Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner


Miranda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper du har hatt en fin helg' date=' og at dette blir en bra uke for deg! :blomst:[/quote']

Takk i like måde Labella, - og tenk vi har nådd til onsdag allerede...!

Helgen, ja... Alt var vel og bra til frem til lørdag formiddag, - og alt hadde sansynligvis fortsatt med å være bra. Om ikke jeg hadde hatt den dårlige egenskapen med å henge meg opp i bagateller.

Lørdag formiddag er det ridetime for min datter. Jeg har ennå ikke fått noen bitemerker, (min skrekk), så jeg nyter det like mye som min lille pike.

Da vi kom kjørende inn på parkeringsplassen så jeg HENNES bil. Det skjer kun to ganger i året at vi er der på samme tid, så det kom som en gledelig overraskelse.

Uungåelig støtte vi inn i hverandre.

Etter 30 sekunder måtte jeg videre i programmet, mens hun kunne bli sittende med sin kaffe og vente på at sin (store) datter ble ferdig.

Mens jeg stod og striglet, kunne jeg se ryggen av hennes røde og hvite Helly-Hansen jakke. Hun gikk uten så mye å si "hade" engang!

Det gav grodbund for mange spekulasjoner og jeg kunne ikke slippe dem. Hvorfor ville hun plutselig ikke kjennes ved meg??

Sent søndag aften skulle jeg møte inn i nattevakt. Jeg følte meg dårlig. Det var en kraftanstrengelse å skulle kjøre hjemmefra.

Klokken var ikke mange minutter over 23 før hun helt umotivert fortalte meg at datteren var blitt syk, og at det var derfor de hadde forsvunnet så plutselig "i går"...

Herregud, - og jeg som ødela hele min helg for INGENTING... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hvor forståelsesfull mann jeg har.

Jeg tar hatten av for ham. Jeg vet jeg er heldig.

Det var ham selv som brakte emnet på bane. Jeg skammer meg nok fortsatt over mine følelser for henne, og snakker ikke lenger om alle hennes gode egenskaper hjemme. Før jeg ble klar over hvor sterke følelsene var, nevnte jeg henne i hver annen setning. Selvfølgelig var dette i overkanten.

(Nå tenker jeg noenganger på om hun snakker om meg, hjemme??)

Mannen min spurte hvordan det gikk med meg og kollegaen. Ingen endring, må jeg konstantere. Sett i perspektiv kan jeg se hvor avvisende jeg må virke på henne. Det er skjelden det "glipper noe igjennom".

Prøver å forklare det med at vi jo er på arbeid.

Og så er jeg litt skremt, - men det sier jeg ikke. Sterke følelser er skremmende. Hvor er jeg, - hvor vil jeg hen?

Nei men, jeg skjelver jo!

Vi fortsetter snakken - det er fint å snakke med ham. Min mann mener han og jeg kommer til å bli gamle sammen. Han vil ikke stå i veien for mine behov. Vi har kun dette liv.

Om jeg vil kan jeg bare ta "henne med hjem", - han skal nok holde seg i stuen (Om vi ikke vil ha ham "med" :oops: )

Jeg forteller ham at det nok aldri kommer til å skje noe i mellom oss, - jeg kan ikke se hvordan.

Han sier han kan se interessen i hennes blikk når hun ser på meg. Jeg føler den også, men hvorfor da denne problematiske situasjonen?

Han sier noe han trolig har rett i - at jeg nok ville ha fått det bedre med meg selv om noe hadde skjedd.

Hvordan kan han si det? Jeg trodde mine føleser ble skjult når jeg gikk opp i hverdagens plikter - med brask og bram...

Kan han virkelig se hvor dårlig jeg har det...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å ha en liten time alene, med KG og en varm kopp instant kaffé :P

Sitter her i morgenkåpen, - har nettop vært i dusjen.

En av livets små nytelser :P

Jeg gidder ikke tenke på at jeg skal stryke, tømme oppvaskmaskinen, handle, henge opp klesvask og hente datteren fra SFO. Eller på at jeg ganske sikkert kommer til å måtte arbeide med en vikar den kommende natt.

For nå sitter jeg her :P

Egentlig har jeg planer om å gå ned et par kilo i vekt. Etter ferien synes jeg at noen av buksene strammer, og det vil jeg ikke godta. I følge BMI ligger jeg like over undervektig, - men det er noe som er ennå viktigere, og det er trivselsvekten!

Men først må jeg vel ha kjøpt meg en ny vekt. Det kan jeg kanskje gjøre i dag... Skal ut å handle i Silvan, de har mange gode tilbud i kveld.

Jeg må ut å kjøpe noen taburetter så vi har noe ekstra og sitte på, for:

MIN FAMILIE KOMMER HIT TIL JUL :nisse: Jippi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda,

Så koslig at du hadde vært innom i dagboken min. Jeg fant ut at jeg måtte ta meg en tur innom din også. Ser at du får besøk av familien i jula. Selv skal jeg hjem til gamlelandet. Har feiret dansk jul to år på rad nå av forskjellige årsaker, så det er nok på tide å vise ansiktet i Norge.

Når det gjelder det å bli tatt for å være svensk, så synes jeg ikke at dansker generelt har de beste språkører, i allefall ikke hvis man bor litt utenfor de store byene som som jeg gjør. Men jeg har faktisk opplevd at taxisjåføren visste hvor jeg bodde, fordi jeg var norsk! Greit nok så bor jeg ikke i den største byen i verden, men allikevel...

Ønsker deg en god helg!

Hilsen Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så koselig at familien din kommer for å besøke deg!! Da kan du gå julen lyst i møte og feire den slik du aller helst vil feire - med både å være der du vil, og ikke minst være sammen med dem du vil!

Spennende å lese om deg og kollegaen din! Må bare si at han mannen din må du passe godt på - det står respekt av det han gjør for deg! At han tør å sette deg fri, og tør å stole på at du finner tilbake til ham uansett hva som skjer. Det er åpent og modig gjort av dere begge! Vet ikke om jeg hadde klart det samme.....

Ha en fin lørdagskveld og helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at han mannen din må du passe godt på - det står respekt av det han gjør for deg! At han tør å sette deg fri' date=' og tør å stole på at du finner tilbake til ham uansett hva som skjer. Det er åpent og modig gjort av dere begge! Vet ikke om jeg hadde klart det samme..... [/quote']

:enig:

Det har jeg også tenkt på. Ta godt vare på ham!

Bra at alt ordnet seg med julen også...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsnene, Jennifer, Labella, Imari og Piglet. Det er alltid koselig med besøk :P Håper dere har hatt en fin helg - og - den er jo ikke helt over ennå, da.

Jeg vet jeg er heldig som har en så forståelsesfull mann, og jeg har også tenkt meg å passe godt på ham :blunke:

Noen ganger virker det som han tror mer på meg enn jeg selv gjør...

Jeg og min kollega hadde denne uke en litt underlig samtale. På arbeidet opplever vi ofte at kollegaer dømmer klienter, og kritiserer deres liv.

Min søte kollega sa at hun prøver å ikke være dømmende. Det er mange måter å leve sitt liv på, - og hun sa også at det er mange måter å leve sammen på. Jeg ble både kald og varm, og svarte at livet ikke alltid trenger å være så A4... :oops:

Jeg følte plutselig det var meg vi satt og snakket om her...

Og vi har funnet ut av at vi holder vår egen "julefrokost" i starten av desember. Det gleder jeg meg til. Nå håper jeg at ikke det kommer noe i veien...

I dag gikk jeg på friuke. Selv om det er deilig å ha fri, vet jeg ikke om det kun er godt. En ubehagelig opplevelse møtte meg nemlig i går. Og det værste er at jeg har både dårlig samvittighet og har ikke blitt "ferdig" med saken.

For å starte med begynnelsen, - kanskje det hjelper meg å se litt klarere på tingene;

Aftensykepleieren kommer inn på kontoret, sammen med en hjelpepleier. Hun er opprørt over det siste hjem hun har vært i. Det er de begge, både hun og hjelperen. Jeg kjenner dem jo godt, og vet at de har en tendens til å gi situasjoner en negativ dreining.

Faktisk er sykepleieren alltid negativ, - tror det må være hele hennes personlighet...

En ung dame på 49 år har kommet hjem fra sykehuset for å dø, hun er bevisstløs. Mannen hadde lovet henne at hun skulle få komme hjem og

han hadde gjenopplivet henne på sykehuset.

Sykepleieren fortalte hun hadde ventet å møte en mann i skjorte (og slips) når hun åpnet døren. Men der stod det en mann som "helt sikkert var rokker eller smugler!" Han hadde halvlangt hår, ned til skuldrene.

(Allerede her har hun vanskliggjordt situasjonen for seg selv, vil jeg mene) Hun kom med mange unødvendige kommentarer i rapporten, - og la til at når konen døde ville mannen HELT SIKKERT gi oss skylden for det!

Og hvordan opplevde jeg situasjonen da jeg kom for å gi smertestillende? Jo, en helt almindelig mann, med normale spørsmål for en som ikke er i helsevesenet. (Vannet på skum-pinnen (vi bruker for å fukte munnen), - er det det han kan høre står i lungene?) (Om hun får en vanndrivende sprøyte for å lette på vesken i lungene - hvor løper det så hen?)

Og han visste hun kunne dø hvor når det kunne være.

Han kom ikke til å gjenopplive henne igjen - han hadde jo holdt hva han hadde lovet - han hadde fått henne hjem. Og familien hadde fått sakt farvel.

Så - om morgenen, i møtet med den neste sykepleier, gjorde jeg noe jeg ikke skulle ha gjordt. Jeg gjengav noe av rapporten jeg hadde fått om aftenen, og fortalte at det slett ikke var mitt inntrykk.

Jeg tror jeg hadde "fått nok" av klagesanger. Jeg hadde bestemt meg for å ta det opp med vedkommende neste aften.

Men noen hadde kommet meg i forkjøpet! Dagsykepleieren hadde kastet seg over aftensykepleieren - fryktelig ubehagelig! Og det værste er at jeg vet det er min feil, for man snakker ikke om hverandre på den måten. Det er jo helt i mot mitt prinsipp!!

Jeg prøvde å fortelle aftensykepleieren at det er viktig hvordan man fremlegger situasjoner for hverandre, - men jeg tror ikke hun fanget poenget...

Og nå kan jeg gå her med min dårlige samvittiget - det har jeg vel også fortjent...

Hmmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...etter masse tankevirksomhet har jeg funnet ut at det eneste riktige jeg kan gjøre nå er å snakke med aftensykepleieren ved første leilighet... Det blir nok onsdag neste uke.

Ellers ser det ut til å bli en fin tirsdag! Det er SOL nå :P

Mon tro hva jeg skal bruke dagen på...? Kanskje ringe til ei venninne, - hun har også fri om formiddagen. Kanskje jeg kunne ha laget noe lunsj til oss? (Hun har ellers "bestilt" små greske kjøttboller med ovnsstekte poteter...)

Og så har jeg fått et nytt tlf. nr. som skal videregives... Sim-kortet skulle utskiftes, og meningen var at jeg skulle beholde mitt gamle nr. Da jeg tente telefonen oppdaget jeg at jeg hadde fått et nytt nr. som var mye lettere enn mitt.

UPS nå fikk jeg en melding fra ukjent nr.: "Vil du kjøpe to pakker Joy til mig?" :o :o

Nå skjønner jeg ingen ting... Mon tro om teleselskapet har gjordt en feil??

Jeg vil jo gjerne ha mitt eget nr. da...

Fortsettelsen: Teleselskapet opplyser at de har sendt en annen manns simkort til meg, så nå ringer jeg på en annen persons regning! Resultatet er at jeg må en tur til et av storsentrene for å få ordnet det her :-?

Men så kan jeg nå litt shopping også :P

Og inn på kafé og ta en kopp kaffe, og bare sitte der og nyte tilværelsen :P

Det er godt jeg har friuke :P

Det er også datterens svømmedag, - det må jeg ikke glemme... Er lettere distré for tiden... :wink:

Kanskje jeg skal kjøpe rulleskøyter? Har så lyst til å komme "rullende"...! Og min supre kollega sa jeg burde gjøre alvor av å kjøpe dem, for så kunne vi øve oss. En halv times tid hver natt.

Synes jeg ser meg selv på den mørke parkeringsplassen, - hengende om en stolpe :hoho:

Men det ville uten tvil ha vært gøy, da. Mon tro hvor hun får alle de "skøre" idéer fra... :P

Men nå må jeg hoppe i dusjen så jeg kan ut å få litt frisk luft!

Dere må ha en fin tirsdag alle sammen :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen er reddet, og det til tross for at jeg ikke har noe "eget" tlf.nr, - jeg har "snakket" (via messenger) med den søteste av alle kollegaer :wink:

Vips var hun der med sitt gode humør :P

På shopping kom jeg også. Vanskelig å la være når det vrimler av overfylte butikker hvor enn man vender blikket.

Telebutikken kunne ikke hjelpe meg, - han "gav meg lov" til å bruke "den ukjente manns" telefonnr. inntil jeg får nytt sim-kort. :o (De sier det kommer i morgen)...

Så hva kan lille meg gjøre? (Jeg kunne jo RINGE :ler: )

Og hva kom jeg hjem med...?

Ennå flere kalendergaver. Det er litt av en oppgave å finne noe som ikke blir stablet vekk...

En super fin genser til datteren (trenger hun flere gensere... neeei, men...)

Og jeg kjøpte endelig en VEKT! Nå måtte jeg bare ha en, har tenkt på det helt siden den andre gikk i stykker for et par år siden...

Tror ikke jeg skal ned i vekt, likevel. (Men kanskje stramme litt opp på mave/balller/lår :blunke: )

Jeg prøvde den fineste buksen jeg har sett i uminnelige tider, str. 16 år :oops: Og så var den for stor!! *Skuffet* Jeg bare ville den skulle passe!

Så prøvde jeg en i str. 14! Den satt helt fint, bortsett fra at den glippet i ryggen. :cry:

Det var noen merkelige bukse størrelser... :-?

Ja, også kjøpte jeg kalenderlys. Og kalenderlyset måtte selvfølgelig ha en lystestake. De hører liksom sammen som et sett, men når jeg kom hjem undret det meg at lyset ikke skulle fylle ut hele hullet i staken....

Det er nok ikke lystet, men meg, som er underlig...

Og hva kom jeg ellers hjem med...? To micro-kluter :o Skal jeg vaske...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint at min lillesøster også bruker computeren, for så kan vi snakkes både titt og stadig :P

I dag har jeg store planer;

Pusse vinduer, sy gardiner, vaske litt :-? (mindre spennende, men det skal jo gjøres). Og så skal jeg vaske klær, og handle...

Dessuten vil jeg gå en liten tur, selv om det blåser i dag også... :P

Og jeg håper jeg får nytt sim-kort til tlf. for nå har de avbrutt forbindelsen. Jeg overveier å skifte teleselskap, - nå synes jeg det har vært unødvendig mye rot med dem... Men jeg får vel gi dem en sjanse til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser ikke helt lovende ut; jeg skulle i gang med å pusse vinduene, - og oppdager at det er slukket for vannet. Vi pleier å orienteres om slikt, men det har nok vært noe akutt som skulle ordnes. :-?

Jamen, så vil jeg sy (eller rettere: omsy) gardinene. Symaskinen, stoffet og det hele settes frem. Og så mangler jeg rynkebåndet, som jeg nå husker jeg har glemt å kjøpe. :-?

Hmmm... Kunne være en grunn til å ta en handletur. Jeg skal jo likevel kjøpe melk og brød i løpet av dagen...

Men: Det er ikke noe vann, og jeg vil ta en dusj først! I går måtte jeg dusje med to stråler, og da måtte jeg hoppe over hårvasken! Ikke helt godt, det her... :o

Jeg ringte også til kundeservice, fordi jeg ble lovet dette kortet i dag. Og posten har vært her, men kortet har ikke kommet... De spør om jeg har mulighet for å komme til en av deres forretninger... Joooo..... Men der var jeg jo i går (uten at det endret noe), - og så var det dusj problemene da...

Nei, jeg får vel heller montere gardinstenger, - og etterpå sette meg ned med "Hestenes dal" som jeg startet på i går kveld... :P

Det er også hyggeligere :P Og kanskje vil jeg varme noe av middagen som ble tilovers i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med sånne dager hvor alt går på tverke... Høres ut som en god plan å kose seg med en bok mens du venter på at ting ordner seg! Håper du snart får igjen vannet - det er jo så kjedelig å være uten vann!

Ha en god onsdag Miranda! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for blomsten, Labella :P

Det meste ordnet seg...

I mens jeg ventet på at vannet skulle komme, fikk jeg montert det jeg skulle. Egentlig er jeg stolt av meg selv...!

Da jeg kun hadde én skrue igjen, ringte ei venninne og lurte på om jeg ville møtes med henne på senteret. Etter å ha konstantert at vannet var kommet tilbake, avtalte vi å møtes. Så nå har jeg vært ute og spist Calzone med ekstra ost, hvitløk og paprika :P

Det smakte super godt!

Og så har jeg til og med tatt solarium, noe jeg ikke har gjordt siden først på sommeren. Men det var varmt og behagelig. Tror jeg vil ta et par timer i uka. Når det er så kaldt og mørkt, velger jeg å tro at det hjelper på humøret :P

Lese vil jeg gjøre i kveld, etter datteren er lagt. Sitte der med teppet omkring meg, og en varm kopp te, eller kaffe... eller kakao... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne må jeg huske, jeg som skal holde "Dansk" jul!!:

1. Flæskesteg, 6 personer

Ingredienser:

1 ½ kg. svinekam med svær.

1 spsk. groft salt.

2-3 laurbærblade.

2-3 skalotteløg.

5-6 dl. bouillon.

Sovs:

5-6 dl. sky + evt. vand.

1-1 ½ spsk. mel.

½ dl. vand.

Salt.

Peber.

Evt. kulør.

Fremgangsmåde:

Rids sværen helt ned til kødet med 1 ½ cm.’s mellemrum, men undgå at ridse selve

kødet.

Gnid sværen godt med saltet, så det kommer ned mellem alle svære,

Stik evt. laurbærblade ned mellem sværene.

Læg stegen på en rist over bradepanden, så sværen ligger så lige som muligt.

Læg evt. et stykke skrællet kartoffel eller sammenkrøllet alufolie under stegen

for at sværen til at ligge helt vanret.

Kom skalotteløg og bouillon ved.

Sæt stegen på midterste ovenribbe i en kold ovn.

Tænd ovnen på 200 grader. lad stegen stege ca. 1½ time.

Et stegetermometer skal vise 65 grader så er stegen færdig.

Tag stegen ud af ovnen og hæld skyen fra.

Er sværen ikke helt sprød så efterbrun under grill ved 250 grader 5- 15 min.

Lad stegen hvile ca. 20 minutter uden at være dækket til. Temperaturen vil nu

være steget til 70 grader.

Sovs:

Si stegeskyen op i en gryde og lad den stå et øjeblik.

Skum overflødigt fedt af.

Ryst mel og vand til en jævning og rør i den kogende sky.

Smag sovsen til og lad den koge igennem nogle minutter.

Forskæring:

Skær sværen af og del den ud enkeltvis. Skær kødet i ½ cm. Tykke skiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige du som har fri i det knallværet som er om dagen. *misunnelig* Greit nok blåser det litt og det er kaldt i lufta, men i dag har jeg sittet inne og kikket ut på den skyfrie blå himmelen og drømt om en tur i skog og mark. Hadde nok forøvrig trengt en tur i solarium jeg også (eller tre), men jeg har blitt litt pysete i det siste jeg da. Lurer på hvor farlig det egentlig er... Koslig at du stikker innom i dagboken min og sier hei foressten!

Fortsatt god onsdagskveld, og torsdag... og fredag...

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jennifer, - ja det var heldig at det skulle bli fint vær i min friuke :P

Det er deilig å være ute i solen, - selv om jeg fryyyser...

Men når sant skal sies ser jeg frem til å skulle på arbeid på søndag. Noen ganger er en hel uke fri litt i meste laget. Underlig, egentlig. Eller ikke...? :oops:

Apro po solarium så er jeg litt skeptisk, jeg også. Spesielt etter all fokuseringen på dette den siste tiden. Men det var deilig, da...

Egentlig har jeg en føflekk jeg skulle ha fjernet... I skapet ligger det en henvisning, - der ligger den jo godt :ler:

Datteren har vært hjemme fra skolen i dag. I går ved sengetid var hun såå forkjølet, og hadde hodepine. Vi stilte ikke vekkeklokken (deilig!!). I morges var forkjølelsen nesten vekk, så det ble en "hygge-hjemme-dag". Koselig for henne med en fridag mitt i uka :P

Og vi har også vært ute og handlet - hun har brukt opp alle ukepengene, - på vindusmaling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst en henvisning liggende et sted jeg også :oops: rart hvordan sånt bare utsettes...

Ha en riktig god fredag Miranda - kos deg i helgen! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...