Gå til innhold

Kvinner og menn - kompiser?


Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Det å si at man ikke kan være venner er nok bare for å provosere litt..;D

Jeg er den anonyme som skriver "Det Steinar prøver å si på en litt uklar måte er at mange menn, ikke alle, tenker med feil hode"

Jeg er kvinne, en ganske søt lita dame faktisk, som har haugevis med mannlige venner. Jeg har gang på gang blitt "svikta" ved at de viser interesse for meg som person, og deretter legger an på meg når jeg blir singel. Jeg har veldig få mannlige venner som jeg trygt kan stole 100% på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tror på at de fleste serøse menn ønsker seg ei dame som har sex med venninnene sine?

I så fall har du lest litt for mye feil-propaganda.

Nei, det sa jeg ikke. Dog mener jeg at det er like stor sjans for at jeg har sex med de kvinnelige vennene mine som med de mannlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Nope. Det jeg lurte på, og fortsatt lurer på, er hvordan du kan vite det ovenstående?

Hvilke "bevis" kan du se på egentlig tror du?

Det går jo ikke an å bevise om noe vil skje i fremtiden eller ei. Men man kan da være fornuftige (favorittbegrepet ditt). Og all fornuft tilsier at to som har vært platonisk venner veldig lenge faktisk bare er platoniske venner og vil fortsette å være det.

Som Pooo sier så er det ikke akkurat et ukjent fenomen at det kan være noe småtull i begynnelsen, men dette er en greie man kommer fort forbi. Når vennskapet er etablert etterpå, så er man faktisk bare venner.

Du som er så glad i å generalisere etter kjønn har vel også hørt den teorien om vennefella, at når en fyr først har blitt kompis for en dame så har han no chance in hell for å bli sett på som romantisk/seksuell interesse. Det stemmer for meg, å ha sex med mine nærmeste mannlige venner er like fjernt som å ha sex med en bror.

Du som har så angst for utroskap burde heller velge ei dame som har delt mange flasker vin med mannfolk uten å tenke sex engang, ikke de som ikke klarer dette og følgelig ikke har platoniske kompiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Hvordan vet du at han har samme personkjemi med dine venner som du har?

Jeg vil faktisk påstå at det er veldig lite sannsynlig.

Kjære vene, han må da ikke ha samme personkjemi til mine venner som jeg har, han må bare akseptere at jeg har de vennene jeg har og det samme må jeg gjøre med hans venner. Og så må vi tåle å være i hverandres selskap innimellom. Får de personkjemi etter hvert så er jo det bare en bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Det å si at man ikke kan være venner er nok bare for å provosere litt..;D

Jeg er den anonyme som skriver "Det Steinar prøver å si på en litt uklar måte er at mange menn, ikke alle, tenker med feil hode"

Jeg er kvinne, en ganske søt lita dame faktisk, som har haugevis med mannlige venner. Jeg har gang på gang blitt "svikta" ved at de viser interesse for meg som person, og deretter legger an på meg når jeg blir singel. Jeg har veldig få mannlige venner som jeg trygt kan stole 100% på.

Jeg har ikke haugevis med mannlige venner, og de jeg har kan jeg stole på og selv etter at jeg ble tilgjengelig igjen har de ikke prøvd å legge an på meg men en av dem har prøvd å spleise meg med en mann som han mente passet for meg. Så de mannlige vennene jeg har er nærmest som storebrødre eller fettere for meg, og det er sånn de ser seg selv også etter eget utsagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg har ikke haugevis med mannlige venner, og de jeg har kan jeg stole på og selv etter at jeg ble tilgjengelig igjen har de ikke prøvd å legge an på meg men en av dem har prøvd å spleise meg med en mann som han mente passet for meg. Så de mannlige vennene jeg har er nærmest som storebrødre eller fettere for meg, og det er sånn de ser seg selv også etter eget utsagn.

Det er flott det prøve, bare at du har så gode mannlige venner =) Men da har vi nok helt forskjellige personlige erfaringer. Jeg HAR gode nære mannlige venner jeg og, men blir veldig "jaget" av menn som først vil være venner, og som så legger an på meg..Tilogmed nære venner har gjort dette, for så å kutte kontakt fordi jeg ble såret og takket nei. Jeg er søt og har mange nerdevenner fordi jeg jobber i spillbransjen, kansje dette har noe med saken å gjøre. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøvekandidat

Det er flott det prøve, bare at du har så gode mannlige venner =) Men da har vi nok helt forskjellige personlige erfaringer. Jeg HAR gode nære mannlige venner jeg og, men blir veldig "jaget" av menn som først vil være venner, og som så legger an på meg..Tilogmed nære venner har gjort dette, for så å kutte kontakt fordi jeg ble såret og takket nei. Jeg er søt og har mange nerdevenner fordi jeg jobber i spillbransjen, kansje dette har noe med saken å gjøre. =P

Ja, man har som regel forskjellige erfaringer på mange områder i livet.

He he, kanskje jeg ikke er så søt jeg og det er derfor jeg slipper unna problemet, ja ja det kan jeg nok leve med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det er flott det prøve, bare at du har så gode mannlige venner =) Men da har vi nok helt forskjellige personlige erfaringer. Jeg HAR gode nære mannlige venner jeg og, men blir veldig "jaget" av menn som først vil være venner, og som så legger an på meg..Tilogmed nære venner har gjort dette, for så å kutte kontakt fordi jeg ble såret og takket nei. Jeg er søt og har mange nerdevenner fordi jeg jobber i spillbransjen, kansje dette har noe med saken å gjøre. =P

Bare skal altså være bra. Skriveleif. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Nei, det sa jeg ikke. Dog mener jeg at det er like stor sjans for at jeg har sex med de kvinnelige vennene mine som med de mannlige.

Du, den blir nok litt for dyp for enkelte... Venter i spenning på tolkingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Det er flott det prøve, bare at du har så gode mannlige venner =) Men da har vi nok helt forskjellige personlige erfaringer. Jeg HAR gode nære mannlige venner jeg og, men blir veldig "jaget" av menn som først vil være venner, og som så legger an på meg..Tilogmed nære venner har gjort dette, for så å kutte kontakt fordi jeg ble såret og takket nei. Jeg er søt og har mange nerdevenner fordi jeg jobber i spillbransjen, kansje dette har noe med saken å gjøre. =P

Jeg har også opplevd litt klabb og babb, det er nok ikke helt uvanlig det du har erfart. Jeg har dog aldri opplevd slik fra nære venner, vi kjenner hverandre inn og ut og kommuniserer så godt og har vært gjennom både kjærester og singelperioder i løpet av venneforholdet så jeg vet det aldri hadde skjedd. Men jeg har nok et par fjernere bekjente som er den typen som gjerne faller litt utenfor radaren når jeg har kjæreste. Jeg tror ikke nødvendigvis det er fordi de kun vil i trusene mine, men heller kanskje at de liker litt å ha en flørtende og seksuell undertone.

Med fare for å generalisere så faller forresten nerder ganske fort pladask i min erfaring :fnise:

Men sånn uansett - det er ikke vanskelig å omgå, eventuelle små humper i veien er verdt alle gledene og det er ikke noe poeng i å krisemaksimere så sinnsykt som Steinar gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ja, man har som regel forskjellige erfaringer på mange områder i livet.

He he, kanskje jeg ikke er så søt jeg og det er derfor jeg slipper unna problemet, ja ja det kan jeg nok leve med. :)

Om det er deg på bildet der så var du jo riktig så søt. :o)

Hilsen hun der anonyme spilldame-skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Jeg har også opplevd litt klabb og babb, det er nok ikke helt uvanlig det du har erfart. Jeg har dog aldri opplevd slik fra nære venner, vi kjenner hverandre inn og ut og kommuniserer så godt og har vært gjennom både kjærester og singelperioder i løpet av venneforholdet så jeg vet det aldri hadde skjedd. Men jeg har nok et par fjernere bekjente som er den typen som gjerne faller litt utenfor radaren når jeg har kjæreste. Jeg tror ikke nødvendigvis det er fordi de kun vil i trusene mine, men heller kanskje at de liker litt å ha en flørtende og seksuell undertone.

Men sånn uansett - det er ikke vanskelig å omgå, eventuelle små humper i veien er verdt alle gledene og det er ikke noe poeng i å krisemaksimere så sinnsykt som Steinar gjør.

Ja, det er de kompisene som er nære venner jeg snakker om og de kommer ikke med tilnærmelser. Fjernere bekjentskaper blir jo noe helt annet og de kan jo finne på å prøve seg men de teller på en måte ikke. Det hendte jeg fikk høre det fra mannen at det så ut til at jeg hadde fått meg en beundrer, og så ertet han meg med det innimellom - til jeg nesten eksploderte.

Små og store humper i veien, gleder og sorger, det er jo det som er livet og vi klarer ikke å beskytte oss mot dem uansett hvor mange regler vi lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du, den blir nok litt for dyp for enkelte... Venter i spenning på tolkingen :)

:fnise: Sexy avatar, nærmer meg ekteskap med du nå, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Om det er deg på bildet der så var du jo riktig så søt. :o)

Hilsen hun der anonyme spilldame-skrulla

Takk for det, men det er nok ikke meg, har de samme fargene men er uten nese og pannepynt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Takk for det, men det er nok ikke meg, har de samme fargene men er uten nese og pannepynt :)

Stakkar, har du ikke nese? :fnise::fnise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Prøvekandidat

Stakkar, har du ikke nese? :fnise::fnise::fnise:

:ler::ler::ler: Er ikke rart jeg får gå i fred for gutta...

har nese, men ikke nesepynt - glemte en bindestrek der gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å si at man ikke kan være venner er nok bare for å provosere litt..;D

Jeg er den anonyme som skriver "Det Steinar prøver å si på en litt uklar måte er at mange menn, ikke alle, tenker med feil hode"

Jeg er kvinne, en ganske søt lita dame faktisk, som har haugevis med mannlige venner. Jeg har gang på gang blitt "svikta" ved at de viser interesse for meg som person, og deretter legger an på meg når jeg blir singel. Jeg har veldig få mannlige venner som jeg trygt kan stole 100% på.

Ja, og det er ikke overraskende. Det eneste som er overraskende er at ikke flere her innser problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Ja, og det er ikke overraskende. Det eneste som er overraskende er at ikke flere her innser problemet.

Les det som Anjelika og jeg skriver om samme greia du, så kanskje du får se at det ikke er de nære vennene vi har det problemet med. Derfor er det ingen grunn for meg å innse noe problem som ikke er der. Men jeg unnslår ikke at kanskje noen har det problemet, men hittil har det ikke vært sånn for meg fra de nære vennene, men av og til fra de perifere bekjentskapene jeg ikke har så mye kontakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Ja, og det er ikke overraskende. Det eneste som er overraskende er at ikke flere her innser problemet.

Kan ikke du se å innse at vi har gode venner og at det er helt fullstendig uaktuelt å ikke ha det? :kjefte:

Hva er det for et problem vi skal innse? Tror du virkelig at du vet mer om hva kjæresten min og vennene mine "egentlig" føler enn hva jeg gjør? Skal jeg liksom ta dine krisemaksimeringer som fakta og ta en ringerunde og kutte alle vennskap? Menner du virkelig det er bedre/enklere å leve et tragisk mangelfullt liv enn å mestre de usedvanlig små problemene man kan møte på når man går ut og er sosial med alle mennesker og bruker den uvurderlige evnen vi har til å knytte vennskapsbånd?

Det er så hinsides latterlig å sitte her og faktisk ha disse erfaringene og diskutere med en fyr som åpenbart ikke har en eneste venn av motsatt kjønn og likevel vet alt om det. Bare det at vi er flere som i hver tråd som ligner på denne sier at vi har en annen erfaring er jo et MOTBEVIS på at alt du "tror" og "synes" ikke stemmer for alle. Utrolig naivt av deg å tro at verden er så svart/hvit når den åpenbart er ganske så fargerik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...