Gå til innhold

Da var det vår tur!


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Her har vi hatt skikkelig sommervær de siste dagene i tillegg til at vi har feiret mamma og svigermor sine bursdager :) Det har blitt myyye kake med andre ord :fnise:

E er så herlig om dagen :hjerte: Hun skravler i ett kjør og ligger med beina rett til opp når hun ligger i vognen/sengen/babygymmen. I tillegg har hun funnet ut noe gøy - ut med tungen og så blåser hun bobler :ler::rodmer: Det er kjempeherlig å se på, men håper at hun ikke finner på å prøve det samme med munnen full av mat :ler:

Nå er det avslapping med strikketøy i fanget og White Collar på tven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom med en stooor klem! Er ufattelig dårlig på å legge igjen ord til deg, men jeg følger med deg altså! :jepp:

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at dere koser dere :hjerte: de er så herlige disse små!

:fnise: Bare vent du! Hun finner nok ut at hun skal prøve det med munnen full av mat også :ler: B har i allefall vært fæl til det til tider.

Beklager at jeg kommenterer så lite her, men det blir ikke mye KG-tid på meg for tiden :sjenert:

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en stooor klem! Er ufattelig dårlig på å legge igjen ord til deg, men jeg følger med deg altså! :jepp:

God helg :klemmer:

Kjenner igjen det at det ikke er like lett å legge igjen spor, men følger med deg jeg også ;)

:klem:

Så godt å se at dere koser dere :hjerte: de er så herlige disse små!

:fnise: Bare vent du! Hun finner nok ut at hun skal prøve det med munnen full av mat også :ler: B har i allefall vært fæl til det til tider.

Beklager at jeg kommenterer så lite her, men det blir ikke mye KG-tid på meg for tiden :sjenert:

Blir ikke så mye KG tid på meg heller. Leser på mobilen om morgenen mens E sover noen timer videre, men blir ikke til at jeg legger igjen spor hos de jeg leser ohs heller :sjenert:

Men skal bli bedre :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som om det blir babysvømming på oss til helgen :hoppe:

Har hatt lyst å ha E med på det siden jeg ble gravid, da jeg gjerne vil at hun skal bli mer trygg på vannet enn det jeg har blitt nå som voksen.

Men så var det dette med badebleier da. Skal en gå for engangsbleier eller kjøpe en som man kan bruke flere ganger? :klo:

Hva er faringer har dere som har hatt babyer på babysvømming?

På 4 mnd kontrollen 2. august var E 5570 g, så hun begynner vel å nærme seg 6 kg nå snart.

Har kikket litt på denne da jeg digger lilla <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_laught.gif' alt=':fnise:'> ellers så er det jo disse også, og de her som engangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår erfaring med babysvømming er bare positivt både for oss og for Liam :) Det er en kjempe flott aktivitet som jeg anbefaler alle å gjøre :)

Liam elsker å bade etter at vi gikk på det nybegynner kurset, så vi har nå meldt han på nytt som begynner neste uke :)

Endret av lolita90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babysvømming er kjempegøy! A er veldig trygg på vann, og jeg regner med at litt av den tryggheten kommer fra babysvømmingen ihvertfall. Gøy for både babyer og voksne. :fnise:

Ang. badebleier pleier det å være opp til arrangørene. Hos oss får vi ikke lov til å bruke engangs fordi babyene blir så kalde av det. Jeg har prøvd Imse Vimse sine og de er knallgode. Veldig praktisk med knappene i siden. Da hun vokste ut av de hun hadde og jeg var en stressa mamma som ikke rakk å bestille på nettet ( :fnise: ) fant jeg noen på Lindex. De er også knallgode, og faktisk mykere enn Imse Vimse sine. De har dog ikke den kneppingen i siden, men de varer lengre fordi de har snøring både i livet og rundt bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Oisann, her var det lenge siden jeg har vært innom :sjenert:

Alt står bare bra til med oss alle, og vi storkoser oss alle sammen på babysvømming :nigo: sist vi var dykket E for første gang! Hun var så flink og var jo selvfølgelig superstolt :hjerte:

På 5 mnd kontrollen tidligere i måneden var hun blitt 6020 g og 66,5 cm så hun vokser seg stadig større :)

Hun prater veldig mye om dagen, og tidt og ofte kommer det mammam-lyder fra henne, spesielt hvis det er noe hun ikke får til på egenhånd, så da kommer selvfølgelig mamma ilende :rodmer:

Vi sliter litt med forkjølelse og tenner som er på vei. På grunn av dette våkner E ganske mange ganger om natten og begynner å prate eller skrike som er det nye store ;) Ikke like artig for mammaen som ligger rett ved siden av og som ikke klarer å sove gjennom lydene, i motsetning til pappaen :fnise: Men hun er ihvertfall fremdeles flink til å sove en del timer etter hun har fått litt matpåfyll i 6-7 tiden, så jeg slipper å gå rundt som en zombie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har helt glemt dagboken min jeg :sjenert:

En liten oppdatering fra oss:

E har begynt å få sin tredje tann, og hun er hyper! :) Hun er høyt og lavt og er herlig å være i nærheten av :hjerte: Jeg storkoser meg med å være hjemme med henne, for ingen dag er lik og før jeg vet ordet av det har hun lært seg mange nye kunster :)

Hun prøver så godt hun kan å krype, men gulvet vårt hjemme er for glatt for henne så hun får ikke tak. Men det stopper henne ikke i å komme seg rundt på andre måter :)

I morgen tidlig drar jeg og mannen på tur til Egypt alene. E er trygt plassert hos mormor og morfar og jeg tror at jeg føler at det kommer til å gå fint ;) Er veldig spent på hvordan det blir å være vekke fra henne en hel uke, men det at jeg vet at hun kommer til å bli godt tatt vare på mens vi er borte hjelper veldig :)

Jeg får se om jeg fortsetter med dagboken når vi kommer hjem igjen, eller om jeg evt går over til en blogg etterhvert. Får se hva tiden vil vise :)

:klem: til dere som er innom :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, en barnefri uke i Egypt på denne tida høres helt fantastisk ut!! :hjerte: Kos dere masse! Det beste med å reise på barnefri ferie er at det er ok å komme hjem igjen også. Vanligvis vil ihvertfall ikke jeg at ferier skal ta slutt, men de gangene vi har reist fra S, har det vært topp både å være borte og komme hjem igjen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Svært dårlig på å oppdatere, men er ihvertfall inne en tur for å ønske de av dere som fremdeles er innom å leser en riktig god jul og et godt nyttår! :nissevink:

Gleder oss sånn til å feire jul med jenta vår i år :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei igjen Småkjekset :klem:

Lenge siden jeg har vært her nå... Du er ikke her så mye du heller, ser jeg. Jeg skal prøve å bli litt aktiv igjen her inne, så jeg håper vi prates!

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei hei! :)

Hvordan går det med dere om dagen?

Håper dere hadde en super julefeiring med vesla!!

Og godt nyttår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Nå er jeg også spent på å få høre mer om hvordan det går med dere. Håper dere har det bra?

Vi er i gang med fryseforsøk nå. Superskummelt og ekstremt nervepirrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...