Gjest BettyBoop Skrevet 20. august 2014 #781 Del Skrevet 20. august 2014 Var på butikken med datteren min på nesten to. Plutselig roper hun høyt med DEN entusiasmen "se mamma, se a mamma, se! " og peker tydelig. Jeg snur meg og ser. Der er det en eldre mann i elektrisk rullestol, og han tok det ikke med et smil. Jeg prøver å avlede henne, men det er nyttesløst. Så hun fortsetter. Butikken var stappfull så var mange som gliste.syns han var hårsår. Hun syntes åpenbart det var svert med elektrisk rullestol og han burde ikke tatt det negativt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattblomst Skrevet 21. august 2014 #782 Del Skrevet 21. august 2014 Vi var i dyreparken i sommer, og hadde da med tantebarnet mitt på 4 år. Vi sto i kø for å gå på skuta til kaptein sabeltann da tantebarnet mitt lener deg bort til meg å hvisker "prompa!" "Neee-eii, prompa du", spurte jeg lystig. 4 åringen snur seg, rettet pekefingeren opp i ansiktet til en stakkars mann foran oss i køen og brølte "Han prompa, tante!!" Samtlige mennesker innen en radius på 5 meter snudde seg 😅 Tror jeg ble like rød i toppen som den anklagede 😂 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #783 Del Skrevet 21. august 2014 Var på butikken med datteren min på nesten to. Plutselig roper hun høyt med DEN entusiasmen "se mamma, se a mamma, se! " og peker tydelig. Jeg snur meg og ser. Der er det en eldre mann i elektrisk rullestol, og han tok det ikke med et smil. Jeg prøver å avlede henne, men det er nyttesløst. Så hun fortsetter. Butikken var stappfull så var mange som gliste. Bare å forklare hva det er for noe, da? Det kan vel ingen bli sur for.Anonymous poster hash: 008f2...7cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alkymist Skrevet 21. august 2014 #784 Del Skrevet 21. august 2014 Da poden var ca 3 pleide han ofte å dusje sammen med meg eller pappaen for å effektivisere prosessen litt. En gang satt han på gulvet, kikket opp og lurte på det var jeg hadde mellom bena. Jeg forklarte at det var sånn en jentetiss så ut. Det var greit og hørte ikke mer om den saken. Før det var gått noen uker og vi var i svømmebassenget. Han var med meg i dusjen som var åpen og uten båser. Midt på gulvet blant damer i alle aldre satt han å lekte med noen badeleker, mens han sang av full hals: jentetiss, jeeeentetiiiss, jentetiss, jentetiiiiss! Jeg sto med håret fult av såpe og fikk ikke gjort så mye annet enn å gjøre meg ferdig. Ikke så ille kanskje, men gruelig flaut der og da. 😋 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Skrevet 22. oktober 2014 #785 Del Skrevet 22. oktober 2014 Dyyyytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahava Skrevet 22. oktober 2014 #786 Del Skrevet 22. oktober 2014 Mi lille jente på 22 måneder var for ei stund siden veldig opptatt av stort/smått. Men hun fikk for seg at "lite" var synonymt med "bebi", så da hun så små ting var hun rask med å peke og si "bebi-*hvaenn*". Veel, en dag var vi på butikken og heldigvis var jeg borte ved annen avdeling og hentet et eller annet, for plutselig kom far med datter på slep, og lo sånn at tårene trillet. Hun hadde nemlig sett en litt lav, eldre mann, pekt, smilt fornøyd og ropt høyt og tydelig "en beeeebi-mann!" Pappaen var rimelig rask med å snu på hælen, og har nok aldri vært så blandet underholdt og flau i sitt liv. Jeg for min del brukte resten av handleturen på å unngå den heller lille mannen, og kjenne på sorgen ved at det ventet en morsom tid foran oss ... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahava Skrevet 22. oktober 2014 #787 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) En annen gang så hun en mann i elektrisk rullestol og pekte og påpekte så fint at der var en "bom bom mann". Endret 22. oktober 2014 av Ahava Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 22. oktober 2014 #788 Del Skrevet 22. oktober 2014 Jeg var på besøk hos naboen som har amputert det ene benet sitt. Nabogutten på 4 år kom bortom og lurte på hvordan han hadde fått robot ben. Han syns det var så kult å kunne lage lyder med benet og å lade det. Ikke så pinlig men veldig søtt Da jeg rundt den alderen fikk mormor besøk av som hadde amputert beine, og ventet på ett treben som de kalte det. Dette er rundt 25år side, så var ikke robot ben da. Jeg syntes det var dumt å måtte vente så lenge på ett nytt ben. Så jeg løp inn løa og fant den vedkubben jeg syntes passet best, og en spikkekniv. Gikk til pappa som satt å drakk kaffe med de, og ga han i oppgave å spikke ett nytt ben mens han var hos oss siden han var så flink til å spikke. De fikk seg en god latter, og måtte grundig forklare meg hvorfor det ikke var så lett 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #789 Del Skrevet 23. oktober 2014 Satt hos tannlegen en gang med flere personer på venterommet. En mann i femtiårene ved siden av meg hadde veldig kløft i haka, det er jo så stille på disse venterommene, at når en liten gutt sier til moren; mamma det ser ut som han har rumpe i fjeset" -så hører alle det. Mannen tok ikke dette med humor, ble bare tydelig ukomfortabel og det ble litt trykket stemning kan du si.. kleint!Anonymous poster hash: aa3d2...2cf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #790 Del Skrevet 23. oktober 2014 Satt hos tannlegen en gang med flere personer på venterommet. En mann i femtiårene ved siden av meg hadde veldig kløft i haka, det er jo så stille på disse venterommene, at når en liten gutt sier til moren; mamma det ser ut som han har rumpe i fjeset" -så hører alle det. Mannen tok ikke dette med humor, ble bare tydelig ukomfortabel og det ble litt trykket stemning kan du si.. kleint!Anonymous poster hash: aa3d2...2cf Spesielt at moren ikke beklagde barnet for mannen, samt at ungen fikk tilsnakk. Anonymous poster hash: 6f5ee...9a0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 23. oktober 2014 #791 Del Skrevet 23. oktober 2014 1) Naboen kom på besøk med sin yngste sønn som var omlag tre år. Den ene hunden min er veldig glad i barn, og følgelig logret han og gjorde noen bukkesprang til ære for den lille herremannen. Når denne hunden blir veldig glad, kan det skje at den får ereksjon, og et noe bringebærrødt lem kommer til syne. Selvsagt skjedde dette da naboen samt avkommet var på besøk. Følgende ordveksling fant så sted: Gutt: Hvorfor har hunden sånn rød tisselur? Jeg: Å, det er bare fordi han er så glad for å se deg Gutt: Den der tisseluren er ikke særlig stor altså ... Jeg: Eh, ja, uh, øhm, Gutt: Pappa har en mye større tisselur! Og den står rett til værs! Guttens far ble omtrent like bringebærrød i ansiktet som lemmet til bikkja mi. 2) Ei venninne av meg i Skottland kunne fortelle at da sønnen hennes var omlag to år, var han veldig opptatt av snoppen sin. Til stadighet drev han og dro seg i snoppen - likegyldig av hvor og når. Han kunne sitte ved middagsbordet og plutselig begynne å dra i lemmet; i butikken kunne han dra ned buksa og stå der og nappe i løken; hadde de/var de på besøk kunne han rett som det var kle av seg og begynne å leke med pilten sin. Venninna mi ble etterhvert ganske pinlig berørt av sin sønns manglende bluferdighet, og sa til ham: - Hvis du fortsetter å dra sånn i tissen din, så kommer den til å ramle av! Hvorpå sønn - som om det skulle være den største selvfølge - svarte: "Pøh, det gjør ingenting. Jeg har sytten tissefanter til!" Sytten tissefanter ... javel. 3) Jeg var med og hjalp et vennepar fra Tromsø med å restaurere et gammelt hus. Parets fire år gamle sønn var med, og han drev og sprang rundt med ulikt verktøy - skrujern, sag, hammer osv. Siden det var noe uryddig og kaotisk, med ledninger og material liggende overalt, ba jeg ham flere ganger om å være forsiktig slik at han ikke ramlet og slo seg. Etter at han hadde snublet i ledninger og kabler et par ganger, sa jeg til ham - med en heller streng stemme - om at nå fikk han endelig være forsiktig når han skulle løpe slik rundt omkring. Da tar altså denne fire år gamle rakkerungen opp hammeren, ser på meg med olme øyne, og bryter ut i kav Tromsø-dialekt: "Vess du ikkje hoill kjæft me den masinga di no, så slår æ dæ med hammarn mett i fetta!" Greit, jeg skal holde kjeft. Eller hoille kjæft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 23. oktober 2014 #792 Del Skrevet 23. oktober 2014 1) Naboen kom på besøk med sin yngste sønn som var omlag tre år. Den ene hunden min er veldig glad i barn, og følgelig logret han og gjorde noen bukkesprang til ære for den lille herremannen. Når denne hunden blir veldig glad, kan det skje at den får ereksjon, og et noe bringebærrødt lem kommer til syne. Selvsagt skjedde dette da naboen samt avkommet var på besøk. Følgende ordveksling fant så sted: Gutt: Hvorfor har hunden sånn rød tisselur? Jeg: Å, det er bare fordi han er så glad for å se deg Gutt: Den der tisseluren er ikke særlig stor altså ... Jeg: Eh, ja, uh, øhm, Gutt: Pappa har en mye større tisselur! Og den står rett til værs! Guttens far ble omtrent like bringebærrød i ansiktet som lemmet til bikkja mi. 2) Ei venninne av meg i Skottland kunne fortelle at da sønnen hennes var omlag to år, var han veldig opptatt av snoppen sin. Til stadighet drev han og dro seg i snoppen - likegyldig av hvor og når. Han kunne sitte ved middagsbordet og plutselig begynne å dra i lemmet; i butikken kunne han dra ned buksa og stå der og nappe i løken; hadde de/var de på besøk kunne han rett som det var kle av seg og begynne å leke med pilten sin. Venninna mi ble etterhvert ganske pinlig berørt av sin sønns manglende bluferdighet, og sa til ham: - Hvis du fortsetter å dra sånn i tissen din, så kommer den til å ramle av! Hvorpå sønn - som om det skulle være den største selvfølge - svarte: "Pøh, det gjør ingenting. Jeg har sytten tissefanter til!" Sytten tissefanter ... javel. 3) Jeg var med og hjalp et vennepar fra Tromsø med å restaurere et gammelt hus. Parets fire år gamle sønn var med, og han drev og sprang rundt med ulikt verktøy - skrujern, sag, hammer osv. Siden det var noe uryddig og kaotisk, med ledninger og material liggende overalt, ba jeg ham flere ganger om å være forsiktig slik at han ikke ramlet og slo seg. Etter at han hadde snublet i ledninger og kabler et par ganger, sa jeg til ham - med en heller streng stemme - om at nå fikk han endelig være forsiktig når han skulle løpe slik rundt omkring. Da tar altså denne fire år gamle rakkerungen opp hammeren, ser på meg med olme øyne, og bryter ut i kav Tromsø-dialekt: "Vess du ikkje hoill kjæft me den masinga di no, så slår æ dæ med hammarn mett i fetta!" Greit, jeg skal holde kjeft. Eller hoille kjæft. Åhh herreguuuud Lurer på hvor små barn lærer slike ting altså Vi nordlendinger altså! xD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 23. oktober 2014 #793 Del Skrevet 23. oktober 2014 Åhh herreguuuud Lurer på hvor små barn lærer slike ting altså Vi nordlendinger altså! xD Min erfaring er at barn er som svamper. De plukker opp mer ord og uttrykk enn hva man skulle tro. Og sistnevnte herremann så ut som en engel i sin barndom. Hvitt hår med krøller, store blå og uskyldige øyne, smilehull i kinnene. Men med et munnverk på linje med en full og mannevond sjømann. Kom på en til: Da en god venn av meg var omlag tre-fire år, var han med mammaen sin og ei venninne av henne på tyttebærplukking. Venninna brukte bærplukker, så det gikk raskt for henne å få fylt bærbøtte etter bærbøtte. Kompisen min og moren hans tok seg en pause i bærplukkinga. Det hadde gått trått for ham, og som barn flest, fant han det temmelig kjedelig å plukke bær. Da han så hvor mye moren's venninne hadde plukket, kikket han opp på mora, og sa i fullt alvor: - Mamma! Vi slår ihjel ho Margaret, og så tar vi bæra! Snakk om å være løsningsorientert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anniewal Skrevet 23. oktober 2014 #794 Del Skrevet 23. oktober 2014 Min 1 1/2 åring og jeg var på trilletur i parken. Da vi gikk forbi en kvinnelig student på rundt tyve, pekte han på henne og sa: "Han likna bestefar!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 24. oktober 2014 #795 Del Skrevet 24. oktober 2014 Jeg har en liten venninne som i løpet av årenes løp har kommet med gullkorn som perler på en snor. Da hun var omlag seks-sju år, var hun veldig fascinert av min daværende kjæreste - en tysk mann på to meter, med masse tatoveringer, mørk røst, og et noe skummelt utseende. Det til tross, han har et fantastisk barnetekke. Og jeg tror den lille frøkna var litt forelsket i ham. Jeg hadde lært den lille venninna mi til å telle til ti på tysk, ein, zwei, drei, vier ... og hun var kry som en hane av dette. En dag jeg var på besøk hos henne hhv. foreldrene hennes, spurte hun om hun kunne få se i gjennom veska mi. "Jada, det kan du" svarte jeg, og tenkte ikke noe mer over det. Hun skulle sikkert bare leke "fjong dame". Jeg reiste på fjelltur i ei uke, og da jeg kom hjem, kunne min daværende fortelle at han hadde fått en rekke telefoner fra Norge. Men ikke fra meg. Neida, det var den lille venninna mi som hadde ringt ham. Hun hadde nemlig funnet telefonboka mi da hun gikk gjennom innholdet i veska mi, skrevet ned nummeret til kjæresten min, for så å ringe han til stadighet. Så hver gang telefonen hans ringte og det var fra Norge, kunne han høre en lys barnestemme som sa: "Ein, zwei, drei, vier ..." Utspekulert ung dame må jeg vel si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #796 Del Skrevet 25. oktober 2014 Hahaha sitter her å flirer godt for megselv :D Jeg husker etter at jeg hadde født datteren min var jeg så stolt over endelig å være slank igjen, helt til min lille attpåklatt av en søster løp bort til meg trykket på magen min og hylte entusiastisk; DADDA HVILKEN PUPP ER DET !!! Dette er dog noen år siden, ca da brødskjære maskinen var ganske sjeldent i butikkene. Datteren min som var ganske liten på det tidspunktet syns det var utrolig spennende med skalk fra maskinen etter at jeg hadde skjært opp brødet. Det var ganske lang kø da hun spurte meg så pent om hun kunne få skalken. Da jeg sa ja utbrøt hun med skjelvende lykkelig stemme; åh tusen takk mamma ! tusen tusen takk !! Det hørtes jo ut som om jenten aldri hadde sett mat før Anonymous poster hash: 4a060...eb3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #797 Del Skrevet 25. oktober 2014 sprang rundt med ulikt verktøy - skrujern, sag, hammer osv. Off topic men han løp rundt med en sag?? Håper det var leker!Anonymous poster hash: 3c15c...8b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heiduderborte Skrevet 25. oktober 2014 #798 Del Skrevet 25. oktober 2014 Kan fortelle om noe morsomt lillebror'n sa i barnehagen.. Alle barna satt å snakket om allergier og sånt, også sier alle barna feks. "pappa er allergisk mot katter" også kommer lillebroren min "Pappa er allergisk mot barn som gråter 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 25. oktober 2014 #799 Del Skrevet 25. oktober 2014 Off topic men han løp rundt med en sag?? Håper det var leker!Anonymous poster hash: 3c15c...8b7 Nei, det var skikkelig verktøy den lille rakker'n sprang rundt med. Og derfor ba jeg ham jo òg om å være forsiktig. Men da fikk jeg svar på tiltale, gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 #800 Del Skrevet 25. oktober 2014 Nei, det var skikkelig verktøy den lille rakker'n sprang rundt med. Og derfor ba jeg ham jo òg om å være forsiktig. Men da fikk jeg svar på tiltale, gitt. Jeg hadde ikke latt en 4-åring holde en sag, men det er meg da..Anonymous poster hash: 3c15c...8b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå