Pasjonsblomst Skrevet 10. juni 2012 #3881 Del Skrevet 10. juni 2012 Høres kjempekjekt ut, hele helga! Gratulerer så mye med bryllupsdagen E tok jammen ikke lang tid etter bryllupet nei, way to go! jeg kan rett og slett ikke fatte at det har gått 6 uker her heller, jeg har liksom ikke fått det med deg.. dagene og timene bare flyr over i hverandre. svisj-borte!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 26. juni 2012 Forfatter #3882 Del Skrevet 26. juni 2012 Her var det lenge siden jeg har vært innom - skal prøve å bli flinkere Siden sist har vi hatt noen strålende dager og helger vi har vært på hyttetur med hele familien min, og E var en engel hele helgen selv om hun var på et ukjent sted Hun smiler nesten hele tiden når hun er våken, og prater i vei med seg selv, lekene og hvem som helst som vil prate tilbake E hra helt siden vi kom hjem fra sykehuset vært flink å sove på natten, med maks to oppvåkninger om natten. Etter at vi hadde vært ute og feiret bryllupsdagen vår og hentet med oss E hjem igjen har hun for det meste sovet gjennom hele natten uten å våkne for mat! Hun begynte med å spise siste måltidet for kvelden i 21 tiden, og så sov hun frem til 8-9 dagen etter. De siste tre-fire dagene har hun begynt å spise siste måltidet i 18-20 tiden, og har da våknet for litt påfyll i 6-7 tiden før hun sover videre til 9-10 tiden. Hun har litt av et sovehjerte, og det liker mammaen svært godt Ved at E har nå funnet ut at hun skal legge seg tidligere på kvelden gjør det at mannen ikke får så mye våkentid med henne i ukedagene, men det tar han igjen i helgene. Lørdagen som var var han hjemme alene med henne for første gang mens jeg var med ene venninnen min som fikk en liten gutt i slutten av mai på kino hvor vi fikk med oss liveoverføring av våre tenåringsidoler, Westlife, sin siste konsert. Det var utrolig godt å kunne slappe av og nyte tiden sammen med ei god venninne når jeg visste at mannen hadde full kontroll hjemme Så det blir nok flere slike kvelder på meg tenker jeg Svigerfar har bursdag til helgen så da skal vi dit på middag om fredagen. Håper at det ikke blir så sent, for da får vi enten ikke vært med eller så må vi gå veldig tidlig for at E skal få komme hjem og legge seg. Har ikke lyst å drive og flytte på E mer enn nødvendig når hun først har sovnet, for da sover hun urolig. Så håper at det ordner seg på en eller annen måte, det viktigste er at E får søvnen sin Nå tror jeg at jeg skal snike meg til å bake litt ved hjelp av Toro-poser før E våkner og mannen kommer hjem Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 26. juni 2012 #3883 Del Skrevet 26. juni 2012 Herlighet for et sovehjerte! Sånn var det aldri her i huset, for å si det sånn... Koselig å se deg her igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 27. juni 2012 #3884 Del Skrevet 27. juni 2012 Så koselig med skravle-baby og hyttetur og det som er!! -Ingenting er bedre enn godt sovehjerte! Høres ut som at ting fortsatt er fantastisk hos deg!! Nyyyt dagene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. juni 2012 #3885 Del Skrevet 27. juni 2012 Oi, skal si hun har et sovehjerte ja! Det må nytes :) O spiste tre ganger per natt i det alderen der, og kan enda finne på å våkne tre ganger i løpet av en natt God helg! Tiden går så fort, så sier det bare på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 28. juni 2012 #3886 Del Skrevet 28. juni 2012 Du var falt ut av mine innlegg, og det må jeg gjøre noe med Jeg bestiller også en med godt sovehjerte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 1. juli 2012 #3887 Del Skrevet 1. juli 2012 Høres ut som du har herlige dager som mamma Så godt med en sovebaby også! Håper helgen har vært fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #3888 Del Skrevet 2. juli 2012 Herlighet for et sovehjerte! Sånn var det aldri her i huset, for å si det sånn... Koselig å se deg her igjen! Nyter virkelig at hun sover så godt som hun gjør, for plutselig snur det Skal prøve å bli flinkere å være her Så koselig med skravle-baby og hyttetur og det som er!! -Ingenting er bedre enn godt sovehjerte! Høres ut som at ting fortsatt er fantastisk hos deg!! Nyyyt dagene! Ting er helt supert her hos oss, har ikke hatt det bedre Oi, skal si hun har et sovehjerte ja! Det må nytes :) O spiste tre ganger per natt i det alderen der, og kan enda finne på å våkne tre ganger i løpet av en natt God helg! Tiden går så fort, så sier det bare på forhånd Her nyter jeg alenetid på kveldene så god som jeg kan i tilfelle det snur Tiden går virkelig fort, så prøver å stoppe opp og nyte hvert et øyeblikk med den herlige skatten vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #3889 Del Skrevet 2. juli 2012 Du var falt ut av mine innlegg, og det må jeg gjøre noe med Jeg bestiller også en med godt sovehjerte Håper du får en sovende skatt du også Høres ut som du har herlige dager som mamma Så godt med en sovebaby også! Håper helgen har vært fin! Det er helt herlig Helgen har vært stille og rolig, slik som jeg liker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #3890 Del Skrevet 2. juli 2012 Da har vi vært på 3 månederskontroll med E Hun er nå 5940 g, 60,5 cm og 38,3 cm rundt hodet (2980 g, 49 cm og 34 cm rundt hodet ved fødsel). Hul følger kurven sin perfekt Vaksinene var ikke så gøy, hun kvapp til når sprøytene ble satt og begynte å gråte, men roet seg fort ned med litt mammakos Vi skulle ha barseltreff etter vaksinen, så etter å ha sett litt på de to andre babyene lå hun seg godt tilrette på armen min og sovnet Spiste litt før vi dro hjemover igjen, og vel hjemme sovnet hun med en gang jeg tok henne opp av bilstolen. Er spent på hvordan kvelden og natten blir, om hun får noe bivirkninger. Hun skal ihvertfall få nok av kos når hun er våken Fredagen var vi i bursdagsmiddag til svigerfar. Den startet selvfølgelig midt i E sitt siste måltid/leggetid så det gjorde at hun ble stresset. Fikk henne til å sove etterhvert, men jeg klarte ikke helt å slappe av. Etter vi var ferdig å spise bestemte vi oss for å dra hjem, men det "ville" ikke svigers forstå på en måte, for E sov jo greit der. Var veldig spent på om natten ble annerledes på grunn av det, men den var mye det samme, men lørdagen var skikkelig fæl for E. Hun sov kanskje maks 1 time i løpet av hele dagen, så hun var rimelig sliten når hun endelig sovnet for kvelden. Om dette har en sammenheng med at vi var hos svigers på fredagen eller ikke vet jeg ikke, så vi får prøve igjen en gang til senere og se om hun reagerer på samme måte. Det er ihvertfall sikkert at hvis alle middager og slikt hos svigers blir i 19-20 tiden fremover så er det få både jeg, mannen og E kan være med på. For jeg synes det ikke er rett overfor E å ødelegge hennes rutiner som hun selv har kommet frem til kun for at andre vil kose med henne etter leggetiden hennes. Så var det bare å se om de skjønner det eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 2. juli 2012 #3891 Del Skrevet 2. juli 2012 Det er noen som virkelig ikke vil forstå det med leggetider og -rutiner altså... Svigers har endelig forstått at vi ikke kommer (eller evt går før dessert/kaffe) hvis ikke vi blir ferdige i tide, så nå har de omsider begynt å invitere til 16-tida istedenfor 18. S legger seg rundt 1830, og har gjort det i mange måneder, men det er visst aaaaltfor tidlig i følge svigermor. Hun "skal nok få endra på det" når de skal passe S noen dager litt senere i sommer. Lykke til, for da får de en stk overtrøtt, rasende og hyper unge å "kose seg" med.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 2. juli 2012 #3892 Del Skrevet 2. juli 2012 Jeg hadde blitt rimelig forbanna om noen endret på Murmel sine rutiner altså. Han legger seg 18.15 og må vekkes for å rekke barnehagen, hadde besteforeldrene hans endret døgnrytmen så han sovnet senre og våknet senere, hadde de aldri fått passe ham mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 5. juli 2012 #3893 Del Skrevet 5. juli 2012 Hvordan taklet du som mamma sprøytene da? Hater tanken på at lille barnet mitt skal bli sjokka av sprøytene.. vet jo igrunn at hun kommer til å komme raskt over det, men vil jo helst at hun skal få leve i en superrosenrød verden der alt bare er godt.. (gee I wish). Deilig at hun følger vekstkurven så godt, er blitt stor nå ja. Er hun passe rund og myk og herlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 6. juli 2012 #3894 Del Skrevet 6. juli 2012 usj, vaksiner er noe herk for oss mammaene noen ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #3895 Del Skrevet 6. juli 2012 Det er noen som virkelig ikke vil forstå det med leggetider og -rutiner altså... Svigers har endelig forstått at vi ikke kommer (eller evt går før dessert/kaffe) hvis ikke vi blir ferdige i tide, så nå har de omsider begynt å invitere til 16-tida istedenfor 18. S legger seg rundt 1830, og har gjort det i mange måneder, men det er visst aaaaltfor tidlig i følge svigermor. Hun "skal nok få endra på det" når de skal passe S noen dager litt senere i sommer. Lykke til, for da får de en stk overtrøtt, rasende og hyper unge å "kose seg" med.. Jeg hadde blitt rimelig forbanna om noen endret på Murmel sine rutiner altså. Han legger seg 18.15 og må vekkes for å rekke barnehagen, hadde besteforeldrene hans endret døgnrytmen så han sovnet senre og våknet senere, hadde de aldri fått passe ham mer. Jeg og mannen prøvde å gjøre det beste ut av det mens vi var der, men når vi kom hjem snakket vi om det og har bestemt oss for at blir det ikke tidligere middager og slikt fremover så får mannen evt dra alene eller så holder vi oss hjemme alle sammen. Hvis de vil treffe på en opplagt og våken E må det skje tidligere. Så d var det bare å se hva for en respons vi får på dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #3896 Del Skrevet 6. juli 2012 Hvordan taklet du som mamma sprøytene da? Hater tanken på at lille barnet mitt skal bli sjokka av sprøytene.. vet jo igrunn at hun kommer til å komme raskt over det, men vil jo helst at hun skal få leve i en superrosenrød verden der alt bare er godt.. (gee I wish). Deilig at hun følger vekstkurven så godt, er blitt stor nå ja. Er hun passe rund og myk og herlig? Jeg hater alt som har med sprøyter å gjøre så jeg gruet meg veldig til hun skulle få dem. Men det gikk overraskende bra Jeg holdt i den foten hun skulle bli stukket i slik at hun ikke trakk den til seg og koste godt med henne, så hadde det ikke vært for at hun begynte ågrine etter de var satt så hadde jeg ikke fått med meg at hun fikk sprøyter E er veldig lang, så når jeg ser andre babyer på hennes alder ser de mer "bollete" ut om en kan si det Så hun er en lang, tynn frøken - den herligste i verden usj, vaksiner er noe herk for oss mammaene noen ganger Det gikk overraskende bra egentlig, så får bare håpe at det blir likt neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #3897 Del Skrevet 13. juli 2012 Dagene flyr avgårde ,og nå er E blitt 3 måneder allerede! Hun feiret dagen med å le skikkelig for første gang Den som fikk henne lit å le var broren min, så han er super stolt Og vi er snurte for at vi ikke har fått det til siden De siste dagene har E vært mer sutrete enn noen gang tidligere, skriker når man prøver å mate henne, nekter å spise og sover veldig urolig. Lurer på om det er grunnet utviklingssprang? Har ikke helt forstått om dette skjer før eller etter hun utvikler seg, men har i de to siste ukene gjort flere ting hun ikke har gjort tidligere, så at det er knytt opp til dette tviler vi ikke på. Hvor lenge varer denne uroligheten? Hvor lenge varte den hos deres barn? I dag har hun spist veldig ofte, men nesten ingenting om gangen. Har skrevet ned hvor mye hun har fått i seg for hvert måltid og da kom jeg opp i rundt det hun har spist på dagen i forrige uke, men forskjellen er at det meste ble spist i natt og rett før leggetid, og da minimalt på dagen. Men så lenge hun har fått i seg noe mat er det akkurat det samme når på dagen hun får det i seg tenker jeg. Sitter å prøver å finne ut hva jeg skal ønske meg til bursdagen av mannen og E. Har velig lyst på et smykke, og da blir det jo til at jeg ser på de utallige mammasmykkene som finnes Her er de det står mellom, men aner ikke hvilken jeg skal gå for Smykket til venstre er et Loving family smykke, og smykket til høyre vet jeg ikke helt hva heter men fint er det uansett, og de nederste smykkene er gullbabyer. Hva synes dere var finest? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 13. juli 2012 #3898 Del Skrevet 13. juli 2012 Jeg fikk lovlig family-smykke, men bare med mor og barn, av eksen rett etter Murmel var født. Det er helt nydelig og jeg bruker det hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. juli 2012 #3899 Del Skrevet 14. juli 2012 Jeg synes loving family-smykket var fint! Forresten så kan det jo være gommene som er ømme hvis hun ikke spiser så mye. Det i kombinasjon med sutring tenker jeg, så kan jo være tenner? Min kar har ikke vært noe særlig plaget av tannfrembrudd da, så kan ikke uttale meg så mye på det.. O lo også første gang rundt den alderen, men så tok det en stund til neste gang han lo igjen, men DA var det løsnet og alt var artig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 14. juli 2012 Forfatter #3900 Del Skrevet 14. juli 2012 Jeg fikk lovlig family-smykke, men bare med mor og barn, av eksen rett etter Murmel var født. Det er helt nydelig og jeg bruker det hver dag. Jeg liker det mer og mer så tror det må bli det Fant en nettside hvor en kan få fødselsstenen til barnet på også, så lurer på om jeg skal ha det også Jeg synes loving family-smykket var fint! Forresten så kan det jo være gommene som er ømme hvis hun ikke spiser så mye. Det i kombinasjon med sutring tenker jeg, så kan jo være tenner? Min kar har ikke vært noe særlig plaget av tannfrembrudd da, så kan ikke uttale meg så mye på det.. O lo også første gang rundt den alderen, men så tok det en stund til neste gang han lo igjen, men DA var det løsnet og alt var artig Det er veldig fint, så blir nok til at jeg ønsker meg det Den siste måneden har hun siklet mer enn tidligere, og spiser gjerne på hendene mine. Så dentinox og biteringer i forskjellige fasonger er kjøpt inn Jeg begynte visst med ubehag i forhold til tenner da jeg var 2,5 måned, og det varte frem til 5 måneder og den første tannen endelig dukket opp, så håper at E er litt heldigere enn meg og at det ikke trenger å bli dratt ut så lenge for hennes del hvis det er det dette er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå