skruf Skrevet 7. juni 2012 #521 Del Skrevet 7. juni 2012 (endret) Du burde kanskje ta tak i at ungen din alltid er på feil sted til feil tid. Om din egen unge sier hun har det forferdelig hver dag, så er det et hint. Javel..... Så unger som får blåflekker og slår seg har et problem? En skal høre mye rart før ørene ramler av. Enkelte er bare uflaksmennesker, det samme er jeg selv, uten at det er noe galt i det. Og barn som er aktive, klatrer i trær, spiller rugby med guttene, kliver i steinrøyser får gjerne mere uhell og skader enn barn som sitter ved sandkassen og leker forsiktig med en spade... Og jeg tror ganske bestemt at jeg ikke skrev at hun har det forferdelig hver dag, men at hun er uheldig. Vesentlig forskjell. Endret 7. juni 2012 av maya76 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2012 #522 Del Skrevet 7. juni 2012 Min 4-åring: Mamma kan jeg få se den tråden du har der jeg kom ut når jeg ble født? Han mente nok tampongtråden :/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #523 Del Skrevet 9. juni 2012 Min venninne hadde besøk og de sitter i stua og prater da sønnen plutselig kommer hoppende ut med en dildo i hånden og roper: "Mamma er dette en vannpistol?" Han hadde visst rotet litt i nattbordskuffen hennes. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honeydew Skrevet 10. juni 2012 #524 Del Skrevet 10. juni 2012 Denne er fra en venninne som jobber på barnepassen på et SATS-senter. Blant ungene som var der den dagen var det tre mørkhudete, og to av dem var søsken. De to søsknene ble hentet og gikk, og når venninnen min har skrevet dem ut og snur seg ser hun at et av de andre barna står og ser helt fortvilet ut med tårene trillende nedover ansiktet. Venninnen min går bort til henne og spør hva som er galt. Jenten peker på det siste mørkhudete barnet og sier med høy og gråtkvalt stemme: "DE GLEMTE EN!" 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #525 Del Skrevet 10. juni 2012 Var på en matbutikk i går hvor en far hadde med seg datteren sin på rundt 5 år kanskje. Så tar han en potetgullpose og putter i handlevognen, hvor så datteren begynner å synge "nå har du blitt feit som en julegris". :gjeiper: 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seajewel Skrevet 11. juni 2012 #526 Del Skrevet 11. juni 2012 Du burde kanskje ta tak i at ungen din alltid er på feil sted til feil tid. Om din egen unge sier hun har det forferdelig hver dag, så er det et hint. WTF er galt med deg Nuppdupp!?? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrianah Skrevet 22. juni 2012 #527 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Barn kan si de utroligste ting, og gjøre de merkeligste påfunn. Enkelte ting er bare så genialt at selv ikke den flinkeste stand-up-komikeren kan konkurrere med ungene! Sitter du med noen ordentlige perler, så del de da vel! (Er nok klagetråder her på KG, hva med å starte helga med en ordentlig gledestråd?) Er selv mamma til to små, en gutt på 6 år, og ei jente på 3 år. Selv om ingen dag er kjedelig med to barn i hus, er det enkelte utsagn som har satt meg helt ut! Her er noen få: *** Gutten: "Jeg veit du har søla yoghurt på ballen min, det tviler jeg aldri på!" Jenta: (babler noe uforståelig) Gutten:" Ja ja, du lærer deg vel norsk snart, men ta det med ro! -Jeg skjønner svenske barn og, jeg! :D Senere på dagen: "Mamma, jeg er glad jeg bor i norskelandet, for hvis ikke hadde jeg ikke skjønt meg sjæl engang!" *** Like før bursdagen min spør gutten hva jeg ønsker meg i gave, og jeg svarer at jeg gjerne vil ha noe de har laget, for det er det fineste jeg vet. Så hører jeg han sier til søsteren sin: "Hvis vi skal lage noe så må vi vente med å tenke på det til mamma er veldig opptatt. For hver gang jeg tenker på noe rampete så skjønner mamma det før jeg har gjort noe. Hun LESER tanker, rett og slett!" (Deilig at han ikke forstår hvor mye stillhet røper) **** Jenta var med på toget, 3 år og veldig ærlig. Da en mann ( med langt hår foran store øyne, kraftig skjegg og en stor nese) kom inn roper hun ut: "mamma!!!! han er et monster!!!" Jeg blir flau og prøver å avlede henne før jeg sier at vi ikke kan kalle noen monster. Hun tenker en stund før hun spør :"Mamma, er det greit jeg kaller han for en hund?" *** Gutten:" Mamma, jeg veit du prøver, og er glad av å synge, men kan du enten synge litt lavere, eller kan du kanskje gjøre som jeg gjør når jeg roper? Vente til vi er ute så kan du synge så høyt du vil? For jeg blir bare litt sliten av lyden." (synging er heretter bare noe jeg gjør når jeg er alene.) *** Jenta hadde vært med med bestefar i butikken og kom inn døra og ropte:"Bestefar har kjøpt kjeks!!" (som hun selvfølgelig ikke uttalte kjeks men SEX), noe bestefar protesterte heftig på. *** Gutten etter besøket hos farmor: "Bestemor kaller bestefar en søppeldunk fordi han spiser så mye rart.Og så sier hun at Gud har levd i evige timer, for han styrer planetene.Og når han kjeder seg der oppe sparker han fotball med en grønn planet." Endret 22. juni 2012 av Adrianah 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #528 Del Skrevet 22. juni 2012 Tipper du kommer til å få høre at det finnes flere sånne tråder her inne.. Men meg plager det ikke. Synes det er skikkelig morsomt alt barn kan få seg til å si! Har ingen barn selv, men ser frem til når de kommer. Anonym poster: 9a06b2f4dbd212c05e35f92b269e7802 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 22. juni 2012 #529 Del Skrevet 22. juni 2012 Herlig! Vi har alt en sånn tråd, så jeg har rapportert tråden slik at de kan slå dem sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrianah Skrevet 22. juni 2012 #530 Del Skrevet 22. juni 2012 Det var jeg ikke klar over. Javisst har du mye å glede deg til når den tid kommer. Merker fort at ørene fungerer utmerket og fanger opp ALT selv om de virker opptatt og ikke lytter til det de voksne sier! Takk! Da skal jeg kose meg med andres bidrag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrianah Skrevet 22. juni 2012 #531 Del Skrevet 22. juni 2012 Da sønnen min var fire år hadde vi nettopp flyttet, og siden vi ikke hørte kirkeklokker på den forrige plassen, lurte han på hva lyden av bjeller var. Jeg svarer at det kommer fra kirka det. Da utbryter gutten:"Åååå, var det der jeg ble BEDØVET??" 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie-Ann Skrevet 22. juni 2012 #532 Del Skrevet 22. juni 2012 Flettet to like tråder sammen Sophie-Ann, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tolly Skrevet 30. juni 2012 #533 Del Skrevet 30. juni 2012 Nabodama har en svart ektemann. Niesa mi har gått ut og inn av det huset i alle år. Plutselig en morgen kom hun farende opp i senga til mor si og ropte: "Han Joe, e han SVART?!?" Da først hadde hun oppdaga at han ikke er kvit, tihi:) søtt.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tolly Skrevet 30. juni 2012 #534 Del Skrevet 30. juni 2012 Samme jenta kom inn i kjøkkenet til mor, kikka inn i steikovnen der det lå et lammelår og utbryter "åååå, skal vi ha skillpadde til middag, det beste eg veit!" 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kubrak Skrevet 30. juni 2012 #535 Del Skrevet 30. juni 2012 Jeg hørte om en som opplevde at guttungen sa til barnehagepersonalet da han ble hentet av faren: "Pappa har stor tiss." Søtt, men litt pinlig for faren. pinlig sier du? haha 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyd Skrevet 30. juni 2012 #536 Del Skrevet 30. juni 2012 Liten jente på t-banen: Pappa, jeg er ikke en jente. Faren: Er du ikke? Jenta: Nei. (Stikker hodet ned i sekken sin, og løfter hodet igjen med kaninører på) Jenta: Jeg er en KANIN! 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #537 Del Skrevet 5. august 2012 Mer! Anonym poster: 2fe05bf225151e4f6996fd3e2237ea9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babyfirefly91 Skrevet 5. august 2012 #538 Del Skrevet 5. august 2012 når jeg var liten (rundt 5år) så jeg og pappa på svart/hvit film og pappa forklarte at filmen var gammel. dette syntes jeg var underlig og spurte om han også var svart hvit før fargene kom. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sara Skrevet 13. august 2012 #539 Del Skrevet 13. august 2012 Utrolig slitsomt med alle dere som har behov for å skrive om at barna deres aldri har sett en "neger" før og reaksjonen fra barnet når de ser en "neger". Hva slags oppdragelse har dere gitt disse barna egentlig??! Forteller dere ikke barna deres at det finnes mennesker på jorda som ikke er nordmenn?! Ser de aldri på tv programmer med mennesker fra andre land/kulturer? Hvor bor dere egentlig? Under en potetåker i Hardanger? Jeg har aldri opplevd at barn som ikke er hvite har kommet med lignende kommentarer om hvite mennesker når jeg har reist rundt i verden, herregud, dere burde skjemmes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stina_00 Skrevet 13. august 2012 #540 Del Skrevet 13. august 2012 Utrolig slitsomt med alle dere som har behov for å skrive om at barna deres aldri har sett en "neger" før og reaksjonen fra barnet når de ser en "neger". Hva slags oppdragelse har dere gitt disse barna egentlig??! Forteller dere ikke barna deres at det finnes mennesker på jorda som ikke er nordmenn?! Ser de aldri på tv programmer med mennesker fra andre land/kulturer? Hvor bor dere egentlig? Under en potetåker i Hardanger? Jeg har aldri opplevd at barn som ikke er hvite har kommet med lignende kommentarer om hvite mennesker når jeg har reist rundt i verden, herregud, dere burde skjemmes! Javel? Du virker litt dum. Burde foreldrene skjemmes for at barna deres ikke har sett en svart person før? Et eksempel; Hvor mine besteforeldre bor - noen mil fra nærmeste by - bor det ca 2500 stk. Det er to mørke familier som har bosatt seg der. Disse familiene har ikke småbarn og derfor ingen barn i den ene barnehagen som finnes der. Mener du disse barna automatisk skal skjønne at det finnes andre hudfarger rundt om i verden? Og uansett om de har lest om det i barnebøker eller sett det på tv, så skjønner vel også du at det blir noe helt annet å få se det i en dagligdags setting, f.eks i køen på prix... For disse små barna er det like "merkelig" som å se en grønn person. Da jeg var i asia var det ingen tvil om at mange av de minste barna aldri hadde sett en hvit person før. Skulle jeg bli fornærmet av det???? Herregud..... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå