Gå til innhold

Kvinner og menn - kompiser?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette kan jeg også vite med 100% sikkerhet at du tar feil i, for du ville sagt det hver gang jeg skulle fått meg ny kjæreste og hver gang jeg har gjort det så har de IKKE hatt et problem med det. De har også hatt venninner selv, et par av dem hadde noen bestevenninner de var tett knyttet til.

Herregud, og disse skal liksom forestille mannfolk!!!? Verdens ende må være nær!

Og som prøvekandidat sier - om han skulle så mye som hintet om at jeg burde kutte ut alle venner som har en penis mellom beina så hadde jeg sagt VÆRSÅGO NESTE uten å blunke. Veldig enkelt:) Men dette har jeg altså aldri i mitt liv trengt å gjøre.

Da er det sikkert på tide at du treffer et skikkelig mannfolk snart.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anjelika
Skrevet

Herregud, og disse skal liksom forestille mannfolk!!!? Verdens ende må være nær!

Da er det sikkert på tide at du treffer et skikkelig mannfolk snart.

Hvis definisjonen på et skikkelig mannfolk er en som hele livet streber etter å få dyppet pikken sin inn i flest mulig eksemplarer av det motsatte kjønn og forkaster dem om dette ikke er aktuelt, så tar jeg heller en som har litt blodgjennomstrømming i hjernen også og kan se menneskers verdi utover kjønnsorganene.

Skrevet

Hvis definisjonen på et skikkelig mannfolk er en som hele livet streber etter å få dyppet pikken sin inn i flest mulig eksemplarer av det motsatte kjønn og forkaster dem om dette ikke er aktuelt, så tar jeg heller en som har litt blodgjennomstrømming i hjernen også og kan se menneskers verdi utover kjønnsorganene.

Joda, enig i det. Jeg mener ikke at din definisjon er skikkelige mannfolk.

Kvinner har verdi i både kropp og sjel mener jeg :)

Skrevet

Så du vil ha en Don Juan - skjørtejeger og forfører?

Eller hva med en Casanova - kvinnebedårer og bedrager?

Tror du slike valg er veldig fornuftige?

Numi svarte det jeg mente. Takk Numi. For N'te gang, Steinar, verden er ikke sort hvit. Å omgås kvinner, og vite hvordan man behandler dem betyr for meg det totalt motsatte av å pule rundt. Tror du trenger hjelp til å lære deg om hva ord og begreper betyr for alle andre enn deg selv, jeg... Kommunikasjonskurs?

Skrevet

Numi svarte det jeg mente. Takk Numi. For N'te gang, Steinar, verden er ikke sort hvit. Å omgås kvinner, og vite hvordan man behandler dem betyr for meg det totalt motsatte av å pule rundt. Tror du trenger hjelp til å lære deg om hva ord og begreper betyr for alle andre enn deg selv, jeg... Kommunikasjonskurs?

Tja, jeg er vel ikke helt perfekt jeg heller sikkert :smoke: hehe

Skrevet

Nei Steinar, du mangler grunnleggende kommunikasjonskunnskaper.

Skrevet

Nei Steinar, du mangler grunnleggende kommunikasjonskunnskaper.

Jeg kan jo skrive i hvert fall ;):ler:

Gjest Anjelika
Skrevet

Joda, enig i det. Jeg mener ikke at din definisjon er skikkelige mannfolk.

Kvinner har verdi i både kropp og sjel mener jeg :)

Nemlig, så da er det jo fint med noen sjelevenner:)

Det er jo faktisk ikke sånn at alle kan/vil være romantisk involvert med alle selv om man er av motsatt kjønn, noen ganger er vennskap mer naturlig. Du som er så glad i biologiske forklaringer burde da vite at mennesket er et sosialt dyr som både av fornuft, behov og instinkt omgir seg og knytter bånd med en større gruppe mennesker enn familie og partner. Tror ikke menneskeheten hadde overlevd uten den evnen, det samme gjelder andre flokkdyr.

Skrevet

Nemlig, så da er det jo fint med noen sjelevenner:)

Det er jo faktisk ikke sånn at alle kan/vil være romantisk involvert med alle selv om man er av motsatt kjønn, noen ganger er vennskap mer naturlig. Du som er så glad i biologiske forklaringer burde da vite at mennesket er et sosialt dyr som både av fornuft, behov og instinkt omgir seg og knytter bånd med en større gruppe mennesker enn familie og partner. Tror ikke menneskeheten hadde overlevd uten den evnen, det samme gjelder andre flokkdyr.

Vel, sjelevenner tror jeg fort blir feil.

Det er bare dama og jeg som kan være sjelevenner - etter min definisjon av sjelevenn.

Blir man for intim i tanker og følelser med andre av det annet kjønn, så er det en risiko for parforholdet.

Trenger man en sjelevenn utenfor parforholdet, så ser jeg faktisk på det som et stort problem.

Men at man har venner å dele interesser med utenfor familien er selvfølgelig helt normalt.

Man må bare være veldig forsiktig hvor nære disse vennskapene blir, og da tenker jeg spesielt mellom individer av ulikt kjønn. Altså er det mindre risiko med venner av samme kjønn.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Men at man har venner å dele interesser med utenfor familien er selvfølgelig helt normalt.

Man må bare være veldig forsiktig hvor nære disse vennskapene blir, og da tenker jeg spesielt mellom individer av ulikt kjønn. Altså er det mindre risiko med venner av samme kjønn.

Dette er hva du føler, hva du tror om vennskap mellom mann og kvinne. Det er flere her inne, både menn og kvinner, som har fortalt at i deres liv er ikke dette noen risiko og problem.

Jeg vil kalle dem bestevenner i stedet for sjelevenner, men det betyr ikke så mye hva man kaller det egentlig . Forholdet til kjæresten blir likevel på et annet nivå enn venner (det har vi faktisk forstått), jeg må ha begge deler i livet mitt. Hva mener du forresten med for intim i tanker og følelser? Konkrete eksempler på hva du mener her hadde vært fint.

Gjest Anjelika
Skrevet

Vel, sjelevenner tror jeg fort blir feil.

Det er bare dama og jeg som kan være sjelevenner - etter min definisjon av sjelevenn.

Blir man for intim i tanker og følelser med andre av det annet kjønn, så er det en risiko for parforholdet.

Trenger man en sjelevenn utenfor parforholdet, så ser jeg faktisk på det som et stort problem.

Jeg har bare en person jeg har kalt for sjelevenn, og det er en venninne. Men nå skal jeg ikke rote meg inn i en diskusjon om hva sjelevenner betyr for meg og for deg (brukte bare ordet siden du nevnte sjel som et ord for kvinnens sinn i motsetning til kropp). Må bare legge til at man er jo ikke alltid i et parforhold. Og da trenger man venner. Nære venner. De fleste av oss i hvert fall.

Og disse båndene blir ikke automatisk brutt når man får seg kjæreste.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Jeg har bare en person jeg har kalt for sjelevenn, og det er en venninne. Men nå skal jeg ikke rote meg inn i en diskusjon om hva sjelevenner betyr for meg og for deg (brukte bare ordet siden du nevnte sjel som et ord for kvinnens sinn i motsetning til kropp). Må bare legge til at man er jo ikke alltid i et parforhold. Og da trenger man venner. Nære venner. De fleste av oss i hvert fall.

Og disse båndene blir ikke automatisk brutt når man får seg kjæreste.

Sant nok. Og hvilke venner gidder å sitte på gjerdet og vente i tilfelle du blir singel igjen?

Han skjønner ikke at det er mulig å ha både venner og kjæreste og at vi faktisk klarer å se forskjell på vennene våre og kjæresten. Tror han at vi og vennene våre er kloninger som er sammen 24/7? Våre venner har jo et liv de også, med barn, familie, jobb, utdanning e.l. så det blir jo kjæresten vi er mest sammen med uansett.

:roll:

Skrevet

Dette er hva du føler, hva du tror om vennskap mellom mann og kvinne. Det er flere her inne, både menn og kvinner, som har fortalt at i deres liv er ikke dette noen risiko og problem.

Jeg vil kalle dem bestevenner i stedet for sjelevenner, men det betyr ikke så mye hva man kaller det egentlig . Forholdet til kjæresten blir likevel på et annet nivå enn venner (det har vi faktisk forstått), jeg må ha begge deler i livet mitt. Hva mener du forresten med for intim i tanker og følelser? Konkrete eksempler på hva du mener her hadde vært fint.

Når man prater om interne saker og problemer man måtte ha med partner, da syns jeg det er for intimt. Det bør man bare gjøre med partner.

Jeg kan ikke se at utenforstående skal involveres i slikt, selv om man er venner.

Og spesielt ikke mannlige venner.

Mange kvinner prater sikkert om slikt med venner, og selv om det absolutt ikke er bra heller, så er det altså bedre å gjøre dette med ei venninne (som er til å stole på).

Skrevet

Igjen, antakelser og gjetninger fra din side, Steinar. Alle vennskap og alle relasjoner er ulike.

Jeg tenker at det er godt å ha noen å lufte tanker med, slik at ikke alt blir i forholdet som en trykk-koker. Men alt har sin grense, jeg røper aldri intime detaljer om min partner, sex handler bare om de to som har det. Men om han har tannlegeskrekk, eksempelvis, så syns jeg ikke det er hemmelig å le av til ei venninne. Det kan også være greit å snakke med menn om enkelte ting som man lurer på.

Mennesker som har et så stort kontrollbehov at partnerne deres ikke får snakke med andre, eller har venner er igjen tilbake på Psykopatstadiet. Dette har vi også snakket om før, Steinar.

Skrevet

Hvorfor er det oss som har tatt sjansen på kjærlighten til tross for ingen forsikringer og ingen regler og til tross for at våre kjære har hatt venner av det motsatt kjønn og som har fått det til å fungere uten problemer - hvorfor er det vi som gjør feil? Hvem har opplevd mest lykke av oss tror du - du eller vi andre?

Nå synes jeg du er vrang.

Greit nok at du har kjæreste, gode venner og en harmonisk og lykkelig tilværelse. Men livet ditt er proppfullt av problemer som du ville hatt dersom du var Steinar. Og det er ikke særlig fornuftig av deg.

Kan det være så vanskelig å forstå?

Skrevet

Greit nok at du har kjæreste, gode venner og en harmonisk og lykkelig tilværelse. Men livet ditt er proppfullt av problemer som du ville hatt dersom du var Steinar. Og det er ikke særlig fornuftig av deg.

Hadde du lest litt mer av det Prøvis skriver, så hadde du sett at livet hennes ikke akkurat har vært eller er enkelt.

Selv om noen menn ikke klarer å la være med å plukke på damer de har vært kompiser med i flere år, og dumper dem som venner når de ikke vil pule, så er det allikevel godt å ha venner av motsatt kjønn. På generell basis er de fleste menn heldigvis ikke sånn.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Jeg har ikke kjæreste, har hatt det men er nå enke på fjerde året og jeg håper å finne en ny kjæreste med tiden. Det handler ikke om hvordan man har det, men hvordan man tar det.

...jeg lurer på om det ikke er en ironisk tone i dette innlegget ditt :)

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Hadde du lest litt mer av det Prøvis skriver, så hadde du sett at livet hennes ikke akkurat har vært eller er enkelt.

Selv om noen menn ikke klarer å la være med å plukke på damer de har vært kompiser med i flere år, og dumper dem som venner når de ikke vil pule, så er det allikevel godt å ha venner av motsatt kjønn. På generell basis er de fleste menn heldigvis ikke sånn.

Så deilig å ha noen som forsvarer meg :)

Skrevet

Nei - men du burde kanskje vinke med flagget :sjenert:

- for vi som ikke har alle de samme problemene som Steinar sliter litt med å se dem.

Skrevet

Igjen, antakelser og gjetninger fra din side, Steinar. Alle vennskap og alle relasjoner er ulike.

Jeg tenker at det er godt å ha noen å lufte tanker med, slik at ikke alt blir i forholdet som en trykk-koker. Men alt har sin grense, jeg røper aldri intime detaljer om min partner, sex handler bare om de to som har det. Men om han har tannlegeskrekk, eksempelvis, så syns jeg ikke det er hemmelig å le av til ei venninne. Det kan også være greit å snakke med menn om enkelte ting som man lurer på.

Mennesker som har et så stort kontrollbehov at partnerne deres ikke får snakke med andre, eller har venner er igjen tilbake på Psykopatstadiet. Dette har vi også snakket om før, Steinar.

Det er parets oppgave å sørge for at ikke alt i forholdet blir som en trykk-koker.

Klarer de ikke dette selv, så er ikke parforholdet liv-laga.

Utenforstående har ingenting med interne anliggender å gjøre - under normale omstendigheter.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...