Gjest KateW Skrevet 26. april 2010 #121 Del Skrevet 26. april 2010 Hvorfor tror en del kvinner at en ny partner vil like at hun har omgang med andre (single) mannfolk og at hun kan invitere de med hjem eller på kino eller kafé etc.? :klø: Fordi de ikke har problemer med det. De stoler på partneren sin. Fortell meg en ting Steinar, om jeg har vært venn med Kristian i 30 år uten at vi har pult, hvorfor skulle jeg da, når jeg inngår i et fast forhold plutselig tenke, AH, Kristian, han må jeg pule? Det henger jo ikke på greip! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 26. april 2010 #122 Del Skrevet 26. april 2010 Ja, det spørs på mannen. Men på akkurat dette området vil de fleste menn føle det akkurat som jeg gjør. Ingen "normal" mann liker (egentlig) at dama har nære mannlige venner. Mannen min hadde ingen problemer med det, mine mannlige venner og han ble gode venner de og kunne til og med gå ut uten meg.. tenk det. Jeg følte at han var ganske så normal egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 26. april 2010 #123 Del Skrevet 26. april 2010 Er det ikke skjønt når han siterer deg, for så å skrive noe helt annet enn det du sa. Slik at folk som bare skummer gjennom tråden tror at du er helt idiot? Mhmhm. Deilig. Ja, megaskjønt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 26. april 2010 #124 Del Skrevet 26. april 2010 Fordi de ikke har problemer med det. De stoler på partneren sin. Fortell meg en ting Steinar, om jeg har vært venn med Kristian i 30 år uten at vi har pult, hvorfor skulle jeg da, når jeg inngår i et fast forhold plutselig tenke, AH, Kristian, han må jeg pule? Det henger jo ikke på greip! Nei, det henger ikke på greip.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 26. april 2010 #125 Del Skrevet 26. april 2010 Takk Prøvis. OG Steinar, hva om jeg sier at jeg av og til har sex med venninnene mine også, skal jeg være venneløs da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. april 2010 #126 Del Skrevet 26. april 2010 Jeg er biseksuell kan ikke ha noen venner fordi jeg er tiltrukket av begge kjønn. Hjelp steina(lde)r hva skal jeg gjøre!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 26. april 2010 #127 Del Skrevet 26. april 2010 Jeg er biseksuell kan ikke ha noen venner fordi jeg er tiltrukket av begge kjønn. Hjelp steina(lde)r hva skal jeg gjøre!? Beklager, men du må nok gå venneløs gjennom livet du :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. april 2010 Forfatter #128 Del Skrevet 26. april 2010 Ouh, du syns du var smart nå. Det er motsatt, skjønner du Steinar. En mann som ikke vil ha noe med kvinner å gjøre med mindre han er i forhold med dem, viser at han er redd kvinner eller er redd for at han kommer til å pule dem. En slike mann, som ikke klarer å være venner med kvinner fordi de er kvinner vil ikke jeg inngå i et forhold til. Han framstår da som kvinnehatende og gammeldags og ikke minst med svært dårlig selvtillit. Jeg trenger en mann med et sosialt nettverk, egne venner, egne interesser og ikke minst venner av begge kjønn. Det handler om at da har han høyst sannsynlig bedre sosiale antenner, vet hva mensen er og hvordan man prater med andre mennesker. Lykke til. Du kommer til å trenge det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. april 2010 Forfatter #129 Del Skrevet 26. april 2010 Mannen min hadde ingen problemer med det, mine mannlige venner og han ble gode venner de og kunne til og med gå ut uten meg.. tenk det. Jeg følte at han var ganske så normal egentlig. Du forstår forskjellen på det å vokse opp i en vennegjeng når man er tenåring og i de tidlige tyveårene, og det å treffe et nytt og helt fremmendt menneske etter at man har blitt godt voksen eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. april 2010 Forfatter #130 Del Skrevet 26. april 2010 Takk Prøvis. OG Steinar, hva om jeg sier at jeg av og til har sex med venninnene mine også, skal jeg være venneløs da? Nei, da blir du nok partnerløs i stedet. I hvert fall en normal partner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. april 2010 Forfatter #131 Del Skrevet 26. april 2010 Jeg er biseksuell kan ikke ha noen venner fordi jeg er tiltrukket av begge kjønn. Hjelp steina(lde)r hva skal jeg gjøre!? Kan dessverre ikke hjelpe deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 26. april 2010 #132 Del Skrevet 26. april 2010 Nei, da blir du nok partnerløs i stedet. I hvert fall en normal partner. Jaja. Vi klarer oss nok skal du se. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. april 2010 #133 Del Skrevet 26. april 2010 Jeg har mange guttevenner, men det er bare en jeg kjenner som jeg vet ikke vil noe annet enn å være en venn. Jeg har blitt såret gang på gang av gutter som later som de bare vil være venner, og plutselig viser at de har andre tanker. Det kan jo komme av fornyede følelser, som er et resultat av vennskapet. Jeg er en passe søt jente som kansje lett sjarmerer, og da er det vanskelig å være kompis med gutta, desverre. Gutter er desverre overfladiske og tenker bsare med kølla..Ikke sant Steinar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. april 2010 Forfatter #134 Del Skrevet 26. april 2010 Jeg har mange guttevenner, men det er bare en jeg kjenner som jeg vet ikke vil noe annet enn å være en venn. Jeg har blitt såret gang på gang av gutter som later som de bare vil være venner, og plutselig viser at de har andre tanker. Det kan jo komme av fornyede følelser, som er et resultat av vennskapet. Jeg er en passe søt jente som kansje lett sjarmerer, og da er det vanskelig å være kompis med gutta, desverre. Gutter er desverre overfladiske og tenker bsare med kølla..Ikke sant Steinar? Du kan jo si det på den måten selvfølgelig. Mange tenker bare med kølla som du sier, og det vil derfor være veldig naivt å innbille seg noe annet. Problemet er at biologien kommer i veien - naturlig nok. Kvinner og menn er som mange burde ha fått med seg, ulike kjønn i samme art (mennesket). Dermed er det naturlige at man danner et par - eller IKKE danner et par. Veldig enkelt prinsipp egentlig. Men som mange ikke forstår tydeligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 26. april 2010 #135 Del Skrevet 26. april 2010 Jeg ser ikke fornuften i at kvinner og menn er kompiser - etter barnehagen. Jeg derimot, ser fornuft i at menn og kvinner kan være kompiser, og jeg forstår ikke hva dette "ufornuftige" skulle være. Hvis man er interessert i mennesker, hvordan mennesker tenker og handler, så må det vel være fornuftig å undersøke det ved å snakke med mennesker, diskutere politikk, samfunn,litteratur, musikk og alt mulig som mennesker er opptatt av. For meg er det en fornuftig investering, selv om den jeg bruker tid på å snakke med er en mann. Jeg har lært mye gjennom slike relasjoner. Det ER mulig å ha mannlige venner uten at slike relasjoner automatisk skal dreie seg om seksuell omgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. april 2010 Forfatter #136 Del Skrevet 26. april 2010 Jeg derimot, ser fornuft i at menn og kvinner kan være kompiser, og jeg forstår ikke hva dette "ufornuftige" skulle være. Hvis man er interessert i mennesker, hvordan mennesker tenker og handler, så må det vel være fornuftig å undersøke det ved å snakke med mennesker, diskutere politikk, samfunn,litteratur, musikk og alt mulig som mennesker er opptatt av. For meg er det en fornuftig investering, selv om den jeg bruker tid på å snakke med er en mann. Jeg har lært mye gjennom slike relasjoner. Det ER mulig å ha mannlige venner uten at slike relasjoner automatisk skal dreie seg om seksuell omgang. Det kommer helt an på hvilket nivå man legger vennskapet. Begrenses det til å prate normalt i sammen på jobb/skole etc. eller i festlige lag, der man treffes på en tilfeldig måte, så er det ikke noe galt i dette. Men når ei kvinne har en mann som sin "beste-venninne", da er det noe som har blitt helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 26. april 2010 #137 Del Skrevet 26. april 2010 Det kommer helt an på hvilket nivå man legger vennskapet. Begrenses det til å prate normalt i sammen på jobb/skole etc. eller i festlige lag, der man treffes på en tilfeldig måte, så er det ikke noe galt i dette. Men når ei kvinne har en mann som sin "beste-venninne", da er det noe som har blitt helt feil. Vennskap på tvers av kjønn, enten du kaller det mannlig "bestevenninne" eller det å være kompiser, kan vel ikke bare defineres ut fra konteksten? Å ha en mannlig kompis forutsetter selvfølgelig at jeg har forventninger om at en mann kan tilføre meg "mental føde" som ikke har noe med sex å gjøre. Men dette perspektivet er kanskje ukjent for deg Steinar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. april 2010 Forfatter #138 Del Skrevet 26. april 2010 Vennskap på tvers av kjønn, enten du kaller det mannlig "bestevenninne" eller det å være kompiser, kan vel ikke bare defineres ut fra konteksten? Å ha en mannlig kompis forutsetter selvfølgelig at jeg har forventninger om at en mann kan tilføre meg "mental føde" som ikke har noe med sex å gjøre. Men dette perspektivet er kanskje ukjent for deg Steinar? Mitt perspektiv er at ei voksen kvinne skal ha sin partner som sin beste venn. Også foran venninner. Hvis ikke så er det noe alvorlig feil med parforholdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 26. april 2010 #139 Del Skrevet 26. april 2010 Mitt perspektiv er at ei voksen kvinne skal ha sin partner som sin beste venn. Også foran venninner. Hvis ikke så er det noe alvorlig feil med parforholdet. Omvendt også regner jeg med du mener? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. april 2010 Forfatter #140 Del Skrevet 26. april 2010 Omvendt også regner jeg med du mener? Selvfølgelig. Jeg kan garantere at et parforhold der mann og kvinne ikke er bestevenner, aldri kommer til å vare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg