Gå til innhold

Pinlige ting barn sier og gjør!


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest shoopshoop

Utrolig slitsomt med alle dere som har behov for å skrive om at barna deres aldri har sett en "neger" før og reaksjonen fra barnet når de ser en "neger". Hva slags oppdragelse har dere gitt disse barna egentlig??! Forteller dere ikke barna deres at det finnes mennesker på jorda som ikke er nordmenn?! Ser de aldri på tv programmer med mennesker fra andre land/kulturer? Hvor bor dere egentlig? Under en potetåker i Hardanger? Jeg har aldri opplevd at barn som ikke er hvite har kommet med lignende kommentarer om hvite mennesker når jeg har reist rundt i verden, herregud, dere burde skjemmes!

Har du ikke?

Jeg vet om flere som har reist til Afrika og opplevd at svarte barn blir redde fordi de tror at de ser spøkelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært et av disse spøkelsene! Og det var ikke i Afrika en gang! :ler:

De spurte om mamma'n min hadde skrubbet meg for hardt!:gjeiper:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde foreldrene skjemmes for at barna deres ikke har sett en svart person før?

Jeg tror også mange barn blir overrasket over at såkalt svarte faktisk ikke er svarte, de er jo bare mørkere... :surprised:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Jeg tror også mange barn blir overrasket over at såkalt svarte faktisk ikke er svarte, de er jo bare mørkere... :surprised:

med fare for å virke kjip:

frabz-You-dont-say-d0a938.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig slitsomt med alle dere som har behov for å skrive om at barna deres aldri har sett en "neger" før og reaksjonen fra barnet når de ser en "neger". Hva slags oppdragelse har dere gitt disse barna egentlig??! Forteller dere ikke barna deres at det finnes mennesker på jorda som ikke er nordmenn?! Ser de aldri på tv programmer med mennesker fra andre land/kulturer? Hvor bor dere egentlig? Under en potetåker i Hardanger? Jeg har aldri opplevd at barn som ikke er hvite har kommet med lignende kommentarer om hvite mennesker når jeg har reist rundt i verden, herregud, dere burde skjemmes!

Jeg opplevde flere ganger da jeg var på landsbygda i Uganda i fjor at barn løp gråtende bort og var redde fordi jeg er hvit. De tøffeste barna gnudde på huden min for å sjekke om det gikk av... Var de dårlig oppdratt og rasistiske og da? Nei, det var uvitenhet.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, fred og bevare meg vel... Kjenner jeg blir flau på dine vegne, LaFlaca. *rødmer*

Vet iallefall at jeg ikke skal la ungen lese på eska om man får et eller annet middel som kan brukes til både uskyldige, og pinligere ting... Greit at man må regne med at man kan havne i noen pinlige situasjoner når man har barn, men jeg tror så langt din er den absolutt pinligste. Hjelpe meg! :blink:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, La Flaca, det hørtes ille ut! Men jeg må innrømme at jeg lo høyt da jeg leste det også. Har selv en gutt som prater med alle om alt, så skal passe på hva han finner av apotekvarer :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, anbefaler alle som har medisinskap å holde det låst etter at ungene har begynt å lese hvertfall. ;)

Tror det mest pinlige med flatlushistorien var at alle andre ble så flaue, på mine vegne. Og jadda, jeg vurderte å avkrefte flatlusbeskyldningene på Facebook, på newsfeed'n, men fant ut at det kaaanskje hadde gjort vondt verre. :briller2:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, anbefaler alle som har medisinskap å holde det låst etter at ungene har begynt å lese hvertfall. ;)

Tror det mest pinlige med flatlushistorien var at alle andre ble så flaue, på mine vegne. Og jadda, jeg vurderte å avkrefte flatlusbeskyldningene på Facebook, på newsfeed'n, men fant ut at det kaaanskje hadde gjort vondt verre. :briller2:

det er ikke pent å le,men den der måtte jeg gapskratte av. Herlig unge! Og jeg mener faktisk herlig.! :grinele:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Niesen min som den gangen var litt over to år, proklamerte høyt og tydelig på butikken at Pappa pula meg!

Forklaringen var enkel, hun fortalte rett og slett bare at Pappa spylte meg (han hadde tulla med henne, og spylt etter henne med hageslangen) :fnise:

å guuud.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF er galt med deg Nuppdupp!??

Jeg tenke bare på at barne kanskje blir mobbet, men ikke sier det rett ut. Hva er galt med deg som ikke kan tenke deg til det?

Anonym poster: d29514ed164224807ffd934e8fff9fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenke bare på at barne kanskje blir mobbet, men ikke sier det rett ut. Hva er galt med deg som ikke kan tenke deg til det?

Anonym poster: d29514ed164224807ffd934e8fff9fa9

Å herrefred, hun blir ikke mobbet! Tror du virkelig ikke læreren og vi foreldrene ville tatt tak i et mobbeproblem???? Hvis jeg husker rett så skrev jeg at hun er mye uheldig, ramler ned fra et tre (fordi hun er glad å å klatre), slår seg på steiner når hun kleiver oppi fjellet.....hun er aktiv og aktive unger kan ha endel flere uhell og slår seg mere enn unger som sitter rett opp og ned i ei sandkasse med en spade.

Ikke ser jeg noen grunn til å nekte henne treklatring, fjellklatring ol bare fordi hun ikke skal skade seg. Det er endel av oppveksten å få noen blåflekker, sy noen sting osv....de lærer av det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herrefred, hun blir ikke mobbet! Tror du virkelig ikke læreren og vi foreldrene ville tatt tak i et mobbeproblem???? Hvis jeg husker rett så skrev jeg at hun er mye uheldig, ramler ned fra et tre (fordi hun er glad å å klatre), slår seg på steiner når hun kleiver oppi fjellet.....hun er aktiv og aktive unger kan ha endel flere uhell og slår seg mere enn unger som sitter rett opp og ned i ei sandkasse med en spade.

Ikke ser jeg noen grunn til å nekte henne treklatring, fjellklatring ol bare fordi hun ikke skal skade seg. Det er endel av oppveksten å få noen blåflekker, sy noen sting osv....de lærer av det.

Ta det rolig, jeg svarte bare på hvorfor jeg sa det.

Anonym poster: d29514ed164224807ffd934e8fff9fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det rolig, jeg svarte bare på hvorfor jeg sa det.

Anonym poster: d29514ed164224807ffd934e8fff9fa9

Da setter jeg pris på om du kan slutte å spekulere og lage dine egne teorier på et noe som ikke er reelt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolle

I år har vi hatt mange runder med lus på skolen, så ungene mine på 6 og 7 har vært med på apoteket og kjøpt luskur et par ganger.

En dag i sommer da vi traff på nabodama og skravla om løst og fast kommer plutselig denne informasjonen fra guttungen;

"Mamma har flatlus!"

:icon_lol:

Nabodama prøvde instinktivt å glatte over og latet som hun ikke hørte. Nevnte noe om floke, har mamma problemer med floker ja.

"Nei, FLATLUS, mamma har flatlus assa!" "

Jeg har da ikke det, hva er det du sier?" Sier jeg. Og følte at jo mer jeg benektet jo mer skyldig og flau så jeg ut.

"Jo, du har jo det! Du må bruke sånn der P-r-io-d-e-r-m,

og så har du hår på tissen med flate lus på!" Fortsatte min søte lille engel.

Og jo mer jeg dementerte jo flere korrekte opplysninger om flatlus og flatlusbekjempelse kom han med. Til jeg kom frem til at det var best å holde kjeft, og jeg fikk uansett ikke sagt så mye mer før nabodama fikk det travelt med å komme seg videre...

Det viste seg at ungene hadde fordrevet kjøreturen på vei hjem fra apoteket med å lese på pakningsvedlegget. På Prioderm står det; "Til bruk på hodelus og flatlus". I tillegg til en del info om hvor på kroppen flatlus trives og hvordan man behandler det. Og siden mamma var den av oss som hadde hår på tissen gjorde guttungen sine egne slutninger.

Og han var ikke snauere enn at han begynte samme regla da vi sto i kassa på nærbutikken, der alle kjenner alle... :icon_lol: Så nå er jeg hu dama med flatlusa.

:overrasket: Mine fremtidige barn skal holde seg langt unna apotekvarer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min nevø på fem år hoppet opp i fanget mitt og forklarte: "mamma drikker kaffe, pappa drikker øl".

Flirer litt av den fremdeles :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søsterliten

Jobbet i barnehage og hadde en av 5 åringene på fanget, jeg var 18 år og hadde noen få kviser i pannen og 5 åringen studerte ansiktet mitt nøye før hun utbrøt: "hva er det ekle du har i pannen tante?" "det et kviser og er noe som nesten alle får år man er tenåring" svarte jeg. Jenta rynket på nesen og svarte "ÆSJ! Det skal hvertfall ikke jeg ha!" Jeg ser på henne nøye og sier "hva er det ekle du har på nesa da? Sånne små lysebrune prikker? ÆÆÆSJ! Sånn vil hvertfall ikke jeg ha!" hvorpå 5 åringen setter haken litt i været og utbryter: "synd for deg, for mamman min sier at en nese uten fregner er som en himmel uten stjerner!"

Der fikk jeg jaggu passet mitt påskrevet ja! :)

Favoritt jenta mi gjennom alle årene jeg jobbet i barnehage!

Mvh søsterliten som ikke får logget seg på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg, pappa, stemor og lillesøster på 2-3 år satt rundt middagsbordet en dag, da lillesøster plutselig avbryter samtalen ved å reise seg i spisestolen, snur seg med rumpa til bordet og fjerter høyt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi i selskap, der det var en mørk mann fra Trinidad. Datteren min på 1,5 går bort til han og ser lenge, så peker hun på han og ser opp på meg. Så begynner hun å lage apelyder. Ville synke i jorda. Heldigvis tror jeg ikke han skjønte det (datteren min er ikke så flink til å lage apelyder enda:))

uff.tror jeg velger anonymknappen på denne.

Anonym poster: 0964898ce03688c7c7dc83def4e2939a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...