min mann, min venninne og hennes samboer...de dumpa ungen over til meg og lo av meg..:oops: :ler: Må si til mitt forsvar at jeg har holdt tre babyer i hele mitt liv. To av de etter at jeg blei gravid...så jeg er litt grønn. Min mann derimot er et naturtalent. Var deilig å se hvordan han takla babyer og vite at alt kom til å gå bra uansett hvor klønete jeg er :wink:

Dagene gikk utrolig fort. Vi var med å planlegge mammas 50års dag som var på torsdagen og som ble feiret lørdagen etter. Lurer på hva pappa skulle gjordt uten oss :ler: han stressa så ille, og hvordan dikte sang når man hverken har rytme eller skjønner rim :hoho:

Vi fikk vært en tur på den nye Ski-storsenter. Der har de jammen fått en italiensk isbar gett...mmmmmm...deilig. Lurte på om jeg bare skulle bli værende der. Blei overraska hvor mye folk det var der på dagtid, men så fort at det var mye babyer både inni og utenpå magene til de som var der..hehe. Ellers fikk jeg besøkt masse venninner. Ei venninne ga meg en anti-strekkmerke-krem som ho hadde blitt anbefalt av søsteren (som jobber på apotek og har en sønn på 2år)....ho syns det var for tidlig å kjøpe babyting så da fikk jeg den. Den er sååå deilig. Noe helt annet en det klinet jeg dreiv med før (blanda hvetekimolje og massasjeolje...alltid nedtur å ha glemt det før man legger seg, for da må man opp å vaske hendene). Kremen er DIGG!!!

Bursdagen til mamma var på torsdag. Og jeg syns ho er svært heldig med jobben sin. De er kjempeflinke på det som har med trivsel å gjøre. Ho grua seg fælt til å gå på jobb den dagen, men var kjempeblid da vi henta ho. De hadde visst slukket lyset på kontoret hennes og tent masse stearinlys..og så stod det gaver og snop der. (Fra både übersjefen og vaskedamene). Ho fikk masse presanger fra de ulike avdelingene. Og når noen har jubileum får alle en ekstra lang lunsj med snitter osv. Det blei holdt litt taler + + pluss kaker til en felles kaffepause senere på dagen. Syns dette høres ut som en flott bedrift jeg!!!

Pappa (som aldri er tidlig hjemme fra jobb) stod å venta da vi kom hjem, med 50 roser til mamma. Etterpå gikk vi ut å spiste en deilig middag, med dessert.

Mye av fredagen gikk med på ordning til den store bursdagsfesten. Jeg hadde rukket å bli kjempeforkjøla i løpet av natten :evil: og strevde fælt. Pyntinga blei kjempefin i allefall, og jeg fikk masse skryt for den (digg!!). Alt gikk i høstfarger...fra rødt via orange over mot gult. Hadde mala masse akvarellark ton i ton med disse fargene som jeg bretta til stjernelykter. Samt brukte appelsiner og klementiner til telys. (Laga en grop på toppen som jeg putta telysene nedi). + + +

Vennene til mamma og pappa hadde planlagt en del hyss og festen på lørdag blei kjempemorsom. Jeg fikk vannvittig mye oppmerksomhet da....alle ville ta på magen og snakke om hvor rart det var å se lille meg gravid. Ei venninne av mamma som ble bestemor i September fortalte med stor innlevelse hvor stort det er å bli bestemor og hvor mye ho nå gleda seg til min kom. Og så fikk vi vite at de helst vil ha oss på Østlandet da...så det blei en kjempekoselig kveld for meg til tross for kraftig forkjølelse, lengsel etter rødvin og rennende øyne og nese. Mamma storkoste seg så det var ille leit å plutselig mått dra da middagen min kom i retur. (Heldigvis rakk jeg på do lenge før noen skjønte hva som var på vei hvor). Blei sikkert mye stress, mye mat oppå en kraftig forkjølelse og da ville vel ikke magen være med på mer. Jaja....det var nå verdt det likevel.

Søndag satt jeg bare å kopa i den kjempedeilige lenestolen til mamma og pappa med dorull i en hånd og kopp med varm melk og honning i den andre. Helt til toget skulle dra. Angra bittert på at vi tok ettermiddagstog istedenfor nattog da det etter kort tid blei forferdelig vondt å sitte i setene. Tror de andre i kupeen mislikte meg sterkt som nøys, hosta og snufsa konstant. Enda godt det ikke var på en eksamen...DA føler man seg som en irriterende faktor da...snufsete på eksamen..huff!!

Alt i alt...UTROLIG deilig å være hjemme hos mamma og pappa en uke. Blei jo skjemt bort av hele tre stykker :D

Idag er en badekåpedag...fortsatt med dorullen i hånda..sukk!! Mannen min skal kjøpe saltvannsspray til meg mens han er på jobb...gleder meg til å få den. Så nå er det bare å oppdatere seg litt her og der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det torsdag og jeg er en smule sint på tv2 :sinna: Jeg skulle ha sitti å sett på min o`store favoritt serie jeg...men så har tv2 vist en fotballkamp som ikke engang står i programmet deres og som i tillegg blei målløs noe som førte til ekstraomganger og straffekonk....arrrgh arrrgh...og nå når kampen ENDELIG er ferdig så begynte Timothy Dale..æsjbæsj:kjempesinna:

Laaaang dag idag. Jeg kjørte mannen min på jobb kl.16 (på Lagunen...han jobber masse denne uken da sjefen hans er på ferie) og da jeg kom hjem (til Sandviken) oppdaga jeg at jeg ikke hadde husnøkkel...og ikke hadde jeg husnøkkel til svigers heller (et bedre sted å henge enn Lagunen)...og så traff jeg ingen andre hjemme (korøvelser og sånn)...Max uflaks...så jeg kjørte tilbake til Lagunen. Kom fram kl 18 (kaos på Fjøsangerveien + at jeg kjørte en omvei og tusla litt på Lagunen før jeg kjørte hjem, for å kjøpe middag jeg kunne lage hjemme). Da var det liten vits i å kjøre fram og tilbake en gang til så jeg traska på Lagunen i eeeevigheter føltes det som. Jeg oppdaga plutselig at KappAhl også har barneklær og i tillegg hadde noen på salg :hoppe: så jeg handla to kortermede bodyer som ser ut som piquet`er, og to bukser. Kjempefornøyd!!

Målet for dagen var å få kjøpt mammatruser. Mine truser er blitt forferdelig vonde og trange.(Da min leopardmønstrete string skifta farge fordi stoffet ble så strukket fant jeg ut at det var på tide ja) Men herreguuud så vanskelig det er å kjøpe mammatruser....de på H&M er så udelikat hengt opp (ser ut som noen har kasta opp en haug med truser opp etter et stativ...der noen faktisk "slepes" langs bakken) og så er de så sjukt svære. Fant tilslutt et par på Lindex jeg kunne leve med. Det var to truser som var Low cut og så ut som vanlige truser....jeg klarte bare ikke å ta noen sånne svære drog ned fra stativet og legge de på disken....de ser jo ut som noe en elefant kunne passe i...så det må en enda større trusekrise til før jeg takler å kjøpe de massive, klassiske mammatrusene ja :ler:

Småen er hyperaktiv. Nå kan til og med mannen se på utsiden av magen når han sparker. Han har fått kraftige muskler den lille krabaten...gruer meg litt til han begynner å bruke urinblæra som punchingball, men nå bare nyter jeg det. Mannen min elsker å kjenne på magen min når småen sparker. Tidligere måtte jeg bekrefte hvert spark han kjente, men den siste uka har han ikke vært i tvil pm når han kjenner spark

Nå er Timothy endelig ferdig...så nå krysser jeg fingrene for Boomtown :tommelsmil::tommelsmil::tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ble Boomtown gitt. Krysser fingrene for Angel jeg da (bombe? :ler: ), men det er vel for mye forlangt :frustrert:

Høres ut som du har hatt en flott 'ferie' på østlandet :D Leit med forkjølelse, men spark i magen veier opp for det eller? :D

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig for koselige hilsner i dagboken min... :kysse:

Nå kan jeg bare lene meg bakover og følge spent med på innspurten din... :tommel:

Andreas ligger og sover i vuggen sin akkurat nå.

Han er en snill gutt... :hjerte:

Godt å være hjemme hos mamma og pappa og bli skjemt litt bort. :sjarmor:

Kos deg i helgen.

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...