Gå til innhold

Kvinner og menn - kompiser?


Steinar40

Anbefalte innlegg

Gode venner har jeg problemer med å finne.

Kjærester som jeg faktisk vil ha finner jeg sånn ca hvert 5. år (er i mitt tredje forhold nå, og det er 13 år siden jeg innledet det første).

Dessverre finner veldig mange av de jeg trodde skulle bli gode venner, ut at de heller vil være kjærester... Og når jeg ikke vil ha dem som kjæreste så har jeg heller ikke en god venn lenger (men perifere venner er de fleste fortsatt).

Selvfølgelig! Fullstendig idiotisk for kvinner og menn å innbille seg at de kan være kompiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig! Fullstendig idiotisk for kvinner og menn å innbille seg at de kan være kompiser.

Oi.. shit.. burde jeg isåfall kutte ut 80% av vennene mine bare fordi de er menn isåfall?

Jeg bor tilogmed sammen med bestekompisen! Vi har innbillt oss mye rart isåfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. shit.. burde jeg isåfall kutte ut 80% av vennene mine bare fordi de er menn isåfall?

Jeg bor tilogmed sammen med bestekompisen! Vi har innbillt oss mye rart isåfall!

Ja, og du har jo mye fordeler med å rydde opp etter ham tydeligvis.

Men du lager sannsynligvis ris til din egen bak. Før eller senere. Husk jeg har sagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! Fullstendig idiotisk for kvinner og menn å innbille seg at de kan være kompiser.

Hmmm, jeg har nå egentlig flere guttevenner enn jentevenner, og det fungerer aldeles utmerket - fullstendig platonisk og avslappet. (Kanskje ting hadde vært annerledes om jeg var singel...?)

Klart, om en mann og en dame blir sperret inne sammen lenge nok, så er det uunngåelig at de kommer til ha sex før eller senere, men jo, menn og kvinner KAN være kompiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! Fullstendig idiotisk for kvinner og menn å innbille seg at de kan være kompiser.

Jeg vil heller si, fullstendig idiotisk av menn å LATE SOM de vil være venner når de EGENTLIG vil noe helt annet.

Når det er sagt, har jeg hatt guttevenner som var bare venner, uten noen som helst problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og du har jo mye fordeler med å rydde opp etter ham tydeligvis.

Men du lager sannsynligvis ris til din egen bak. Før eller senere. Husk jeg har sagt det.

Jeg ryddet etter de forrige som leide hos meg og, som var begge damer.

Jeg tror ikke det blir noe ris til min egen bak. Faktisk så tviler jeg veldig sterkt på dette.

Jeg har alltid hatt mange mannlige venner, og få venniner. Og dette fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil heller si, fullstendig idiotisk av menn å LATE SOM de vil være venner når de EGENTLIG vil noe helt annet.

Når det er sagt, har jeg hatt guttevenner som var bare venner, uten noen som helst problemer.

Ja, det kan fungere så lenge en eller begge er i et forhold.

Eller han er homofil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ryddet etter de forrige som leide hos meg og, som var begge damer.

Jeg tror ikke det blir noe ris til min egen bak. Faktisk så tviler jeg veldig sterkt på dette.

Jeg har alltid hatt mange mannlige venner, og få venniner. Og dette fungerer veldig bra.

Jaja, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Oi.. shit.. burde jeg isåfall kutte ut 80% av vennene mine bare fordi de er menn isåfall?

Jeg bor tilogmed sammen med bestekompisen! Vi har innbillt oss mye rart isåfall!

Jeg lever nok også i en illusjon siden jeg har en lang rekke kompiser... :filer:

Kjærester er det langt mellom for meg, og venner tar litt tid det også. Spesielt nå i voksenlivet, de aller fleste "bestisene" mine er nok folk jeg har tatt vare på fra skolealder/studietid og ikke nye bekjentskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan fungere så lenge en eller begge er i et forhold.

Eller han er homofil.

Og det kan fungere så lenge begge to faktisk bare ønsker å være venner. Men du er vel så desperat etter å få deg et ligg at det ikke er forståelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kan fungere så lenge begge to faktisk bare ønsker å være venner. Men du er vel så desperat etter å få deg et ligg at det ikke er forståelig...

Jeg ser ikke fornuften i at kvinner og menn er kompiser - etter barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Jeg ser ikke fornuften i at kvinner og menn er kompiser - etter barnehagen.

Jeg ser ikke fornuften i å ekskludere et helt kjønn når du skal finne venner.

Det finnes utrolig bra mennesker blant begge kjønn, at du ikke klarer å verdsette en kvinne for andre kvaliteter enn kjønnsorganet hennes er helt vilt.

Jeg forstår noens bekymringer for at det kan bli noe klabb og babb med følelser, men i min erfaring er dette som oftest ufarlig og lett å behandle og komme seg forbi for sosialt oppegående mennesker. Og om det så går skeis med en eller to så er det verdt alle de som det fungerer med. Livet mitt hadde vært fattig uten alle de gode mannlige vennene mine.

Jeg synes du som har NULL peiling på hvordan det er å være venn med en av motsatt kjønn skal slutte å uttale deg så bastant om at ting kommer til å gå til helvete. Vi vet så uendelig mye mer enn deg om venneforholdene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke fornuften i å ekskludere et helt kjønn når du skal finne venner.

Det finnes utrolig bra mennesker blant begge kjønn, at du ikke klarer å verdsette en kvinne for andre kvaliteter enn kjønnsorganet hennes er helt vilt.

Jeg forstår noens bekymringer for at det kan bli noe klabb og babb med følelser, men i min erfaring er dette som oftest ufarlig og lett å behandle og komme seg forbi for sosialt oppegående mennesker. Og om det så går skeis med en eller to så er det verdt alle de som det fungerer med. Livet mitt hadde vært fattig uten alle de gode mannlige vennene mine.

Jeg synes du som har NULL peiling på hvordan det er å være venn med en av motsatt kjønn skal slutte å uttale deg så bastant om at ting kommer til å gå til helvete. Vi vet så uendelig mye mer enn deg om venneforholdene våre.

Det jeg sier (i praksis) er at det med stor sannsynlighet (som regel) kommer til å gå til helvete - før eller senere.

Men det er jo ikke mitt problem - heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og du har jo mye fordeler med å rydde opp etter ham tydeligvis.

Men du lager sannsynligvis ris til din egen bak. Før eller senere. Husk jeg har sagt det.

Herregud Steinar, ta deg ei pille! Menn og kvinner kan være venner, alvorlig talt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Det jeg sier (i praksis) er at det med stor sannsynlighet (som regel) kommer til å gå til helvete - før eller senere.

Men det er jo ikke mitt problem - heldigvis :)

Det at du ikke får det til betyr ikke at andre ikke gjør det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg ser ikke fornuften i at kvinner og menn er kompiser - etter barnehagen.

Du må være et "fattig" menneske. Din verden består tydeligvis bare av fornuft og logikk. Har du ingen fantasi, drømmer, vyer? Du er ekspert på å belære alle andre om hva som er fornuftig og logisk i alle livets gjenvordigheter. Jeg tror du skal gå stillere i dørene, med tanke på ditt eget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må være et "fattig" menneske. Din verden består tydeligvis bare av fornuft og logikk. Har du ingen fantasi, drømmer, vyer? Du er ekspert på å belære alle andre om hva som er fornuftig og logisk i alle livets gjenvordigheter. Jeg tror du skal gå stillere i dørene, med tanke på ditt eget liv.

Igjen, Bella, godt skrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Igjen, Bella, godt skrevet!

Takk skal du ha. Du er også en treffsikker dame, (ikke ment som smisk) :ler:.

Med hensyn til vår venn synes jeg "kompensasjon" er et passende begrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du ikke får det til betyr ikke at andre ikke gjør det ;)

Nei, det er jo mange rare folk - det er sant det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Du er også en treffsikker dame, (ikke ment som smisk) :ler:.

Med hensyn til vår venn synes jeg "kompensasjon" er et passende begrep.

:ler:

Men at ingen mann og kvinne ikke kan være venner i hele verden fordi du er kåt, Steinar, det blir en litt semmer konklusjon, føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...