Gå til innhold

Da var det vår tur!


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye :danser::danse::skya::hoppe::bolledeig: Høres ut som du har hatt en ganske lik fødsel som meg, bortsett fra at jeg rakk frem til sykehuset. Håper det ble en fin opplevelse og at det ikke var for skremmende å føde i ambulansen. Da slapp du langvarige åpningsrier ihvertfall.

Stor :klemmer:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så jeg fikk rett? Hun ble født på påskeaften! :hoppe:

:blomst:

Gjorde du vel ikke! :snurt: Jeg (og noen til, tror jeg) fikk rett; hun ble født på 1. påskedag! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp tur innom for å si tusen takk for alle gratulasjoner! Blir hel rørt av å lese dem :)

Lille frøkna er helt fantastisk og det er helt utrolig at hun er VÅR! :rodmer: Hun er den nydeligste skapningen jeg noen gang har sett, og jeg og mannen lurer fælt på hvordan vi har klart å lage noe så fint ;):fnise:

Det gikk veldig fort når det startet så skal prøve å nyte hvert et sekund med dette lille nurket vårt, for før vi vet ordnet av det er hun voksen ;)

Tempen hennes har vært litt lavere enn de hadde ønsket i dag så nå ligger hun i en varmekasse så da skal jeg prøve å slappe av litt. Går jo ikke an å gjøre det mens jeg har henne hos meg, da sitter jeg helt oppslukt og ser på henne :hjerte:

Jeg er forelsket :hjerte::rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud!! Hva er det jeg ser?!?!? GRATTIS!!! Og for en fødsel!! :strix:

Gleder meg masse til å høre mer, og til å se bilder av frøkna - hun er garantert nydelig!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:rodmer: Åh lykke!!! Godt alt går godt og at vesla tas godt vare på både av mammaen og sykehuset ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å lese at det gikk så bra :strix:

Ikke lett å slappe av når man har noe så vakkert ved siden av seg! Tror ikke jeg sov mye den første natten, var bare å ligge å se på det vakre mirakelet :hjerte:

Håper hun får opp varmen i kroppen raskt og at dere koser dere masse :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Hurra!!! :bolledeig: :bolledeig: :bolledeig:

:dagens-rose: Lille frøkna er født! Høres ut som om dere koser dere masse allerede! Masse klemmer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde du vel ikke! :snurt: Jeg (og noen til, tror jeg) fikk rett; hun ble født på 1. påskedag! :fnise:

Å.... :sjenert:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :hjerte:

Hun er sikkert verdens fineste lille jente :rodmer: Babylukt...åååhhh... kjenner jeg gleder meg ;)

Håper hun har fått opp tempen sin nå og nyter tiden sin hos mamma og pappa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, tenk så bra/intenst dere har det! :) Lurer på hvordan det går, blir koselig å lese når du føler du har tid til å oppdatere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ei lita nydelig frøken sovende på brystet så da har jeg tid til å kikke innom her en snartur ;)

Første natten på sykehuset måtte frøken E ligge i en varmeboks da hun lå på rundt 35 i kroppstemperatur. Det var fælt å ikke ha henne hos meg den natten, men det hjalp heldigvis for dagen etterpå lå hun på 37 til hver måling.

I forhold til amming sliter hun med å lage nok vakum i munnen mens hun ligger til brystet, hun klarer to-tre tak før hun glipper taket og blir urolig. Dette gjorde at vi fikk prøve ammeskjold på sykehuset og det hjalp veldig.

Vi kom hjem fra sykehuset på tirsdag og siden det har ting vært fantastisk :rodmer: Vi har gått turer hver dag og koser oss mye som en familie på tre :hjerte:

Vi har vært hos helsesøster to ganger for å veie henne, og hun har gått ned til 2620 g. Skal inn igjen på mandag og håper at hun har gått opp noe til da, men det er ikke så lett når det ikke virker som om hun får nok melk fra puppen :sukk: Hun blir fort irritert for at det ikke kommer noe, men heldigvis hadde vi kjøpt inn Nan på forhånd så da får hun i seg noe ihverfall. Så lenge hun spiser noe er det det samme hvor det kommer fra sa helsesøster så det er det viktigste. Klarer å få pumpet ut litt melk, men ikke så mye som jeg skulle ha ønsket. Utdrivningsrefleksen er ikke helt i gang enda så får høre med helsesøster om jeg kan få den nesesprayen som kan hjelpe litt på.

Godt å få skravlet litt fra seg kjenner jeg, men nå er det tid for mer babykos :rodmer:

Håper det står bra til med dere alle :vinke::klemmer:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lille E er kjennes ofte kaldere ut på hendene og på føttene. Har dere noen gode tips til å unngå dette? Passer på at hun har nok av klær på seg hele tiden og at hun ikke blir for varm/kald men temperaturen på hendene og føttene vil liksom ikke samarbeide virker det som.

Har vært ute hos foreldrene mine en tur i dag. Veldig koselig, og de stortrives med å ha henne der. Men matingene blir ikke like enkle. Siden hun har gått ned og ikke lagt på seg mellom to målinger på helsestasjonen skulle vi passe på at det ikke gikk mer en tre timer mellom måltidene og gi henne mat når hun ville. Problemet er at hun sover så godt at det ikke går an å vekke henne og det går da lenger tid mellom måltidene. Og når hun da i tillegg ikke vil ha puppen når hun først er våken går det mye tid med til bekymringer hos meg :sukk:

Tar gjerne imot gode tips og råd :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å lur i henne måltider oftere når hun først er våken?? jeg vet ikke, når Liam var like liten så hadde han god appetitt når han først våknet og han sov veldig lenge om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen råd enda, helt uerfaren som jeg er.. snart er det du som gir meg råd, skal du se. Håper du finner ut av matingen!

Kos med besteforeldretid kan jeg tenke meg ja... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...