Gå til innhold

En liten kaktus på vei...

Kaktus

Anbefalte innlegg

Så bra at alt stod bra til inni der da... :D

Får håpe du slipper mere blødninger nå, selv om du vet hva det kommer av. Er ikke noe moro.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: Fredag!! Og masse koselige hilsener i dagboka mi! Godt å vite at noen følger med!

Humøret er fortsatt på topp her etter den positive turen til fødselslegen i går, så nå gleder jeg meg til å kose meg i helga med Kaktusmannen. Har ingen planer i det hele tatt, og det er litt deilig. Formen til mannen er fortsatt litt så som så, så vi får lage god mat og se på filmer eller noe sånt. Jeg har lyst på Tandoori i dag...

Nå er jeg snart halvveis i svangerskapet - 19+4 i dag. De siste ukene har gått utrolig mye fortere enn de første. For de gikk utrolig treeeegt...

Magen er som normalt lillen - med andre ord plager og smerter som jeg har lært meg å leve med. Leste om et naturmiddel mot irritabel tarm i et blad her om dagen, og vurderer å prøve det når jeg ikke er gravid lenger. Kan være verdt et forsøk i alle fall!

Jobbe litt kanskje? OK da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte innom og lese litt jeg og :)

Så ekkelt at du er plaget med blødninger da.. Var jo kjempefint at de fant ut hvorfor så du slipper engste deg da!

Ha en fin helg!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å høre at det ikke var noe mer alvorlig. Håper du slipper unna blødninger i 10 uker til for det er jo kilde til bekymring uansett og det er jo ikke godt for deg..

GOD HELG!

Klem fra Meta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Er visst altfor mange dager siden mitt siste innlegg her...

Det er rett og slett fordi det skjer så sinnsykt lite om dagen som er verdt å skrive om - og det er egentlig ganske så trist... :-?

I dag har det vært en på intervju på jobb for vikarstillingen min - så nå begynner det snart å gå opp for meg at jeg faktisk skal ut i svangerskapspermisjon... Bare 3,5 måned med jobbing igjen også skal jeg være hjemme med babyen vår! Tanken er fortsatt fjern...

Har nå begynt på et håndarbeidsprosjekt også - har store yver om å strikke en liten dress til nurket vårt innen høsten/vinteren igjen. Har profesjonell hjelp innen rekkevidde, og det er bra siden mine strikkeevner ikke akkurat er så mye å skryte av. Så får vi se hva det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vær så trist! Bare gled deg! :hjerte:

Koselig å pusle med håndarbeid også! :P

Og det blir sikkert himmelsk å være

hjemme sammen med babyn!

Jeg misunner deg!

Altså; ikke mis-unner egentlig, men sku ønske

jeg var i din situasjon nå! Jeg UNNER deg det jo

så klart! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jøje meg, skal du ut i permisjon om bare 3,5 mnd allerede.. ?? :o

Syns du nettopp har blitt gravid nesten jeg... (enda jeg ble gravid etter deg.. hihi)

Det betyr jo at jeg skal ut i permisjon om 4,5 mnd det da..

æsj.. 4,5 mnd.. det hørtes leeenge ut.. :-?

Lykke til med strikkingen..! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem lillen - om noen måneder er du i min situasjon du også, så da kommer vi til å få så masse tid til å sitte på KG hele dagen atte... :wink:

Eller kanskje ikke?? :o

Tida går kjempefort nå Salamandra - noe som er litt rart siden den gikk fryyktelig tregt i begynnelsen.

Kanskje jeg burde ta med en liten strikkerapport her - antall runder jeg har måttet rekke opp den dagen?? :ler:

Nei - må nok ta tak i noe og få litt mer ut av dagene mine ja - kan ikke bare ligge på sofaen og vente på nurket i de neste fire månedene heller! Nå som formen er bedre, er det ingen unnskyldninger! 8)

I dag har jeg faktisk vært og svømt igjen, men tok det veldig med ro. Deilig! Og i kveld har jeg avtalt tur med en venninne.

I morgen skal vi ut og spise med et vennepar og feire bursdag (ikke min!), og på torsdag er det symøte/venninnekveld hos meg.

:D Plutselig ser ikke dagene mine så tomme ut likevel gitt! Bare jeg fikk tenkt meg om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare piler innom i full fart - har fått sinnsykt mye å gjøre på jobb, så jeg har ikke tid til KG. :( Og i ettermiddag/kveld får jeg besøk, så jeg må hjem og lage middag (spagetti og hjemmelaget kjøttsaus).

I morgen går turen til svigers rett etter jobb (4 timers biltur), så da er jeg nok ikke tilbake før på mandag.

Ha en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kaktus!

Stikker bare innom for å ønske deg en riktig god helg, kos deg masse hos svigers!

Hvordan går det med håndarbeidsprosjektet da? Selv syr jeg babyteppe jeg, og har kommet ganske langt på vei. Det er moro når man ser resultater av det man gjør!

Jeg er 32+4 i dag jeg, og det er jammen ikke lenge igjen. Tiden bare raser avgårde også. Før jeg vet ordet av det er vel nurket ute.... Ta vare på tiden videre og kos deg med følelsen av å være gravid. Tiden går fort vet du!

Masse klemmer fra

Ruby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen Ruby! Strikkingen går fremover - om enn ikke så fort. Har en ekspert som jeg spør om råd når jeg er i tvil! :lol:

Tenk at du allerede er i uke 33 - synes ikke det er lenge siden jeg leste her inne at du fant ut at du var gravid...

Jeg er 21+1 i dag og synes nå egentlig at tiden går veldig fort. Magen begynner nå å synes tydelig, og det er gøy. Har så langt kunne bruke endel av mine vanlige klær, men nå er det visst slutt på det. Prøvde ei bukse på lørdag som jeg ikke hadde brukt på en uke, og hadde ikke sjans til å få igjen verken knappen eller glidelåsen... :ler: Har kikket litt på mammabukser på H&M, men de er altfor store enda, selv om de er justerbare i livet. Klarer bare ikke bukser med livet oppunder armene riktig enda!

I går kveld var junior veldig aktiv i magen, og det var ingen tvil om at det er liv der inne. Kjempedeilig å kjenne det slik at man slipper de negative tankene som noen ganger sniker seg inn... Gleder meg til Kaktusmannen også kan kjenne sparkene.

I dag snør det som bare det i Oslo - er litt koselig også da, selv om det blir kaos på veiene med en gang. Bedre enn regn i alle fall. Hadde mest lyst til å bli hos svigers når vi var der i helga (kan vel kalle det fjellet), for der var det postkortstemning med all snøen. Liker skikkelig vinter! :D

Nei, må vel jobbe litt også ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg synes andre sine svangerskap går rykende fort... :wink:

Mitt første var jeg i supergod form og vips så var Aleksander født.

Denne gangen føltes det som en elefants svangerskap: L E N G E ... :-?

Men det er jo vel verd tiden sett i ettertid...

Men når det står på føles det som om en aldri er ferdig... :roll::ler:

Du er nå over halvveis...

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GOD HELG VENNEN!!! :kyss:

Håper du får kost deg

skikkelig og slappet godt av

slik at du er klar for ny uke!!

Klem Magnhild

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei Kaktus!

Utrolig lenge siden jeg har vært på besøk i dagboken din, så nå måtte jeg innom og lese litt i for å se hvordan det går med deg og lille-kaktusen i magen! Høres ut som det går fint! :D Tenker du gleder deg til dere blir tre, selv om det sikkert føles litt uvirkelig ennå. Ta vare på deg selv, din kjære og bebisen i magen din!

:klem2: fra Huldra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:D Så koselige hilsener!! Takk til Mayamor, magnhild, lillen og Hulderjenta for at dere stikker innom!

Må si at det er en bra dag - selv om det er mandag :wink:. Formen er bedre enn på lenge om dagen, tenker med gru tilbake på hvordan jeg lå på sofaen som et vrak hele dagen for noen uker siden. Kaktusmannen er også fornøyd, for som han sier - han liker meg best når jeg er blid og fornøyd! Hvem gjør vel ikke det?? :ler:

I går fikk jeg endelig sett Ringenes herre - atter en konge, det var en flott avslutning på triologien. Er ikke superfan akkurat, men lar meg imponere. Og noen tårer ble det også på slutten der...

Ellers har det vært en stille og rolig helg, med vennebesøk og kake på lørdag og litt husvask. På lørdag fikk mannen endelig kjøpt på seg ny Bergans-dress også, noe han skulle gjort for lenge siden. Ruslet litt i byen mens vi var der, men det var rimelig surt og kaldt...

Men i går var det jo så nydelig vær at man bare måtte bli i godt humør. Deilig å se sola skinne sånn igjen!

I dag er jeg forresten 22+0, så enda en uke er unnagjort. Magen er tydelig nå, og jeg har begynt med strekkmerkekrem bare for å være føre var... Kjenner liv oftere og oftere, og gleder meg nå til man kan kjenne det på utsiden også.

En kompis som jeg bare har sett med masse uteklær i det siste stakk innom på lørdag, og da han så meg ble han kjempeoverrasket over hvor stor kulen har blitt på kort tid. Så da han kom hjem til samboeren hadde han sagt "Nå var det lenge siden jeg hadde sett Kaktus uten klær!" :hoho:

Svigerfaren min har begynt å lage vogge til oss, så den blir kjempekoselig å sette inn på soverommet når den blir ferdig. Han har laget det til alle barnebarna sine, så jeg vet at den blir kjempefin. Så kan vi vente litt med å kjøpe seng til babyen blir litt større. Har ikke kjøpt inn noe som helst enda, men det blir vel kanskje ikke så lenge til nå. Vil bare kjøpe det aller mest nødvendige, også heller ta ting etterhvert. Det er jo så mye "nyttig" som man kan kjøpe, men som man kanskje aldri får bruk for. Hva skal jeg f.eks. med ammepute og brystpumpe hvis ammingen skjærer seg? (Noe det gjorde for søsteren min). Men gleder meg til å begynne å se på vogn...

Nei, nok drømming - nå må jeg jobbe litt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+2

Uff - har en følelse av at det er torsdag i dag - også kom jeg på at det er visst bare onsdag... :( Altfor lenge til helga med andre ord.

Gleder meg bare til i morgen, for da får vi besøk av søsteren, svogeren og nevøen min. Det blir en koselig jentedag på lørdag, for da skal mannfolka til Sverige for å se på rally. Det blir sikkert gøy, men tror jeg står over å stå ute i skogen hele dagen...

Skikkelig møkkavær i Oslo i dag - regn og superglatt på småveiene. Ville heller hatt det nydelige været og all snøen slik det var på søndag jeg! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Min mor kjøpte vogge da Aleksander ble født.

Det var veldig kjekt å ta den fram nå til Andreas... :hjerte:

Vi har heller ikke seng i hus enda.

En venninne låner den - og hun kan bare låne den så lenge.

Henter den vel når vi flytter.

Men nå var jo ikke dette min dagbok da... :oops:

Magen tar slike hopp med voksingen...

Plutselig - wow... :o

Men koselig er det...

Så nå går du rundt og viser deg uten klær du da...? :lol:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner da Lukas kom til verden! :blomst_opp:

- snart er det din tur til å oppleve den fantastiske følelsen det er å være mamma, gled deg!! :hjerte: Godt å lese at formen din er bedre også, så får vi håpe det holder seg slik resten av svangerskapet!! :tommelsmil:

Leser at det er glatt der du bor, så det er best du går forsiktig nå, tenk på den lille skatten du bærer på!! :wink:

Klem fra Kipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...