Gå til innhold

Miranda´s refleksjoner


Miranda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror den blandingen av norsk og dansk ikke er til å ungå når det kommer til to så like språk. Jeg sliter også... Så da er vi tre ihvertfall!

Så godt, da, at vi i alle fall er 3! :blunke:

Det blir bare mere og mere spennede med deg og din kollega. Kanskje dere burde prøve å snakke ut, før resten av nattesøvnen din lider uopprettelig skade? Men det er vel lett å si... men ikke så lett å gjøre.

Vi har ikke fått snakket noe mer sammen, siden søndag :cry:

Jeg sover bestemt ikke godt, nei... Faktisk ligger jeg våken den halve natt. To netter har jeg vært på ekstra arbeide, - deilig, for så falder jeg bevistløs om, om morgenen...

Og at vi nå trenger å få snakket ut må jeg gi deg rett i. Hjelp :o

På en måte håper jeg at alt er ved "sitt gamle" når jeg møter på arbeid på søndag, - men allikevel ikke... Og det ER jo heller ikke helt det samme, da...

Hadde jeg bare hatt noe ERFARING... :sjarmor:

Ellers er jeg litt misunellig på kakebakingen. Her blir det ikke mye førjuls-hygge. Hvorfor er det at eksamen altid skal ligge på de beste tidspunktene av året? :evil:

Misunnelig trenger du ikke å være, - jeg har ikke bakt noe siden...

Faktisk får jeg ikke gjordt noe som helst. Jeg prøver å ta meg sammen, men ser ting hope seg opp, og jeg merker jeg ikke overskuer tingene.

Klesvask, handling, matlaging, gaver, hente barn, datterens fritidsaktiviteter...

Kiloene raser av, hadde det bare medført strammere muskler ville det ha vært fint... :blunke:

Men 48 kg er ikke det idéelle, da setter den minste forkjølelse seg, og vil ikke gi slipp.

Jeg klarer det ikke, og blir bare kjempe deprimert. Mannen min sier at jeg må la ham "slippe til", - jeg sier alt for fort at "det ordner jeg".

Normale hverdagsting føles som kjempe utfordringer.

Og jeg kan ikke riktig fine ut av hvor skoen trykker.

Dette må visst være dagens "sentimentale"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så spennende å lese om det som skjer mellom deg og kollegaen din - merker at jeg får helt sommerfugler i magen' date=' jeg :blunke: Skjønner godt at du synes det er vanskelig, for det er jo mange hensyn å ta på alle kanter, men jeg følger spent med i fortsetten.[/quote']

Jeg synes mine egne sommerfugler godt kunne ta juleferie :blunke:

Men det har de nok ikke tenkt seg, - og jeg gruer meg litt til det neste møtet. Samtidig kan jeg ikke vente... Men av en eller annen grunn går jeg med en litt trist følelse.

Selv om jeg nok vet hun holder av meg...

(Det har nok ikke noe med Henne å gjøre...)

Kunne jeg bare ringt henne og snakket NÅ... Men det kan være hun har hatt en ekstra vakt, og jeg vil ikke risikere å vekke henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedd noe spennende?

Ha en flott helg :wink:

Jeg må skuffe deg, *Meg*. Dessverre ikke noe spennende. Men jeg håper det skjer noe snart, - jeg driver meg selv til vanvidd...

Tror jeg skal prøve å få noe positivt ut av helgen, - lage noe godt å spise og kjøpe en flaske rødvin til...

Jeg vil ha en "hygge-helg"!!! :P

Jeg vil ikke gå her og gjøre tilværelsen sur for meg selv, - eller min familie...

En god helg til deg også *Meg*! Utrolig nok hadde jeg glemt det var fredag. Da de ringte fra vikarbyrået om ledige vakter fredag og lørdag, - var det noe som var langt ute i horisonten... Lenge etterpå kom jeg i tanker om at det jo er fredag i dag...! (Godt jeg takket nei).

Hmmm... Jeg går litt i slow motion... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gir deg en stor klem jeg.

Prøv å fylle helgen med ting som gjør deg glad, bruk tiden du trenger til å lade batteriene. Noen ganger er det like greit å bare innse at man har en tøff periode, og vite at det går over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det like greit å bare innse at man har en tøff periode' date=' og vite at det går over...[/quote']

Har det heldigvis bedre... :P

Jeg må ha vært ganske utslitt, - våknet først 12.30 i dag!! Og det til tross for at jeg kom i seng i rimelig tid i går :-?

Jeg oppdaget nettop en mail fra Henne, som var sendt på torsdag. Den hadde havnet som junkmail, da den var sendt fra en annen adresse... Jeg oppdaget den vet et tilfelle, - pleier ikke legge merke til hva som havner i dén boksen... :oops:

Ellers har helgen vært fin til nå. I går lagde jeg noe god middag og med rødvin til. I dag har vi vært på kino og sett den nye med Looney Toons, kjørt rundt i Københavns julebelyste gater, og spist pizza her hjemme.

Og i morgen skal jeg på arbeid :P

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske deg en god uke!

Takker, - og det samme til deg :P

Piglet, - skal du også snart til å kaste deg ut i dagbok-verdenen? Venter, jeg :P

Apro po uken tegner den til å bli lovende... :blunke:

Det er rett og slett en veldig "elektrisk" stemning fo tiden, - som da vi "bumpet" inn i hverandre i natt... Kom med et gisp begge to...

Nå må jeg få sendt de gaver som skal av sted til Norge, - tviler på at de når frem til jul. Men sånn blir det i år :oops:

Normalt har jeg sendt dem først i desember...!

Mon tro om det ikke også er hyggelig med Nyttårs-gaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg nok - gavene pleier å komme frem i tide bare man sender dem før 20. desember!

Takk for alle gode hilsener inne hos meg. Får dårlig samvittighet over at dere er så flinke til å hilse til meg når jeg er borte en uke, men forsøker å rekke dere alle når jeg jobber igjen.... Så her er jeg!!

Og det er fryktelig sjarmerende med den blandingen av norsk og dansk, bare så det er sagt!!! Må smile hver gang jeg ser den...

Det er tydelig noe på gang med kollegaen din, ja.. Elektriske støt, og drømmerier under dyna? Dette er spennende for flere enn dere to!! :wink:

God mandagsnatt! Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lmari :P God arbeidsuke til deg :P

Spennende, ja... :oops:

Og i natt ble jeg såå irritert og skuffet på henne. Selv om hun er "større og sterkere" enn meg, bokstavlig talt, blir hun nødt til å respektere mine grenser, også.

Vi har en tynn, eldre, krokbøyd dame som har begynt å ringe midt på natten fordi hun vil ha hjelp til å komme opp. Fint nok, bortsett fra at vi ingen hjelpemidler har, - så hun skal løftes. I går hadde jeg lidt vondt i ryggen i forveien, og jeg kunne merke at vekten av damen ble for tung, samtidig med at det ble en feil vridning da jeg skulle dreie henne. Egentlig har vi slett ikke lov å løfte noe som veier mer enn 10 kg!

Og min kollega snakker om at damen nesten ikke veier mer enn det vi har lov til å løfte (faktisk veier denne damen nesten det samme som meg!), og jeg prøver å forklare Henne at det ikke bare er løftet som blir galt, men vridningen er heller ikke god!

Det føltes som om jeg snakket til veggen, og det jeg sa ble bagatellisert. Jeg ble bare så trist og lei og tenkte at: Hun forstår meg ikke hun heller!!

Av erfaring vet jeg at hun har tenkt over det jeg sa, - og jeg er ganske overbevist om at dersom konen ringer igjen i natt vil hun velge å løfte henne opp selv. Jeg kommer ikke til å løfte, - og jeg synes heller ikke hun skal.

(Men uansett er det ikke en holdbar situasjon, - vi må finne en mer hensiktsmessig løsning).

Bortsett fra denne episoden var det en fin vakt. Vi nådde til og med å spise og hygge oss foran stearinlys og TV...

Herregud, - noen ganger oppfører vi oss som et gammelt ektepar :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Miranda! Stikker bare innom for å se hvordan det står til med deg' date=' og ønske deg en god onsdagskveld! :blomst:[/quote']

Så hyggelig, da, Labella, at du kikker forbi :P

Her i huset går det fint, - har nettop sittet og klippet julepynt sammen med datteren. Veldig hyggelig. Og ellers så satt jeg og tenkte på om ikke det har tenkt å bli HELG snart! Synes det har vært en laaang uke, det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke rart hvordan noen uker er laaaaaange, mens andre er over nesten før vi rekker å begynne på mandagen? Slutter aldri å forundre meg over tiden, jeg. Noen ganger når man gleder seg til noe, går tiden altfor fort. Og noen ganger kjempesakte. Og når man gruer seg og gjerne vil ha noe overstått, går den også sakte. Men så når man ser tilbake på det, føles det liksom fort likevel.. Merkelig... :klø:

Som du skjønner er det blitt langt på natt, og da tenker man så merkelige tanker... :ler:

Håper du koste deg med julepyntingen, og at du er i rute til jul!!

Juleklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

Det blir en stund til jeg får tilgang til nettet, så jeg vil bare ønske deg en fortreffelig jul og et godt nyttår :D

Håper de neste ukene blir innholdsrike både på den ene og den andre siden :sjarmor:

Stor klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så koselig å lage julepynt sammen med barn :D I år har vi ikke fått gjort noe sånt ennå, dessverre, men vi får nok gjort litt de siste dagene før jul, håper jeg. Vi reiser til min mor på lørdag, og skal være der i hele juleferien. Gleder oss!

Ha en god fredag Miranda!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg kommer på nettet flere ganger før jeg drar hjem i morgen. I kveld skal jeg på jule-frokost og så drar jeg lørdag formidag.

Så derfor vil jeg bare ønske deg og dine en riktig god jul!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med besøk, da :P

Det med tiden har jeg også tenkt på lmari, - det er så underlig at når man ser tilbake, føles det fort likevel...

Som denne uka, f. eks. Når jeg var kommet omkring halveis føltes det som en evighet til den var slutt. Nå er det siste arbeidsnatt, - og plutselig har uka gått alt for fort! Nå vil jeg ikke den skal være slutt! Mystisk egentlig.

Ikke har jeg fått tatt opp det jeg ville heller, - tør ikke :cry:

Men - en positiv ting er at det har ordnet seg mellom meg og aftensykepleieren (hun jeg "skjelte ut" :oops: )

Hun er ikke lenger så negativ, og i går kom hun til og med med en kopp kaffe til meg! Den måtte jeg drikke da, - selv om jeg ikke pleier det på den tiden...

Hvorfor er det alltid MEG som havner opp i konflikter..? Eller ender med å måtte ta dem opp...??? Det var en gang jeg var veldig konfliktsky... Kanskje det har med nattarbeidet å gjøre, - og at jeg lenge var den ansvarlige for begge uker... Det var ikke alltid lett...

Tankespring...

God tur til Norge, Piglet!!!

Åh - alle skal til Norge, altså *misunnelig*

Men igjen - hvem var det som valgte å bli her...?

En riktig GOD JUL og GODT NYTT ÅR, Piglet, lmari, Labella og *Meg* :P

Og alle andre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda,

Nå er det ikke så lenge før vi setter kursen mot Norge så da ville jeg stikke innom i dagboken din for å ønske deg en riktig god jul (og et godt nyttår også, selv om jeg nok er tilbake på KG innen den tid.) Vi starter turen i morgen, men skal innom svigers på veien og overnatter til mandag. Så er det bare å håpe på at denne såkalte snøstormen (la oss nå vente og se...) er overstått mandag morgen og veiene er fremkommelige.

Kos deg med deg og dine her i Danmark i julen! Det blir sikkert koslig det også, selv om det kanskje føles litt som om "alle andre" drar til Norge. De to siste årene har jeg feiret jul i Danmark selv jeg, og det har vært veldig hyggelig. Men det blir nå litt kos å komme hjem til mors mat, resten av familen pluss venner og kjente allikevel.

Jennifer :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...