Gå til innhold

Kvinner og menn - kompiser?


Steinar40

Anbefalte innlegg

Kan ikke du se å innse at vi har gode venner og at det er helt fullstendig uaktuelt å ikke ha det? :kjefte:

Hva er det for et problem vi skal innse? Tror du virkelig at du vet mer om hva kjæresten min og vennene mine "egentlig" føler enn hva jeg gjør? Skal jeg liksom ta dine krisemaksimeringer som fakta og ta en ringerunde og kutte alle vennskap? Menner du virkelig det er bedre/enklere å leve et tragisk mangelfullt liv enn å mestre de usedvanlig små problemene man kan møte på når man går ut og er sosial med alle mennesker og bruker den uvurderlige evnen vi har til å knytte vennskapsbånd?

Det er så hinsides latterlig å sitte her og faktisk ha disse erfaringene og diskutere med en fyr som åpenbart ikke har en eneste venn av motsatt kjønn og likevel vet alt om det. Bare det at vi er flere som i hver tråd som ligner på denne sier at vi har en annen erfaring er jo et MOTBEVIS på at alt du "tror" og "synes" ikke stemmer for alle. Utrolig naivt av deg å tro at verden er så svart/hvit når den åpenbart er ganske så fargerik.

Sender cyberstryk og trøst til Angel, og tenker DAMN du kan få sagt det, og DAMN Steinar trenger hjelp, terapi og kanskje et knull eller i det minste sjokkterapi. Tenker jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke du se å innse at vi har gode venner og at det er helt fullstendig uaktuelt å ikke ha det? :kjefte:

Hva er det for et problem vi skal innse? Tror du virkelig at du vet mer om hva kjæresten min og vennene mine "egentlig" føler enn hva jeg gjør? Skal jeg liksom ta dine krisemaksimeringer som fakta og ta en ringerunde og kutte alle vennskap? Menner du virkelig det er bedre/enklere å leve et tragisk mangelfullt liv enn å mestre de usedvanlig små problemene man kan møte på når man går ut og er sosial med alle mennesker og bruker den uvurderlige evnen vi har til å knytte vennskapsbånd?

Det er så hinsides latterlig å sitte her og faktisk ha disse erfaringene og diskutere med en fyr som åpenbart ikke har en eneste venn av motsatt kjønn og likevel vet alt om det. Bare det at vi er flere som i hver tråd som ligner på denne sier at vi har en annen erfaring er jo et MOTBEVIS på at alt du "tror" og "synes" ikke stemmer for alle. Utrolig naivt av deg å tro at verden er så svart/hvit når den åpenbart er ganske så fargerik.

Det eneste jeg sier er at hvis du skulle komme i den situasjonen engang at du trenger en ny kjæreste, så vil ikke han like at du har nære mannlige venner.

Så enkelt er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste av mine partnere som har hatt noe i mot mine venner var psykisk syk.

Han hadde et enormt kontrollbehov og uttrykte seg akkurat som deg, Steinar. Jeg tror allikevel ikke du er psyk, men bare litt naiv og dum.

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men steinar40, du vet jo ikke det med sikkerhet. Du bare synser nå, det er fjasete. :)

Det finnes selvfølgelig alltid unntak. Men jeg mener altså at de fleste menn ikke vil like at den nye dama/kjæresten har nære mannlige venner.

For å se det på en annen måte, hvorfor skulle han like at hun har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil like det fordi hun er sosial, har sosiale antenner, vet å omgås menn og ikke er redd for menn, eller at hun puler alle menn hun er i samme rom med.

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøvekandidat

Det eneste jeg sier er at hvis du skulle komme i den situasjonen engang at du trenger en ny kjæreste, så vil ikke han like at du har nære mannlige venner.

Så enkelt er det :)

Og da skal han slippe å få ei med nære venner, han kan gå videre til han treffer ei som passer han bedre. Så enkelt er det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da skal han slippe å få ei med nære venner, han kan gå videre til han treffer ei som passer han bedre. Så enkelt er det. :)

Ser ikke ut som det er helt enkelt i dagens barnehage-samfunn. Merkelig opplegg spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Ser ikke ut som det er helt enkelt i dagens barnehage-samfunn. Merkelig opplegg spør du meg.

Jeg har aldri gått i barnehage :) Hva er merkelig med å ha venner, en kjæreste er noe annet enn venner og jeg vil ikke ha en kjæreste som setter grenser for hvilke folk jeg kan omgås. Og hvis han ikke vil ha en kjæreste med venner så må han nesten gå videre. Jeg ser ikke på det som merkelig jeg. Jeg har prøvd å forklare deg gjennom hele tråden at jeg ser forskjell på venner og kjærester og de nære mannlige vennene mine har aldri vært kjæresteemner for meg og heller ikke jeg for dem, og derfor vil det aldri være en risiko for at jeg hopper til køys med dem. Og jeg omgås ikke vennene mine 24/7.

Hvorfor er det oss som har tatt sjansen på kjærlighten til tross for ingen forsikringer og ingen regler og til tross for at våre kjære har hatt venner av det motsatt kjønn og som har fått det til å fungere uten problemer - hvorfor er det vi som gjør feil? Hvem har opplevd mest lykke av oss tror du - du eller vi andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gått i barnehage :) Hva er merkelig med å ha venner, en kjæreste er noe annet enn venner og jeg vil ikke ha en kjæreste som setter grenser for hvilke folk jeg kan omgås. Og hvis han ikke vil ha en kjæreste med venner så må han nesten gå videre. Jeg ser ikke på det som merkelig jeg. Jeg har prøvd å forklare deg gjennom hele tråden at jeg ser forskjell på venner og kjærester og de nære mannlige vennene mine har aldri vært kjæresteemner for meg og heller ikke jeg for dem, og derfor vil det aldri være en risiko for at jeg hopper til køys med dem. Og jeg omgås ikke vennene mine 24/7.

Hvorfor er det oss som har tatt sjansen på kjærlighten til tross for ingen forsikringer og ingen regler og til tross for at våre kjære har hatt venner av det motsatt kjønn og som har fått det til å fungere uten problemer - hvorfor er det vi som gjør feil? Hvem har opplevd mest lykke av oss tror du - du eller vi andre?

Jeg har ikke sagt at noen har gjort feil. Det er jo helt opp til hver enkelt å bestemme.

Alt jeg påstår, er at ei kvinne med mannlige kompiser må forvente at en ny kjæreste ikke vil like det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Jeg har ikke sagt at noen har gjort feil. Det er jo helt opp til hver enkelt å bestemme.

Alt jeg påstår, er at ei kvinne med mannlige kompiser må forvente at en ny kjæreste ikke vil like det.

Noen vil sikkert ikke like det men da får de finne en dame som er sånn som de liker, og så får jeg finne en mann som ikke har noen problemer med å like at jeg har venner av begge kjønn. Må ikke ta den første som dukker opp vet du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vil sikkert ikke like det men da får de finne en dame som er sånn som de liker, og så får jeg finne en mann som ikke har noen problemer med å like at jeg har venner av begge kjønn. Må ikke ta den første som dukker opp vet du. :)

Nei, kan sikkert være fornuftig det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Han vil like det fordi hun er sosial, har sosiale antenner, vet å omgås menn og ikke er redd for menn, eller at hun puler alle menn hun er i samme rom med.

For meg høres det noe naivt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg høres det noe naivt ut.

Når du kun leser den setningen, så klart. Jeg har skrevet tidligere i tråden at jeg ikke ønsker en mann som ikke vet å omgås kvinner, og dette var en refereanse til det. Jeg tror de fleste menn vil sette pris på at kvinnen vet å omgås menn, og at det vil han få igjen for det. (Som var Steinars spørsmål)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kun leser den setningen, så klart. Jeg har skrevet tidligere i tråden at jeg ikke ønsker en mann som ikke vet å omgås kvinner, og dette var en refereanse til det. Jeg tror de fleste menn vil sette pris på at kvinnen vet å omgås menn, og at det vil han få igjen for det. (Som var Steinars spørsmål)

Så du vil ha en Don Juan - skjørtejeger og forfører?

Eller hva med en Casanova - kvinnebedårer og bedrager?

Tror du slike valg er veldig fornuftige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil ha en Don Juan - skjørtejeger og forfører?

Eller hva med en Casanova - kvinnebedårer og bedrager?

Tror du slike valg er veldig fornuftige?

Hvordan får du det til at "mann som vet hvordan å omgås kvinner" = Don Juan/Casanova???

Jeg tror faktisk KateW mener at han vet hvordan han skal omgås kvinner, uten å feie over dem, eller flørte hemningsløst, men oppføre seg sivilisert og fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann

Når du kun leser den setningen, så klart. Jeg har skrevet tidligere i tråden at jeg ikke ønsker en mann som ikke vet å omgås kvinner, og dette var en refereanse til det. Jeg tror de fleste menn vil sette pris på at kvinnen vet å omgås menn, og at det vil han få igjen for det. (Som var Steinars spørsmål)

Vel, en mann som ikke kan omgås kvinner får vel heller aldri en kvinne? Rent logisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du det til at "mann som vet hvordan å omgås kvinner" = Don Juan/Casanova???

Jeg tror faktisk KateW mener at han vet hvordan han skal omgås kvinner, uten å feie over dem, eller flørte hemningsløst, men oppføre seg sivilisert og fornuftig.

Mye mulig, men at hun må ha en mann som har venninner, høres mer enn merkelig ut.

Tilogmed i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Det eneste jeg sier er at hvis du skulle komme i den situasjonen engang at du trenger en ny kjæreste, så vil ikke han like at du har nære mannlige venner.

Så enkelt er det :)

Dette kan jeg også vite med 100% sikkerhet at du tar feil i, for du ville sagt det hver gang jeg skulle fått meg ny kjæreste og hver gang jeg har gjort det så har de IKKE hatt et problem med det. De har også hatt venninner selv, et par av dem hadde noen bestevenninner de var tett knyttet til.

Og som prøvekandidat sier - om han skulle så mye som hintet om at jeg burde kutte ut alle venner som har en penis mellom beina så hadde jeg sagt VÆRSÅGO NESTE uten å blunke. Veldig enkelt:) Men dette har jeg altså aldri i mitt liv trengt å gjøre.

Vel, en mann som ikke kan omgås kvinner får vel heller aldri en kvinne? Rent logisk...

Ja, det er vel Steinar et bevis på.. :filer:

Hvis det å være sosialt oppegående er synonymt med å være Don Juan så tar jeg likevel heller han enn det andre ytterpunktet.

En av grunnene til at vi liker menn med venninner Steinar er at de vet at det går an å ha venner av motsatt kjønn. Det betyr at de er oppegående mennesker som deler vårt syn på noe viktig, og sånne liker vi.

Du som mener at vi (som har typer til og med) kommer til å få det så jævlig vanskelig å få kjæreste: jeg tror du har et enda større problem med å finne ei dame som liker ditt synspunkt på mannlige venner.

Endret av Anjelika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mulig, men at hun må ha en mann som har venninner, høres mer enn merkelig ut.

Tilogmed i dagens samfunn.

Det er vel ikke noe merkeligere det enn at du må ha ei dame som ikke har kompiser. Er det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...