Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner


Miranda

Anbefalte innlegg

Takk for det, Labella :P

Det blir sikkert en kjempe fin uke. Jeg har i allefall fått oppklart en ting som har plaget meg leeenge. Nemlig om min kollega fortsatt vil ha meg til kollega om hun visste hva jeg føler for henne...

Og det ville hun :P

Hun ville ikke ha noen ny kollega, for hun har den beste nå...

- Mon tro hva jeg har gjordt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:Gjesp: det var da fryktelig hvor trett jeg er. Sånn er det når man gir seg selv en dårlig nattesøvn... Det kverner rundt, og jeg lurer på om jeg ble forstått eller misforstått i går... :-?

I går kveld fortalte jeg mannen min hva jeg hadde sakt. Han syntes det var bra jeg endelig hadde fortalt henne hva jeg føler, selv om han godt kunne se risikoen jeg løp ved å gjøre det. (Kunne jo bli nødt til å svare på stillingsannonser...)

Selv har jeg det litt underlig nå.

(GUD - hun kom online på messenger, nå!! Jeg tror jeg besvimer...)

Regner med det blir en travel dag. Nå har det hopet seg opp mange (huslige, dessverre) ting, som bare gjøres. Det ligger også et par bukser som venter på å bli lagt opp. Den ene har ligget i måneder, - jeg hadde nesten glemt jeg hadde kjøpt den... :oops:

Datteren skal få fri fra SFO i dag, så det betyr jeg skal være på skolen 12.45

Og før det skal jeg også nå å handle - uten bil, for den har mannen min på arbeidet.

Tirsdag? Det er jo svømmedag, det. Datteren svømmer fast hver tirsdag, kl 16. Og vi skal også nå og kjøpe to fødeslsdagsgaver...

Og - jeg må ikke glemme å ringe ei venninne for å høre om hun kommer over der ved 13-tiden... Det ble kun en halv avtale i forbindelse med foreldremøte i går aften... Hadde tenkt vi kunne spise noe lunsj sammen her hjemme, - og ville egentlig ha bakt et franskbrød. Men de hos bakeren smaker også utmerket :P

Hvem var det som snakket om middag...?

Dette her er altså min friuke! :roll:

Og - apoteket - jeg må ikke glemme apoteket! Valuta?? Nei, dollarene var først klare på onsdag...

Hva gjør jeg egentlig her midt inne i kvinneguidens forum, - når jeg har tusen andre ting jeg heller bør ta meg av...???

Mulig jeg begynner å bli en av de "avhengige"...!?!? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag - i dag kan jeg hente valutaen. Det blir deilig med et par ukers ferie... Ned til sol og varme.

Sol - det har vi her også, men det er kun 7 grader... Ikke mye å varme seg på -

På vei vil jeg skrive datteren opp til bolig. Gjelder om å starte tidlig...

I går kom hun med en typisk 6 årigs kommentar, - hun lurte på hvor jeg skulle bo når hun ble stor. For hun skulle jo bo her :P

Håper ikke hun flytter så langt vekk, - ikke så langt som jeg selv har flyttet...

I dag har jeg ikke tenkt å gjøre så mye - tror jeg vil starte med å putte meg godt under dynen med min spennende bok. (Leser "Enke i et år" av John Irving). En god avveksling for all krimien jeg har lest i det siste.

Og - i går - fikk jeg skakket litt med min kjære kollega. Bare litt løst og fast om "ufarlige" emner. Hun er så positiv og humoristisk :P

Sannsynligvis blir det aldri "noe mer" mellom oss, - men jeg kan få fred med meg selv, fordi hun vet, - og da vil jeg tro at det er lettere å gi slipp.

*Tenker* Nei, jeg kan nok ikke gi slipp... :cry:

Heldig for meg at jeg har en så forståelsesfull mann :P

og en så forståelsesfull kollega :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg altså litt irritert på mannen min; - han føler det er noe som trykker for brystet, og synes det er litt vanskelig å få pustet. Han har også vondt i ryggen, - (nederst i lungespissen).

Han har astma, men det er ikke dette som har plaget ham de siste par dager.

Men gå til legen? Ja, på mandag!

Legene våre er på kurs i dag, - det er grunnen til at det får vente...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel menn i et nøtteskall...!

Takk for det, Piglet, og god helg til deg også :P

Noen planer, eller skal du være hjemme og slappe av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå får jeg putte kyllingen i ovnen - tenkte å steke den "hel". Og så har jeg funnet en risrett som hørtes spennende ut; ris, blandet med gulrøtter, kidney beans, løk og hvitløk... Og så skal altså kyllingen serveres til...

Og jeg gleder meg til kvelden hvor jeg skal hygge meg med "Hulebjørnens klan" (Nettop lånt den, har ikke startet på den ennå), og et glass kirsebær vin (nemlig :P )

Jeg har også lagt noen ølbokser i kjøleskapet til avkjøling.

Deilig med helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel menn i et nøtteskall...!

Takk for det, Piglet, og god helg til deg også :P

Noen planer, eller skal du være hjemme og slappe av?

Ikke det helt store. Kjæresten skal hjem en tur, og jeg skal lese til gruppe eksamenen min som starter tirsdag. Helgens høydepunkt blir nok cafébesøk med en veninde i morgen kveld.

Jeg har forøvrig også vært på biblioteket og lånt bøker. Kanskje ikke et smart trekk når jeg egentlig burde lese fag...?

Hygg deg med kirsebærvinen!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal lese til gruppe eksamenen min som starter tirsdag.

Det blir sikkert spennende! Hva skal du opp i?

Jeg har forøvrig også vært på biblioteket og lånt bøker. Kanskje ikke et smart trekk når jeg egentlig burde lese fag...?

Synes det er smart, jeg :P

Noen ganger trenger man å lese annet enn faglitteratur; en fin måte å koble av på. Og det trenger man helt sikkert når man er i en presset/stresset eksamenssituasjon.

Hygg deg med kirsebærvinen!

Takk, - det gjorde jeg også :P

Det var så lenge siden jeg hadde smakt den at jeg hadde glemt hvor godt den smaker. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettop bakt et fransk brød - for første gang i en Tupperware form som jeg har hatt i årevis... Visste ikke at jeg kunne bake i den :oops: Men det fungerte perfekt, - brødet gled ut av formen uten at jeg hadde smurt engang...

Og så har vi vært på Kino i dag, - jeg, datteren og mannen min. Vi så Sinbad. Veldig bra tegnefilm, faktisk. På trods av mine ikke for store forventninger. (Er ikke stormende begeistret for tegnefilm).

I dag har jeg dessverre lært datteren min hva en hvit løgn er... :-?

Hun skulle egentlig ha vært i bursdag hos ei klassevenninne, - men datteren ville plutselig IKKE. Langt om lenge fikk jeg ut av henne at denne venninnen hadde sakt at min datter skulle få kake sist. (De har vært litt uvenner den siste tiden).

Jeg ville da heller ikke ha gått om jeg var 6 år...

Så - for ikke å skuffe bursdagsbarnet på selveste dagen, ringte vi og sa at hun var syk...

Hmmm... Ikke så bra å lære barnet å lyve... Men jeg sa det var for at denne piken ikke skulle bli lei seg... :-?

Så får vi heller ta det opp senere... :-?

OG - hjelp - nå er det bare noen timer til jeg skal på arbeid...!!!

Denne friuka har gått alt for fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for hilsenen Labella :P

Lenge siden jeg har vært her inne nå - har nesten akkurat kommet hjem fra ferie. Det var deilig å komme bort litt, - og så er det selvfølgelig kjempedeilig å komme hjem igjen.

I går gikk det plutselig opp for meg at julen nærmer seg. Jeg var innom en forretning, og de hadde allerede lagt frem små gaver til kalendergaver. UPS, tenkte jeg, og fikk med de første 8 smågaver. Det er koselig med pakkekalender, men det kan fort bli en dyr fornøyelse... Det gjelder om å finne noe billig, bra og brukbart.

Og hvor har jeg nå lagt selve kalenderen...? Flyttet etter jul sist år, og i flyttingen forsvant litt av oversikten :-?

Apro po jul - hvor skal vi være??? Jeg har hele tiden tenkt å dra til Norge, "hjem til mor", men invitasjonen står til "hjem til far" (for første gang). Siste kunne selvfølgelig være koselig. Men datteren vil til mormor.

Men min mann kan uansett ikke reise i julen, - skal jobbe. Og ikke er det særlig fair å la ham bli alene hele julen, vel...

Og i går var jeg hjemme hos min søte kollega. Hun har egentlig brukt for en til å fóre hestene første juledag (7.00), men har ingen til det. Det var da jeg kom på den smarte idé å invitere min familie hit, bli hjemme, og hjelpe henne. (Har jeg synket dypt, eller hva... :roll: )

Dessuten har jeg egentlig ikke råd til å reise noen steder, - har nettop vært på ferie i 14 dager, og skal betale 7000,- blanke kroner til bilværksted. (Service ++++) :o

Men jeg vet familien blir skuffet om vi ikke kommer...

Får prøve å høre med min mor om hun i det hele tatt har mulighet for å komme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...igår var jeg hos henne... Skulle hente min lille kanin, det tok straks noen timer... Kaffe og kake om formiddagen, det er hyggelig :wink:

Visst kan det være problemer med å være kollegaer og venner, men jeg ville ikke ha byttet for alt i verden. Vi diskuterer mye, er ikke alltid enige. Tror det er sundt.

Hun er nok en av dem som kjenner meg best. På både godt og vondt. Jeg tror heller ikke det er mange som kjenner henne så godt som jeg gjør -

Hun sa igjen at det var siste gang jeg hadde ferie uten at hun også hadde det :P (Det kan selvfølgelig ikke la seg gjøre, - vi skal helst holde ferie adskilt) Forøvrig har jeg ikke flere feriedager før mai... Men det betyr ikke så mye - jeg har jo fri hver annen uke :P

Så var det hun nevnte julefrokost (=julebord). Før jeg kom med min pinelige avsløring hadde vi snakket om å kun gå ut sammen, vi to.

Hun kikket på meg med et glimt i øyet, som gikk meg rett til hjertet...

Tror hun leste mine tanker :oops:

Og jeg lot emnet ligge, - det ligger godt inntil på søndag.

Hun må være modig om hun tør å gå med meg på byen nu :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen gikk greit, tror jeg. Men vi får ikke karakterer før i midten av november, så da får vi se. Det blir spenende!

Spenende er det også å lese om deg og din kolega... :oops: Selv om det nok ikke alltid er like lett for deg, alltid. Men julefrokost kan nok bli gøy, med masse snaps o.l. Hvem vet hva som skjer da...

Ha en fortsatt fin dag!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det høres ut som en strålende idé å invitere familien fra Norge til julefeiring i Danmark. Da får du jo både vært sammen med mannen og resten av familien, og du kan hjelpe kollegaen din med å fôre hestene :D Håper dere finner ut av det! :D

Ha en fin torsdag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eksamensresultater er spennende :P

Meg og min kollega, ja... :oops:

Det er ikke like lett alltid, det må jeg innrømme. Til tider tar frustrasjonen overhånd, andre ganger er jeg mere selvsikker (som jeg føler meg i dag).

Egentlig søker jeg svar som motbeviser at hun liker meg også, men kommer jeg med A, kommer hun også med A, ikke B...

Ikke vet jeg hvordan man går frem, heller. Det har jo liksom alltid vært menn jeg har blitt tiltrukket av, da... :oops:

Ikke gjør det lettere, heller, at jeg er over henne i "rang-stigen"...

Snaps, ja... :blunke: Det hører jo med til julefrokosten. Men det blir jo spennende å se om det i det hele tatt blir noen julefrokost...

Forresten Piglet, vet du hva? Jeg holder nettop på å bake rugbrød for første gang :P

Labella, synes du det var en god idè? Jeg tenkte kanskje det var en smule egoistisk av meg...

Men det ville ha vært koselig om de kunne komme. Jeg håper også det kunne løses på denne måten :P

En fin torsdag til dere også :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld inviterte jeg min familie hit i julen - det virket som min mor ble glad for invitasjonen. Så jeg håper det går i orden. At vi feirer jul her i Danmark i år :P

igjen - det gjorde vi sist år også - da skulle jeg jobbe

Ooog, i går, da jeg chattet med min kollega, spurte jeg om hun hadde lyst til å holde noe "julefrokost". Hun svarte meg med et spørsmål (ikke særlig pent - for det forvirret meg), - hun spurte om jeg mente med de andre to også. (Altså kollegaene i motsatt uke...)

Jeg svarte at det visste jeg ikke :-? Satt tilbake som et stort spørsmålstegn, - hadde slett ikke fått svar på det jeg spurte om...

Så det var bare å spørre: Om hun hadde lyst til at de skulle med.

(Krysset alle mine fingre - og fikk det svaret jeg håpet på); "Neeei" :sjarmor:

Og så måtte jeg jo fortelle at jeg heller ikke hadde spesielt lyst til å ha dem med - ergo, blir det kun meg og henne :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var bare å spørre: Om hun hadde lyst til at de skulle med.

(Krysset alle mine fingre - og fikk det svaret jeg håpet på); "Neeei"   :sjarmor:  

Og så måtte jeg jo fortelle at jeg heller ikke hadde spesielt lyst til å ha dem med - ergo, blir det kun meg og henne  :sjarmor:

Ohhh, spennede!

Ha en fin helg, når du kommer så lang!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...