Gå til innhold

Da var det vår tur!


Småkjekset

Anbefalte innlegg

ahh deilig, elsker Kypros! Hvor skal dere bo da? :)

Jeg tror det het Petrosana eller noe lignende. Er på Ayia Napa ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ahhh er ikke det leiligheter? Elsker Nissi beach stranda da, ikke langt fra der du skal bo da :) Superren strand, langgrunt og veldig vakkert :) Kos dere masse på tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahhh er ikke det leiligheter? Elsker Nissi beach stranda da, ikke langt fra der du skal bo da :) Superren strand, langgrunt og veldig vakkert :) Kos dere masse på tur

Det er leiligheter ja :jepp: Litt greiere å kunne ha et kjøkken tilgjengelig når vi måtte ha lyst å lage noe mat til oss eller E enn å måtte dra ut og kjøpe mat hele tiden :)

Da skal vi få tatt oss en tur på stranden du nevner. Jeg er ikke noe på bading i sjø egentlig, men får gi det en sjanse eller to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur :klemmer:

Tusen takk for det!

Har hatt en natt med utrolig lite søvn og en veldig urolig E sålangt, så dette kan bli spennende...

Frem med Paracet til hun mor, og vente lengst mulig før vi er nødt å ta E ut av sengen og inn i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke bade men tenker d er morro for E å grave i sanden :) om ikke annet dra dit for å ta vakre bilder :)

God bedring og god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra varmen :sol:

Hat det strålende på ferie, men det er så varmt her! Jeg takler varme dårlig, men E er helt fantastisk. Ikke noe klaging, bader og koser seg ved bassenget. Det er stor stas å hoppe fra kanten ;) Hun er en skikkelig mammadalt her nede, så jeg nyter det så godt jeg kan, for om to små dager er hun barnehagejente og har nok ikke tid til meg mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&M har også bukser med regulering i livet, lillemor her er veldig lang i føttene, men smal i livet.

Håper barnehagestarten har gått fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har begynt med barnehage her nå ja :) Har gått over all forventning!

Første dagen var vi det to timer, gikk før de skulle spise lunsj. Da hadde hun fått lekt mye med ball, og fått litt egentid med ped.leder mens de andre barna var ute. Vi var i nærheten hele tiden hvis hun følte seg utrygg, men kom bare bort en og annen gang for å "lade" før det var på an igjen ;)

Dag to var vi der slik at hun fikk spise med de andre og dro hjem da det var sovetid. Vi holdt oss enda mer i bakgrunnen, og ble overfalt av de andre barna som jaktet oppmerksomhet ;)

I dag fant vi ut at vi skulle prøve å la henne være alene. Vi sa hadet og gikk etter ti minutter, men hun var fordentlig opptatt til å krabbe avgårde under et bord etter en ball til å bry seg. Vi var spente på om det kom til å bli gråting, men hun hadde visst bare sett rundt seg, så ikke oss, og så var det bare å leke videre ;) Hun hadde lagt seg til å sove uten noe særlig oppstyr, og da vi kom tilbake i 14 tiden sov hun enda. Vekket henne slik at hun skulle få frukt med de andre, og så dro vi hjem.

Det har virkelig gått over alle forventninger disse dagene her! :jepp: I morgen tenler vi å levere rundt 9 og hente 15, slik at hun får vært litt ute etter frukten også. Så blir spennende å se om hun vil bli med hjem eller ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har vi kjøpt oss bil i dag! :hoppe:

Siden jeg skal starte i ny jobb i september er jeg avhengig av bil både for å komme til og fra jobb, samt barnehagekjøring.

Vi så på flere i går, og hadde mer eller mindre bestemt oss for en av den før vi la oss, men så fant mannen en annen av samme type. Den var gått mindre, billigere og hadde mye kulere farge ;)

Så da E ble alene i barnehagen dro vi for å prøve bilen, og kjøpe ;)

Får den i neste uke, og jeg kan nesten ikke vente :hoppe:

Skal kjøpe klistermerker til bakruten, fra My Sticker Family, samt hekle en koseligl nøkkelhank som matcher fargen på bilen. Godt med småprosjekter om dagen :)

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at barnehagestarten har gått så fint, og gratulerer med ny bil! :hoppe:

Bakruteklistremerker fra My Sticker Family sikler jeg også på, men jeg får aldri ut fingern.... :fnise: Skal du kjøpe dem i butikk, eller finnes det en lur og billig nettside? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror man kan kjøpe den via my sticker family sin nettside. Men har også sett dem på bensinstasjoner og bokbutikker, så blir nok en tur innom der for å få endelig bestemt meg for hvilke jeg vil ha. Alle er så kule jo! :fnise:

Ellers er vi på jakt etter ny bilstol til nyebilen. Vi prøvde med MaxWay'en vår da vi prøvekjørte den, men jeg syNes det ble litt vel trangt, selv om det nok bare er jeg som synes det. Ene barnebutikken i nærheten hat Two Way Elite på tilbud om dagen, og det har jeg lest at mange med småbiler har. Men så vet jeg ikke hvor lenge dette tilbudet varer, så det kan være gått ut innen vi får bilen. Drar vi og kjøper det i dag kan jo det være litt dumt i forhold til at vi ikke får prøvd det i hverken bilen det skal stå i, eller med E som kan prøvesitte.. Men er litt dumt å gå glipp av tilbudet også.

Skal ikke være lett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det går helt strålende med E i barnehagen! Hun løper fra garderoben og inn på avdelingen om morgenen, og når vi henter hopper hun i armene våre og vinker hadet til de andre med en gang :hjerte: Veldig godt for mammahjertet at det går så fint :)

Jeg startet i ny jobb nå i september. Skal bli helsefagarbeider, så skal gå læretid og skole i regi av kommunen og etter fagprøven har jeg jobb i to år etterpå før jeg trenger å tenke på å evt finne en annen plass å jobbe. Er utrolig spennende og jeg er veldig glad for at jeg har fått denne muligheten! :nigo:

Med en hverdag hvor alt går i ett blir det ikke alltid like mye tid til meg og mannen, men vi unner oss alenetid sammen så vi har det ikke så aller verst allikevel ;)

Men alt er dessverre ikke bare fryd og gammen om dagen. Tidligere i uken døde faren til søstrene mine i en ulykke, sykkel mot lastebil :( Den ene søsteren min bor rett ved meg, og da mamma hadde snakket med den andre søsteren min og fått vite det ble jeg oppringt og spurt om jeg kunne snakke med hun som bor her jeg bor. Det er det verste jeg noen gang har gjort. Hvordan forteller du noen at faren deres er omkommet??! :tristbla: Kort tid etter at jeg kom kom prest og lensmann, så var godt å kunne være der for søsteren min når det gikk mer opp for henne :( For ikke å snakke om når niesen min på 10 fikk vite det :( Det har vært en helt surrealistisk uke med mye opp og ned, tårer og snørr. Begravelse blir på mandag, så da skal jeg støtte de så godt jeg kan. Er ikke mye annet en kan gjøre i en slik stund.

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det begravelse :tristbla:

Tenker så mye på hvordan de minste niesene mine kommer til å takle det, og søstrene mine så klart. Om ikke annet er det godt at jeg, broren min, mamma og pappa skal være tilstede slik at vi ihvertfall støtter dem på den måten :(

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...