Gå til innhold

Min manns sidesprang er gravid

Fremhevede innlegg

Gjest Bianca26
Skrevet

lær deg å les innleggene du siterer: det sto: hva om hun ikke visste at han var gift?

Ja men det er jo bare spekulasjoner. Om hun ikke visste det så blir jo saken helt annerledes. Men hva OM hun visste det da

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du er ikke lite frekk og fordømmende... Jeg er et slikt barn, født av en mor som for 20 år siden ble gravid med en mann som det senere viste seg var gift. Han presset på for at hun skulle ta abort, hun valgte å beholde meg. Og takk for det! Jeg har, og har hatt, et fantastisk liv de 19 årene jeg har levd! Min mor er et vakkert, raust og svørt ressurssterkt menneske. Hennes søsken og venner har vært gode og stabile voksenpersoner jeg har kunnet relatere til hele livet. Vi har aldri manglet noe, hun gjorde ferdig utdannelsen sin, hun har samtidig jobbet hardt og hatt gode yrker med god betaling. Viktigst av alt: hun har hele tiden vært der for meg, hatt tid til meg, gitt meg alt jeg har trengt, alltid hatt overskudd, jeg har sluppet foreldrekrangler, lojalitetskonflikter og annet som hører til det å ha to foreldre. Jeg KUNNE IKKE hatt et bedre liv! Og jeg blir utrolig provosert over at du er så fordømmende overfor det mest fantastiske mennesket jeg kjenner: Min mor!

Og min historie er ikke enestående, jeg vet om flere i samme båt. Og pussig nok har vi alle hatt en svært god oppvekst.

:klemmer: Drit i de som er så uvitende at de ikke klarer å uttrykke seg uten å dømme andre.

Gjest AnonymBruker
Skrevet (endret)

Fy faen, sier jeg bare... Snakk om å være forutinntatt? Hvem er du til å anta noe som helst om denne dama? Og hva om hun ikke visste at han var gift? Kanskje noen av dere hurpene her inne kanskje burde bli litt mer humane og myke, slik at mannen deres gidder å pule dere. Og for all del, skape up a bit, og vær litt dame når du er hjemme, så spiser han kanskje ikke så ofte borte...

Du burde ta deg tid til å lese åpningsinnlegget; hun visste utmerket godt at fyren var gift og hadde barn.

Og hvilke betingelser bør vi stille denne kvinnen? Kan hun forvente seg at vi stiller opp fullt og helt?? Hun har jo tross alt blitt gravid med en mann som er gift og har barn. Dette var hun fullt klar over når affæren pågikk.

Endret av Furstina
Gjest Bianca26
Skrevet (endret)

Du burde ta deg tid til å lese åpningsinnlegget; hun visste utmerket godt at fyren var gift og hadde barn.

Og hvilke betingelser bør vi stille denne kvinnen? Kan hun forvente seg at vi stiller opp fullt og helt?? Hun har jo tross alt blitt gravid med en mann som er gift og har barn. Dette var hun fullt klar over når affæren pågikk.

Jeg syns det er litt teit da forøvrig at det kun er sidespranget som er bitcha mens mannen liksom er den snille. Det var jo faktisk han som var utro. Hun dama han lå med var jo ikke utro.

Endret av Furstina
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er litt teit da forøvrig at det kun er sidespranget som er bitcha mens mannen liksom er den snille. Det var jo faktisk han som var utro. Hun dama han lå med var jo ikke utro.

Det er sant; han er et utro rasshøl men meningen med innlegget mitt var å understreke hva som sto i åpningsinnlegget: Hun visste at han var gift. For å unngå "hva om hun ikke visste"-spekulasjonene.

Gjest Gjest
Skrevet

Vell den store praten bør foregå mellom mann kone og sidespranget!

Veldig viktig at den dama prater ut til deg, uansett om hun vil lyve eller noe, så pør du kontakte henne

Tullprat, kollegaen hans har da vel ingenting med å stå skolerett for kona? Dene eneste som skal opp i rett her, eller egentlig burde krype på hulvet, er den eneste skyldige i denne saken; MANNEN!!!!

Gjest Bianca26
Skrevet

Det er sant; han er et utro rasshøl men meningen med innlegget mitt var å understreke hva som sto i åpningsinnlegget: Hun visste at han var gift. For å unngå "hva om hun ikke visste"-spekulasjonene.

Jojo jeg skjønte poenget. Ville bare understreke det. Var ikke et direkte svar på ditt innlegg egentlig.

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

hun visste utmerket godt at fyren var gift og hadde barn.

Og han visste utmerket godt at det fort kan bli barn av å pule uten prevansjon. Hvis han ikke ønsket barn med denne kvinnen, burde han forsikret seg om at de brukte prevansjon.

Endret av Furstina
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tullprat, kollegaen hans har da vel ingenting med å stå skolerett for kona? Dene eneste som skal opp i rett her, eller egentlig burde krype på hulvet, er den eneste skyldige i denne saken; MANNEN!!!!

Mannen er skyldig, men han er ikke den eneste skyldige. Blir man gravid med en mann man vet er gift er man definitivt ikke uskyldig i mine øyne, heller ikke mannen.

Gjest Gjest
Skrevet

Helt enig. Men dette skjer hver eneste gang det er debatt om en sak, hvor en kvinne har hatt sex med en gift mann. Det er alltid kvinnen som er syndebukken, selv i de tilfellene hun overhodet ikke visste noe...

Skrevet (endret)

Jeg blir mest paff av dama mannen din hadde sidesprang med som da altså velger å beholde et barn som kommer til verden med et mildt sagt uavklart foreldreforhold. For en dum dame.

Endret av Kim
Skrevet

Få hvertfall tatt en DNA-test av dette barnet, for som nevnt over her tviler jeg på at hun har ligget med bare en, og siden hun har ventet til hun er 14 uker på vei tenker jeg at hun er ute etter å ødelegge mellom dere.

Viser det seg at barnet er din ektemanns, bør du komme deg ut av forholdet..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir mest paff av dama mannen din hadde sidesprang med som da altså velger å beholde et barn som kommer til verden med et mildt sagt uavklart foreldreforhold. For en dum dame.

Ja, akkurat den klarer heller ikke jeg å forstå. Kanskje hun vil ha unge for å kunne tyne barnefaren for penger? Kanskje hun regner med å få 100% samvær med ungen, så mannen må betale store summer i bidrag? Synes uansett synd på ungen.

Gjest Vampen
Skrevet

Dette handler da ikke om å stå skolerett.

MEN, denne dama har tatt sine valg. Hun har VALGT å ligge med en mann hun vet er gift. Hun har blitt gravid, og hun har VALGT å beholde og bringe et barn inn i verden under disse omstendighetene. Ved å ta disse valgene, så har hun også tatt valg som kan medføre at dette barnet skal ha samvær med og forholde seg med den bedratte kona som en stemor. Da er det minste man kan forvente at elskerinnen gjør det hun kan for at situasjonen tross alt skal bli så grei som mulig for alle parter. Og da er en samtale mellom mann, kone og elskerinne det minste man bør kunne kreve. Om kona klarer det, så hadde det sansynligvis også vært en fordel, med tanke på å finne ut av ting fremover.

Den eneste jeg kan forstå om ikke orker en slik samtale er kona. De to andre har tatt valg som har satt de i denne situasjonen, det har ikke hun. En slik samtale kan sikkert bli klein for elskerinnen og, men helt ærlig, hun har valgt det selv. Med sitt ufødte barns beste i tankene bør hun her bare stille opp og gjøre det som skal til for at dette skal gå greit.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tøff situasjon, TS.

Hva sier mannen din til å bli far igjen? Har han noen tanker om samvær mm? Vil det ha noen betydning for din avgjørelse om mannen din velger å ha samvær med dette barnet eller ikke?

For øyeblikket er han veldig fortvilet, og jeg tror ikke realitetene har gått helt opp for ham ennå. Han sier han ikke aner hva han skal gjøre, og er helt knust over situasjonen.

Som sagt klarer jeg å rent objektivt se at et barn ikke bør straffes for hans og hennes feilgrep, selv om det skjærer forferdelig i meg ved tanken på å noen gang skulle forholde meg til dette barnet eller barnets mor.

Jeg tenker stadig at det ville vært mest behagelig for meg, og ikke minst barna våre, at det ikke var noen kontakt mellom min mann og dette barnet. Men kan jeg respektere ham om han velger dette? Jeg har alltid satt ansvarsfølelse veldig høyt hos mennesker.

TS, er du økonomisk avhengig av din mann?

Er du i en posisjon der du kan forsørge deg selv, bolig og barn alene?

Det er klart at om jeg velger å gå, vil min økonomiske situasjon bli mye mindre romslig enn det den er nå, med to gode lønninger. Men jeg kommer nok til å klare meg.

Jeg vet også at mine foreldre gjerne vil hjelpe meg økonomisk og med avlastning av barna, dette snakket vi om da jeg fortalte om sidespranget (de mente jeg burde vurdere separasjon).

Jeg merker at jeg blir helt nummen når jeg skriver dette - er helt uvirkelig å se for seg at jeg skal ende opp alene med barn og hjem :tristbla:

Fy faen, sier jeg bare... Snakk om å være forutinntatt? Hvem er du til å anta noe som helst om denne dama? Og hva om hun ikke visste at han var gift? Kanskje noen av dere hurpene her inne kanskje burde bli litt mer humane og myke, slik at mannen deres gidder å pule dere. Og for all del, skape up a bit, og vær litt dame når du er hjemme, så spiser han kanskje ikke så ofte borte...

Hun visste om meg hele tiden. Jeg har tilogmed hilst på henne tidligere på et par firmasammenkomster.

Og ikke minst sjekk deg for kjønnssykdommer, og få din mann til å gjøre det samme...

Ja, dette gjorde vi begge etter at sidespranget ble kjent.

Vell den store praten bør foregå mellom mann kone og sidespranget!

Veldig viktig at den dama prater ut til deg, uansett om hun vil lyve eller noe, så pør du kontakte henne

Jeg er klar over at om jeg velger å bli, må alle tre møtes og diskutere fremtiden i fellesskap. Men det virker helt umulig for meg nå. Er redd jeg kommer til å bli helt hysterisk om jeg møter henne, og ser hun og min mann i samme rom.

Gjest Vampen
Skrevet

Og med tanke på skyld, siden det alltid blir et tema, slik jeg ser det er mannen den ansvarlige og skyldige på den måten at han har bedratt TS. Men, denne dama er også voksen, hun har tatt valg, og i forholdet til å beholde barnet har hun tatt valget ene og alene. Det må hun også være ansvarlig for og ta konsekvensene av.

Gjest Vampen
Skrevet

For øyeblikket er han veldig fortvilet, og jeg tror ikke realitetene har gått helt opp for ham ennå. Han sier han ikke aner hva han skal gjøre, og er helt knust over situasjonen.

Som sagt klarer jeg å rent objektivt se at et barn ikke bør straffes for hans og hennes feilgrep, selv om det skjærer forferdelig i meg ved tanken på å noen gang skulle forholde meg til dette barnet eller barnets mor.

Jeg tenker stadig at det ville vært mest behagelig for meg, og ikke minst barna våre, at det ikke var noen kontakt mellom min mann og dette barnet. Men kan jeg respektere ham om han velger dette? Jeg har alltid satt ansvarsfølelse veldig høyt hos mennesker.

Det er klart at om jeg velger å gå, vil min økonomiske situasjon bli mye mindre romslig enn det den er nå, med to gode lønninger. Men jeg kommer nok til å klare meg.

Jeg vet også at mine foreldre gjerne vil hjelpe meg økonomisk og med avlastning av barna, dette snakket vi om da jeg fortalte om sidespranget (de mente jeg burde vurdere separasjon).

Jeg merker at jeg blir helt nummen når jeg skriver dette - er helt uvirkelig å se for seg at jeg skal ende opp alene med barn og hjem :tristbla:

Hun visste om meg hele tiden. Jeg har tilogmed hilst på henne tidligere på et par firmasammenkomster.

Ja, dette gjorde vi begge etter at sidespranget ble kjent.

Jeg er klar over at om jeg velger å bli, må alle tre møtes og diskutere fremtiden i fellesskap. Men det virker helt umulig for meg nå. Er redd jeg kommer til å bli helt hysterisk om jeg møter henne, og ser hun og min mann i samme rom.

Jeg vil bare sende deg en stor klem TS, for en forferdelig situasjon! Tankene og følelsene dine er helt naturlige, og om ikke annet, så vil jeg bare understreke at uansett hva du velger, så syntes jeg du er den eneste parten her som kan holde hodet høyt hevet.

Gjest Gjest
Skrevet

Og han visste utmerket godt at det fort kan bli barn av å pule uten prevansjon. Hvis han ikke ønsket barn med denne kvinnen, burde han forsikret seg om at de brukte prevansjon.

:jepp:

Gjest Gjest
Skrevet

tviler jeg på at hun har ligget med bare en, og siden hun har ventet til hun er 14 uker på vei tenker jeg at hun er ute etter å ødelegge mellom dere.

skulle ønske jeg hadde din evne til å lese tanker, spesielt til mennesker du ikke kjenner...

Gjest Iril
Skrevet

DNA-test. Tviler på en som driver å ligger med en kolega som har kone og barn KUN ligger med en på samme tid.

For en utrolig fjern ting å si, da kan man jo likegodt si at TS ikke kan vite om det finnes flere unger rundt om, for en mann som er utro mot kona si holder seg neppe til et bare ei.. :klaske:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...