Gå til innhold

Pinlige ting barn sier og gjør!


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min var til helsesøster i dag, og jenta fortalte til helsesøster at pappa hadde vært på guttekveld fredagen. Og på lørdag, da kastet han opp, på gulvet! Stakkars pappa, hun håpte det ikke var smittsomt, for hun ville iallefall ikke bli syk..

Helsesøster slet litt med å holde latteren tilbake før hun bare sa at det blir gjerne litt sånn etter guttekvelder... og jenta vår bare: Ikke etter jentekvelder :fnise:

Anonymkode: 723eb...704

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi stod i kassa på rema og sønnen var uheldig å slapp en høy fis, han pekte på den gamle damen bak seg og sa det var henne..

Anonymkode: a9a5e...66b

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi kom med en litt flau en i dag. Vi har pratet en del om at man ikke skal prate om andre, f.eks om man syns andre ser rare ut. Om man lurer på noe, så kan man spørre når man kommer hjem, ikke ute blant andre. I dag sa hun høyt og tydelig: "Mamma, jeg må spørre deg om noe om den damen når jeg kommer hjem!" :rodme:

Anonymkode: 2eb06...264

Sikkert, minst 5 andre i tråden her som har helt lik historie:sFun_sleeping:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei jente på 4 som gledelig hadde annonsert i barnehagen at pappa lånte mammas truser av og til! Vet ikke hvor hun har fått det fra :P 

Anonymkode: 028a4...90b

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten min som akkurat har bikket 4 år og jeg satt på legekontoret i forrige uke. Det var ganske mange mennesker der, det er vel influensasesong eller noe ;)  Legen var over tredve min for sein og vi var tredve minutter for tidlig, så for å slippe at guttungen skulle fortelle hele legekontoret om alt mellom himmel og jord, så gav jeg han telefonen min slik at han kunne se på bilder. Han kom i prat med en eldre dame og de utvekslet litt ord mens han bladde igjennom bildene. Han satt et lite stykke unna meg med telefonen i hånden, da han tydeligvis har kommet over et bilde av meg...høygravid, hufsetufsa var uten truse og daiene var uten bh. Jeg hadde/har strekkmerker like store som et jævla atlas..."HAHAHA, SEE her da. Det er mamma sin mage. Der så hun rar ut!" ropte han ut, mens han strakk armen i været, med telefonen i hånden, til alles beskuelse. Jeg har iphone 6 plus, så bildet var på "storskjerm". Det ble musestille på legekontoret, man kunne hørt en knappenål falle i bakken. Jeg tok med meg guttungen og telefonen og kjørte der ifra. Legetimen kan vente, den. 

Ikke meningen å være kritisk, men hvorfor har du slike bilder på mobilen når du lar barna dine leke med den? :klo:

Anonymkode: ddc16...d17

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn selv, men har jo lest mange morsomme i bøkene "fra barnemunn" Likte denne best:

En liten gutt fikk spørsmålet; "Hvordan vet du at noen er gift?" "Jeg er ikke helt sikker, men du kan være ganske sikker om de skriker til samme barn"

Nå kom jeg faktisk på en fra det virkelige liv. Passet en liten jente på 2 år. Hun var forferdelig frustrert fordi filmen hun ville se ikke virket... Hun hadde puttet en vaffel i dvd-spilleren.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der har jeg lest i en bok...

Og min mormor sa det til sin mor en gang på 20-tallet.  Konklusjonen er: slutt å fortelle barna at man skal diskutere de rare personene når man kommer hjem.  Svar heller barnas spørsmål på en skikkelig måte med en gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og min mormor sa det til sin mor en gang på 20-tallet.  Konklusjonen er: slutt å fortelle barna at man skal diskutere de rare personene når man kommer hjem.  Svar heller barnas spørsmål på en skikkelig måte med en gang.

Ja det er litt rart i grunnen. Tror at uansett hvordan du snur og vender på det, så vil barn si pinlige ting, men de aller fleste har forståelse for at små bart er nysgjerrige og sjelden mener noe vondt med det de sier. Det viktigste er som du sier at barna får et svar på spørsmålet sitt der og da: "Mamma! hun der  var skikkelig feit" det er bedre å ta noe slikt der og da enn å hysje på barnet "Det var ikke noe pent sagt. Alle mennesker er forskjellige og det er ikke noe rart med det"...eller noe slikt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en til, men jeg husker ikke om jeg har lest den her eller i et blad, men morsom er den;

Det var en liten gutt som hadde en tendens til å ta på seg selv hvor som helst. Moren prøvde å forklare gutten at "det er helt greit å ta seg på tissen fordi det er deilig, men det er slikt du kan gjøre på rommet, for det er ikke noe man trenger å gjøre foran andre". Senere hadde de middagsselskap, og under desserten proklamerte gutten "Nå skal jeg gå på rommet og ta meg på tissen."

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å være kritisk, men hvorfor har du slike bilder på mobilen når du lar barna dine leke med den? :klo:

Anonymkode: ddc16...d17

fordi han får ikke lov å leke med den ;) vi er veldig streng på slikt - til vanlig. Men etter en sliten natt med en hylende baby, så fikk han lov til å se på den etter 1 times venting på legekontoret. Lite husket jeg at jeg hadde det bildet. Har nå lært leksen min.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke meningen å være kritisk, men hvorfor har du slike bilder på mobilen når du lar barna dine leke med den? :klo:

Anonymkode: ddc16...d17

Det var det jeg også tenkte. Da ber man jo nesten om det. :fnise:

Anonymkode: 16be6...7bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg har to sønner som nå er voksne. Hun har alltid vært en morsom type, som finner på mye rart.

Hun fortalte meg at da eldste gutten hennes var baby, typ et år gammel, så lærte hun ham å si "Åtte" hver gang hun pekte på klokka som hang på stueveggen. Babyen hadde jo ingen anelse om hva klokka var, bare at han skulle si "åtte" når hun pekte på den.

Så et morsomt "partytriks" hver gang de hadde folk på besøk på kvelden, ble å ta babyen på armen når klokka ble åtte, og si høyt:"Ja, nå er det jo leggetid for deg, småen. Du ser jo hva klokka er blitt?" *peker på klokka på veggen*

Babyen tar ut smokken og svarer tydelig: "Åtte!"

Gjestene måper og klapper i begeistring over den lille babyen som er sååå smart at han har lært seg klokka allerede som så liten baby.... :)

Endret av Million
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på toget. En liten jente står og leker litt borti gangen. Er ganske stille, for det er på ettermiddagen og folk leser eller slapper av eller småprater. Så roper jenta ut midt i stillheten: JEG PROMPA! Lukter dere det?? 

Hahaha alle begynte å le :)

Anonymkode: d9eec...dc3

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hver gang vi er ute og han ser noen som ser "rare" ut så peker han og sier høyt: "æsj!!" Ikke bra...:-(

Anonymkode: 93ff9...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg har to voksne sønner. Hun har alltid vært en morsom type, som finner på mye rart.

Hun fortalte meg at da eldste gutten hennes var baby, typ et år gammel, så lærte hun ham å si "Åtte" hver gang hun pekte på klokka som hang på stueveggen. Babyen hadde jo ingen anelse om hva klokka var, bare at han skulle si "åtte" når hun pekte på den.

Så et morsomt partytriks hver gang de hadde folk på besøk på kvelden, ble å ta babyen på armen når klokka ble åtte, og si høyt:"Ja, nå er det jo leggetid for deg, småen. Du ser jo hva klokka er blitt?" *peker på klokka på veggen*

Babyen tar ut smokken og svarer tydelig: "Åtte!"

Gjestene måper og klapper i begeistring over den lille babyen som er sååå smart at han har lært seg klokka allerede som så liten baby.... :)

Party, folk på besøk og en baby som legges på armen i stuen så sent som kl 20?

Høres ikke bra ut! Bekymringsmelding.

Anonymkode: 93ff9...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Party, folk på besøk og en baby som legges på armen i stuen så sent som kl 20?

Høres ikke bra ut! Bekymringsmelding.

Anonymkode: 93ff9...5c2

Sure kj......

Du er mer enn 25 år for sent ute. Ungen er voksen for lenge siden.

Du får lese linjene rett. Det burde kanskje stått "partytricks" i gåseøyne, for det var ment som "triks til underholdning", en morsom greie, de kunne vise frem for gjester og more seg over. Ja, de hadde altså gjester. Ingen har sagt at de drakk alkohol eller noe. Folk har lov å komme på besøk selv om man har babyer i hus, eller er du i mot alt sosialt liv etter at man har fått barn også? Klokka åtte er en helt normal leggetid for en unge. Min egen sønn la seg halv åtte i flere år fra han var baby. Hvilket klokkeslett som helst er greit, kommer an på barnet og familien. Leggetiden kommer helt an på rutinene til hver enkelt familie. Det finnes ikke noe leggetidspoliti, heldigvis, som har bestemt hva som er rett leggetid for alle, sånn som du synes å tro.

 

 

Endret av Million
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...