Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner


Miranda

Anbefalte innlegg

Nå hopper jeg i det - jeg også. Som dagbok skriver. Jeg blir helt skjelven...!

Umoralske, lille meg :wink:

Min datter er på skolen, og mannen min på jobb. Så jeg har huset for meg selv - åhh som jeg nyter mine friuker! Bare gå hjemme og hygge og pusle med det jeg vil. Har jeg lyst til å ringe ei venninne for å invitere henne med ut å spise lunsj, - ja så gjør jeg det.

Egentlig burde jeg kaste meg over husarbeidet, - klesvasken hoper seg også opp. Men nå vil jeg altså sitter her...

Men hvor er jeg så i livet?

Jeg har min datter og min mann, elsker dem begge. (Kunne ikke klart meg uten dem)!

Og min jobb som er en del av mitt liv, og min livsstil. Det kan man jo godt si - nattarbeidet påvirker meg på mange måter. Man blir nok litt anderledes, - litt mer filosofisk, kanskje, av å jobbe i nattens mulm og mørke.

Mannen min synes noen ganger jeg grubler litt for mye - over ting som ikke betyr noe... Av og til må jeg gi ham rett. Han kjenner meg jo godt etter 12 år.

Herregud - er jeg så gammel? Hadde ikke trodd at forhold kunne vare så lenge...!

Det har nok mye å si at vi er så åpne mot hverandre. Det siste års tid har vi forsøkt noe nytt - nemlig å ha en 3. pers. med i sexlivet - og par også. Veldig spennende, det må jeg bare si. Det er ikke sånn at det skjer hver måned - bare en gang i mellom når det ellers klaffer.

(Her er det nok mange som faller i bakken og tenker at SÅNN GJØR MAN DA BARE IKKE)

Vel - for oss har det vært spennende.

Det "umoralske" stopper ikke her.

For hun jeg jobber sammen med har virkelig fått frem noen andre sider i meg - uten at hun vet det selv. Hetero har jeg vært hele mitt liv, inntil jeg møtte henne. Jeg gikk og håpet på det var en nykke som ville gå over av seg selv. Jeg har forsøkt å TVINGE det vekk.

Det er jo en håpløs situasjon, - fortelle henne det er så vanskelig, - for det kan jo hende hun ikke vil se meg mer.

Samtidig er det et værre slit å skulle gå og holde det hemmelig.

Forresten, - jeg møtte henne i går. Super hyggelig :P

Unnvære henne kan jeg ikke - og jeg føler hun liker meg også. (Men jeg frykter det er en ren "ønske-tanke")

Den som bare var tankeleser *sukk*

Mannen min vet at jeg har følelser for henne. Det tar han fint. Det er jo ikke sånn at jeg vil gå fra ham til fordel for henne. Jeg vil ha både i pose og sekk :sjarmor:

Det var de første linjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå må jeg igang med pliktene - sånn at jeg når å hente datteren og hennes venninne når skolen er ferdig. De får fri fra SFO i dag.

Oppdaget plutselig hva som var skjedd med Minnie - så ufattelig trist da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh - ble en mer travel dag enn jeg hadde regnet med, det her. Jentene var i "sippe" humør, og var tvunget til å omgås i 5 timer. Var det ikke noe galt med den ene, så var det noe med den andre. De er 6 år og burde vært over det stadiet. Eller...?

Jeg forsøkte alt - vi besøkte den "gamle" barnehagen (hyggelig), - kjøpte is og spise ute (ikke uten problemer), - lagde spaghetti og kjøttsaus - bakte boller...

Det skulle liksom være hyggelig det her... :kul:

Føler meg helt utslitt, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny dag med nye muligheter :P

Egentlig er jeg litt bundet, for jeg venter på noen håndverkere som skal komme, - mellom 8 - 16 :o

Meningen er at jeg skal en tur inn til byen ved 15 - tiden, så jeg krysser fingrene.

Tror jeg er litt premenstruell - kjenner meg litt hissig

Jeg får vel prøve å holde hormonene i sjakk...

NEIMEN - det banket på døren - DET var tidlig :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er 6 år og burde vært over det stadiet. Eller...?

Tror aldri de blir for store til at man kan "skylde på alderen" :blunke: Så vidt jeg husker var 6-årsalderen ganske krevende - ikke for ingenting at den kalles "den første pubertet". Min datter er nå 12 år, og på vei inn i den andre pubertet :o det går nok over...

Ha en god fredag Miranda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det - koselig du stakk innom :P

"Den første pubertet" - så kan jeg bedre forstå at det innimellom oppleves frustrerende det her...!!! :wink:

Jeg synes noen ganger at jeg er litt for streng og masete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så har det blitt lørdag. I dag får vi besøk fra hjemlandet :P

Jeg våknet tidlig - bli vekket av at mannen min strøk meg forsiktig på armen. Plutselig var vi i veldig godt humør begge to :sjarmor:

Vi var nesten gått i gang da vi fikk barnebesøk på rommet - så dett var dett :cry:

Gleder meg til jeg skal på jobb i morgen! Men gruer meg litt også siden jeg var syk de siste nettene - syk, samtidig som min kollega hadde ferie. Ikke så smart, - jeg angrer også. Masse dårlig samvittighet for dette.

Nå må jeg hoppe i dusjen, så jeg har en sjans for å nå butikkene som stenger kl 14 (Tidlig lørdagsstengning her...)

God helg til dere alle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øs pøs regnevær... Og jeg som ville ha gått en tur i skogen... Noen måneder siden sist - må jo også kjøre for å finne noe som kan kalles skog. Føler jeg trenger å kjenne duften av trær - men nå regner det, og våt føler jeg ikke behov for å bli :roll:

Humøret har ellers bedret seg, - har ikke hatt den "premenstruelle" følelsen de siste to dager.

Men gravid er jeg nok ikke. Det er litt underlig, egentlig, - at jeg ikke har blitt gravid. Det tok meg 5 år før jeg ble gravid med nr 1, som nå er 6 år. Jeg har mistet troen på at det blir noen nr. 2...

Hvor sterkt er egentlig ønsket om en liten baby?

Men hadde vi selv kunne bestemme hadde vi nok vært foreldre til to, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid er jeg i alle fall ikke :-?

Nå slipper jeg å tenke mer på det, før neste måned.

Søndag aften møtte jeg inn på jobb, og aftenvakten spurte oss (meg og min kjære kollega) hvor lenge det var siden vi hadde vært på arbeid... :oops: (Hvorfor skal også noen spørre om det de vet?!)

Varmen steg opp, og jeg trakk svaret ut i langdrag. Min kjære kollega sa at det var 3 uker siden HUN hadde vært på jobb, - og så snudde hun seg mot meg og kastet utover bordet: Det er vel nesten 3 uker siden DU var her også!

Jeg rødmet helt sikkert - super dårlig samvittighet - det lyste lang vei. Jeg kunne se det selv, men jeg er alt for dårlig til å ro meg ut av ubehagelige situasjoner...

Jeg var vekk 5 dager, men jeg var jo også "litt" syk. (Det er jo nesten flere dager enn jeg normalt har på ett år! :oops: )

Min kjære kollega visste godt jeg hadde vært hjemme fra arbeid - og at det ikke var noen reell grunn. Kontakt har vi jo hatt.

Om hun hadde et ønske om å se meg super forlegen - så var det jo bare å nyte øyeblikket!! (Men det var ganske unødvendig av henne det der!!!)

:evil: Jeg ville ha sparket henne hardt i leggen, men det ville klart ikke bedret situasjonen :evil:

Med den "avsløringen" fortalte hun jo også at vi har kontakt utenom arbeid. Men det er det vel ingen regler mot... Dessuten er den aftenvakten ganske skarp, og jeg føler hun kan se både det ene og det andre... :oops:

Men nå bør jeg heller se å komme meg i seng, - om jeg skal nå å få min "nattesøvn"

Tiden flyr :o

Dere får ha en fin dag alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en mega strømsvikt! Det ble helt surrealistisk...

Jeg stod opp tidlig, kunne ikke sove lenge for jeg skulle på foreldremøte. Det første jeg gjorde var å forsøke å tenne for pc´n, men den var det ingen liv i. F.... tenkte jeg - Nå har jeg fått VIRUS! :roll:

Men det var ikke lys på badeværelset heller. Jeg sukket - Det var jo bare strømmen! Men vannet ble ikke ordentlig varmt. Det måtte være Timer siden strømmen ble vekk. Jeg begynte å bli litt bekymret.

Nei, det var best å ringe til min mann, han kunne jo også hente datteren på vei hjem fra arbeid.

Men mobil tlf. virket ikke!!! Nyheter? Hvordan får man nyheter uten strøm??? :o

På vei til skolen møtte jeg så en av de andre foreldrene som fortalte meg at det var strømsvikt fra Stockholm og nedover...

Puh, for en start på "morgenen" :wink:

Mon tro hva natten bringer - jeg står med det ene benet ute av døren - på vei til jobb...

God Natt :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var strømsvikt her og. Dypt merkelig! Man kan jo ikke gjøre noen ting uten strøm. Bra det kom tilbake før det ble ordentlig mørkt.

Håper du hadde en god natt, uten "slemme" kolegaer. :wink:

Piglet

PS Har du fått med deg at det er en kongelig forlovelse på trappene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Piglet. Koselig du "stakk innom" :P

Ja, det var virkelig underlig med den strømsvikt. Jeg har i alle fall lært hvor viktig der er å ha en transistor radio stående (med batterier).

...og natten...? Jeg kjenner jeg fortsatt er litt irritert på henne for hennes unødvendige utsagn. Synes liksom ikke jeg kan "ta det opp" flere dager etterpå, heller... Jeg forsøkte i natt å "hinte", men tror ikke hun forstod hvor jeg egentlig ville henne. (Og hun var klok nok å ikke svare).

På den annen side tror jeg heller ikke jeg får "fred" før jeg får fortalt henne at jeg syntes det var unødvendig av henne...

Men vi var på "grillen" i natt! Kjøpte deilig flæskestegsburger (anbefales!!) og pomfritter :P

Så vi når å "hygge oss" også, - kanskje det bare er jeg som henger meg opp i bagateller...?

Jeg har fått med meg at de (media) forventet en forlovelse, men nå har de altså satt en dato...? :oops:

Hun virker i allefall søt, hun Mary...

Piglet, - har du noengang kjørt i Metroen? Det har ikke jeg :oops:

(Godt det ikke var der man befant seg under strømsvikten...)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte også litt på de som satt fast nede i metroen. Det kan ikke ha vært særlig gøy. Jeg har tatt den et par ganger, og anbefaler en tur, om ikke annet, så for å ha prøvd det.

Flæskstegsburger har jeg aldri smakt. Kankje det er noe å prøve ut etter neste tur på byen?

Ha en fin kveld!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flæskstegsburger har jeg aldri smakt. Kankje det er noe å prøve ut etter neste tur på byen?

Ja, absolutt :P

Nå har jeg lagt hele irritasjonen bak meg, - plutselig virket det irrasjonelt å bli så sur for så lite... Jeg kan ikke ta det opp - hun måtte jo tro jeg er vanvittig - hun som har virkelige problemer inne på livet... :-?

Forøvrig var jeg bare så "deppa" i natt. Startet kort tid før jeg skulle på arbeid. Jeg og mannen min kom til å havne i en kjempe diskusjon, og vi snakket nesten ikke sammen før jeg skulle dra. Det er det værste synes jeg, når man skilles som uvenner...

Heldigvis er det overstått i dag. Hodepinen er også ved å forsvinne.

Da jeg var nede og handlet i dag, møtte jeg en hyggelig gammel, norsk, dame. Det var oppfriskende å møte et sånt positivt menneske. Hun syntes det var synd vi ikke hadde bedre tid, for så kunne vi ha satt oss ned på benken og snakket.

Det kan jo hende tilfeldighetene bringer oss sammen en annen gang...

Og så har jeg vært på posthuset - skulle sende en jakke til ei som var på besøk for en stund siden :oops:

Fikk også skrevet et brev og lagt dette ved. Så nå får hun jakken og brevet i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det helg! Og kun to netter igjen før jeg har fri i 7... :P

Skal bli deilig, føler meg litt sliten nå. Ikke at det er så overveldende travelt på arbeid, - men det har vært noen psykisk påkjennende oppgaver. Det er ikke alt man bare kan "legge igjen" når man går hjem fra jobb - spesielt ikke når situasjonene er ekstremt tragiske.

Så er det jeg tenker over hvor godt jeg egentlig har det... Og hvor viktig det er å sette pris på det jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...noen ganger tenker jeg at mange av de ting jeg skriver kanskje blir litt (for) private... men sånn er det vel i "dagbok-verden"... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ha en riktig god helg Miranda!

Kjenner godt til at det ikke alltid er like lett å legge igjen jobben når man reiser hjem. Håper jobben likevel gir deg mye så det ikke bare blir slit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en riktig god helg Miranda!  

Kjenner godt til at det ikke alltid er like lett å legge igjen jobben når man reiser hjem. Håper jobben likevel gir deg mye så det ikke bare blir slit...

Takk for hilsenen Labella :P Og en rigtig god helg til deg også!!

Heldigvis gir jobben mye, også. Vi har bare hatt (har) et fryktelig tilfelle hvor far nettop er død, mor er kronisk syk (og har 3-4 års forventet levetid igjen), - og barna nettop er tvangsfjernet... Det går meg litt på... Spesielt fordi jeg ikke synes hjelpen i hjemmet har fungert tilfredsstillende, - og det værste er at ingen bryr seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag - deilig. Endelig friii :P:P

Hadde en veldig koselig kveld i går, - ei venninne inviterte meg uventet over, - sammen med noen andre venninner, - så på lørdagskvelden forlot jeg mann og barn...

Og på jobb skulle jeg deretter...

Men hyggelig var det - akkurat hva jeg hadde brukt for :P

Og datteren og mannen klarte seg selvfølgelig uten "uunværlige" meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboka mi! :D

Så hyggelig med venninnekveld, da - trenger noen sånne i blant!

Ha en riktig god, ny uke Miranda!

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...