Gå til innhold

Ionaa`s bollebakeri


Ionaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for alle gratulasjoener :kyss:

Er en kjapp liten tur innom nå. Mannen har en pause i eksamenslesinga og koser med smpen så da så jeg mitt snitt til å tusle innom her en tur. Vi leser litt på skift om ikke småen sover da leser gjerne begge. Jeg skulle hatt to eksamener, men meldte meg av den ene da det blei litt hektisk. Småen blei litt dårlig etter sprøta så han satte begge to ut av lesemodus en stund og da skjønte jeg at jeg kunne risikere skremmende dårlig tid til å lese, så jeg har en å lese til. 14. Juni er eksamen og jeg gruer meg noe grasalt :-?

Hadde en flott bursdag, med flotte gaver, masse telefoner og sms, middag med coctail til dessert på Friday`s, en superblid sønn osv osv.

Konrad er en utrolig blid unge (skal legge ut flere bilder nå). Han smiler kjempemasse. Han har oppdaga at hånda er flott å stappe i munnen, gjerne sammen med en gazklut. Kiler vi han på kinnet med gazkluten gapsmiler han og gnir seg inntil kluten :hjerte: Han er helt genial når det gjelder å legge seg om kvelden. Tidligere hatet han vuggen, nå elsker han den og vugger seg selv i søvn (helt sant altså). Han får mer og mer teken på det og vi har filmet han :ler: Hanlegger hodet over til en side og presser ned til vuggen får slagside og hiver seg over til andre siden. Får han ikke god nok fart gjør han det igjen. Og er farten god ligger han og nyter vuggingen, når det begynner å bli stille gjør han det igjen. Sinnsykt morsomt å se på. Og tilslutt sover han som en stein. Utrolig praktisk :idesmil:

Jeg er endelig (!) ferdig med alle takkekortene. Blei over 40 stk. Og i tillegg har jobben til mannen 7 avd som skulle få hver sine kort (sukk) så de laga jeg sist...hehe. Pluss de som kom med gave litt senere enn de andre (sånn som når vi var hjemme kom noen med gaver, da hadde vi allerede gitt ut en del så de ble laget i 2 omganger, heldigvis. ) Men jeg er godt fornøyd med resultatene. Er også ferdig med dåpsinvitasjonene, kan legge ut bilde av de også. Der har jeg brukt klisjeblokk og tatt avstøpning av foten til småen som jeg har trykket på de. Blei ganske ulike, men fine (syns jeg da :oops: ) Tenkte å servere spekemat og annen fingermat (tapas-inspirert) til dåpen. Blir deilig tror jeg.

Småen har blitt sååå stor. Han var på helsestasjonen her om dagen og blei målt, veid og stukket. Han var da 5000g (akkurat) og 61,5 cm :hoppe: Legger vel snart bort 56 klærne også. Det rare er at det meste passer, særlig bodyene. Han er lang og tynn så alle bodyene tar vi på nedenfra (slipper da å ta de over hodet og det er ikke noe problem).

Mannen fikk Liverpool drakt til småen som han hadde bestillt. Gjett om han var stolt. Da var det frem med ballen og skoene han allerede hadde kjøpt (mens han lå i magen), på med drakta og der blei det fotosession på senga. :ler:

Traff Hermoine igår. Koselig. Ho har fått så flott mage...husker ikke hvordan det var engang jeg...

Nei nå sliter jeg med samvittigheten...må lese..sukk. Kommer sterkere tilbake etter eksamen (før vi drar på ferie)...må bla få litt utblåsning når det gjelder mannens farmor, borettslaget etc....

Var å titta på bygget på 17.mai, blir såååå flott. Lukter nydelig der oppe nå. Kan legge ut bilde av det også kanskje....sier ifra når de er kommet inn på albumet

Stor klem til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin og flink og stor han har blitt! :Nikke:

Veldig søt og kreativ invitasjon forresten! :-D

Når er det dåp?

"Mine barn" skal nok også ha LFC-drakt...

Lykke til på eksamen, Ionaa!

Fornuftig å ta EN! :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Vi har snakket litt om at det jo hadde vært koselig å treffes snart igjen!

Nå er det jo sommer og det betyr sikkert at mange reiser bort. Kanskje vi kan klare å få det til allikevel.. Har du lyst til å være med på treff neste uke feks?

Klem Meta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer det med treff tirsdag førstkommende kl 19? Foreslår Friday's denne gangen også jeg, men dersom noen har lyst til noe annet, er det bare å si ifra :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en fin helg, Ionaa!

Selv om du kanskje er stresset eller må bruke den siste tiden før eksamen på lesing... Det kommer til å gå fint! :trøste:

Etter mandag er du ferdig!

Og da er det God sommer! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippii!! Treff!! :hoppe: Tirsdag passer det vøttø!!

Eksamen går nok skikkelig skeis...har avtale om at jeg kan trekke meg om jeg vil pga drittlæreren. Han skulle gi meg en del papirer som er pensum...men han har reist bort og blir borte til eksamensdagen :frustrert: så jeg mangler massevis av pensum. Er ganske irritert og lei meg...og ikke minst skuffa. Det er tydlig at jeg valgte å prioritere feil eksamen :(

Men nå kan jeg i allefall se frem til treff (johoo) og dåp neste søndag (20.juni Lillen thihi). Gruer meg litt også til dåpen....er litt frynsete så en kommentar til fra mannens farmor og jeg denger løs på ho eller begynner å grine......håper jeg denger...hehe

Takk for hilsner jenter. Er utrolig takknemlig selv om jeg skriver lite i deres...leser som sagt når jeg pumper. Nå har jeg fått splitter nytt tastatur og våger ikke skrive med melkespruter..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes! Tapas-stedet er vanvittig bra...

:sikle:

Og choco boco alltid koselig. Pleier å gå på choco boco i byen mest jeg da :wink: Og Ultra er spennende...når man har litt penger til overs, eller skal ha mat til herlige anledninger...og spesiell mat :sikle: Svart paprika blir grønn når man steker den...så vet du det :ler2:Kjøper alltid ribbefett på Ultra, og da er man garantert en nydelig saus på julaften :P

Jeg håper at eksamen går så fint at du slipper å trekke deg. Det var utrolig dårlig planlagt av læreren... :-x

Lykke til med svigerfarmor! Jeg kjenner typen, tror jeg... :roll: *ignorer ignorer ignorer*

Suss og klem :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg bestilt bord på Friday's til i morgen klokken 19. Bordet står på Maya Nilsen :)

Gleder meg til å treffe deg igjen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Takk for sist. :klem:

Kjempekoselig - bare synd at tiden går så altfor fort...

Men jeg tenkte at jeg kunne besøke deg og Konrad når Alesander skal på besøk til gamlevennene en dag...

Men du.

Nå må jeg kjefte på deg... :fy:

Hva gjør en søt gutt som Konrad i sort og hvitt foballtøy...? :o

Er du klar over hvor mye bedre han ville tatt seg ut i rødt...? :Nikke:

Klem fra Mayamor :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du.

Nå må jeg kjefte på deg... :fy:

Hva gjør en søt gutt som Konrad i sort og hvitt foballtøy...? :o

Er du klar over hvor mye bedre han ville tatt seg ut i rødt...? :Nikke:

Klem fra Mayamor :Hehe:

Næmmen Mayamor da!! :roll: Vet du ikke at det var bortedrakta dette her, Liverpools hjemmedrakt er jo :lol:

Takk for igår til deg også, likte ideen din om kaketreff, men jeg syns det kunne være en smule farlig siden du mente alle skulle ha med hver sin kake...jeg som sliter med gravidkiloene enda..hehe.

Tenkte jeg måtte skrive ned at jeg har noe blonde tendenser, før jeg glemmer deg i ammetåka. (Tåka er ganske tykk for tiden så det er masse jeg ikke finner igjen inni der). Jeg fortalte mannen om ei på NM som var lei av alle kommentarene fordi hennes baby var ganske så stor. Han svarte (spøkefullt) at vi også hadde fått "stygge" kommentarer pga størrelsen, Magnhild hadde jo kalt han microbaby og det stiller jo i samme kategori som micropopcorn. Mitt svar: "Hæ! Finnes det micropopcorn???" :klaske: Jeg så nemlig for meg popcorn i mini mini format............ :roll:

:tommelsmil: Takk for igår jenter :tommelsmil:

Siden poenget var å være her frem til dåpen tenkte jeg å skrive kjapt hva vi driver med angående den. Vi har vært i dåpssamtale, det gikk helt fint. Noen vanskelige spørsmål...men presten er grei så ikke noe "tøffe" greier. Maten er ganske planlagt, kom med kommentarer om noe mangler.

*Spekemat (har skagenskinke, en tysk skinke, morr, salami...ikke sikker på alt for mine foreldre har kjøpt en del i skagen og Tyskland så vi skal gå gjennom det når de kommer på fredag)

*Potetsalat (hjemmelaget)

*Waldorfsalat(ditto)

*eggerøre

*pastasalat (med ediik/olje dressing)

*grillede maiskolber

*Potetlomper

*brød og rundstykker (tenkte å kjøpe et spesielt brød og bake rundstykker)

*jordbær, melon, mango

*rømme

*Kvitseidsmør ell

*Butterdeigskurver (eggerøren skal oppi der bla)

*kjøttbollet (full av deilig krydder)

*kald tomat greie (salsa-ish)

*tomatskiver, mozzarellaost, fersk basilikum lagvis med olivenolje

*gratinerte asparges (asparges med spekeskinke, og parmasanost gratinert)

*agurk med mynte

*aioli

*nypoteter (med olje og sånn)

Bordkortene er ferdige, skal legge ut bilde når batteriene i kameraet er ladet opp.

Planlegger åssen jeg skal si til svigerfamilien at det ikke skal være sanger og taler (drittlei av sang etter sang, tale etter tale, det er et koseselskap med flest unge mennesker.

Min kjære farmor kommer (snart 90 år og bor på møre) :hoppe: Ho skryter masse av meg (digg, spesielt med klagene fra svigerfarmor). Ho skal bake verdens beste aniskringler og ha med til bare meg ("er det noe jeg skal ta med til deg? Som ikke skal være med i dåpen men bare til deg, vannbakkels ell?? JAAAAA, Aniskringler...mmmmmm)

Mamma og pappa kommer på fredag for å hjelpe til. (Kommer med nattoget om morran). Bror kommer Fredag kveld med fly. Faddere fra Oslo kommer fredag og lørdag. Farmor kommer lørdag...så jeg begynner å glede meg. Tidligere bare gruet jeg meg...var så innmari deppa. (Mye tull for tiden, lei meg pga kommentarene om amminga (eller ikke-amminga), fått senebetennelse i hele høyre arm takket være pumpinga, eksamen gikk skeis, mensen har vart i 14 dager uten tegn til minking, såre brystvorter etc.....). Men et koselig treff på Friday`s litt grining i telefon med mamma og alt ser mye lysere ut.

Kommer tilbake med mer etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eh.. jeg har visst ikke fått invitasjon jeg!

Det må være en feil...

:sjenert:

Og i invitasjonen skulle det være et par vedlegg også, skulle det ikke? ...med opskrift på Aioli og kjøttboller blant annet!? Har du pult noen i Tapas-baren eller? :tunge1:

Helt enig med deg; drittlei av sang-selskaper... :roll: Jeg kunne godtatt en...

Men taler: :klappe::ler: :cry: :wink:

Min svigerfamilie er også "tradisjonelle" sang-og-tale-mennesker, og jeg tror det er umulig å unngå det...

Men sleng gjerne med oppskriften på det også du! :wink:

En av bivirkningene med å være mor i 20-årene er vel alle bedre-viterne... Og jeg skjønner godt at du blir deppa av slikt.

Sender deg en klem som er bare beregnet på akkurat denne saken :Nikke::klem:

Prøvde til og med å understreke denne klemmen, men det gikk visst ikke...men nå vet du!

:hjerter2: Tusen hjertelig takk for bildet! :ler:

Skal vise det til Mannen...da tror jeg han blir enda mer ivrig etter å få barn! :ler:

Ønsker deg lykke lykke til i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte mannen om ei på NM som var lei av alle kommentarene fordi hennes baby var ganske så stor. Han svarte (spøkefullt) at vi også hadde fått "stygge" kommentarer pga størrelsen' date=' Magnhild hadde jo kalt han microbaby og det stiller jo i samme kategori som micropopcorn. Mitt svar: "Hæ! Finnes det micropopcorn???" :klaske: Jeg så nemlig for meg popcorn i mini mini format............ :roll: [/quote']

:hoho::hoho:

Takk for i går! Kjempekos å se deg og vesle skjønningen din igjen :Nikke:

Maten ser forresten bare helt NYDELIG ut!! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. jeg har visst ikke fått invitasjon jeg!

Det må være en feil...

:sjenert:

Og i invitasjonen skulle det være et par vedlegg også, skulle det ikke? ...med opskrift på Aioli og kjøttboller blant annet!? Har du pult noen i Tapas-baren eller? :tunge1:

hehehe....du er Hadde du kommet om jeg hadde invitert deg? Kjøttbollene var alldeles fantastiske..beste jeg noen gang har smakt. De forsvant umiddelbart. Men vet du hvaaa??? Vi glemte hele aiolien.....den stod litt borgjemt i kjølerommet.... :roll: Jeg og mannen hadde håndvispet aiolien så vi fikk krampe i hendene begge to på lørdag. Jaja...vi fikk nå spist den idag...dyppet deilige nypoteter i aioli (det er utrolig godt)

Dåpsdagen gikk utrolig fint. Konrad var en liten engel (som vanlig) og storfornøyd hele dagen. Må si jeg likte presten kjempegodt (vi hadde samtale med en annen før dåpen fordi han som skulle døpe akutt måtte gjøre noe annet den dagen). Han var ung, uformell og artig. Holdt en preken som ikke var lang og som var som en artig fortelling (stor forskjell på fortellende og formanende). Og moralen var den beste: "Ut å klatre i trær". En sprudlende fyr som gjorde gudstjenesten til noe helt annet enn et langt gjesp (jeg grua meg ærlig talt til gudstjenesten...jeg sliter med øyelokkene jeg da).

Det artige var at organisten som spilte i bryllupet vårt også spilte i dåpen. Han er bare vikar og egentlig en jazzpianist. Han husket bryllupet vårt veldig godt...vi kom nemlig opp i hytten hans (en hytte på tomta hjemme med alle instrumentene hans) med cd og korpspartitur, samt noen noter. Inngangs og utgangsmarsj plukket han fra cd og partitur og arrangerte det for oss....helt fantastisk flott. Og salmene vi brukte er helt nye og uvanlige. Men veldig fine. Så han hadde tatt vare på alle sangene han for han likte det så godt. (Vi hadde kun musikk vi hadde et persolig forhold til. ) Han spilte et utrolig tøft stykke under kollekten, en folketone han hadde jazza opp. Jeg digger dyktige musikere som kan annet enn å lese noter :Nikke:

Festen etterpå var utrolig koselig. Jeg ønsket velkommen og leste diktet Lyckans minut før vi spiste. Alle elsket maten (jipiiii...vi hadde stått masse folk på to kjøkken for å få det i boks). Ingen taler (svigermor snakka litt om hvilken gave Konrad var til alle fordi vi viste helt nye sider ved oss selv...ingen tale liksom). Det ble tatt utrolig masse bilder og småen fikk masse flotte gaver. Etter en fotosession i kjolen hvor han lå i vippestolen spiste vi kaker. Da vi kom ut fra kakebordet hadde lillegutt knyttet opp sløyfen han hadde rundt livet og stappa den i munnen...han var så skjønn atte.

Kakebordet:

*Ostekake (i bamseform...kjempeskjønn)

*Gulerotkake (min besteste oppskrift)

*sjokoladekake (litt som snickers...mmmm)

*hjemmelaga karamellpudding (mamma er utrolig dyktig til det)

*suksessterte

*marsipankake (med markjordbærsyltetøy inni)

*kransekake

*vannbakkels

*masse masse frukt

Min kjære farmor var så imponert over hvor snille småen er. Og ekstremt takknemlig for at ho kom seg til Bergen en gang til. (Ho trodde absolutt siste gang kom til å være i bryllupet). Og ho fikk være med å se på nybygget vårt.

Presanger:

*Barnetursekk med metallflaske, sitteunderlag, turkopp pg trebil

*vev

*Aksjefond og penger (tilsammen 6000,- wow!!)

*Frankrike fotball t-skjorte (kameraten til mannens 18-årige lillebror ga den...skjønt)

*Sølvbestikk (litt ulike, skal bytte to til den samme som vi fikk skje i. Vi fikk løveskjeen, http://www.marthinsen.no/images/Safari.jpg)

*Sølvrangle

*"Kvelden lister seg på tå" m/cd (2 av fadderne er venn med han som komponerte musikken til boken)

*sangbok

*Servise (mummi)

*Barnebibel (i rim og verseform, skal visst være veldig morsom)

Idag har vi spist deilige rester av maten. Og Meta pluss mannen kom og spiste kaker (vi inviterte deg ikke for å få gave altså Meta, men tusen hjertlig takk) :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Holdt på å glemme noe :o

Imorra (22.juni) er småen 4 måneder og vi har 2 års bryllupsdag!!!!!

Da må vi finne på et eller annet koselig

Og mensen har endelig forsvunnet etter nesten 3 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...