Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner

Miranda

Anbefalte innlegg

Takk Labella, - og jeg skal nok kose meg i helgen :P

Skal vi gjøre noe med våre henvisninger...? :oops:

I morgen har vi barnevakt til datteren, for jeg og Mirandamannen skal en tur ut. Kun vi to... :P Det ser jeg frem til.

Datteren ser frem til å bli passet, for de skal spise Pizza og se på Melodi Grandprix (barnekonkurransen). Den sendes forøvrig fra Forum i København i år. Og hun danske Anne er jo så flink. Mon tro hvem som representerer Norge...?

Og i morgen formiddag er det tidlig opp og ut av døren, for så er det lørdags-ridetime igjen. Jeg skulle ha ønsket det var på et annet tidspunkt, men lørdag er for de små. Og vi må ha bilen for å komme dit, - for det ligger helt ut på landet.

Og så på søndag er det arbeid. Det er alltid spennende å se hvilke forandringer det har vært i løpet av en friuke.

Og så er det ikke så dårlig da, å kjøre rundt i nattens mulm og mørke med henne jeg holder så mye av :sjarmor:

God helg alle sammen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen har vi barnevakt til datteren, for jeg og Mirandamannen skal en tur ut. Kun vi to...  Det ser jeg frem til.

Åh, det blir vel koselig for dere! Tipper det ikke er så enkelt å finne tid til hverandre når man har barn i tillegg til jobber osv.

Datteren ser frem til å bli passet, for de skal spise Pizza og se på Melodi Grandprix (barnekonkurransen). Den sendes forøvrig fra Forum i København i år. Og hun danske Anne er jo så flink. Mon tro hvem som representerer Norge...?

Norge representeres av to søte små - en jente og en gutt som synger "sinnsykt gal og forelsket".... De er veldig søte, men sangen er veldig irriterende... ;)

Og så på søndag er det arbeid. Det er alltid spennende å se hvilke forandringer det har vært i løpet av en friuke.  

Og så er det ikke så dårlig da, å kjøre rundt i nattens mulm og mørke med henne jeg holder så mye av

:sjarmor:

Behøver jeg å si mer? ;)

Håper helgen blir fin for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det blir vel koselig for dere! Tipper det ikke er så enkelt å finne tid til hverandre når man har barn i tillegg til jobber osv.

Nei, - vi har heller ikke vært flinke til å bruke barnevakt. Det er først i den senere tid, etter hun begynte å sove over hos venninner, at vi fikk tid til å være "oss selv" igjen. Jeg trodde heller ikke jeg savnet det, men merker nå hvor mye jeg har behov for en barne-pause. Det er kanskje ikke pent å si sånn, for hun er jo hele mitt liv. Men innimellom trenger man litt tid for seg selv.

Og - vi har også snakket om at dersom det skulle komme et barn til, - så skal vi ikke vente 4 år før vi skaffer en barnepike. (Vi har jo heller ingen besteforeldre eller søsken å trekke på).

Norge representeres av to søte små - en jente og en gutt som synger "sinnsykt gal og forelsket".... De er veldig søte, men sangen er veldig irriterende... ;)

Jeg tenkte å kjøpe CD´n til henne. Der er alle sangene, - så får jeg høre om den er så irriterende, da... :blunke:

Behøver jeg å si mer? ;)

Det skulle ikke være nødvendig :blunke:

Forøvrig er hun online på Messenger nå..

Imari - du må også ha en veldig fin helg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... jeg ble ferdig... :hoppe:

Nå kan jeg gå i gang med å forberede middagen; en slags gryterett av kyllingfilét, paprika, tomater og poteter. Alt i terninger. Og det skal serveres med grovt brød og en spennende salat til...

Og cola light... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å komme på jobb igjen. Hun er bare så tilstede, - det er så fantastisk...

Og så kommer tankene om hva det er jeg ønsker. Hvordan kan jeg ønske meg noe mer, - når jeg har alt? Jeg har hennes oppmerksomhet og hennes tilstedeværelse. Selvfølgelig er det dét med den fysiske delen, da... Men hva om det ville virke ødeleggende for det som nå er...?

Tankene stopper ikke der.

Hva får hun ut av mitt nærvær...?

Masse oppmerksomhet, ja... I alle fall til tider. Andre ganger er jeg der ikke, men lukker meg inn i et beskyttende skall. Holder meg på trygg avstand, sier ikke mer enn nødvendig, og stenger henne ute.

Det er i perioder hvor jeg prøver å få kontroll over følelsene.

Et kjent fenomen er at tankene påvirker følelsene. Negative tanker gir en negativ følelse, positive tanker gir en positiv følelse.

Kretser mine tanker rundt henne må det altså påvirke hva jeg føler for henne.

Ergo, - dersom jeg klarer å holde tankene på avstand, - burde konsekvensen være mindre følelser!

En gang klarte jeg det nesten.

Plutselig fikk jeg feber, - virkelig temperaturforhøyelse. Fra den blå luft rammet den meg på uforklarlig vis. Hadde ikke vondt noen steder, bortsett fra den smertelige klumpen i brystet. Den jeg ikke skulle tenke på.

NEI, tenkte jeg. Jeg blir nødt til å godta situasjonen som den er.

Med aksepten forsvant feberen.

Fornylig leste jeg om fenomenet. De satte opp en hypotese om at stress kunne gi feber. Og kom frem til at det kunne være sannsynelig. JA, - det kan jeg skrive under på...

Likevel prøver jeg i perioder å ta kontrollen over hva jeg føler... Et nyttesløst foretagende...

Det beste av alt er tider som nå, - hvor vi er der begge to :P

Bekreftende og befriende... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, endelig godt å være på bena igjen etter 3 dager med influensa! :P

Og så dårlig det skulle passe å bli syk nå, - midt i arbeidsuka. Bare det å skulle vende døgnet ennå en gang... Det er best å holde en sammenhengende rutine, - ikke to netter på jobb, to netter sove, på jobb igjen... Men jeg klarer det nok, - håper jeg da! :P

For tiden en litt underlig stemning her hjemme, - små gnissninger hele tiden, uten at jeg kan sette fingeren på hva det er :-?

Irriterende. Men man kan vel ikke være i like godt humør alltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda! Kjedelig at du har vært syk - håper du er ordentlig frisk igjen nå :D Håper stemningen i hjemmet bedrer seg - er så dumt når man har sånne gnisninger :( Heldigvis er det som oftest forbigående!

Ønsker deg og familien en riktig god helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda! Kjedelig at du har vært syk - håper du er ordentlig frisk igjen nå :D Håper stemningen i hjemmet bedrer seg - er så dumt når man har sånne gnisninger :( Heldigvis er det som oftest forbigående!

Takk for det Labella :D Formen er fin igjen, - i allefall "sånn nesten på topp" :blunke:

Er litt trett nå, bare :Gjesp: Av en uforklarlig grunn sover jeg ikke nok timer etter den "1. nattevakten"... (Men det kan fint løses av en ekstra times søvn innen jeg går på vakt)

Hjemme er stemningen bedre nå. Heldigvis. Det er så meningsløst å irritere seg over ingenting...

Håper du har det fint Labella, og en god helg til deg og din familie også! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda,

Ser du har vært syk, men det er godt å høre at du har det bedre igjen. Jeg må forøvrig si at det høres ut som du har en tøff jobb. Ikke noe jeg kunne klart tror jeg, men jeg beundrer mennesker som har evner og overskudd til å hjelpe andre mennesker som trenger det.

Ha en fin helg selv om du skal jobbe Miranda! Før du vet ordet av det så er det friuke igjen!

Hilsen Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!!

God helg til deg! Blir alltid i så godt humør når jeg ser at du har lagt igjen en hilsen til meg i dagboka mi!! Koselig det!

.. og så er det spennende å følge med på utviklingen mellom deg og din kollega... :wink:

Ha en alldeles nydelig helg - godt at gnisningene er borte nå, da. Kos dere masse!!

.. og snart er det jul!!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsenene Jennifer og Imari :P

Så er det mandag... En ny uke med nye muligheter... Eller hva... :P

Jeg var syk, ja... Ikke det spor morsomt, - jeg føler meg snytt for to arbeidsdager... :-?

Egentlig er jeg heldig da, som liker jobben så godt. Du har rett i at det kan være tøft, Jennifer, men det er veldig givende også. Og "mellom slagene" har vi mulighet for å slappe av i noen deilige stoler, med varme tepper foræret av Falck (som kjører ambulanser her). Og med en god film på tv, cola, og noe å spise, - og ikke minst favoritt kollegaen, så har jeg det som plommen i egget :P

Jeg tror det er viktig å kunne hygge seg litt også, så kan man bedre klare de tøffe situasjoner...

Det jeg kan savne, er å ha noen å snakke med etter arbeid. Mannen min synes det er alt for deprimerende å høre om mine klient-opplevelser, - så mye ender jeg opp med å gå med alene. Det kan tiltider være belastende...

Men nå har friuken startet :P

Og selv om jeg har det fint på arbeid, er det en lettelse å kunne legge ansvaret fra seg en hel uke... Bare slappe av og... ta fatt på min lange liste over ting jeg skal ha gjordt :-?

Blir alltid i så godt humør når jeg ser at du har lagt igjen en hilsen til meg i dagboka mi!! Koselig det!

Det samme må jeg si, Imari :P

.. og så er det spennende å følge med på utviklingen mellom deg og din kollega...

Jeg skulle ønske jeg visste om det var en utvikling... Jeg forstår ikke at jeg torde å fortelle henne at jeg holder så mye av henne - jeg kunne jo ha risikert å ødelagt det hele...! Det skjedde heldigvis ikke, - puh... For en risiko...

Etter vi skiltes på parkeringsplassen i går morges, er det noe som snurrer rundt i hodet mitt...

Tiden var kommet til at jeg skulle inn på kontoret, og hun skulle kjøre hjemover.

Vi stod rimelig tett, og en litt trist følelse dukket opp i meg. (En uke kan være ganske lenge).

Ingen av oss hadde det travelt med å gå, men vi kunne heller ikke bli stående. Sakte la hun bilnøkkelen ned i min hånd, med en lett strykende berøring... Talens gave forsvant. Og kun sakte beveget jeg meg i retning av inngangsdøren.

Var det bare min innbilning, eller var hun også berørt av situasjonen?

"Vi snakkes", sa hun. "På den ene eller den andre måten".

Det var da en trøst.

"Ja, men virkelig, jeg prøver å ikke forstyrre deg så mye", sa jeg... Og mente via messenger.

Hva var det hun svarte...: "Er det mulig å forstyrre meg, så er det fordi jeg vil forstyrres..."

Det har vært flere "mystiske" episoder denne uken. Som her om dagen da hun mistet sin utente sigarett ned under mitt bilsete. Det ble ganske komisk. Hun bøyde seg ned og famlet rundt for å finne den. Ikke så lett da, for jeg hadde ingen planer om å gå ut av bilen...

Hun kikket opp på meg der nedenfra, og vi kunne ikke annet enn å le...

.. og snart er det jul!!!!

Ja... Så nå bør jeg i gang med forbredelsene, jeg også...

Det ville ha vært deilig å være tidlig ute i år. Slippe noe av julestresset... :P

Ikke for å ta gleden ved julen vekk fra noen, men jeg lurer seriøst på om det er mulig for meg å finne den riktige gleden ved julen igjen...

Juleaften for 4 år siden døde min lillebror av overdose. Presten ringte nettop som vi skulle til å sette oss til bords.

For min datter må jeg ta meg sammen, - det er viktig at julen blir en hyggelig tid for henne... Så det er bare å bite tennene sammen og gjøre det beste ut av det.

Selv om jeg nok kunne ønske jeg kunne gå i hi, og komme ut i januar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg har det bare så travelt...

Jeg må støvsuge og rydde opp etter håndverkerene har vært og skiftet ut noen ruter. Og jeg bør hoppe i dusjen før jeg henter datteren hjem fra skolen. Eller hjem skal hun ikke, hun skal i svømmehallen...

Og jeg må ikke glemme å ringe rideskolen. Tenker på å få henne flyttet til et sted nærmere oss, og sånn at det blir en annen dag enn lørdag formiddag...

Handle får jeg gjøre mens hun svømmer :-?

Og det evinnelige spørsmål - Hva skal vi ha til middag???

Jeg snakket med kollegaen min i stad. Det virker som hun oppriktig har lyst til å finne på noe ifm julen. Jeg har vært litt i tvil om hun kanskje bare gjorde det for min skyld... Hun sa vi måtte finne en dag.

Det er jo sånn sett kun én uke vi har å ta av, for det må jo liksom være en friuke... Og en dag som passer oss begge...

Vi får se om det kan la seg gjøre, eller om vi ender opp med et "nyttårs-julebord" i stedenfor.... :P

Hun skulle konferere med familien først, - det er jo noen stykker og ta hensyn til.

Nei, nå

jeg hoppe i dusjen :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juleaften for 4 år siden døde min lillebror av overdose. Presten ringte nettop som vi skulle til å sette oss til bords.

:trøste: Det må være forferdelig trist og vanskelig, ikke minst siden julen er tiden hvor vi gjerne tilbringer mere tid med familie, og gleder oss over dem. Jeg føler med deg, og forstår godt at du helst vil droppe hele julen.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg' date=' og forstår godt at du helst vil droppe hele julen.[/quote']

Takk for forståelsen, Piglet. Sånt varmer...

Min første reaksjon var også sinne, - over at min lillebror virkelig tillot seg å dø på denne dagen... Men det var jo ikke med vilje han gjorde det...

Piglet, - fint å høre fra deg igjen :P Jeg var nesten ved å etterlyse deg :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå fikk jeg ennå en ting å undre meg over;

Med hensyn til julefrokost (julebord);

Av min søte kollega fikk jeg vite at jeg nok skulle glemme å holde dette sammen med det andre nattevaktshold, - de ønsket seg noe større (dvs f.eks. sammen med dagvaktene).

Hun sa det med et glimt i øyet, da jeg var på besøk hos henne etter min ferie... (Den andre sykepleieren hadde vært inne i en ekstra vakt i "min" uke).

Fint for meg - jeg vil jo helst være sammen med A. og kun henne :oops:

Men nå har jeg nettop vært på sykepleiemøte, og min kollega motsatt sa plutselig: - Vi skulle vel også til å finne ut av noe julefrokost. Og la til, som et spørsmål, at det nok ikke var sikkert A. kom...?

Hva har skjedd her mon tro...? På en måte virker det som om hun ønsker å ha meg alene. Men det er mulig at jeg i min ivrighet ønsker at det er sånn det forholder seg...

Nå håper jeg så ikke at en event. sammenkomst med "de andre" erstatter min og hennes plan... :oops:

Og - A. har gjordt noe veldig fint for meg i dag... Det er noe jeg ønsker meg, og hun har gått i gang med å fjerne innholdet på sin hjemmeside for å legge dette til meg der. (Tar stor plass). Klar til avhentning...

Dét må jeg si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mååå jeg altså fortelle:

Jeg fortalte nettop A. at vår kollega hadde snakket om julefrokost... Så la jeg til at jeg helst ville holde det sammen med henne.... :oops:

(*skjelve, skjelve*)

Og hun svarte at det var godt, fordi det var det hun helst ville også (altså med meg...) :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten tur innom for å avlevere en torsdagsblomst :blomst:

Så koselig å få en torsdagsblomst, da :P

spennende å følge med på hva som skjer med deg og kollegaen

...jeg synes det hele er litt pinlig, - og tenk at jeg sitter og skriver om det også... :oops:

Forøvrig synes jeg at det var veldig dristig gjordt av meg i går, - da jeg sa hva jeg ønsket... Sjelden jeg tør å være så direkte i dén sammenheng... Men jeg fikk da et oppløftende svar :blunke:

Åh, jeg har sånn en irriterende hoste fortiden!! Dag og natt :kjempesinna:

Så nå ringte jeg til legen min som ville sende en resept til apoteket. Det blir deilig å slippe å hoste til jeg nærmest kaster opp av det... Legen spurte om jeg hadde feber, for så måtte hun jo se på meg... Nei, - ingen feber sa jeg; en liten hvit løgn må være lov... Jeg har ikke lyst å gå til legen, - jeg ser det an til over helgen. Nå starter jeg med noe hostestillende.

Sikkert til glede for både meg og min familie :blunke:

I dag har jeg det ganske travelt:

* Stryke klær, - mannen min skal ut med kollegaene i aften

* Pusse vinduer, så jeg kan få hengt opp de nystrøkne gardiner

* men først skal de strykes...

* Levere boka til biblioteket ("Hestenes dal"). Hentet "Mammutjegerene" i går...

* På apoteket

* Kjøpe de siste 11 kalendergaver

* Handle mat (datteren skal steke fiskefilet og pomfritz i kveld... med hjelp)

* Heve penger til prøvetime

* Datteren har prøvetime på den nærmeste rideskole kl 15... :P

* Vaske klær

* Jeg har lovet datteren å henge opp et skap på hennes værelse, - det skal borres og skrues fast i veggen.

Jeg vil også sove og sitte foran pc´n!!! Jeg vil, vil, vil...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...