Gå til innhold

Kvinner og menn - kompiser?


Steinar40

Anbefalte innlegg

Kvinner bør absolutt ha venninner som voksne.

Eh, ja? Å ha mannlige venner betyr da ikke at man ikke har venninner også. Venner kommer i alle kjønn og aldersklasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anjelika

Dere kompliserer alt helt forferdelig mye synes jeg.

Jeg ser poenget med den sannheten med modifikasjoner at "alle menn kunne potensielt ha pult alle kvinner", men som sagt tidligere så er ikke verden så utrolig vanskelig når man har et par veljusterte sosiale antenner.

At tanken om å pule den andre har streifet en eller begge parter på et tidspunkt ser jeg ikke på som det verste hinderet å forsere akkurat. Og dere som tydeligvis har null peiling eller erfaring med slike vennskapsforhold kan ikke komme og redusere mine til at han bare tenker med pikken og jeg utnytter det. Dette er menn jeg har reist på ferier med, delt hotellrom, telt og senger med uten problemer, hengt ut alene med utallige ganger, delt gleder og sorger og mange flasker vin med, hjulpet med dating og kjærlighetsproblemer, blitt venn med kjærestene til og som er utrolig glade på min vegne når jeg får meg kjæreste.

Jeg ser virkelig ikke problemet, synes dere undervurderer mannen litt nå. Han er vel ikke vanligvis så platt at han bare er interessert i sex med det motsatte kjønn, særlig blant meget intelligente menn så ser jeg at de har stor andel kvinnelige venner. Kanskje det er en "høy utdannelse"-greie, i universitetsmiljøet er det lite kjønnssegregasjon ved kafebordene.

I forlengelse av argumentene deres så må vel homofile menn bare ha kvinnelige venner og bifile være venneløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ja? Å ha mannlige venner betyr da ikke at man ikke har venninner også. Venner kommer i alle kjønn og aldersklasser.

Og da påstår jeg at det fort skaper problemer.

Altså hvis du som kvinne har nære mannlige venner som du behandler som ei venninne.

Det fungerer generelt veldig dårlig når en ny mann kommer inn i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Og da påstår jeg at det fort skaper problemer.

Altså hvis du som kvinne har nære mannlige venner som du behandler som ei venninne.

Det fungerer generelt veldig dårlig når en ny mann kommer inn i bildet.

Spørs på mannen det Steinar. Alle er ikke akkurat som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs på mannen det Steinar. Alle er ikke akkurat som deg.

Ja, det spørs på mannen. Men på akkurat dette området vil de fleste menn føle det akkurat som jeg gjør. Ingen "normal" mann liker (egentlig) at dama har nære mannlige venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anjelika

Ja, det spørs på mannen. Men på akkurat dette området vil de fleste menn føle det akkurat som jeg gjør. Ingen "normal" mann liker (egentlig) at dama har nære mannlige venner.

Og hvordan vet du hva de fleste normale menn egentlig føler? Du går jo bare ut fra deg selv.

Du glemmer at siden det finnes mange kvinner med mannlige venner så finnes det også mange menn med kvinnelige venner ;) Nettopp derfor foretrekker jeg menn med venninner, de vet hva det går i og aksepterer det (noe annet ville vært hyklerisk).

Vi kan vel i det minste være enige om at folk er forskjellige på det punktet. Hva som er "normalt" skal jeg ikke uttale meg om, men så lenge mine kjærester har kvinnelige venner og synes det er greit at jeg har mannlige så driter jeg egentlig i hva normalen/flertallet gjør. Om jeg og min kjære (og mine ekser og venner) er unormale så trives jeg utmerket med det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan vet du hva de fleste normale menn egentlig føler? Du går jo bare ut fra deg selv.

Dette kommer av et nedarvet/medfødt biologisk instinkt i de fleste normale heteroseksuelle menn.

Altså at ikke andre menn skal ha tilgang og mulighet til å kunne gjøre dama gravid.

Dette er også den underliggende årsaken til sjalusi fra en manns side.

Mye kan forklares med biologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Så lett er det ikke skal jeg si deg. Jeg gjør mitt beste for å forføre husverten min, men han er da så skvetten :ler:, rygger unna hvis jeg kommer nærmere enn en halvmeter. Så jeg får nøye meg med flørte/tulle/fleipe-forholdet vårt.

Jeg må tilføye at han er bare 29 år, da. :)

Jeg rygger også unna om jeg tror de vil noe mer en bare sex ;) Sier du til fyren :"Hør, jeg tenner på deg og vil at su skal knulle vettet av meg. Men en ting junior, ikke få noen ideer om forhold her!" så får du nok fyren før to uker er passert :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest green tea

vill ofte fore trekke en kompis frem for en vinene for de jeg sines gutter/menn er noen ganger letere å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vill ofte fore trekke en kompis frem for en vinene for de jeg sines gutter/menn er noen ganger letere å forstå.

Det er da ingen unnskyldning!

Kan ikke tenke meg at du er lett å forstå heller - hvis du er kvinne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men? Denne tråden her kjenner vi jo fra før, bare at sist jeg så den var den flere tusen sider lang... :ler:

Er det ikke fint å være i gang igjen? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kompliserer alt helt forferdelig mye synes jeg.

Jeg ser poenget med den sannheten med modifikasjoner at "alle menn kunne potensielt ha pult alle kvinner", men som sagt tidligere så er ikke verden så utrolig vanskelig når man har et par veljusterte sosiale antenner.

At tanken om å pule den andre har streifet en eller begge parter på et tidspunkt ser jeg ikke på som det verste hinderet å forsere akkurat. Og dere som tydeligvis har null peiling eller erfaring med slike vennskapsforhold kan ikke komme og redusere mine til at han bare tenker med pikken og jeg utnytter det. Dette er menn jeg har reist på ferier med, delt hotellrom, telt og senger med uten problemer, hengt ut alene med utallige ganger, delt gleder og sorger og mange flasker vin med, hjulpet med dating og kjærlighetsproblemer, blitt venn med kjærestene til og som er utrolig glade på min vegne når jeg får meg kjæreste.

Jeg ser virkelig ikke problemet, synes dere undervurderer mannen litt nå. Han er vel ikke vanligvis så platt at han bare er interessert i sex med det motsatte kjønn, særlig blant meget intelligente menn så ser jeg at de har stor andel kvinnelige venner. Kanskje det er en "høy utdannelse"-greie, i universitetsmiljøet er det lite kjønnssegregasjon ved kafebordene.

I forlengelse av argumentene deres så må vel homofile menn bare ha kvinnelige venner og bifile være venneløse.

Jeg skulle ønske noen snart ville kommentere dette jeg :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er kanskje litt uvanlig, men jeg hadde en skikkelig god kompis for noen år siden. Han var eksen min, så ble vi gode venner. Så filmer sammen og pratet masse. Han fikk tilogmed en ny dame på den tiden. Så det går an. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forlengelse av argumentene deres så må vel homofile menn bare ha kvinnelige venner og bifile være venneløse.

Tja, nå vet ikke jeg altfor mye om homofile eller bifile akkurat, men jeg antar jo at disse har følelser, og da vil jeg anta at det fort kan være tilsvarende problemer for dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du som mener at alle er individer og greier, hvorfor innbiller du deg da at en mann som kjenner ei anna kvinne, automatisk kjenner deg også. Dette er bare tull å påstå.

Man kjenner ingen igjennom andre - eller seg selv.

Ouh, du syns du var smart nå. Det er motsatt, skjønner du Steinar. En mann som ikke vil ha noe med kvinner å gjøre med mindre han er i forhold med dem, viser at han er redd kvinner eller er redd for at han kommer til å pule dem. En slike mann, som ikke klarer å være venner med kvinner fordi de er kvinner vil ikke jeg inngå i et forhold til. Han framstår da som kvinnehatende og gammeldags og ikke minst med svært dårlig selvtillit.

Jeg trenger en mann med et sosialt nettverk, egne venner, egne interesser og ikke minst venner av begge kjønn. Det handler om at da har han høyst sannsynlig bedre sosiale antenner, vet hva mensen er og hvordan man prater med andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, antyder du at det ikke er nok med en mann av gangen for meg? :kjefte: Det holder lenge med en mann av gangen for meg også, jeg dater jo ikke flere på en gang.

Jakt, når du sitter på nettet og chatter med damer for å finne noen som passer til de kriterier du har satt deg så er også du på jakt!

Er det ikke skjønt når han siterer deg, for så å skrive noe helt annet enn det du sa. Slik at folk som bare skummer gjennom tråden tror at du er helt idiot? Mhmhm. Deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...