Gå til innhold

Skravletråd 2011


Tussi!

Anbefalte innlegg

Gratulerer, Blåmor! Så bra at det ble positiv test i stedet for prøverør, med alt det medfører.

Krysser fingrene for at dette går kjempebra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God fredagskveld, jenter! :klemmer:

Noen av oss har blitt mindre trøtte, leser jeg...? Det gjelder ikke meg..... :sove: EEEEEEEr så trøtt og sliten for tiden! Kunne egentlig tenkt meg en to-tre middagshviler om dagen, men har bare tid til én... :glare:

Det går seg vel til! :) God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

God helg til dere alle fra meg også!

Denne helgen blir min første "fest med venner som gravid" (i dette svangerskapet). Tenker det blir rød juice på tom skrukork-vinflaske :)

Jeg er nemlig en skikkelig rødvinselsker, så det blir VELDIG synlig om jeg ikke tar meg i alle fall ett glass.

Gleder meg til jeg er "offisielt gravid", men før jeg har vært til jordmor og hørt hjerteslag i dopler føler jeg liksom ikke helt at jeg har noe å fortelle. Slik var det sist også. Var liksom så godt å føle seg sikker på at det faktisk var noe der før man fortalte "alle og enhver":

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Michelet

Lurer på når denne ulvehungeren vil gi seg :sjenert:

I natt(på jobb) har jeg satt til livs :

1 kurv jordbær

4 kiwi

3 tomater

3 nektariner

7 knekkebrød m/makrell i tomat

Nå har jeg bare 1 yoghurt igjen, og den må jeg spare til litt nærmere vaktskifte

Noen andre med enorm matlyst?

Prøver å spise mye frukt og grønt så jeg ikke skal legge på meg så ufattelig mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den værste ulvehungeren har gitt seg til meg, men jeg må spise med jevne mellomrom hvis ikke blir jeg uggen i magen. Å så har jeg det slik at hvis jeg begynner å tenke på noe spesiell mat så MÅ jeg ha det, og det med en gang :fnise: Litt upraktisk å se kokkeprogram på tv kan du si :) Å så har jeg veeeeldig lyst på øl, synes jeg kjenner smaken og lukten. Å bare så det er sagt: Jeg har aldri likt øl!!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på når denne ulvehungeren vil gi seg :sjenert:

I natt(på jobb) har jeg satt til livs :

1 kurv jordbær

4 kiwi

3 tomater

3 nektariner

7 knekkebrød m/makrell i tomat

Nå har jeg bare 1 yoghurt igjen, og den må jeg spare til litt nærmere vaktskifte

Noen andre med enorm matlyst?

Prøver å spise mye frukt og grønt så jeg ikke skal legge på meg så ufattelig mye!

Jepp....:sukk: Kan spise ufattelige mengder per dag...og bare ha lyst på mer,mer og mer...... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Hvordan går det med alle? Har dere det bra? :gravid: Hvordan er det med de vordende fedre?

Endret av Iza'bella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Her er alt som vanlig. Den vordende far monterer kjøkken mens jeg sitter i godstolen :fnise: Go'gutten på snart to år sover søtt i senga si :rødme:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Her sliter vi skikkelig med å få lillegutt (kommende storebror) i seng i kveld, så jeg funderer litt på hvordan dette blir med to småttiser i hus. Avslappende blir det i alle fall neppe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg er veldig spent på hvordan det blir med to små i huset... Tenker spesielt på kveldene og nettene. Gutten vår våkner veldig lett, og soverommene ligger vegg i vegg. Men forhåpentligvis venner han seg til litt lyder på natta.

Noe hvilehjem blir det antageligvis ikke, nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med alle? Har dere det bra? :gravid: Hvordan er det med de vordende fedre?

Her går det bra, kastet opp for første og forhåpentligvis siste gang i går. Var egentlig godt, for det gjorde at mye av den ekle følelsen i kroppen gikk bort! :)

Den vordende far har jeg ikke snakket med på lenge, og kommer ikke til å snakke med han før han har tatt en farskapstest (jeg vet det er han som er faren, han bare nekter å tro det. Veldig vanskelig situasjon.. Så dette gjør at jeg blir enda mer sliten.

Men jeg har kommet langt over sjokket, og i morgen (mandag) er det 12 uker (selv om signaturen viser 11+4)!!! Gleder meg til å kunne slappe av litt mer :) Rart at man blir knyttet til en liten klump selv om den ikke viser en gang! Jeg går for teorien at jeg har slitt meg gjennom mange uker med smerter og kvalme, og på en eller annen måte knytter det meg til klumpen :)

Endret av GUNS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir formen bedre og bedre for hver dag som går, kvalmen kommer sjeldnere og sjeldnere - heldigvis! Trøttheten har kommet tilbake, den var borte en stund, men nå må jeg nesten sove litt midt på dagen. Er innmari tett i nesa, og da er det ikke noe gøy å ikke skulle bruke nesespray. Jeg har faktisk ikke tenkt over at det kan være skadelig for fosteret før, men har jo funnet ut det nå. Får prøve saltvann en stund, men har erfart tidligere at det ikke funker noe særlig. Skal kjøpe nesespray for barn, det har jo i alle fall mindre konsentrat av stoffet. Klarer ikke å ikke bruke det, da får jeg ikke sove i det hele tatt.

Energinivået er generelt mye lavere, men håper og tror at det bedrer seg nå som jeg straks bikker 12 uker. I følge mine beregninger så er det på torsdag, men jeg vet jo ikke helt når dette egentlig skjedde, så det er jo lov til å håpe at jeg egentlig har passert 12 uker allerede!

Dette ble mye skrift, jeg skulle egentlig bare innom å vise at jeg lever. Nå kan jeg til og med lage meg graviditetsdagbok og ticker :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig trøtt og slapp for tiden, men bortsett fra det går det ok. Litt deppa på grunn av pusen min som døde for en uke siden :sukk:....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Michelet

Den vordende far har jeg ikke snakket med på lenge, og kommer ikke til å snakke med han før han har tatt en farskapstest (jeg vet det er han som er faren, han bare nekter å tro det. Veldig vanskelig situasjon.. Så dette gjør at jeg blir enda mer sliten.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen mye bedre nå. Blitt flinkere til å komme meg ut om dagene, og merker hvor mye det hjelper. Har jo i tillegg rundet tolv uker nå, forrige gang ble alt bra etter 14 uker, så er bare litt over en uke igjen nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det visst litt mer opp og ned enn jeg trodde. Noen dager er det både kvalme og oppkast, andre dager bare kvalme, trøtt, sliten etc. Men andre dager er veldig bra, heldigvis, så håper det er den veien det går! I går var jeg på første sv.skapskontroll, og fikk høre hjertelyden til Lille :rødme: Legen trodde det var jente, for hjertelyden pleide ofte å være roligere hos jenter enn hos gutter, men han kunne jo selvfølgelig ikke love at det var riktig da... Utrolig deilig å få høre at det faktisk var liv der, litt lettere å tro på det selv og. Livmoren som jeg har ligget og kjent etter hver kveld, hadde kommet over symfysen for en stund siden, så da er det ikke rart at jeg har fått litt mage allerede. :strix: Gleder meg til den strutter litt mer og jeg ikke bare ser feit ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...