Gå til innhold

2012-bruder!


Euphoria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Me skal gifte oss i juli 2012 men har så langt ikkje komme lengre enn å booke kirken... Er så usikker om vi skal ha stort partytelt i hagen eller leige lokale!! Alle lokalene i nærområdet er bare gul furu inni... :snurt:

Jo forresten så har vi funne ut at vi skal ha tapas :) Treng vi forrett da?? :sjenert:

Så koselig, Gratulerer:), Til tapas synes jeg ikke man trenger værken forret eller desset. Synes da passened dessert vil være kakebord med bryllupskake og andre godsaker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig :) Hvor går turen? :goodbye:

Turen går til Salzburg i Østerrike! Så da blir det suite og champis i nesten en uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen går til Salzburg i Østerrike! Så da blir det suite og champis i nesten en uke :)

Åh, det hørtes jo kjemperomantisk ut. Vi skal på klisje-bryllupsreise: Maldivene. Koster jo egentlig litt for mye, men bryllupsreise er bryllupsreise :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tror det blir veldig romantisk :hjerte: Men maldivene blir jo helt sikkert også kjemperomantisk!! Der er det jo helt nydelig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forlovede har hatt store problemer med å velge sin forlover, så vi har valgt å ha voksne brudepiker og brudesvenner (hvis man kan kalle de det). Slik får han inkludert sine beste kamerater og jeg mine beste venninner (utenom forloverene).

Men nå styrer jeg litt i forhold til kjole. Skal forlover og brudepiker har samme kjole, lik kjole men forskjellig farge eller helt forskjellige kjoler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forlovede har hatt store problemer med å velge sin forlover, så vi har valgt å ha voksne brudepiker og brudesvenner (hvis man kan kalle de det). Slik får han inkludert sine beste kamerater og jeg mine beste venninner (utenom forloverene).

Men nå styrer jeg litt i forhold til kjole. Skal forlover og brudepiker har samme kjole, lik kjole men forskjellig farge eller helt forskjellige kjoler?

Det er helt opp til deg :) Jeg var i et bryllup i fjor hvor det var én forlover og to voksne brudepiker, hvor forloveren hadde en lang lysrosa kjole, den ene brudepiken hadde en halvlang lysrosa kjole og den andre brudepiken hadde en halvlang grå-blå kjole! Jeg synes det er stilig at forloveren skiller seg litt ut fra brudepikene, da, så kanskje be henne ha en annen farge enn brudepikene? Også stiller brudepikene i lik farge? Evt. lik kjole, og ulik farge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns både Salzburg og Maldivene høres fantastisk ut på hver sine måter..... Vi lurte litt på å ta oss sykkeltur i Spania....følge litt av pilgrimsleden, er ikke så forferdelig kristne akkuart, men det skal visst være en veldig fin tur....overnatte i gamle slott o.l. underveis, før vi til slutt tar toget til Barcelona....men ikke helt bestemt enda...kunne jo tenkt meg noe litt mer eksotisk, men vi skal reise på sommeren, så mange plasser blir aaaaaalt for varme for oss :gjeiper:

Spennende å kikke på turer hit&dit også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt opp til deg :) Jeg var i et bryllup i fjor hvor det var én forlover og to voksne brudepiker, hvor forloveren hadde en lang lysrosa kjole, den ene brudepiken hadde en halvlang lysrosa kjole og den andre brudepiken hadde en halvlang grå-blå kjole! Jeg synes det er stilig at forloveren skiller seg litt ut fra brudepikene, da, så kanskje be henne ha en annen farge enn brudepikene? Også stiller brudepikene i lik farge? Evt. lik kjole, og ulik farge? :)

Enig, syns også forlovereren bør skille seg litt ut fra brudepikene.... Ikke for å være kristisk, men er ikke dette med voksne brudepiker en veldig amerikansk skikk? Trodde det var mest barn som var brudepiker/svenner, men det har vel kanskje forandret seg litt? Sikkert kjempekoselig å involvere flere av de nærmeste vennene, blir nok fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, syns også forlovereren bør skille seg litt ut fra brudepikene.... Ikke for å være kristisk, men er ikke dette med voksne brudepiker en veldig amerikansk skikk? Trodde det var mest barn som var brudepiker/svenner, men det har vel kanskje forandret seg litt? Sikkert kjempekoselig å involvere flere av de nærmeste vennene, blir nok fint :)

Jo, det tror jeg det er! Har ikke vært borti norske voksne brudepiker før.. Jeg skal bare ha barn, min kusine og min kommende svigerinnes stedatter :) De skal få være prinsesser for en dag med tiara, hvit kjole og brudepikecape! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tantungen min på 5 år skal være brudepike - gå opp før meg og pappa og kaste litt roseblader, tenker jeg.

Ellers e det bare min forlover (som forresten er mann) og min manns to forlovere.

Tror ikke vi skal ha flere :P

Blir mange knapphullsblomster da!

Er det sånn at min mann, hans forlovere, min forlover siden han er mann, OG MIN pappa skal ha knapphullsblomster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantungen min på 5 år skal være brudepike - gå opp før meg og pappa og kaste litt roseblader, tenker jeg.

Ellers e det bare min forlover (som forresten er mann) og min manns to forlovere.

Tror ikke vi skal ha flere :P

Blir mange knapphullsblomster da!

Er det sånn at min mann, hans forlovere, min forlover siden han er mann, OG MIN pappa skal ha knapphullsblomster?

Ja, og så brudgommens far da. Blir litt stusselig om han er den eneste viktige mannen som ikke har :) Syns jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det tror jeg det er! Har ikke vært borti norske voksne brudepiker før.. Jeg skal bare ha barn, min kusine og min kommende svigerinnes stedatter :) De skal få være prinsesser for en dag med tiara, hvit kjole og brudepikecape! :)

De blir sikkert kjempe søte, du oppfyller alle småjenters drøm :jepp:

Ville også gjerne hatt et par, men vi har flere små jenter som nieser og gudbarn, så det ville blitt 5....og derfor litt for dyrt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tantungen min på 5 år skal være brudepike - gå opp før meg og pappa og kaste litt roseblader, tenker jeg.

Ellers e det bare min forlover (som forresten er mann) og min manns to forlovere.

Tror ikke vi skal ha flere :P

Blir mange knapphullsblomster da!

Er det sånn at min mann, hans forlovere, min forlover siden han er mann, OG MIN pappa skal ha knapphullsblomster?

Til meg blir det bare pappa som skal ha knapphullsblomst, i og med at brudgommen og hans forlover skal ha bunad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har ihvertfall kjempe god motivasjon nå,man vil vel vise seg fra sin beste side på bryllupsdagen :wow: .... vil ikke ha "ryggfett" over brudekjole kanten, som jeg så noen slet med her inne. Har heldigvis god tid jeg da :) Er innmeldt i vektklubb ja, er kjempe fornøyd. Ikke fullt så dyrt heller, man får jo en fin bevisstgjøring på matvarer og sånt, men det grete roede er jo også kjempebra :) Vi klarer det!! :)

Blomkålsuppe er jo kjempegodt, et godt alternativ, fint med en lett forett til såpass tung hovedrett....men mmmmm, honningmelon og spekeskinke er jo også nydelig....ble nesten litt sulten jeg nå :ler:

ja, når man bruker såpass mye penger på en dag så man nesten se litt bra ut å, hehe.. ikke vanskelig å finne motivasjonen da;-) Vi får stå på!! :-)))) så går nok dette rette veien! Ja det er kjempe godt, også er det en enkel forrett:-) vi skal jo da lage maten selv, eller få noen til å lage den for oss da, å vi kjøper inn ingridienser! :-) hehe.. ja slik er jeg når jeg har vært på grete roede kurs før.. sitter å prater om mat i en time, da kan man ikke unngå å bli kjempe sulten ;-) blir dere mange gjester dere da? jeg syns det er så vanskelig mtp alkohol og hvor mye man skal kjøpe inn! Har dere tenkt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns både Salzburg og Maldivene høres fantastisk ut på hver sine måter..... Vi lurte litt på å ta oss sykkeltur i Spania....følge litt av pilgrimsleden, er ikke så forferdelig kristne akkuart, men det skal visst være en veldig fin tur....overnatte i gamle slott o.l. underveis, før vi til slutt tar toget til Barcelona....men ikke helt bestemt enda...kunne jo tenkt meg noe litt mer eksotisk, men vi skal reise på sommeren, så mange plasser blir aaaaaalt for varme for oss :gjeiper:

Spennende å kikke på turer hit&dit også da :)

Det hørtes jo ut som en kjempefin bryllupsreise da. Greit å oppleve litt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, når man bruker såpass mye penger på en dag så man nesten se litt bra ut å, hehe.. ikke vanskelig å finne motivasjonen da;-) Vi får stå på!! :-)))) så går nok dette rette veien! Ja det er kjempe godt, også er det en enkel forrett:-) vi skal jo da lage maten selv, eller få noen til å lage den for oss da, å vi kjøper inn ingridienser! :-) hehe.. ja slik er jeg når jeg har vært på grete roede kurs før.. sitter å prater om mat i en time, da kan man ikke unngå å bli kjempe sulten ;-) blir dere mange gjester dere da? jeg syns det er så vanskelig mtp alkohol og hvor mye man skal kjøpe inn! Har dere tenkt på det?

Ja ikke sant :fnise: Har akkurat trent, så har kjempegod samvittighet akkurat nå - deilig :)

Er fortsatt litt usikker på hvor mange gjester vi blir, men vi har invitert ca 65 stk, vil ikke ha et sånt diiiigert bryllup, så tror det blir stort nok :) Vi gifter oss i utlandet, så har faktisk allerede sendt ut invitasjoner.....tenkte siden folk må reise bort, er det lurt å gi dem god tid til å planlegge....Fått mange positive tilbakemeldinger allerede da. Vi har leid et lokale, som vi skal bruke både til vielse og middag/fest, så der inngår pris på tre retters middag, og ubegrenset drikke i en pris som er pr person....slipper derfor å tenke på mengde per person og det er jeg glad for, for det er jeg elendig til. Klarer knapt å beregne mat og drikke til et selskap på 6 :fnise:

Men ettersom det er fri bar kommer vi ikke til å servere sprit, kun øl og vin, og likør til kakene og kaffen... Poenget våres med å gifte seg i utlandet er for at det skal bli en opplevelse, en hel dag med feiring og ikke "bare en fest" som jeg var redd det skulle bli....Har programmet for dagen klart, så håper bare været blir bra :Nikke: .... og siden vi "ber" folk reise et stykke, har vi sagt i invitasjonene at det eneste vi ønsker oss er at de kommer, så slipper de å få så mange utgifter :)

Hvor mange gjester skal dere ha da? Skjønner godt det er vanskelig å beregne....man vet jo aldri hvor mye folk spiser og drikker egentlig.... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...