Gå til innhold

Da var det vår tur!


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Raskt innom med en oppdatering :)

E er tilbake til sitt gamle jeg, smilende og blid hele dagen :) Hun legger seg før 9 hver kveld, får en flaske mellom 5 og 8, og så sover hun videre til 9 - 11 før dagen starter. Mamma klager ikke på dette ;)

Hun er veldig fascinert av hendene sone om dagen. Flere ganger ser jeg henne ligge på stellebordet, i sengen, under babygymmen og på fanget mitt hvor hun konsentrerer seg veldig med å se på hendene sine og snu de i alle mulige vinkler for å se hva som skjer :fnise: Hun er så herlig :rodmer:

Ellers er det halvannen uke igjen til E skal døpes, og dåpskjolen er nå ferdig :) Fant ut at det hadde gjort seg med noen sokker også, så da var det bare å finne et passende mønster og sette i gang ;) Gleder meg til jeg er helt ferdig med det slik at jeg kan starte på neste prosjektet til henne, nemlig et seleskjørt med mariusmønster :)

Ble til at jeg bestemte meg for et loving family smykke, og i dag dukket det opp på døren! :hoppe: Så nå er jeg eieren av et nydelig loving family smykke med en liten diamant på :rodmer: Liker det kjempegodt og gleder meg til å gå med det hver dag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så herlig når de er dypt konsentrert om noe :hjerte: Husker da min eldste niese hadde oppdaget hendene sine.

Herlig at dåpskjolen er ferdig, så flink du har vært :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med dåpen! :klemme: Det er så godt når dagen endelig er kommet, for da kan man slappe litt mer av, siden det meste av forberedelser er unnagjort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så herlig når de er dypt konsentrert om noe :hjerte: Husker da min eldste niese hadde oppdaget hendene sine.

Herlig at dåpskjolen er ferdig, så flink du har vært :Nikke:

Hun er så herlig der hun ligger og studerer hendene sine :hjerte: Og når man er på stellebordet og jeg holder bena hennes blir hun helt vill, for da kan hunstudere mine hender også :ler:

Jeg er veldig fornøyd med dåpskjolen :jepp: Gleder meg virkelig til å ta den på henne på søndag :hjerte:

Innom og legger igjen et spor. Koselig å lese om de fine dagene deres, og E høres helt nydelig ut!

Så koselig at du stakk innom :blomst:

Kommer innom en tur i boka din for å sjekke ståa ang den lille ;)

Lykke til med dåpen! :klemme: Det er så godt når dagen endelig er kommet, for da kan man slappe litt mer av, siden det meste av forberedelser er unnagjort. :)

Jeg kjenner at jeg gleder meg til vi er ferdige med dåpen :Nikke: Det meste er under kontroll, så regner med det som gjenstår går fort å få orden på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har E vært på sin første overnatting, og jeg tok det bedre enn jeg trodde jeg kom til å gjøre :ler:

På fredagen skulle jeg og mannen ut og feire bursdagen min så da skulle E til mormoren og morfaren sin, og hun var en engel :) Spiste godt, lekte på babygymen sin, koste med mormor og morfar og når tiden var inne sov hun som en stein :) Mamma var helt overrasket over at det er mulig at hun er så snill og grei som hun er, og at hun aldri har hatt en så stille og rolig baby i hus :nigo: Skryt tar en virkelig til seg ;)

Jeg klarte å slappe av når vi var ute men det var utrolig godt å komme hjem til henne igjen :rodmer:

Men da har vi ihvertfall fått testet overnatting en gang, og det må nok flere overnattinger til før jeg føler meg avslappet i forhold til den uken jeg og mannen drar til Egypt senere i år. Det har mormor og morfar ingenting imot ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre! ;) Antar at E tar flaske villig vekk, da?

Utrolig kjekt med skryt av de små... ;) De er jo like elsket når de skriker, men jaggu kjekt når de "oppfører" seg godt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre! ;) Antar at E tar flaske villig vekk, da?

Utrolig kjekt med skryt av de små... ;) De er jo like elsket når de skriker, men jaggu kjekt når de "oppfører" seg godt også!

E får bare flaske så det er ikke noe problem annet enn når hun finner ut at flaske ikke er noe godt en og annen dag, da er det ikke like lett å få i henne mat ;)

Hun er en liten engel :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hatt dåp :)

Overnattet hos mine foreldre fra i går slik at vi skulle få sove lengst mulig i dag og være mest mulig opplagt for en lang dag alle tre (kirken vi skulle i er 5 min unna mine foreldre).

I det vi skulle gjøre oss klar å gå inn i prosesjon i kirken var E så trett og sliten at hun ikke klarte å finne roen nok til å sovne. Mannen skulle bære henne inn, men det måtte vi bare glemme for hun klarte til slutt å finne roen på meg og bare meg. Vel ikke i kirken sovnet hun dypt så da fikk mannen bært henne til døpefonten, og han var stolt som en hane der han holdt henne :rodmer:

E fikk mye fint; lilla tripp trapp stol, hjertesmykker og armbånd, eventyrbøker, fotoalbum, personlig pledd og penger blant annet.

Det var en veldig koselig dag, men fy så sliten vi er! E sovnet som en stein i bilen på veien hjem og jeg og mannen kjemper med å holde oss våkne nå slik at vi ikke våkner altfor tidlig i morgen.

I morgen har vi tenkt å starte med litt smaksprøver også :jepp: Kan kokt opp og most søtpotet nå i kveld, så tenker hun skal få prøve det :) Var litt usikker på om det var greiest å prøve med grøt eller grønnsaker først, men valget falt tilslutt på søtpotet :) Har ikke spist det selv så i morgen blir det det til middag for oss også :)

Gode tips om mat til spedbarn tas imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med potet og gulerot most sammen, og litt grøt :) så fikk hun smake på blåbær og andre frukter som jeg kokte, eller bare moste slik som de var- vi fulgte noen av tipsene som står på matportalen, og i det heftet vi fikk av helsesøster, men stort sett prøvde vi oss frem med det vi følte var OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med smaksprøver! Skal si hun vokser til! :jepp: Gratulerer med dåpsdagen i samme slengen! :hjerte:

Mitt beste tips til babymatlaging er å se hva glassene for babyer på samme alder inneholder. Jeg lagde det meste av maten til S fra bunnen av, men synes det var veldig "trygt" å lese på glassene. Da visste jeg at jeg unngikk mat gitte aldersgrupper ikke skulle ha. I tillegg kjempegreit å fryse ned mat i isterningbrett og så putte de frosne terningene i ziplockposer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer på dåpsdagen, og med vel overstått! Kan tenkte meg det tok på for både liten og stor, ja;) Enda en mnd til dåp her, litt sent ute..

Spennende med smaksprøver... har ikke helt satt meg inn i dette kjenner jeg, men har lyst å teste litt forskjellig snart. ;) gleder meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Innom og oppdaterer meg!

Så gøy med dåp og at det gikk så fint. :nigo:

Smaksprøver er kjempespennende! :hoppe: Vi begynte med frukt og grønnsaker, hovedsakelig svisker, gulrot, søtpotet og brokkoli. Ikke blandet sammen med en gang da. Og så en ''freshly squeezed'' dash morsmelk oppi, for å få en kjent smak på det. :jepp: Du som gir MME kan jo ha oppi bittelitt pulver for å få den kjente smaken.

Ang. grøt vs grønnsaker er vår erfaring at grønnsaker er mye mer skånsomt for magen. Selv om A alltid har tålt det meste har grøt vært vanskelig for henne. Jeg tror kanskje det er fordi hun syntes det var så godt at hun spiste for mye. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

I tillegg kjempegreit å fryse ned mat i isterningbrett og så putte de frosne terningene i ziplockposer :jepp:

Smart! :tommelsmil:

Så spennende med smaksprøver. :Nikke: Gleder meg til vi kan starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått dåp :)

Spenende med smaksprøver, men jeg kjenner på meg at det er godt det er en stund til her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått dåp. Virker som at E fikk masse fint!! :)

Spennende med smaksprøver. Gleder meg til å høre hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har E fått smaksprøver noen dager :)

Vi startet med mais og banan grøten til Nestle, og hun fikk i dag søtpotet. Hun er ikke helt sikker på hva som skjer når jeg kommer med skjeen, men i dag gapte hun faktisk litt idet jeg kom med den, men det endret seg fort når hun kjente atdet kom mat i munnen :fnise:

Hvor mange dager er det greit å vente mellom å prøve nye smaker egentlig? Hun fikk grøt i tre dager før vi i dag prøvde en ny smak, men vet ikke om det er "riktig" eller ikke :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg ikke vært på en stund :) Gratulerer med vel overstått dåp :)

når det gjelder prøve smaking holdt jeg på i ca 1 uke med en smak før jeg gikk over på noe nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er tre dager. Allergier vil vise seg innen tre dager, som regel.

Oki, da fortsetter jeg slik som jeg har gjort til nå :)

Her har jeg ikke vært på en stund :) Gratulerer med vel overstått dåp :)

når det gjelder prøve smaking holdt jeg på i ca 1 uke med en smak før jeg gikk over på noe nytt :)

Takk for det :)

E er veldig lysten på å prøve nye smaker, så hadde det gått en uke mellom hver gang hun fikk smake noe nytt hadde hun gått ut av sitt gode skinn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...