Gå til innhold

Da var det vår tur!


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Høres ut som om dere har noen herlige dager med lille E :hjerte:

Vi har babygym fra lamaze, men vi har denne: http://www.toysrus.no/Velkommen%20til%20TOYS,-p-,R,-p-,US/Merker/LAMAZE/LAMAZE%20PYRAMIND%20PLAY%20HOUSE%20GYM.aspx?id=887712

Fornøyd med den og man kan jo kjøpe masse til å henge på å bytte ut :Nikke:

Det er så mye bedre enn jeg kunne ha håpt på, så koser oss virkelig :rodmer:

Åhh, den var jo flott også :jepp: Den må jeg også sjekke ut nærmere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har denne babygymen: Infantino

Godt fornøyd med den så langt - den var billigere enn mange, kan enkelt pakkes bort, og med masse farger og mønstre i teppet. 4 leker + speil følger med, samt at det er to ulike høyder å henge lekene i.

Den er absolutt ikke en sånn avansert sak med musikk og masse teksturer i teppet og slikt, så det kan jo være han blir lei av den etter hvert, men så langt er den iallfall stor suksess. Han begynte å fatte interesse for den for noen uker siden, så det er bare å kjøpe seg en med en gang :)

Vi har forresten nylig kjøpt denne fra Lamaze: 51q-FjtWTRL._SL210_.jpg

Den var STOR suksess - billig og kan henges over alt. Han kan sitte med tallerken-øyne og kikke på den, fekte, suge og prate i over en time... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg! Savner litt den første babytiden altså, selv om jeg egentlig synes det er mye gøyere nå. :fnise:

Vi har babygym fra tinylove og er dødsfornøyde! Vi hadde først en fra fisher price, men den likte hun i det hele tatt. Da vi kjøpte tiny love-en kunne hun ligge i timesvis på golvet. :rodmer: Den vi kjøpte hadde ekstra stor matte forresten, det var veldig greit da hun ble for gammel for bøylene, men fremdeles brukte lekene. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese om dagene deres, tenk hun er over tre uker alt :)

Er det forresten mulig å få vite navnet på vidunderet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har denne babygymen: Infantino

Godt fornøyd med den så langt - den var billigere enn mange, kan enkelt pakkes bort, og med masse farger og mønstre i teppet. 4 leker + speil følger med, samt at det er to ulike høyder å henge lekene i.

Den er absolutt ikke en sånn avansert sak med musikk og masse teksturer i teppet og slikt, så det kan jo være han blir lei av den etter hvert, men så langt er den iallfall stor suksess. Han begynte å fatte interesse for den for noen uker siden, så det er bare å kjøpe seg en med en gang :)

Vi har forresten nylig kjøpt denne fra Lamaze: 51q-FjtWTRL._SL210_.jpg

Den var STOR suksess - billig og kan henges over alt. Han kan sitte med tallerken-øyne og kikke på den, fekte, suge og prate i over en time... :rodmer:

Den så jo veldig flott ut også! Er ikke bare bare å skulle bestemme seg for babygym :fnise:

Har kikket lenge på den fra Lamaze også så tror den må kjøpes fra Ebay snart ;)

Så fint å høre fra deg! Savner litt den første babytiden altså, selv om jeg egentlig synes det er mye gøyere nå. :fnise:

Vi har babygym fra tinylove og er dødsfornøyde! Vi hadde først en fra fisher price, men den likte hun i det hele tatt. Da vi kjøpte tiny love-en kunne hun ligge i timesvis på golvet. :rodmer: Den vi kjøpte hadde ekstra stor matte forresten, det var veldig greit da hun ble for gammel for bøylene, men fremdeles brukte lekene. :jepp:

Storkoser meg nå men gleder meg samtidig til hun blir større, men vil liksom ikke at hun skla bli større heller :ler: Forstå det den som kan :fnise:

Har kikket på tinylove sine babygymmer også og liker de godt. Så det blir jammen meg ikke enkelt å bestemme seg for kun en :)

Koselig å lese om dagene deres, tenk hun er over tre uker alt :)

Er det forresten mulig å få vite navnet på vidunderet?

Kan ikke forstå at hun er fire uker i morgen alt! :daane: Hvor har tiden forsvunnet??

Skal sende deg PM :jepp:

Den så flott ut også :jepp:

Jaa, til å vite navn! :) HVis du vil dele det da...

Sender deg en PM ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er E hele fire uker gammel allerede, og om to små dager er hun 1 måned :rodmer: Tiden går så utrolig fort og hun har blitt så stor og fin allerede :hjerte: Veide henne før helgen og da var hun blitt 3,7 kg allerede så det blir spennende å se hvor stor og ikke minst hvor lang hun er når vi skal på 6 ukers kontroll om 2,5 uker :)

Helgen har gått med til bursdagsfeiring av broren min og E har fått mye oppmerktsomhet og kos :hjerte: I går var det familiebesøk og jeg fikk da for første gang smake Pavlova kake og det var seriøst den herligste kaken jeg har spist noengang!! :sikle: Klarte å få i meg fire kakestykker før den var spist opp :sjenert: Den skal jeg absolutt prøve å lage selv og kanskje allerede neste helg. Mannen har bursdag på lørdagen så tenker å lage kake til han slik at vi kan kose oss :) Det blir muligens fest her på lørdagskvelden, og i så fall drar jeg og E ut til mine foreldre slik at hun får ro og fred til å sove og jeg slipper å være helt utkjørt om natten når hun våkner opp. Så da må vi få feiret bare oss tre før festen, så da er det på plass med kake :nigo:

Har forresten gitt opp pumpingen. Det tok meg to dager med mye pumping for at jeg klarte å få ut nok til et måltid og det er det ikke verdt synes jeg. Ble ikke så mye kos som stress med å først passe på at E har fått i seg mat og er god og mett før pumping og så vask og sterilisering av flasker og pumpeutstyr. Fikk ikke noe særlig tid til avslapping før hun var våken igjen, og når det ikke så ut til at melkeproduksjonen skulle ta seg opp fant jeg ut at det bare var å gi seg mens leken var god :) Det viktigste er at E er glad og fornøyd og at hun har en mamma som ikke er utslitt og stresset for om hun får nok mat i seg eller ikke, så da var det til alles beste :Nikke:

Sitter og kikker iherdig på babygymmer nå for mannen skal på shopping i morgen. De to babygymmene jeg har sett på fra Lamaze hadde de ikke på butikken mannen var innom før helgen, så nå kikker jeg på de fra Tiny Love,nemlig Tiny Love Kick and Play og Tiny Love Monkey Island. Vet ikke helt hvem jeg liker best, så har Barnas hus en av dem inne skal mannen få lov til å velge tror jeg ;)

Nå er det OTH-marathon som står for tur med strikketøyet i fanget mens jeg venter på at mannen skal komme hjem med godteri til meg :nigo:

Ha en fin søndagskveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at alt er fryd og gammen hos dere!

Herlig å høre!

God søndagskveld til deg, mannen og lille E :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at alt er fryd og gammen hos dere!

Herlig å høre!

God søndagskveld til deg, mannen og lille E :klemmer:

Alt er strålende her hos oss, så er bare å glede seg til du har din egen på utsiden :rodmer:

Høres ut som du har gode dager... :) er hun enkel å ha med å gjøre? :)

Hun er en fryd å ha med å gjøre :) De siste dagene har hun vært lenger våken når hun først er våken og da er hun veldig fokusert på ting rundt seg. Etter at vi startet å bare gi MME har hun våknet en til to ganger om natten avhengig av når hun spiser siste flasken før vi legger oss. Hun får som regel siste flaske i 22 - 23.30 tiden og da sover hun til klokken er 4-6 før hun gir en lyd fra seg. De første ukene var jeg redd for at hun ikke la på seg nok så da ga jeg henne mat hver 3 time om natten også, men siden hun spiser så godt som hun gjør nå og legger på seg fint får hun sove til hun våkner.

Om dagen er hun som sagt mer og mer våken for hver dag og da koser vi oss med å skjære grimaser og slikt til hverandre - godt mannen er på jobb slik at han ikke ser alle ansiktsuttrykkene :fnise:

Siden hun sover godt når hun først sover og spiser godt når hun er våken føler jeg at jeg kan sette meg ned og nyte det vi faktisk opplever nå og det er jeg så takknemlig for :) Jeg hadde aldri trodd at det var slik det kom til å bli etter at hun var født, men jeg er så utrolig glad for at jeg får oppleve dette :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre at dere har det så bra! En til to ganger om natta er jo ikke så værst! Da føler man seg i alle fall sånn ca opplagt :jepp: På den tiden der hadde vi vel tre-fire oppvåkninger hver natt, og det tok 20 min hver gang. :gjeiper:

Ja man forventer jo ofte at man skal gå rundt i total svime og kanskje ikke helt fungere i en periode, men det er jo heldigvis ikke alle som får det sånn. Vil ikke si jeg hadde det SÅ ille, men selv så ønsker jeg meg IKKE tilbake til de første to-tre månedene. Det hadde jo sin sjarm på den tiden også, men for meg var det mer slit enn kos. Nå derimot er det omvendt! :jepp: Blir artigere og artigere. Men skal glatt innrømme jeg savner å holde nyfødt baby..Rett og slett fordi jeg ikke huser følelsen, husker svært lite fra første tiden.. :sjenert::klo:

Jaja..Ha en flott søndagskveld..Nå skal jeg legge meg.. :ler::goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at dere har det fint. Den første tiden er helt magisk altså. :rodmer:

Vi har babygym som er helt lik den første (kick and play), bare rååååsa. :fnise: Det jeg liker så godt med den er den store matten. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å høre at dere har det så bra! En til to ganger om natta er jo ikke så værst! Da føler man seg i alle fall sånn ca opplagt :jepp: På den tiden der hadde vi vel tre-fire oppvåkninger hver natt, og det tok 20 min hver gang. :gjeiper:

Ja man forventer jo ofte at man skal gå rundt i total svime og kanskje ikke helt fungere i en periode, men det er jo heldigvis ikke alle som får det sånn. Vil ikke si jeg hadde det SÅ ille, men selv så ønsker jeg meg IKKE tilbake til de første to-tre månedene. Det hadde jo sin sjarm på den tiden også, men for meg var det mer slit enn kos. Nå derimot er det omvendt! :jepp: Blir artigere og artigere. Men skal glatt innrømme jeg savner å holde nyfødt baby..Rett og slett fordi jeg ikke huser følelsen, husker svært lite fra første tiden.. :sjenert::klo:

Jaja..Ha en flott søndagskveld..Nå skal jeg legge meg.. :ler::goodbye:

Nyter hver natt jeg får sove flere timer sammenhengende så lenge det varer, for plutselig kan det være snudd helt på hodet ;)

Foreløpig er alt bare kos enda :jepp: Er så utrolig glad for at jeg får oppleve dette at alt bare er supert ;)

Så fint å høre at dere har det fint. Den første tiden er helt magisk altså. :rodmer:

Vi har babygym som er helt lik den første (kick and play), bare rååååsa. :fnise: Det jeg liker så godt med den er den store matten. :jepp:

Man forstår ikke hvor herlig den første tiden kan være før en har opplevd det selv, og jeg er kjempeglad for å oppleve det :Nikke:

Så på den jeg også, men av hensyn til mannen ble det en annen farge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi endte opp med Tiny Love Kick and Play babygym og i det E ble lagt på matten ble hun helt fascinert av den :) Lå lenge og så på seg selv i speilet og da kom det mange gode lyder og småsmil :hjerte:

Blir nok ikke til at det blir feiring for mannen med bare oss på fredagen.. En kompis spurte om han ble med på kino så da skal han det i stedet :sjenert: Og med mulig fest her hjemme på lørdagen blir det lite tid til oss, særlig hvis jeg drar ut til huset til mine foreldre. Har ikke lyst å bli "forvist" ut av mitt eget hjem for at mannen skal invitere folk til fest, men vil heller ikke at E skal måtte bli sliten av å ha mye folk rundt seg her hjemme så da er det vel greiest å ikke være her hjemme :sukk:

Etter at flere av kompisene til mannen fikk barn har de blitt det man kaller "tøffel" ved at de ikke kan gjøre noe som helst uten å spørre om lov hjemme først, men synes det kan bli litt vel mye, spesielt da mannen var på fest i helgen som var også :sjenert: Jeg kjenner at jeg er "for snill" til tider og når folk rundt bemerker dette også vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre og ikke. Skal ikke være helt lett dette altså :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo nesten det viktigste av alt:

:strix: E er 1 måned i dag allerede!!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for en måned!

Selv synes jeg det nesten føles lenge siden... :P

Skjønner det er kjipt å måtte forlate huset, det ville jeg også ha syntes. Men blir vel en flott kveld for han i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ikke til at det blir feiring for mannen med bare oss på fredagen.. En kompis spurte om han ble med på kino så da skal han det i stedet :sjenert: Og med mulig fest her hjemme på lørdagen blir det lite tid til oss, særlig hvis jeg drar ut til huset til mine foreldre. Har ikke lyst å bli "forvist" ut av mitt eget hjem for at mannen skal invitere folk til fest, men vil heller ikke at E skal måtte bli sliten av å ha mye folk rundt seg her hjemme så da er det vel greiest å ikke være her hjemme :sukk:

Etter at flere av kompisene til mannen fikk barn har de blitt det man kaller "tøffel" ved at de ikke kan gjøre noe som helst uten å spørre om lov hjemme først, men synes det kan bli litt vel mye, spesielt da mannen var på fest i helgen som var også :sjenert: Jeg kjenner at jeg er "for snill" til tider og når folk rundt bemerker dette også vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre og ikke. Skal ikke være helt lett dette altså :sjenert:

Da er nok min mann en skikkelig tøffel, for vi diskuterer absolutt alt vi :) Spørre om lov er nå en ting, er ikke alltid det blir gjort i den forstand.

Her er det mer sånn: "Ola skal ha en sammenkomst på fredagskvelden, jeg vet jeg har vert mye borte på kveldene denne uka, men jeg lurer på å alikevel stikke bort en tur etter vesla har lagt seg. Hva tror du om det"?

Så er det opp til meg å da vere ærlig å si at "Nei nå syns jeg at vi kan ta en sofakveld og se en film og lage noe god mat, for jeg har ikke sett deg hele uka" om det er det jeg føler, eller så sier jeg bare at det må han gjerne bare gjøre, men jeg setter pris på at jeg slipper å legge meg alene ;)

Åpenhet er superviktig, spesiellt i småbarnstiden som kan verekrevende, så her må dere nok rett og slett bare prate litt op hva der syns, føler og mener begge to :)

Mye bedre å ta praten nå - før det evt blir for mye for en av dere og det blir en stor konflikt :jepp:

Er en stor omstilling å få en baby i hus og derfor enda viktigere å prate om ting :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Jeg har kanskje gått glipp av noe, men hvorfor skal mannen din ha fest når dere har en baby som er en mnd. gammel? Det hadde vært temmelig uaktuelt, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...