Gå til innhold

Inspiration skal bli Sunn, Slank og Sexy!


*Inspiration*

Anbefalte innlegg

:velkommen:

Endelig har jeg bestemt meg for å starte et sunnere liv. Har aldri tatt trening seriøst, og har fått en del leddskader på grunn av lite mosjon. :rodme:

Men NÅ skal jeg endre på dette.

Jente som bor på Østlandet. Er ikke høy . Kun 159 cm over bakken. Jeg har ikke planer om å gå ned vekt. Det er fettet som skal bort. Jeg vil bli strammere, sunnere og få bedre kondisjon!Jeg liker ikke å trene ute, så treningen kommer til å foregå innendørs.

Treningsplanen kommer til å variere fra uke til uke. Blir mest spinning og evt andre styrkeøvelser. Planen er å prøve ut 30 days shred og evt pilates også. Har allerede prøvd 30ds en gang, men planen gikk rett ned i doskåla. Holdt ikke ut mer enn 2 økter :fnise:

Kommer til å legge ut mål osv etterhvert. Var bare så ivrig etter å opprette et emne her først :ler:

Startvekt:

05.juni 2010: 55 kg

04.august 2010: 54,5 kg

08. september 2010: 51,5 kg

09. oktober: 52 kg

24. december : 51 kg

Cm-mål skriver jeg hver 2. uke og orker ikke å oppdatere i førstepost...

SÅ NÅ ER JEG OFFISIELT I GANG! :duskedame:

Endret av *Inspiration*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en spinningsykkel hjemme som jeg skal bruke.

Har tenkt på hvilke styrkeøvelser jeg skal gjøre: any advices? :lete:

Foreløpig skal jeg følge vedlagt plan. Den omfatter mage, rygg og ben. Skal repetere hver øvelse 20 ganger hver.

Hovedområdet mitt er mage, hofter og strammere rumpe. Jeg vet at det ikke er mulig å punktslanke, men driver allikevel styrkeøvelser rettet mot disse kroppsdelene. :jepp:

Kan jo føye til at jeg egentelig ikke tåler raske karbohydrater. Får stor og treg mage av det. Men pleier allikevel å spise brødskive til frokost, lunsj og kveldsmat. Er det noen som har råd til noe annet jeg kan spise?

Øvelser- mage, rygg og ben.PDF

Endret av *Inspiration*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva jeg pleier å spise til vanlig

Frokost (en av disse tre):

- cornfalkes med skummet lettmelk

- to knekkebrød, smør, gulost, vann

- En brødskive med kremost, og en tomat, vann

Lunsj (en av disse):

- to brødskiver med gulost, vann

- en baguett, med egg, augurk, tomat, smør og paprika

- 1 Rett i koppen, tomatsuppe

Middag: Dette er mye forkjellig

- Fiskekaker, poteter, hvit saus, salat

- Grovt flatbrød (asiatisk flatbrød) med grønnsakmiddag

- Asiatisk flatbrød med kyllingmiddag

- Ris med bønner

Kveldsmat:- 2 knekkebrød med pålegg (ofte smør, gulost, rød paprika)

- 2 brødskiver med pålegg

- Til tiders kan det også bli hjemmelaget dessert, som kake, custard osv. :fy_fy:

Idag:

Frokost:

2 arme riddere (loff brød) med syltetøy :hjerte:

Mellommåltid:

---

Lunsj:

--- :rodme:

Middag:

3 fiskekaker, 1 potet, vann

Mellommåltid:

skal spise et eple nå

Kveldsmat:

Nå når jeg skriver dette, innser jeg at jeg egentelig ikke spiser så mye. Men dette skjer vanligvis i helgene. Ellers pleier jeg å spise lunsj på skolen. Jeg pleier også å stappe i meg litt når jeg stikker innom kjøkkenet. Så det blir en del småspising, men husker ikke akkurat hva jeg har spist sånn i farta :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har målt meg den siste perioden. Dette er målinger fra den "ikke-aktive-perioden". Men greit å se hva man begynner med:

11. januar 2010

- Midje (rundt den smaleste delen) :

69 cm

- Midje (navlehøyden):

90 cm

- H. lår:

58 cm

- V. lår

58 cm

18. april 2010

Midje (rundt den smaleste delen): 70 cm / +1 :angry:

Midje (Navlehøyden): 86 / -4

Venste lår: 61/ +3 :kjempesinna:

Høyre: 61 / +3

Hofter: 100 cm

Skal måle idag, og legge ut her. Er det for mye/lite å måle hver søndag? Når skal man måle? Før eller etter middag? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ser ut til at vi har samme treningsmål (og kroppsmål, selv om jeg er litt høyere :sjenert: ), ikke å gå ned i vekt men å stramme opp :) Skal følge med her.

Jeg måler ca en gang i måneden, gjerne på morgenen før frokost. Tror du fint kan måle en gang i uken også, men ville ikke forventet store resultater fra uke til uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ser ut til at vi har samme treningsmål (og kroppsmål, selv om jeg er litt høyere :sjenert: ), ikke å gå ned i vekt men å stramme opp :) Skal følge med her.

Jeg måler ca en gang i måneden, gjerne på morgenen før frokost. Tror du fint kan måle en gang i uken også, men ville ikke forventet store resultater fra uke til uke :)

:velkommen:

Tror jeg går for å måle annenhver søndag jeg.

Skal følge med i din dagbok fremover jeg også. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal jeg trene litt.

Idag skal jeg:

- spinning 30 min

- Styrkeøvelser 30 min

- ta tran

- jerntabletter

- få spist et eple

- ikke spise godteri :fnise:

Har tatt også målt meg idag.

Midje (rundt den smaleste delen): 73 cm / +3 cm :sur:

Midje (Navlehøyden): 89 cm / + 3 cm

Høyre lår: 61 cm / - 0

Venstre lår: 61 cm /-0

Er egentelig ikke forbauset over at jeg har lagt på meg. Har jo spist så mye usunt i eksamensperioden. Men nå skal dette BORT!!!! Neste gang jeg måler (neste-neste-søndag :fnise:) SKAL jeg ikke ha økt. Enten skal jeg har gått ned, elle uforandret. Det har jeg bestemt meg for.

Er jeg ikke flink til å trene, skal dere få lov til å kjefte på meg så mye dere vil.

Målet er å trene hver dag : 30 min spinning, 30 min styrke den første mnd!

Maten idag:

Frokost: 2 knekkebrød m/ kremost + tomater, vann

Mellommåltid: en banan

Lunsj: Knekkebrød, gulost, tomater (IKKE SMØR :fnise:)

Mellommåltid: --

Middag: "potetboller" (en annen versjon av kjøttboller :fnise: ) med kokt brokkoli og gulrøtter

Kveldsmat:

Endret av *Inspiration*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal jeg:

- spinning 30 min

- Styrkeøvelser 30 min

- ta tran

- jerntabletter

- få spist et eple

- ikke spise godteri :fnise:

Er kjempe stolt av meg. Har faktisk klart å få trent idag, selv om hodet dunker som bare det. Må faktisk :klappe: litt for meg selv :fnise:

Deilig... :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! Hvorfor dunker det i hodet?

Kan hende det blir for mye med trening hver dag? I alle fall hvis det er styrke? Kommer vel litt an på øvelsene, men man kan fort bli overtrent i starten, og det er ikke helt bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! Hvorfor dunker det i hodet?

Kan hende det blir for mye med trening hver dag? I alle fall hvis det er styrke? Kommer vel litt an på øvelsene, men man kan fort bli overtrent i starten, og det er ikke helt bra :)

Har ofte vondt i hodet etter en treningsøkt. Er ikke så lett med migrene nei.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal trene etterpå idag, hvis jeg orker.

Maten idag:

Frokost:

knekkebrød m/ kremost + sylteaugurk, vann

Mellommåltid:

en brødskive med gulost

Lunsj:

En brødskive med gulost

Mellommåltid:

Eplejuice

Middag:

Asiatisk brød med okra-middag, vann :hjerte:

Mellommåltid:

--

Kveldsmat:

4 vafler :hjerte:

Endret av *Inspiration*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble visst ikke trening på meg igår, allikevel. Men idag skal jeg prøve å ha en treningsøkt. Føler at jeg har så "gassy" mage. Skjønner ikke hva problemet er.. Er veldig irriterene at magen lager sånne rare lyder, når det er helt stille i klasserommet. Spiser bare brødskive en gang om dagen, mens det er knekkebrød sånn ellers...

Isåfall:

Frokost:

2 knekkebrød (kremost, sylteaugurk), vann

Lunsj:

Rett i koppen (urter og ost)

Middag:

- Det samme fra igår (okra med asiatisk brød)

- Tom & Jerry kjeks :sjenert::hjerte:

Mellommåltid:

--

Kveldsmat:

- 1 speilegg med 2 ristet brød, vann :)

Endret av *Inspiration*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg så dårlig. Har kjempe dårlig samvittighet også. Jeg klarer bare ikke å komme igang med treningen. Selv om jeg har opprettet treningsdagbok og alt, har jeg mistet motivasjonen selv etter EN treningsøkt. Jeg vet at det jeg holder på meg er kjedelig, men det er det eneste jeg kan holde på med innendørs foreløpig. Skal se om jeg orker trening idag. Skulle trene igår, men ble visst ikke noe av det. Så trener jeg ikke idag, så får dere kjefte MASSE på meg. For dette her SKAL jeg klare..

Fikk inspirasjon fra et annet emne, og tenkte at jeg skulle bruke det jeg også. Hver mnd skal jeg trene 1000 minutter. Da har jeg isåfall et mål å forholde meg til. Så foreløpig har jeg trent: 60 / 1000 minutter. 934 minutter igjen :fnise:

Rask hoderegning viser at hvis jeg skal trene følge timeplanen min og trene 60 min pr. treningsøkt, må jeg trene 17 økter. Altså rundt 4 ganger i uken. Og det burde ikke være et problem for meg, ikke sant? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

120 / 1000 minutter utført :duskedame:

Idag ble det:

- 30 min spinning

- 30 min styrketrening (fulgte planen med de 8 øvelsene, men droppet sit-ups, siden jeg får så vondt i hodet og nakken av den øvelsen. Jeg gjør den sikkert feil :klø: )

Er veldig stolt av meg selv akkurat nå. Trodde ikke jeg ville klare å sette igang, men jeg tvang meg selv til å :trene:. Nå skal jeg dusje, også hoppe i seng. En lang dag venter på meg imorgen.

Er forresten kjempe lettet over at jeg ikke kom opp til muntlig eksamen. Så da er jeg ferdig med skole for i år. Nå har sommerferien begynt (vet den begynner den 22., men vi kommer uansett ikke til å gjøre noe frem til det, så ferien har "indirekte" begynt).. Yeeei :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for utført trening! :klappe:

Hurra for meg ja :fnise: Takk for at du heier :D

Dagen idag har vært lang. Ble ikke mye trening idag. Gikk heller i over to timer rundt i byen. Ble masse shopping idag, så nå er alt klart til ferien :jepp:

Maten idag:

Frokost:

- 2 knekkebrød m/ smør, gulost, augurk

Lunsj:

- rett i koppen, tomatsuppe med pasta

Middag:

- Ris med grønnsaker

Mellommåltid:

Kveldsmat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner veldig godt med motivasjon, jeg slet med det selv i starten. Fikk meg jo en vekker selv, og det hjalp. Å ha et mål er veldig bra, tror du klarer 1000 minutter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke vært så mye trening på meg de siste to dagene. Har spist VELDIG mye usunt, og drukket en del brus. Ikke bra... Men fra imorgen er jeg tilbake igjen. Skal nemlig spise sjokoladekake idag, siden en venninne har bursdag. Så kommer sikkert til å bli kake og brus der også..

Maten idag:

Frokost:

- Honning puffs med skummetmelk

Mellommåltid:

- Ballerina-kjeks sjokolade (halvparten av pakken :flau: )

Lunsj:

--

Mellommåltid:

--

Middag:

Asiatisk flatbrød med linser/bønner

Kveldsmat:

2 sjokoladekake-stykker :hjerte::flau:

Endret av *Inspiration*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble faktisk trening på meg allikevel idag :)

- 30 min spinning

- 30 min styrketrening (fulgte vanlig plan med de 8 øvelsene. Hoppet over øvelsen med sit-ups, siden jeg får vondt i hodet av den øvelsen)

Så nå er 180/1000 minutter utført. 820 minutter igjen for juni.. :duskedame:

Selv om jeg vet at det ikke har skjedd noen synlige resultater enda, kommer jeg til å måle meg imorgen også.. Bare sånn i tilfelle, liksom :sjenert::fnise:

MEN neste søndag, håper jeg at det har skjedd noe :)

Endret av *Inspiration*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten idag:

Frokost:

- En sjokoladekakebit & en liten gulrotkakebit, vann

Mellommåltid:

Lunsj:

Mellommåltid:

Middag:

Mellommåltid:

Kveldsmat:

Edit: Gadd ikke å måle meg idag, allikevel :fnise:

Endret av *Inspiration*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...