Gå til innhold

Ionaa`s bollebakeri


Ionaa

Anbefalte innlegg

:blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp:

:) :) :) :)....

:)..............

:) :) :) :)....:) :) :)...:) :)

:).......... :)....:)......:)...:)......:)

:) :) :) :)....:) :) :)...:) :)

:) :) :) ......:Nikke: .........:) :) :) ...:)...:)....:) :) :)

:).......:)......:)..........:)..............:)..:).....:)

:) :) :) ...:)...:)......:) :) :) ...:):).......:) :)

:)........... :) :) :)...............:).....:)..:)....:)

:).......... :)........:)....:) :) :)...:)....:)....:) :) :)

:blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp: :blomst: :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg fant bøttehatt jeg. I skuffen til Erik. Den har han arvet etter Martin. Fine greier for i butikkene jeg har vært så er det bare jenter som kan ha solhatt med snøring!!!'

Håper du får en fin helg, og hils gutta!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :o Her var det mange innlegg fra andre enn meg gett :oops: Også denne gangen er det en liten kjapp tur innom. Jeg må bare fortelle at jeg er inne å leser masse i dagbøkene her inne, men legger få spor etter meg. Jeg leser samtidig som jeg pumper meg. Legger alle sidene opp og klar før jeg begynner og leser meg gjennom. Blei lei av å se på tv mens jeg pumpa så da blei det kvinneguiden. Mye bedre :wink:

Du fikk svar til slutt Magnhild. Jeg la igjen mobilen i leiligheten mamma og pappa leier før vi gikk ut. Ikke bare du som blei utålmodig da nei...du verden så avhengig jeg eeegentlig er av mobil da. Msn`n min er også litt rar. Lever et eget liv. Logger seg av mens jeg chatter og på når jeg ikke er hjemme...teit. Misforstått litt.

Mamma og pappa er på besøk. Det er kjempekoselig. De har leid seg inn på et leilighetshotell i sentrum. Der har de god plass og styrer seg selv. Og så kan de ta seg litt vin etc på kvelden uten at pappa er redd for å gi dårlig innflytelse. (Svigers er avholds og pappa er livredd for å påvirke min manns småsøsken..hehe). Idag var jeg om mamma en rusletur rundt i sentrum med småen. Mannen kom litt etterhvert, mens pappa måtte ut å ordne med noe jobb greier. (Må fikse litt opp i de avd som roter til litt og Bergen er visst en av de, og det er lettere å gjøre det når han er her enn fra østlandet...dessuten hadde han sikkert fått abstinenser..hehe). Konrad har fått masse kos...som vanlig. Mamma er redd for at vi skjemmer han bort (blir godt vant, som ho sa) så vi ikke får gjort annet enn å kose med han...men...nææææ...han fortjener da massevis av kos. Ikveld tok mannen min å tok av seg på overkroppen, kledde småen av til han var i bare bleie og så la han småen opp på brystet sitt med pledd over. Han hadde nemlig vondt i magen...var tydelig trøtt men skrek..og det roet han veldig ned. Tror de kommer til å få en utrolig god kontakt.

Imorgen har min kjære bursdag. Han blir 25 år :hjerte: Jeg gikk sammen med mine foreldre og hans foreldre så vi kunne spleise på gave. Jeg fant nemlig ut at han skulle få gitar. En akustisk gitar. Svigers har en som han alltid klimprer på når vi er på besøk der. Min mann har også hatt en tidligere, men som han solgte......desverre. Min svoger og en band-kompis var med for å prøve gitarene og i det hele var vi 7 stykker inne i butikken for å se på gitarene...hehe. Vi fikk rabatt også, takket være svigermor som var så freidig å forkynne at det var hennes tredje sønn som kjøpte gitar på den butikken på et år. 500kr i avslag. (det var sant også da). Vi har spilt mye begge to, trelåsinstrumenter. Vi eier hvert vårt men det er litt mere tiltak å spille på de. Og så tenkte jeg at det kunne bli en koselig ting far og sønn kunne ha sammen. Søsknene hans går sammen om å kjøpe gitarbok. Jeg gleder meg kjempemasse til å gi den bort :hoppe: :hoppe: Jeg elsker å gi bort gaver, særlig når jeg syns jeg har fått en god idè...og som gjerne mottaker ikke har kommet på selv. Men han får den ikke før imorgen ettermiddag/kveld. Jeg kommer til å sprekke...er elendig på å holde sånt hemmelig....... :roll:

Vil ønske alle en riktig god påske. Selv om jeg ikke har skrevet i dagbøkene så tenker jeg masse på dere.

ps. Nye bilder av gullgutten er lagt inn. Bla et da en stolt tante har gitt bort et brann-skjerf i riktig størrelse. Ho går i fotballklassen på Danielsen vgs (der jr. laget til Brann går) og Konrad har allerede blitt helten der. (De mener at det første småen skal lære seg å si er Braaaann. They wish)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg har fått mensen alt jeg. Bare et par dager siden "straffemensen" tok slutt og jeg gledet meg til mange mensfrie dager.....æsj :roll:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Gratulerer med dagen til Ionamannen. :gratulerer:

Alle bra mennesker har bursdag i dag... :ler:

Du må hilse så masse fra meg.

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meg en ekspress runde over dagbøkene her inne, og ønsker alle en super Påske og lykke til med "forestående sysler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg kjente ikke igjen dagboksiden.

Din dagbok var havnet på side 2...

Ville bare ha deg fram igjen på side 1...

Er bare en aller raskest tur innom (bare nå ble den litt lenger...) :ler:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

håper du har en strålende påske-helg :)

Takk for koselig melding inne hos meg. :kyss:

Spennende dager nå.

Venter og venter :roll:

Masse påskeklemmer fra ny dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååååååh! :hjerter2:

Han er så nydelig...

Rent bortsett fra skjerfet *fnis*

Håper dere har hatt en super påske, Ionaa! :D

Lenge siden jeg har skrevet hos deg, men du skal vite at jeg leser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går tiden unna som bare det. Dagene går utrolig fort og småen vokser som bare det. Han har fått dobbelthake og bollekinn, men har fortsatt lang og tynn kropp. Skjønner ikke helt hvorfor det legger seg i ansiktet og ikke på rompa...hehe. Men han har et sånt go`ansikt atte.

Tusen takk for hilsner i dagboka mi Lillen, Mayamor, Ny Dag og KalloRilla. Min mann som syns disse dagbok sidene er kjempespennende (spesielt etter at han skreiv om fødselen etc her inne selv og opplevde å få svar på det han hadde skrevet...thihi) blei så frustrert da jeg lå på side to og ville jage meg ut for å skrive så jeg kom på første side igjen...hehe. Men Mayamor reddet meg...takk takk. Han lurer så fælt på åssen det går med de personene jeg deler dagbok med og titter innom stadig vekk. Særlig på Ny Dag sin for å sjekke om det var kommet noen flere babyer. Han er nå så skjønn atte. ("Har det kommet fler kommentarer på bildene av småen???")

Det skjer mye her for tiden, skulle ønske jeg hadde mer tid og overskudd til å skrive. Den pumpinga tar jammen på. Føler jeg mister litt av kosen med småen....når jeg har pumpa føler jeg meg bokstavlig talt helt pumpa og mannen må mate han. (Prøver å pumpe når han spiser så jeg får klargjort brystvorta så det er lettere for han å få tak, så vi får prøvd å amme litt....men det går ikke alltid så bra så vi må ty til flaska og jeg til plastpumpa).

FRIENDS!!! Er snart tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn!! Da var Friends ferdig. Måtte jo se på det :wink:

Ja, da har jeg klaga litt over pumpinga. Tror det ene brystet har vært litt tett for det var skikkelig treg-pumpa og vondt. Men det har bedra seg. Var litt krise her på fredag/lørdag. Var inne på hytta til svigers i Hardanger og på fredag og hadde med pumpene. Når vi kom frem oppdaga vi at vi hadde glemt melka hjemme...så da var det rett å pumpe siden junior var sulten med en gang. Når vi kom hjem sent på kvelden oppdaga vi at pumpene var igjen i Hardanger :o og jeg hadde kjempespreng. Vi fikk mekka en slags pumpe av de delene som hørte til den elektriske pumpa vi leide (noen deler måtte kjøpes ved siden av) og nattsprenget ble løst med en varm lang dusj med et slags forsøk på håndpumping. Må si jeg fikk panikk da jeg satt med melkespreng og oppdaga at pumpene var laaaaangt unna og småen nektet å suge bryst. Men det ordnet seg

Det er mye å planlegge i leiligheten. Var å fikk priser på div oppgraderinger på kjøkkene. Vi vil ha bøk-fronter og takhøye skap. Og større håndtak. Får se hva totalen blir. (Det var såååååå mye jeg ville ha, men som er himla dyrt og vi vet ikke hvor mye vi får solgt denne for).

Idag valgte vi ut fliser til gulvet på badet. Vi valgte noen som var 30 kr dyrere pr m2 enn det som følger med leiligheten. Men for 7m2 blir ikke det så mye ekstra.

Ellers idag har vi bestemt oss for BKK som levrandør av internet, kabel-tv og telefoni fremfor telenor. (Noe dyrere i mnd, billigere innstallering, mye raskere bredbånd og ip-telefoni). Vi har også bestemt at vi er med på fellesstøm innkjøp. (Koster 5000,- men blir billigere totalt fordi det er en stor kjøper av strøm istedenfor at hver leilighet kjøper litt hver). Så gjenstår det å se om det er flere som vil være med på fellesstrøm innkjøp. (Flertallet bestemmer).

Noe mer vi har bestemt da?? hmmm...

Jo..ekstra lag med gips på veggene på badet for at vi senere skal kunne legge flis der selv. De kunne flislegge veggene for oss, men det blei et svindyrt tillegg....og når kompisen til mannen har våtroms-sertifikat og min far er innkjøpssjef for en bygggevare grossist.....så kan vi gjøre sånt myyyye billiger selv. Nemlig. (Er veeeeldig glad for det ja)

Småen begynner å få volum i stemmen sin. Vi kalte han Squeeky på sykehuset for det bare pep så vidt i han. Og lenge måtte vi se på ansiktet at han gråt for det kom nesten ikke lyd. Men nå klarer han å lage lyd ja....ganske artig egentlig. Tyder på mye sterkere lunger. Problemet er bare det at han plutselig er sulten. Og da er han ikke særlig fornøyd med å vente til vi får varma opp kald pumpemelk..hehe. Stakar. Han roper fælt nå og mannen prøver å trøste mens han varmer opp vann til å sette flaska i.

Inatt drømte jeg at jeg ble kasta ut av graviditetsdagbok-sidene fordi jeg ikke var gravid lenger.:ler: (Blei bokstavlig talt kasta ut). Kanskje noe jeg må tenke på. Å drive dagbok skriveriene på generell i stenden...??? Planla å vente til etter dåpen, men det blir lenger til enn jeg hadde håpet....så vi får se.

Jeg må gå å pumpe for nå har jeg spreng.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!!! Skal ikke bli kasta ut du vel!!! :riste:Men du.. Du er ikke littegrann avhengig når du drømmer om kg om natten?? hehe ;)

Takk for praten forresten :) Dere var jo et SÅ fint brudepar :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mayamor

Hvordan gikk det da...?

Ble ingen tur til deg.

Har det kjempetravelt for tiden.

Håper å kunne ta det igjen når bare denne evindelige oppussingen og pakkingen/flyttingen er overstått... :klem:

Godt du ligger inn bilder av Konrad... :wink:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har lille mini blitt stooor gutt Blei nesten litt overraska da vi så på vekta idag. Vi syns han var blitt tyngre, og kjempelang...og det er han jammen blitt. Legen sa at premature som er friske gjerne har en akselererende vekst og derfor brattere vekstkurve enn fullbårene. Så han tar de igjen...bare vent!!

Dagens tall: (ved fødselen i parantes)

Lengde: 50,5 cm:klappe: (44 cm)

vekt: 3370 g :klappe: (2050 g)

hodeomkr: 36 cm :klappe: (32 cm)

Ellers var også alt i orden med småen. Hals, øyne, øre etc. Var ikke så morro å bli undersøkt i øret...men ellers var han fornøyd og våken hele tiden. Han var ikke spesielt sterk, men legen sa han var bra sterk for størrelsen. (svak for alderen, sterk for størrelsen så han mente vi skulle være fornøyd med det. Og da er vi det).

Vi skal begynne i barselgruppe...helsesøster hadde satt opp en time imorra allerede :o Så da er det på`n igjen imorra. Ho har fiksa sånn at det er 3 familier og 4 babyer. (Et tvillingpar). Tvillingene var omtrent på Konrads størrelse da de ble født, og det synes jeg er flott. Da kan vi ha noen det er reelt å sammenlikne utviklingen med.

Men jeg fikk noe kort varsel....ikke det at jeg har dagene fullbooka. Men jeg vil så gjerne rekke å klippe håret og finne noe å ha på meg til svigerfars 50 års lag på lørdag. Mannen jobber på kveldstid disse dagene og jeg tar nok ikke med småen til frisøren. Svigersøster har sagt ho kan passe han, så jeg skal ringe å høre om noen kan klippe meg i morra kveld. Det trengs så sårt. Jeg ser ut som en Per Gessle om han hadde glemt å klippe seg på 80-tallet. :roll:

Jeg har så lyst til å begynne med babymassasje jeg. Men finner ikke ut om det er noe i Bergen. Memo til meg selv imorra: spør helsesøster om babymassasje-kurs i Bergen.

Klemmer fra Ionaa som er strålende fornøyd med vokse-raceren sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...